1,8 TDCi rok 2002, problém

Nakusy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.03.2013 11:12

1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Nakusy » 30.04.2013 12:34

Zdravím,
mam specifický problém s Focusem 1,8 TDCi 85.KW rok 2002 . najeto poctivých 172.000
prvotní závada byla, ze auto neslo druhý den nastartovat.auto odtaženo do servisu Ford. Diagnosa špatné čerpadlo a vstřiky, cca 50kkc, diagnostika psala jen nízký tlak paliva. odtaženo ze servisu, k mému známemu do servisu, děla ve škodovce, který je součástí servisu ford, takže zná fordacké mechaniky. vyndáno čerpadlo a vstřiky, odvezeny do diesel servisu. Vstřiky OK. čerpadlo OK jen vadný řidíci ventil čerpadla (zaseknutý) koupený nový. Auto nastartováno, přizpůsobené vstřiky, vše naprosto ok. při té příležitosti jsem si nechal hned vyměnit olej, takže auto vrčelo od namontovaní čerpadla a vstřiku asi 20min. po výměně oleje jsem vyrazil domu, po cca 7km. přestalo tahnout turbo a motor začal bouchat a zvyšovaly se otacky, ihned jsem vymačkl spojku a vypnul zapalovaní. motor ješte cca 2 vteřiny běžel cca 3500ot brutálně zamlátil a zdechl.vše proběhlo velmi rychle cca 5 vteřin. Po zastavení jsem vzal za kliček a nešlo otočit motorem - motor natvrdo ! Myslel jsem že mechanik zkurvil neco na rozvodu a motor se potkal. druhý den odtaženo zpět. Rozvod OK. pri vyndávaní IC zjisteno ze je plný oleje. Vyndány žhavicky - válce plné oleje. vyndáno turbo, na pohled a dle vulí v pořádku. Pro jistotu odvezeno do turbo servisu na kontrolu. Tam mi bylo sdělěno, že turbu nic není, jen mirně zakarbonované lopatky regulace, ale plně funkční, proste stav odpovídá najetým kilometrům a že v žadným případě nemohlo dojit zaplnění motoru olejem skrze turbo. pravdou je že ve vyfuku ani znamka oleje, jen totalně od oleje cela vytlačná čast od turba a půlka hadice od vzduchového filtru. podezření na odvětrání motoru jelikož odvětrani se napojuje do poloviny hadice od filtru, nic nezjištěno.Banka s drátěnkou suchá. sundána hlava kvůli kontrole pístů a přesahů (ohnutí ojnic). 2,3 a 4 píst zaroveň s blokem, první pist mírně cca 0,2 mm nad blok, je to v normě? 2,3,4 pist značen stejně, první pist má jiné označení. Napadá někoho jak mohlo dojit k tak masivnímu zalití motoru olejem?? má to souvislost s výměnou oleje? Mechanik kroutí hlavou a krčí rameny, ve fordu taktéž :-)
Nestalo se to někomu? nebo jsem zase unikát :-) Konstruktivní nakopnutí nezůstane bez řádné odměny.
Díky.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13537
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od stano. » 30.04.2013 13:16

Bud rad, ze ten olej ti motor doslova zalial a tak sa zastavil. Ak by ho cucal po troskach, otacky by ti vyleteli ovela vyssie a motor by sa zastavil, az keby zozral vsetok olej. To by uz bolo po nom.
Ak to naozaj nejde cez turbo, potom ma napada len jedna vec (Este nech napise niekto viac znaly, napriklad Jardak).
Kolko oleja ti tam naliali? Bol si pri tom? Kolko bolo oleja po tej "havarii"? Teraz to uz predpokladam nezistis, kedze je motor uz rozobrany.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Jardak » 30.04.2013 16:11

Jediný co mi napadá je, že ti tam při výměně oleje toho oleje nalili víc a motor si ho cucnul přes odvětrání motoru. Kolik je momentálně v motoru oleje?

Jinak se obávám, že ti nezbyde nic jinýho než motor kompletně rozebrat a ojnice vyměnit....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Nakusy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.03.2013 11:12

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Nakusy » 30.04.2013 21:53

Tak dnes zjištěna příčina. Po nandaní hlavy a kompletním ustrojení, zjištěna velká hladina oleje cca 7cm nad horní rysku. Olej jsme tedy vypustily do kanystru, vypuštěno cca 10l !!!
již při vytékání nám byla podezřelá viskozita oleje. v oleji byla nafta !!!
jelikož, při kontrole čerpadla v diesel servisu již došlo k pochybení a to že jim spadla pružinka z gufera za prvním ložiskem směrem do čerpadla, po namontovaní do auta a nastartovaní chrčela nafta z dírky odvětraní ložiska směrem na alternátor. Čerpadlo bylo tedy demontováno a odvezeno zpět na reklamaci, kde vyměnily gufero za nové. domníváme se, že jim spadla pružina z vnitřniho gufera. a tudy tekla nafta ,tlačena dopravním čerpadlem vysokotlakého čerpadla, do oleje. 8O Každopadne jsme motor alespon vyzkoušeli a po kompletním ovzdušneni i vysokotlaké části motor bezproblemů naskočil, takže to přežil. :D Ted půjde čerpadlo už potřetí ven. Jen nevim zda budu mít silu jim ho odvézt zase na reklamaci a někoho tam nezabít :nunu:

Nakusy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.03.2013 11:12

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Nakusy » 30.04.2013 21:55

Asi si koupím gufero a vyměním ho sám. 8)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13537
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od stano. » 30.04.2013 22:01

Takze sme to dobre tipli. Vysoka hladina oleja. Ale ze to bude takto kvoli natlaceniu nafty, som veru netusil 8O A potom ze daj auto do servisu :wallbash: Radsej si servisujem sam, pokial sa da. A ked nie, tak 250km do Budejovic :D
Inak bud rad, ze to ten motor prezil. Nasatie oleja cez vzduchove vedenie koncieva ovela horsie.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Jardak » 01.05.2013 06:13

A co ty ojnice, ty jste neměnili? Pokud je nějaká opravdu ohlá, tak motor bude v mrazech blbě startovat a bíle hulit po nastartování....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13537
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od stano. » 01.05.2013 09:27

Pripadne piestny cap ojnice alebo ojnicne ulozenie na klukovke. Pri naraze piestu do nestlacitelneho oleja museli dostat poriadne zabrat.
Na Pekaciku po prasknuti tesnenia hlavy a nasati chladiacej vody si to odniesol prave piestny cap.

Uživatelský avatar
jara550
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 17.12.2010 05:52
Bydliště: Tišnov

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od jara550 » 01.05.2013 12:38

Nakusy píše:Tak dnes zjištěna příčina. Po nandaní hlavy a kompletním ustrojení, zjištěna velká hladina oleje cca 7cm nad horní rysku. Olej jsme tedy vypustily do kanystru, vypuštěno cca 10l !!!
již při vytékání nám byla podezřelá viskozita oleje. v oleji byla nafta !!!
...
Tak to je síla, jako když si jeden známý koupil Vectru DTi s repasovaným palivovým čerpadlem a po 1000 km se mu zadřelo - oprava 28.000 Kč v Boschi - vada? Zapomenutý šroub v čerpadle, který se po nějakém čase odněkud uvolnil.
Dejte si auto do servisu..... :palec_dolu:
Focus Ghia 1.8 TDCi 2002 Stříbro z měsíce

Nakusy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.03.2013 11:12

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Nakusy » 02.05.2013 13:12

Dnes vyndáno čerpadlo, zavoláno do jiného diesel servisu, výměna gufera 6.500,- bez DPH :irre:
nemáte někdo rozpad čerpadla př. číslo příslušného gufera ?
ne že bych jim to nedal, ale nějak už nemám důvěru, a hlavně kompletní rozborka a zborka čerpadla je cca 1hod, gufero,když to hodně přeženu 300,- , tak proc 2 dny??? prý je to hodně náročný úkon :dih: to jim nežeru. jsem automechanik, i kdy to již 8 let nedělám, něco o autech vím :cooler:
Vždyt na CR čerpadle není nic složitého, to proti tomu rotačka je mnohem mnohem složitější !

Ojnice kupodivu přežily, auto vrčí naprosto v pořádku, rovnoměrný a pravidelný chod.
a stejně asi půjde do světa, jelikož jsem si již pořídil jiné :D

Nakusy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.03.2013 11:12

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Nakusy » 02.05.2013 22:23

Tak mě to nedalo a čerpadlo jsem rozebral. Zjištěna příčina netěsnosti, které vedlo k vniknutí nafty do oleje. Šoumen v diesel servisu při vyndávaní hřídele zapomněl na količek zajištující unašeč a poškodil vnitřní gufero, což by nevedlo k vniknutí nafty do oleje, kdyby druhý gufero nezalisoval příliš což zakrylo odtokový kanálek mezi gufery :wallbash:
docela mě překvapil stav čerpadla, vačka, válečky, kameny a pístky vysokotlaké časti jako nové, bez sebemenších stop opotřebení nebo otěru.To samé i nízkotlaké dopravní čerpadlo. Jediné co nese známky opotřebení je první ložisko (malé), zašedlé válečky i dráha na kroužku. Druhé ložisko (velké) naprosto v pořádku. :bravo22:
Na ložisku INA je označení, takže asi nebude problém ho sehnat. Gufera FKM 20x33x8 a 20x30x6 maji v Hypozu dohromady za 246,-
Pokud se zítra podaří sehnat ložisko dám vědět zda motor vrčí. 8)

ps: třeba bude můj elaborát pro někoho přínosem :)

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Jardak » 03.05.2013 16:14

Odvaha ti nechybí... :gott: jsem zvědav jestli se zadaří a auto bude šlapat.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Nakusy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.03.2013 11:12

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Nakusy » 04.05.2013 00:47

Zdar,
tak ráno jsem sehnal potřebné díly do čerpadla, vše originál Delphi, včetně gufer a komplet přetěsnovací sady z TAD praha resp. AUTOHULDA cena za vše 1976,- bez DPH. Jen jsem si pro to musel 90km zajet.
S dílama jsem dorazil v 19hod. Čerpadlo jsem dokonale umyl. nalisoval gufera a nové ložisko, vyměnil všechny těsnění. Všechny díly jsem před montáží propral v čisté naftě a dokonce jsem si i umyl ruce :wink:
Namontovali jsme čerpadlo do auta, odvzdušnily vysokotlak a vše ustrojily. V cca 22 hod motor po 5 sec točení naskočil a krásně si vrní :huraa:

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Jardak » 04.05.2013 05:51

Šikula. :palec_nahoru:
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9502
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od phofy » 04.05.2013 09:16

Pěkný :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru: Teď si nám tady dodal kuráž a budeme si čerpadla repasovat samy :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti