Prudký nárast spotreby po roku používania :(
- mahathma
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 26.11.2012 21:54
- Bydliště: Bratislava
Prudký nárast spotreby po roku používania :(
Zdravím,
nenašiel som tu nič na podobnú tému, tak zakladám nové vlákno. Snáď mi to admini odpustia...
Pred rokom som kúpil FF Mk2 fl. (r.v. 2008), 1,6 TDCi 80 kW, ktorý mal najazdených 127 000 km. Jazdím vcelku úsporne a spotreba sa pohybovala od 4,7 (keď som jazdil prevažne po cestách 1. triedy rýchlosťou 90-100) do 5,0 (keď som jazdil prevažne po diaľniciach rýchlosťou okolo 120). Vždy po natankovaní plnej nádrže som zvykol vidieť dojazd 999, a začalo to klesať až zhruba po prejdení 30 km. (Pre vysvetlenie: po meste jazdím len veľmi výnimočne, jazdíme hlavne dlhé vzdialenosti medzi mestami.)
Teraz mám najazdených 142 000 km a v lete som si všimol, že po dotankovaní vždy svieti dojazd menej ako 850 km. Myslel som si, že je to spôsobené používaním klimatizácie, ale leto sa už skončilo, klímu dávno nepoužívam a spotreba sa nezlepšila. Keď idem maximálne úsporne (diaľnica okolo 110 km/h), tak som priemernú spotrebu stlačil z 6,8 na 5,8 ale to je stále bieda oproti tomu, ako auto jazdilo predtým...
Do toho sa pridali problémy s DPF, už 2x za 3 mesiace som bol na regenerácii (Maxim GKG, Bratislava). Dočítal som sa, že prílišná poruchovosť DPF filtra môže byť spôsobená aj zlým spaľovaním motora, čo by vysvetľovalo aj tú zvýšenú spotrebu. Čo vy na to? Má zmysel dať motor skontrolovať, či dobre spaľuje? Alebo na čo by som sa mal zamerať? Vďaka za odpovede.
nenašiel som tu nič na podobnú tému, tak zakladám nové vlákno. Snáď mi to admini odpustia...
Pred rokom som kúpil FF Mk2 fl. (r.v. 2008), 1,6 TDCi 80 kW, ktorý mal najazdených 127 000 km. Jazdím vcelku úsporne a spotreba sa pohybovala od 4,7 (keď som jazdil prevažne po cestách 1. triedy rýchlosťou 90-100) do 5,0 (keď som jazdil prevažne po diaľniciach rýchlosťou okolo 120). Vždy po natankovaní plnej nádrže som zvykol vidieť dojazd 999, a začalo to klesať až zhruba po prejdení 30 km. (Pre vysvetlenie: po meste jazdím len veľmi výnimočne, jazdíme hlavne dlhé vzdialenosti medzi mestami.)
Teraz mám najazdených 142 000 km a v lete som si všimol, že po dotankovaní vždy svieti dojazd menej ako 850 km. Myslel som si, že je to spôsobené používaním klimatizácie, ale leto sa už skončilo, klímu dávno nepoužívam a spotreba sa nezlepšila. Keď idem maximálne úsporne (diaľnica okolo 110 km/h), tak som priemernú spotrebu stlačil z 6,8 na 5,8 ale to je stále bieda oproti tomu, ako auto jazdilo predtým...
Do toho sa pridali problémy s DPF, už 2x za 3 mesiace som bol na regenerácii (Maxim GKG, Bratislava). Dočítal som sa, že prílišná poruchovosť DPF filtra môže byť spôsobená aj zlým spaľovaním motora, čo by vysvetľovalo aj tú zvýšenú spotrebu. Čo vy na to? Má zmysel dať motor skontrolovať, či dobre spaľuje? Alebo na čo by som sa mal zamerať? Vďaka za odpovede.
Focus II fl kombi, 1.6 TDCi 80 kW, 05/2008
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
Pokud je DPF příliš zanesenej (nespalitelnými úsadami), tak se často spouští regenerace a tím spotřeba logicky roste.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
Muze to byt hodne veci co ti dlouhodove zvysis spotrebu...muze to bejt filtr pevnejch castic, pridreny brzdovy trmeny, cerpadlo, vstriky atd
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

-
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 23.02.2012 13:00
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
a neponukli ti maximaci vycistenie filtra ? skus sa informovat...musis ho mat hodne zaplneny pri takom naraste spotreby,
ak mas podozrenie na stav vstrekovania, Bosch Diesel Servis ti dokaze povedat uplne presne v akom to mas stave, vratane rekalibracie vstrekovacov, ale zadarmo to nebude, na druhej strane po rekalibracii sa zlepsi chod motora, znizi sa spotreba a setri sa 2hmota a cojaviem ake este pozitiva to prinesie
ak mas podozrenie na stav vstrekovania, Bosch Diesel Servis ti dokaze povedat uplne presne v akom to mas stave, vratane rekalibracie vstrekovacov, ale zadarmo to nebude, na druhej strane po rekalibracii sa zlepsi chod motora, znizi sa spotreba a setri sa 2hmota a cojaviem ake este pozitiva to prinesie
- Abramms
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 30.07.2013 19:14
- Bydliště: Orava
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
poprípade aj EGR ventil tie zvyknu pušťať okolo 150tis km
u mňa to tak bolo
u mňa to tak bolo

Ford Focus II, 1,6 TDCi 80kW, 2005, Hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 23.02.2012 13:00
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
ten staci pri podozreni zaslepit, mne ho v maxime popri inych robotach vycistili a cca po 2 rokoch ked som ho isiel zaslepit, bol uplne cisty
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
Panove moje aktualnin zkusenost... spuchrela hadice od domecku se vzduchovym filtrem do turba, uplne odpadla, takze motor sal nefiltrovany vzduch, navic bylo vycvakle i odvetrani z motoru co vede do sani, takze tam nebyl podtlak. V mem pripade spotreba 6,5 ted co se dala nova a vse pripojilo kolem 5, takze zrejme vzduch ktery sel do motoru nesel pres vahu vzduchu a do motoru kvuli tomu slo vice nafty nebo nevim. Takze bych zkontroloval toto 

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
mahathma: pokud jezdíš delší trasy, tak by DPF mělo být v rámci mezí. Ale nevím, jak to je s životností - určitě vydrží věčně? Není předepsaný interval výměny?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
Je... 120.000km...
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
120k je predpisany interval, no pri jazdeni dlhych tras vie vydrzat aj 160 - 180 tisic. Pokial sa jazdi ustalenou rychlostou, motor vela sadzi neprodukuje, takze aj zanasanie filtra je pomale. Ked je ale filter plny a treba ist na nutenu regeneraciu a to sa po kratkej dobe zopakuje, filter treba bud vycistit, alebo vymenit, eventualne nechat vykuchat, co ale nie je to najlepsie riesenie uz z ekologickeho pohladu, alebo naslednych problemov. Je tu viac ludi, co maju po vykuchani stale problemy. Su tu ale aj ludia, ktori problemy nemaju ziadne. Ja osobne by som kupil novy a bol by pokoj.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- mahathma
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 26.11.2012 21:54
- Bydliště: Bratislava
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
Ďakujem vám za všetky odpovede! Vidím to tak, že dám najprv kompletne skontrolovať motor či nenájdu nejaký problém so spaľovaním, a keď to bude negatívne, dám si vyčistiť ten DPF filter. Snáď to pomôže, rád by som sa vyhol kupovaniu nového DPF filtra, ak sa bude dať. 

Focus II fl kombi, 1.6 TDCi 80 kW, 05/2008
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 27.03.2013 17:59
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
určite treba dať auto na diagnostiku a tam sa úkaže kde je problém... zvýšena spotreba môže byť určite spôsobená upchatým dpf filtrom jednoducho je to sucast vyfukoveho systemu a pokial je upchaty tak vzduch/plyny idu tazsie von .... auta ktoré maju dpf filter maju o cca 0,5 litra na 100km vyssiu spotrebu .... ak ti svietila regeneracia dpf filtra znamena to ze uz sa stihol upchat riesenim je plynula jazda po dialnici pri rychlosti cca 100km/h cca 30-60km. Vtedy dôjde k spaleniu sadzi v priestore dpf. Jazdou po meste sa dpf coraz viac upchava .... Ak ti svietila kontrolka regenreacia tak je mozne ze to uz bude robit castejsie stava sa samozrejme ze moze byt aj na dlho klud. je tam vsak pravdepodobnost ze dpf sa uz upchava a bude nutne ho menit.... mimo chybneho dpf moze byt zavada u focusa aj na egr ventily ... odporucam teda kvalitnu diagnostiku aby si nekupoval diely ktore ti netreba tu je pekny clanok ako funguje dpf http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=110&t=52919 mimochodom v sr kupis dpf napr. smazano ZaQik
samozrejme este je viacero inych moznosti ako ho menit za novy avsak pri tej cene noveho nema zmysel zaoberat sa odstranenim ale len jednoduchym cistenim.
samozrejme este je viacero inych moznosti ako ho menit za novy avsak pri tej cene noveho nema zmysel zaoberat sa odstranenim ale len jednoduchym cistenim.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13551
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Prudký nárast spotreby po roku používania :(
Opat reklama? Ako v prvom prispevku tohto autora?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host