Příspěvek
od Nicco » 05.02.2014 11:20
Tak som si to precital, aj ked neviem preco som tomu dal 15 minut zivota. To je citanie pre naftistov, ktori musia vzdy riesit nejaku poruchu alebo ako nieco odrbat (stat, STK,...) a odstranit (DPF, EGR, SCR, dvojhmotu,...).
95% clanku je o tom, na co DPF sluzi a ako funguje. Doporucujem hlavne pasaze:
"velmi malé částice mohou proniknout do krevního oběhu a hromadit se v určitých orgánech, vyvolávat vznik nádorů apod"
" částice z motorů fungují jako nosič pro jiné částice, viry a bakterie, jiné teorie si zase všímají oxidačního potenciálu částic, tedy schopnosti reagovat s jinými částicemi, například tkáněmi lidského těla, a tím narušovat jeho imunitu."
Poslednych 5% je o tom, ze:
"Je to jeden z mnoha argumentů - nikoli ten hlavní - proč bych si auto na naftu nikdy nekoupil. Celá technologie se dostala na trh v ne úplně dotaženém stavu a náklady spojené s omezenou životností jsou přeneseny na zákazníka. Ten si většinou neuvědomuje, co je to za dáreček, protože vidí jen tu nízkou spotřebu (která navíc u moderních dieselů není až tak nízká) a dojde mu to, až když je za ním vystaven mastný účet na nějakou opravu. Myslím, že zájemce o vozidlo se vznětovým motorem by si měl dobře rozmyslet co dělá a zda skutečně deklarovaná nižší spotřeba ovlivní jeho TCO tak dalece, jak si myslí."
Takze neviem, ci narazas na to, ze DPF ma obmedzenu zivotnost a funkcnost, technicke nedostatky a u niektorych motorov ako 1.6HDI 80kw nici turba karbonovanim oleja? A pre to mame mi ostatni trpiet odstranene filtre na skodlivych diseloch len aby niekto usetril nejaku korunu za palivo? Hlavne ze on setri na spotrebe. Ja idem za nim v aute do kopca alebo pesi v meste pozdlz kolony dechtujucich aut a mam trpiet ten smrad? Podla mna je to vrchol arogancie. Taky vodic si to dechtuje za 5 litrov a ostatnych ma na haku.
A pozor, to som este nazacal o NOx emisiach z nafty - znamy to chlorovy alebo kysly smrad, tak casto cititelny v mestach kde sa dechtaky pomaly posuvaju v kolonach a motory nedokonale spaluju palivo.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~