Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
"Spotřeba AdBlue se pohybuje na úrovni 4–6 % spotřeby nafty."
Ať počítám jak počítám, tak při spotřebě 6l/100km (trošku přehnané...) je to 60 litrů na 20tis. km. Tak to se asi v servisních intervalech nedá!!! Takže autor článku buď chybuje v uvedených procentech, nebo, a to by bylo mnohem horší, nechybuje...
Ať počítám jak počítám, tak při spotřebě 6l/100km (trošku přehnané...) je to 60 litrů na 20tis. km. Tak to se asi v servisních intervalech nedá!!! Takže autor článku buď chybuje v uvedených procentech, nebo, a to by bylo mnohem horší, nechybuje...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Stačí servisní interval zkrátit a pak už to vyjde
Jinak více informací k Adblue třeba tady:
http://www.adblue-bluesky.cz/adbluer-ak ... drobnosti/
Volkswagen Crafter BlueTDI má nádrž na 28 litrů adblue:
http://www.auto.cz/volkswagen-crafter-bluetdi-4757

http://www.adblue-bluesky.cz/adbluer-ak ... drobnosti/
Volkswagen Crafter BlueTDI má nádrž na 28 litrů adblue:
http://www.auto.cz/volkswagen-crafter-bluetdi-4757
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
2.0TDI EU6 v Passate ma 5litrovu nadrz. Ak sa to da jednoducho doliat do nadrzky nie je problem, aj tak kazdy druhy majitel nafty dolieva VIFy. S francuzskym autom je to zlozitejsie. Uvidime, co predstavi Ford.
http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/10 ... a-euro-vi/
"Prečo sa však automobilka tak poponáhľa, keď dnešné motory TDI bez problémov plnia požiadavky v súčasnosti platných predpisov Euro V? Dôvodom nie je Európa, ale americký trh a jeho averzia proti dieselovým motorom. Ani nie tak zo strany zákazníkov ako legislatívy, ktorá je k naftovým motorom najprísnejšia na svete. Aspoň čo sa týka zloženia výfukových emisií. Kým totiž v Európe platia pre dieselové agregáty odlišné mormy ako pre benzínové, v USA používajú na naftu aj benzín rovnaký meter. To v praxi znamená, že ani ten najúspornejší dieselový motor nemá za „veľkou“ mlákou šancu splniť americkú normu Bin 5. To napriek tomu, že spotrebuje neporovnateľne menej paliva ako smädné americké benzínové 8-valce.
Kameňom úrazu je limit pre produkciu oxidov dusíka, zodpovedných za smog a kyslé dažde."
2.0TDI ina schema: system s 2x egr - vysokotlakovy za motorom a nizkotlakovy za DPF (obrazky z materialu od Mareka Brzezanski)
http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/10 ... a-euro-vi/
"Prečo sa však automobilka tak poponáhľa, keď dnešné motory TDI bez problémov plnia požiadavky v súčasnosti platných predpisov Euro V? Dôvodom nie je Európa, ale americký trh a jeho averzia proti dieselovým motorom. Ani nie tak zo strany zákazníkov ako legislatívy, ktorá je k naftovým motorom najprísnejšia na svete. Aspoň čo sa týka zloženia výfukových emisií. Kým totiž v Európe platia pre dieselové agregáty odlišné mormy ako pre benzínové, v USA používajú na naftu aj benzín rovnaký meter. To v praxi znamená, že ani ten najúspornejší dieselový motor nemá za „veľkou“ mlákou šancu splniť americkú normu Bin 5. To napriek tomu, že spotrebuje neporovnateľne menej paliva ako smädné americké benzínové 8-valce.
Kameňom úrazu je limit pre produkciu oxidov dusíka, zodpovedných za smog a kyslé dažde."
2.0TDI ina schema: system s 2x egr - vysokotlakovy za motorom a nizkotlakovy za DPF (obrazky z materialu od Mareka Brzezanski)
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Kua, tu uz konci vsetka sranda - biturbo, biEGR, AdBlue, SCR, DPF - to kolko bude ten diesel stat ??? A aka bude spolahlivost celej serie tychto kurvitiek ?
Tfuuuj, to uz naozaj radsej Hemi V8 ako tieto hypermoderne zazraky, kde sice budeme jazdit so 160 HP za 3l / 100km, ale ked sa nieco po 100k km poserie, bude oprava stat 2/3 ceny noveho motora.
Tfuuuj, to uz naozaj radsej Hemi V8 ako tieto hypermoderne zazraky, kde sice budeme jazdit so 160 HP za 3l / 100km, ale ked sa nieco po 100k km poserie, bude oprava stat 2/3 ceny noveho motora.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Ad zkrátit servisní interval. To je hloupost, uvedený odkaz je na dodávku, tam se 30l nádrž někam nacpe. U osobáku těžko. A když bude 5l, tak to vydrží na 1700 km. To je servis každý měsíc u normálně málo jezdícího majitele! A to nemluvím o "akčním rádiu". To abych cestou ČB-Ostrava a zpět hledal servis, nebo z něj vyjel. OT:Lidi... že by nás připravovali na seriovou velkovýrobu elektrických aut? Dojezd 200km, dobít (kávička, nákupeček...) a takhle až do cíle.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5698
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Provoz auta s DPF
Protože je tu řada témat věnující se odstranění, ale žádné ucelené o provozu auta s DPF a zkušenostech s ním, dovolil jsem si založit tohle vlákno. A začnu záznamem z dnešních emisí.
Ford Focus 2.0 TDCi, euro IV s DPF, v provozu od 5/5008, na tachometru skutečných 118 568 km (z toho mnou 75 tis. km), původní DPF, aditivum doplňováno po rozsvícení kontrolky v 80 tis. km. Pár dní před ME jsem motor točil trošku víc než obvykle, abych "vymetl" saze.
Až budu doma, doplním záznam z měření před dvěma lety.
Ford Focus 2.0 TDCi, euro IV s DPF, v provozu od 5/5008, na tachometru skutečných 118 568 km (z toho mnou 75 tis. km), původní DPF, aditivum doplňováno po rozsvícení kontrolky v 80 tis. km. Pár dní před ME jsem motor točil trošku víc než obvykle, abych "vymetl" saze.
Až budu doma, doplním záznam z měření před dvěma lety.
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
- Lukas41
- Nováček
- Příspěvky: 197
- Registrován: 15.02.2011 10:48
- Bydliště: Sereď a okolie
Re: Provoz auta s DPF
Moje hodnoty pri 186t km boli (pri identickom 2.0 TDCI s DPF):
-volnobeh 800 ot/min
-max.otáčky 4340 ot/min
-dymivosť 0.02
-rozptyl hodnot dymivosti 0.06
Aditívum doplnené pri 182t km.
-volnobeh 800 ot/min
-max.otáčky 4340 ot/min
-dymivosť 0.02
-rozptyl hodnot dymivosti 0.06
Aditívum doplnené pri 182t km.
Rodinný "šporťák": Ford Focus Combi S 2.0 TDCi
Denný makač: Ford Escort Combi Ghia 1.8 TD
Relax machine: Piaggio X9 180
_________________
Na autách sa jazdí, Fordom sa žije
Denný makač: Ford Escort Combi Ghia 1.8 TD
Relax machine: Piaggio X9 180
_________________
Na autách sa jazdí, Fordom sa žije
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5698
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Provoz auta s DPF
Schválně mrknu, kolik tam bylo při minulých ME (64 tis. km). U měření se nebyl, tak by mě zajímalo, jestli skutečně proběhlo.Sobull píše:Není to nějak moc na to, že je tam DPF?


- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Sloučena témata.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5698
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Nepřijde mi to úplně to samé, ale budiž...
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Tady je muj protokol z posledni STK min. rok v te dobe 364tis. Jedna se o Ford Mondeo 2.0 TDCI 85kw 29.12.2006 Euro 4 + DPF ted mame 385tis a pokud koukam zpetne na protokoly jsou + - stejne. Ja myslim, ze paradni hodnoty
posledni tri roky jezdeno mesto 60% a 40% dalnice. V minulosti jezdeno spise dalnice.

Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5698
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Tak jsem se konečně dostal domů, abych mohl mrknout na minulé emise (nakonec tedy v 67 tis. km) a:
Kouřivost: 0,04
Rozptyl kouřivosti: 0,01
Tak by mě zajímalo, čím může být způsobena aktuální kouřivost 0,23. Stav DPF? Nafta? Vstřiky (ve 118 tis. km)? Fakt je ten, že cca 200 km po posledním natankování (Verva) mám pocit, že motor zlenivěl, na druhou stranu tahá plynule od 1500 do cca 3500 ot. a kopanec od turba je znatelně menší a posunul se někam těsně nad 2000 ot. (dřív pod 2000 ot.) Tak nevím.
Kouřivost: 0,04
Rozptyl kouřivosti: 0,01
Tak by mě zajímalo, čím může být způsobena aktuální kouřivost 0,23. Stav DPF? Nafta? Vstřiky (ve 118 tis. km)? Fakt je ten, že cca 200 km po posledním natankování (Verva) mám pocit, že motor zlenivěl, na druhou stranu tahá plynule od 1500 do cca 3500 ot. a kopanec od turba je znatelně menší a posunul se někam těsně nad 2000 ot. (dřív pod 2000 ot.) Tak nevím.

- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9479
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Trochu OT, ale prijde mi ze se verva zhorsila
ja uz jezdim jenom na maxxmotion a prijde mi to ohodne lepsi 


- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5698
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Asi taky zkusím vyjezdit pár nádrží Maxxmotion.
Jinak dodám, že auto tahá bez problémů až do omezovače a dnes cestou z práce, což dělá cca 50 - 70 km od emisí, se mi spustila regenerace.
Jinak dodám, že auto tahá bez problémů až do omezovače a dnes cestou z práce, což dělá cca 50 - 70 km od emisí, se mi spustila regenerace.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů