Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Odpovědět
Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od zdenek34 » 10.02.2014 23:37

Foki,

samozřejmě je technicky nezpůsobilé, stejně jako další milión úprav, které lidi na autech dělají (nezapsané kola v TP, fólie, špatně namontované světla pro denní svícení atd.) Aby nedošlo k omylu, možná to tady vyznělo jinak, ale v žádném případě nejsem zastáncem kuchání DPF. Já jsem byl při výběru auta rozhodnutý koupit diesel bez DPF. Jenom jsem se tady zapojil, protože mě už sralo, jak tady někteří demagogové s benzínovým motorem plivou na diesely, bez ohledu na to jestli mají nebo nemají vykuchaný DPF. A jim vlastně z výfuku leze jen vodní pára a to ještě s vůní fialek. Mám známého na emisích a vím, že s emisními limity mají problémy jak naftové motory, tak benzínové. On je za to rád... To, že to u nás takhle funguje, to je už je jiná.
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od foki » 11.02.2014 00:02

proto jsem u bodu 2 vyzval jen vitu , protoze vim ze 1,8 plni i bez DPF
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od foki » 11.02.2014 00:07

ono je to mozna taky tim ze si lidi vysní nejaky vuz a ted se nedostanou do pozadovane sumy , tak hledaji nesmyslne pozadavky a aby bazarnici vydelali tak dovezou stoci a prodaji. , jenze clovek ktery musi cekat do vyplaty aby si mohl koupit zarovku , ktera mu praskla si poridil takovou past , tak v pripade neceho takoveho vedome to necha vykuchat a vlastne nese zodpovednost za vse sam , a pak se divi kdyz dostane za vykuchane DPF v nemecku treba 1000 euro pokutu
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od zdenek34 » 11.02.2014 00:16

Pěkně jsi to napsal. Přesně proto jsem koupil 1.8 TDCi. Taky by se mi líbilo třeba zrovna těch 129 kW, ale nakonec u mě zvítězil rozum nad emocemi, jelikož na tom nejsem tak dobře finančně, abych si mohl dovolit drahé opravy a výběrem motoru jsem se snažil toto riziko minimalizovat...
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 11.02.2014 07:11

1) ne.
2) ne.
3) Nemam důvod. Az bude,tak proc ne.
me furt uniká smysl tohoto tlachání. Vy se taky nechodíte udat, jedete li v dědině vic nez 50kmh-1. To je přece potencialne horší nez nesplnovat techničák ...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 11.02.2014 07:26

Kdyz uz tu mlatime prázdnou slámu, tak by tu byl každý happy, kdyby si každý kdo vykuchal filtr nechal změnit techničák? K čemu by to bylo?
Pokud 1.8 ma euro IV nez dpf,o kolik je horší ma 1.6?Skoro o nic.nebo i lépe. možná u 1.6 byl hlavní duvod davat dpf jen marketing
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od V12 » 11.02.2014 08:26

A nema 1.6HDI 80kW DPF preto, lebo po firemnom chiptuningu uz Euro IV bez DPD nezvlada ? 66kW verzia da Euro IV aj bez neho. Cisty marketing to asi nebude :idea:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od vita_k » 11.02.2014 08:42

je to mozne, ale bude to zrejme na hrane. Je to asi kvuli vice zhorsujicim se emisim v prubehu predpokladaneho provozu auta. Napr. ze do 100 tis v pohode - euro IV a pak to jde vinou opotrebeni vstriku dolu. ale to jen tipuju.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od V12 » 11.02.2014 09:27

Motorari PSA sa niekde vychvalovali, ze ich motor dokaze plnit Euro IV az do 160k km. Len nenapisali, ci s DPF, alebo bez.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 11.02.2014 10:56

Ak niekto nema od vyroby DPF tak je len dosledok toho, ze sa tu umelo podporovali naftove motory a nemuseli splanat rovnake limity, ako mal benzin. Zrazu je naftovych aut na cestach 70% - nakladne, dodavky, osobne a uz to je problem.
K tomu chiptuningu 1.6ky, som si teraz spomnul na Peugeot v 24 hodin LeMans, kde nasadili ten ich myslim ze V12 HDI s FAP filtrom. Naladili to na vykon X, len preto, ze ak tam dali este o 10% tak by upchali ten FAP za par sekund.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od zdenek34 » 11.02.2014 11:13

Nicco, a když jsou některé emisní limity přísnější pro nafťáky, bereš to taky jako zvýhodnění benzíňáku?
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 11.02.2014 12:23

To su ktore?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~


Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od zdenek34 » 11.02.2014 14:25

Nicco píše:To su ktore?
CO, pro které má benzín dvojnásobný limit a CO2, který se pro změnu neměří vůbec :irre:
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 11.02.2014 16:22

CO2 sa meria meria pri homologacii. CO je pomerne netabilny plyn, ktory hned reaguje s kyslikom O2 v atmosfere a vytvara zase len CO2, ktory je zdraviu neskodny a ktory premienaju rastliny na O2. Je to kompropis lebo aj DPF spaluje uhlik C a vznika zese len CO2, takze aj z toho vypliva, ze CO2 je menej skodlivy, nez C (pevne castice).
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host