Nové (jeté) auto

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od solfan » 21.08.2013 09:14

toto nie je najhorsi mozny rezim...pokial to mas tak, ze sa rozbehnes a ten km dojdes, tak je to pohoda. ver mi, ze ked budes mat par semaforov a niektore do kopca, tak ta spotreba pojde rapidne hore :-)
proste sa neda povedat, ze ty mas automat so spotrebou 9 litrov, tak ten nechcem, lebo ja mam 6,5. za prve, treba to porovnat na rovnakych cestach, za druhe, jazz je mensi, lahsi, dalsia vec je jazdny styl a tak podobne...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od Eidž » 21.08.2013 14:14

To máš recht. Proto to kontroluji oproti sprintmonitor.de - v Tvém případě, pokud máš 101 koníků a benzin, tak jsou 3 lidi, co tam píšou spotřebu (9,19 na cca 3 tis. km, 9,25 na cca 10 tis. km, 9,82 na cca 17 tis. km). Takže prostě 9 je realita, 10 je možné, pokud nebudou jízdní podmínky ideální.
A samozřejmě rozměrově a komfortem je FFII úplně jiná třída, než Jazz. :palec_nahoru:

Na příměstské ježdění do práce je pro mě komfort FF příjemný, ale zbytečný. Akorát vozím 1500 l vzduchu sem a tam.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od solfan » 21.08.2013 14:33

presne ako pises...napriklad teraz, ked sme prestali jazdid do skolky, tak mame spotrebu uz na urovni 8,6 - 8,7 podla pp.
z toho co pises tak som pochopil, ze hladas nieco male s automatom. a ten jazz co mas je zly? - pises, ze mala spotreba a na dochadzanie staci...tak kde je problem? pokial iba v tempomate, tak na dochadzanie do prace ti je tempomat na nic a spotrebu mozno aj mierne zvysi :-)
mna este napadlo nieco od vw, ale tam budu ceny trosku vyssie...a znova sa tocime v tom isto dookola, ze za malo penazi nekupis :-)
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od Eidž » 21.08.2013 21:06

No, do práce to mám 19 km, z toho tak 16 po novém 4 pruhu z Pce do HK. :mrgreen: A prostě náturou jsem tempomatový řidič, nemám problém, pokud to situace dovolí, jen tempíkem i ve městě.
Do FFI dieselu, jsem jej díky Larimu a Vitutu dodělal tempík a pak nastala spokojenost. :palec_nahoru: Jenže automat tam nešel, na to byl i Lari krátký.
Pro mě z nepochopitelného důvodu Honda do Jazzu tempík dávala až do II řady, kde z počátku místo variátoru dávala robotizovaný manuál :? a teprve po FL druhé řady přišel zpět variátor :palec_nahoru:

Jako univerzální tempomat by asi šel dodělat, ale z recenzí má origo tempomat spolupracovat s automatem a podle toho by tam měla převodovka zařadit ten "lepší" stupeň.

Když jsem zkoušel jet v manuálním režimu, tak mě to nedovolí řadit pod 2 tis. otáček. A v automatu to tam sází klidně a v podstatě auto jede na zvýšený volnoběh. Nechápu - benzin a bere to od spodu jak diesel. A když potřebuješ odpich, tak to pod 3 tis. neřadí.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od Eidž » 22.08.2013 21:55

Tak pokud budete chtít, prosím o kritiku tohoto kousku:
http://www.autobazar-pracharna.cz/merce ... 83784.html

MB třída A tedy neoplývá kvalitou známou z jiných tříd, ale snad bude vyšší než u korejců - nic proti korejcům.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od solfan » 23.08.2013 08:34

male, stare ojete auto za 154 000 kc. nie je to trochu moc? za to uz skoro mas sice holatko, ale nove s 0 km. no neviem...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od Eidž » 23.08.2013 12:30

novému se nebráním :-)
Ale jediné, co jsem našel, byl Opel Corsa, 1.0 skladová zásoba - tempík, ale bez automatu. A byl tedy za 224 tis. Kč.

Máš tip na nové (byť malé), ale s automatem? Ale ne 3 dvéřák. Děti se ještě samy nezapnou do pásů. Úplně ideální by bylo, mít vzadu posuvné dveře. Pak by manipulace s dětmi na parkovišti byla lepší. :palec_nahoru:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od enjoy » 23.08.2013 12:38

Hyundai IX20, KIA Venga
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od Eidž » 23.08.2013 12:44

neumí automaticky řadit - v této modelové řadě a výbavě motorů :(
resp. jsem ve skladových, předváděcích vozech nenašel automat
v konfigurátoru nejde vybrat motor s automatem

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od 321910336 » 23.08.2013 14:40

a co nějaká toyota s CVT?
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od enjoy » 23.08.2013 15:28

IX20 automat zcela určitě umí. V 1.6 benzínu určitě. Jsem i Hyundaiák, takže něco málo okolo nich tuším.
A s IX20 v 1.4 benzínu jsem jezdil cca 10 dní jako s náhradním vozem a nebylo to špatný svezení, akorát ten motor na to jakej to byl chcípák, tak ve městě bral 8,5l, to mi bere Mondeo 2.0i
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od solfan » 23.08.2013 15:49

ale tak to si uz musis ty uvedomit na co mas a co chces...lebo uz tu padaju napady na posuvne dvere :-D
takze zadefinuj co chces, kolko na to mas a potom mozme...
lebo za 150 000 novy s automatom (a ked tak na diskusiu pozeram tak asi aj diesel) nekupis, to ti vravim rovno :-)
neviem no, ja by som asi bral manual v tomto pripade a nove male auto, kludne sandero...preco tak trvas na tom automate?
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od solfan » 23.08.2013 16:07

http://www.penize.cz/nakupy/251697-nejl ... -ste-tisic

3. miesto by bolo podla mna na hento ideal...za necelych 200 000 mas komplet auto, ale bez automatu...neviem no, ci ma 20 km cestu po dialnici ma automat az take velke opodstatnenie...ale to si musis zvazit ty :-)

a pozeram, ze C1 je tam aj s automatom za necele 200 000,- je to vyssia vybava a 5D.
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od Eidž » 23.08.2013 22:48

enjoy: tak jsi měl pravdu
automat se volí v 7 kroku konfigurace jako příplatková výbava
a já to hledal ve 2 kroku, kde se volí motor a převodovka :dih:

No, ve skladových vozech jsou jen klasiky manuály. To není nic pro mě.

solfan: já jsem v hledání asi fakt slabý... můžeš mě prosím poslat odkaz na C1 v automatu kolem 200 tis. ? Nedokáži ji tam najít.

Kritéria výběru:
automat (nutná podmínka)
tempomat (výhoda)
lehce udržující barva (stříbrná výhoda)
tmavé odstíny ne
xenony (výhoda)
ESP (výhoda)
spotřeba (hold to nebude šesti válec či motor o výkonu 150 kW, ale i s 63 kW se dá jezdit a hlavně spotřeba by měla být nižší, než u silného motoru)

Původně byl limit 4000€, teď je 5000€ a už se hledá do 6000€...
Vzhledem k limitu peněz jsem obětoval nové vozy, neboť ojetý by měl být v daném cenovém limitu větší vůz.

Taky do malých vozů dávají robotizované manuální převodovky, což tedy zatím u žádného výrobce není žádný šlágr. Variátor dává málo výrobců.

Tím jsem dospěl do starších vozů, ale zase lepší generace automatů - dvojspojka DSG od koncernu nebo variátory. Taky by měl být dobrý tiptronic od porsche, opět v různých značkách.

Obecně lze konstatovat, že počet rychlostí je úměrný technologii. Tj. 4 (3) stupňový automat je takový základ. Jede to, je to pohodlné, ale motor musí pracovat v širokém rozsahu otáček, tj. nemůže mít malou spotřebu. Oproti 6 či více stupňovým automatům, kdy podle výkonu na hřídeli a otáčkám si automat volí optimální rychlost a tím otáčky motoru. Motor tím pádem pracuje de facto v konstantním režimu, ač se auto rozjíždí/brzdí a tím pomáhá ekonomii provozu.

Např. jsem teď ve městě při normální rozjezdu sledoval otáčkoměr a ta mrcha furt 1500 plus mínus 100 otáček. Jakmile jsem dosáhl 50 km/h, otáčky klesly na 1250. Jakmile chci rychlý rozjezd, otáčky jdou na 2000. Odpal z křižovatky je o tom, že to řadí na 4500-5000.

Jinak už nevím kdo v tomto vlákně mě poradil skůtr. Už čtu vlákna o skůtrech. :mrgreen: A pokud bych vyřešil zimu, což na fórech lidi píšou, že je problém, tak snad klidně skůtr. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ale vzhledem k počasí to bude vhodné jako doplňující přibliživadlo od května do září. Ale jinak asi ne.

I ten tip na Mazda 6 jsem prolustroval. V podstatě Mazda 6 je ideální auto. Ale je potřeba koupit ročník 2007+. Dřívější modely trpí korozí a to fest. A ta spotřeba vs výkon = i já bych to asi zkousnul a to je už co říct. Fakt to vypadá na prima autíčko.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Nové(jeté) auto

Příspěvek od solfan » 24.08.2013 21:22

6. Citroën C1 171 900 Kč

Druhé z kolínských trojčat má výbavy posazené cenově blízko vedle sebe: Attraction stojí 171 900 korun, Tendance 177 900 korun a varianta s automatickou převodovkou 190 900 korun. To vše platí pro třídveřové verze, pár dveří navíc znamená plus 4000 Kč. My bychom ale všechny klasické nabídky hodili za hlavu a sáhli po speciální sérii Furio s pětidveřovou karoserií, která má v sobě třeba mlhovky, klimatizaci, elektrická okna, dálkové centrální zamykání, rádio s CD či denní LED světla. Stojí 179 900 korun, tedy jen o osm tisíc víc než „základ“.
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 host