
C-max '05 2.0 tdci, km teď cca 150t. na budíku, koupeno na podzim '13, dobrý známý vyměnil olej a všechny filtry, destičky...
1.a) postupně se objevilo startování napodruhé, poprvé normálně točí, ale nenaskočí, napodruhé vždycky chytne, poskakuje volnoběh,
1.b) zvláštně smrdí a jde chvíli bílý dým z výfuku, až se zahřeje, smrdí minimálně a z výfuku nejde nic, volnoběh je přesný,
1.c) teď v lednu v garáži pod marketem nastartuju, nějak to začne smrdět i v autě a naráz vidím, jak jde zpod haubny dým, hned jsem to vypnul a začal se modlit, po 5min jsem to nastartoval normálně a bez dýmu, dojel jsem domů
1.d) Ford Šindelář Roudnice n/L., 3dny, 10t. Kč: zámek kufru vyměněný, topení rozebrané, na ten spodek jak netopí, takové táhlo, stříkali jsme to, ale nejde to rozpohybovat, takže jsme to odpojili; chyba ABS/ESP a jak vám přestane jít rychloměr, to může být 7 různých závad dle diagnostiky, musíte přijet, když ta chyba trvá, nejdřív si vyměňte ty ložiska a pak se uvidí; no a žhavení je v pohodě pane, palivové cesty zanesené, všechno jsme vám vyčistili, byly tam špony, palivový a vzduchový filtr černý, to jste určitě měnil? vyměnili jsme vám je znovu; pravděpodobně vstřiky, na konci životnosti, zkoušeli jsme je, čerpadlo to není, dělali jsme tlakovou zkoušku
2.a) klidnější jedu domů, další dny starty nadvakrát, dým z výfuku, sice míň, ale stejně poskakující volnoběh po startu (za takový servis se teď biju do hlavy

2.b) předevčírem ráno mrzne, startuju, dým zpod motoru, nastartuju s přestávkama, stále dým, oči pro pláč
2.c) můj známý říká: ježiš, vstřiky to je blbost, cože 10 tisíc a nezjistili závady? to by mohl být EGR ventil, jak se to ucpe, tak to má snahu jít okolo, až přijedeš na kotouče a ložiska, tak ti ho vyčistím, to se nemusí měnit hned, udělej ještě jednu věc, projeď to třeba 10 - 20 km na 4000 ot., ty vstřiky by se mohly samy "jakoby seřídit", pročistit
2.d) odpoledne bez mrazu už jsem nastartoval, zahřál a jel jsem pak 10km na jedničku na 4000ot., po znovunatočení zatepla jel jako hodinky, volnoběh super, z výfuku nic
2.f) dneska dojdu do práce a kolega mi říká: pozdravuje tě Lukáš (Femat, Škoda, VW) a máš si vyměnit čerpadlo vole, jsou toho plné fóra, bolest tdci, i renaultů, pažoutů... a když dělali tlakovou zkoušku?... to vůbec nic neznamená, může bejt v háji, proto tam máš ty piliny a riskuješ i ty vstřiky a nádrž atd., prostě to prodej, oči pro pláč ...

2.g) žena brečí, jestli to má cenu prodávat, prý kolik bysme za to dostali a jestli bysme vůbec koupili jiné auto (máme čerstvý druhý dítě)

2.h) jsem ajťák, počítač vám zdiagnostikuju, rozeberu i postavím, technickej jsem, ale tohle je pro mě prostě španělská
Tak co vy na to, borci?