Kouř zpod motoru

Aki.Lee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 29.08.2013 22:46

Kouř zpod motoru

Příspěvek od Aki.Lee » 20.02.2014 11:58

Zdravím vážení, sem jsem měl jít jako první :oops:
C-max '05 2.0 tdci, km teď cca 150t. na budíku, koupeno na podzim '13, dobrý známý vyměnil olej a všechny filtry, destičky...
1.a) postupně se objevilo startování napodruhé, poprvé normálně točí, ale nenaskočí, napodruhé vždycky chytne, poskakuje volnoběh,
1.b) zvláštně smrdí a jde chvíli bílý dým z výfuku, až se zahřeje, smrdí minimálně a z výfuku nejde nic, volnoběh je přesný,
1.c) teď v lednu v garáži pod marketem nastartuju, nějak to začne smrdět i v autě a naráz vidím, jak jde zpod haubny dým, hned jsem to vypnul a začal se modlit, po 5min jsem to nastartoval normálně a bez dýmu, dojel jsem domů
1.d) Ford Šindelář Roudnice n/L., 3dny, 10t. Kč: zámek kufru vyměněný, topení rozebrané, na ten spodek jak netopí, takové táhlo, stříkali jsme to, ale nejde to rozpohybovat, takže jsme to odpojili; chyba ABS/ESP a jak vám přestane jít rychloměr, to může být 7 různých závad dle diagnostiky, musíte přijet, když ta chyba trvá, nejdřív si vyměňte ty ložiska a pak se uvidí; no a žhavení je v pohodě pane, palivové cesty zanesené, všechno jsme vám vyčistili, byly tam špony, palivový a vzduchový filtr černý, to jste určitě měnil? vyměnili jsme vám je znovu; pravděpodobně vstřiky, na konci životnosti, zkoušeli jsme je, čerpadlo to není, dělali jsme tlakovou zkoušku
2.a) klidnější jedu domů, další dny starty nadvakrát, dým z výfuku, sice míň, ale stejně poskakující volnoběh po startu (za takový servis se teď biju do hlavy :wallbash: )
2.b) předevčírem ráno mrzne, startuju, dým zpod motoru, nastartuju s přestávkama, stále dým, oči pro pláč
2.c) můj známý říká: ježiš, vstřiky to je blbost, cože 10 tisíc a nezjistili závady? to by mohl být EGR ventil, jak se to ucpe, tak to má snahu jít okolo, až přijedeš na kotouče a ložiska, tak ti ho vyčistím, to se nemusí měnit hned, udělej ještě jednu věc, projeď to třeba 10 - 20 km na 4000 ot., ty vstřiky by se mohly samy "jakoby seřídit", pročistit
2.d) odpoledne bez mrazu už jsem nastartoval, zahřál a jel jsem pak 10km na jedničku na 4000ot., po znovunatočení zatepla jel jako hodinky, volnoběh super, z výfuku nic
2.f) dneska dojdu do práce a kolega mi říká: pozdravuje tě Lukáš (Femat, Škoda, VW) a máš si vyměnit čerpadlo vole, jsou toho plné fóra, bolest tdci, i renaultů, pažoutů... a když dělali tlakovou zkoušku?... to vůbec nic neznamená, může bejt v háji, proto tam máš ty piliny a riskuješ i ty vstřiky a nádrž atd., prostě to prodej, oči pro pláč ... 8O
2.g) žena brečí, jestli to má cenu prodávat, prý kolik bysme za to dostali a jestli bysme vůbec koupili jiné auto (máme čerstvý druhý dítě) :dih:
2.h) jsem ajťák, počítač vám zdiagnostikuju, rozeberu i postavím, technickej jsem, ale tohle je pro mě prostě španělská

Tak co vy na to, borci?

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od smoula » 20.02.2014 12:37

Pokud tam máš opravdu špony, tak to bude s největší pravděpodobností čerpadlo, které sebou může vzít i vstřikovače. :cry:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od V12 » 20.02.2014 12:50

Podla popisu ma to auto minimalne 250 tisic km a motor v klinickej smrti.
Aj na novych autach sa obcas najdu spony vo filtri. Zalezi od toho, kolko ich bolo, tu sa asi jedna o celkom slusne mnozstvo, takze to cerpadlo moze byt v haji.
Ked napoprve toci ale nenatoci a az potom chyti, opat to indikuje nizky startovaci tlak, takze regulator tlaku na cerpadle nie je vporiadku, ked k tomu potom pridam tie spony, cerpadlo KO. Dalej :
Aki.Lee píše: pravděpodobně vstřiky, na konci životnosti
Inymi slovami - dolietany vrak, ktory ma minimalne 100 tisic km stocenych. Na jeho uvedenie do kondicie bude treba minimalne 2000 EUR. A to este ktovie, v akom stave je turbo a zotrvacnik. Pokial to jazdilo dlhe trasy, snad este nieco vydrzi, no na turbo by som si chystal dalsich 1000 EUR. Cize tato super kupa krasneho jazdeneho dieslu bude potrebovat dotaciu cca 3000 EUR, pokial sa to ma urobit poriadne. Kedze to ma 9 rokov a takyto stav, zostatkova cena je okolo 3 az 4 tisic EUR, takato investicia sa neoplati a treba to strcit do vykupu. No s dymom zpod kapoty do nezoberu ani Acka a ti teda beru ine vraky.
Naposledy upravil(a) V12 dne 20.02.2014 12:54, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od smoula » 20.02.2014 12:53

+1 Prodat...

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od V12 » 20.02.2014 13:18

Aki.Lee :
Ak to nie je tajne - za kolko si tu hromadu srotu kupil ? Predpokladam, ze to nebolo viac ako za cca 4000, maximalne 4500 EUR.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4978
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od fofok » 20.02.2014 13:48

OT u nás máme koruny.

Vy mu dáváte teda.Buďto prodat nebo zainvestovat za vstřiky a čerpadlo.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Aki.Lee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 29.08.2013 22:46

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od Aki.Lee » 20.02.2014 14:13

Tajné to není, nejblbější doba na koupi, 140t., na inzerát, je to Titanium skoro ve fullu, o tom, že je to stočený nepochybuju, 1. majitel Německo, od druhého jsme to koupili, ten s tím jezdil prý naprosto v pohodě, měnil v jednom servisu všechno, jenže když jsem měnil třeba kabiňák, tak byl natolik černý, že prý kdoví kdy měněný byl - proto asi ten průšvih s tím topením; už jsem se s tím setkal, že si servisy nové díly nechaj a jakože to vyměnili, možná už ten motor byl načnutý, nevím, ale těch pár měsíců to jezdilo v pohodě, ty starty začaly postupně, servis tvrdí, že dvojhmotou to není, že to by bylo poznat jinak na jeho chování a klepání, ale tenhle servis u mě stejně skončil. Za vstřiky a čerpadlo - jenže předpokládám, že to bude taková pálka, že to bude skutečně lepší prodat, že já vůl nešel do tý Hondy nebo aspoň do benzínu, nebo stará dobrá O2. :x

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13550
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od stano. » 20.02.2014 14:41

Nie je problem, aku znacku/typ si kupil. Ale co konkretne si kupil: rozpadnuty stoceny vrak.

Uživatelský avatar
hunger
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 966
Registrován: 02.03.2013 18:08
Bydliště: Praha

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od hunger » 20.02.2014 15:55

No tak to je radost, každopádně za tohle nemůže Ford. Minuly podzim, ale rozhodne nejblblbejsi na koupi auta nebyl... Mondeo 2006 v benzínu za 125 tisic udajne 73 t najeto a kromě blbostí a klasicky fordi koroze, naštěstí v malem měřítku...
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od V12 » 20.02.2014 17:26

Aki.Lee:
1 kus novy vstrekovac je od 300 do 400 EUR - 10 tisic, su tam 4 kusy. Oplati sa premyslat o repase, cena je potom polovicna, alebo zohnat z overenej buracky s malym nabehom z vonka tak, ako sa podatilo mne - 4 kusy za 330 EUR.
Nove cerpadlo je okolo 800 EUR - cca 21 tisic. Tu by som o repase nepremyslal - ak ho neurobia poriadne, odide to zasa a co je horsie, zoberie so sebou aj prave vyriesene vstrekovace. Za predpokladu vstrekovacov v katastrofalnom stave prichadza na rad uvaha o stave ojnic - mozu byt vyosene, alebo poohybane a poskrucane. To potom smrdi pruserom, ze sa niektora pozrie von z bloku a to je potom na druhy holomotor (cca 30 tisic CzK). Predpokladam, ze rozvod mas uz vymeneny.

Podciarknute a zratane - to auto potrebuje opravu za polovicu jeho zostatkovej hodnoty. Co s nim urobis, je uz na Tebe, ja by som sa ho snazil americkou rychlostou zbavit ked aj za 50 tisic CzK, len aby bolo z baraku prec.

Kua, kedy uz ludia pochopite, ze 10 rocny commonrail diesel pod 150 tisic CzK je dolietany crep zrely iba do srotu ? Keby to malo 2 - 3 roky, mozno maximalne 5, tak sa ta investicia oplati. Takto nie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
FiFi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1082
Registrován: 04.08.2010 22:11
Bydliště: Kutná Hora/Praha

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od FiFi » 20.02.2014 18:03

To jsem zvědavej, co čeká mě. Osm let stary dvoulitr, kupovaný se 130kkm. Zatím je všechno v pohodě, ale když to tady čtu, tak se mi dělá lehce nevolno.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od V12 » 20.02.2014 18:45

Nic dobre. Ver mi. Je len otazka, ci o tisic, alebo 10 tisic km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od smoula » 20.02.2014 18:49

Tak zase až tak bych ho nestrašil. Pokud mu to startuje v pohodě, turbo nepíská, po startu nekouří, tak myslím, že no prob :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
FiFi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1082
Registrován: 04.08.2010 22:11
Bydliště: Kutná Hora/Praha

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od FiFi » 20.02.2014 20:10

Startuje na poprvé i při -15 stupňů. Když ho nastartuju, tak si zlehka začoudi, pak už jen pára. Aspoň na volnoběh, tedy v dobu, kdy to lze pozorovat. Než vyjedu, tak ho pár minut nechám klapat na volnoběh, pak v klidu jedu a zase, jakmile dojedu, tak ho tak minutu nechám. DPF naštěstí nemám. Jezdím jen na Vervu diesel. Turbo nepíská, olej nebere. Volnoběh drží. :oops: Teď má 140kkm a dle všeho vypadá, že je tomu skutečně tak. Máme doma ještě 2.0 TDCi 103kw a nikdy problém nebyl. Je pravda, že ani jeden nemá přes 150kkm.

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Kouř zpod motoru

Příspěvek od smoula » 20.02.2014 20:23

To s tím klapáním na volnoběh. U moderního dieselu uděláš lépe když nastartuješ a jedeš :-)

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti