Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Odpovědět
Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1007
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od hihi » 02.03.2014 23:16

"Spotřeba AdBlue se pohybuje na úrovni 4–6 % spotřeby nafty."

Ať počítám jak počítám, tak při spotřebě 6l/100km (trošku přehnané...) je to 60 litrů na 20tis. km. Tak to se asi v servisních intervalech nedá!!! Takže autor článku buď chybuje v uvedených procentech, nebo, a to by bylo mnohem horší, nechybuje...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od pkadecka » 03.03.2014 08:44

Stačí servisní interval zkrátit a pak už to vyjde :-D Jinak více informací k Adblue třeba tady:

http://www.adblue-bluesky.cz/adbluer-ak ... drobnosti/

Volkswagen Crafter BlueTDI má nádrž na 28 litrů adblue:

http://www.auto.cz/volkswagen-crafter-bluetdi-4757
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 03.03.2014 10:06

2.0TDI EU6 v Passate ma 5litrovu nadrz. Ak sa to da jednoducho doliat do nadrzky nie je problem, aj tak kazdy druhy majitel nafty dolieva VIFy. S francuzskym autom je to zlozitejsie. Uvidime, co predstavi Ford.

http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/10 ... a-euro-vi/

"Prečo sa však automobilka tak poponáhľa, keď dnešné motory TDI bez problémov plnia požiadavky v súčasnosti platných predpisov Euro V? Dôvodom nie je Európa, ale americký trh a jeho averzia proti dieselovým motorom. Ani nie tak zo strany zákazníkov ako legislatívy, ktorá je k naftovým motorom najprísnejšia na svete. Aspoň čo sa týka zloženia výfukových emisií. Kým totiž v Európe platia pre dieselové agregáty odlišné mormy ako pre benzínové, v USA používajú na naftu aj benzín rovnaký meter. To v praxi znamená, že ani ten najúspornejší dieselový motor nemá za „veľkou“ mlákou šancu splniť americkú normu Bin 5. To napriek tomu, že spotrebuje neporovnateľne menej paliva ako smädné americké benzínové 8-valce.
Kameňom úrazu je limit pre produkciu oxidov dusíka, zodpovedných za smog a kyslé dažde."

2.0TDI
SCR-Delphi.png
ina schema:
SCR.png
system s 2x egr - vysokotlakovy za motorom a nizkotlakovy za DPF
SCR2.png
(obrazky z materialu od Mareka Brzezanski)
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od V12 » 05.03.2014 18:52

Kua, tu uz konci vsetka sranda - biturbo, biEGR, AdBlue, SCR, DPF - to kolko bude ten diesel stat ??? A aka bude spolahlivost celej serie tychto kurvitiek ?
Tfuuuj, to uz naozaj radsej Hemi V8 ako tieto hypermoderne zazraky, kde sice budeme jazdit so 160 HP za 3l / 100km, ale ked sa nieco po 100k km poserie, bude oprava stat 2/3 ceny noveho motora.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1007
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od hihi » 07.03.2014 00:49

Ad zkrátit servisní interval. To je hloupost, uvedený odkaz je na dodávku, tam se 30l nádrž někam nacpe. U osobáku těžko. A když bude 5l, tak to vydrží na 1700 km. To je servis každý měsíc u normálně málo jezdícího majitele! A to nemluvím o "akčním rádiu". To abych cestou ČB-Ostrava a zpět hledal servis, nebo z něj vyjel. OT:Lidi... že by nás připravovali na seriovou velkovýrobu elektrických aut? Dojezd 200km, dobít (kávička, nákupeček...) a takhle až do cíle.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5698
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Provoz auta s DPF

Příspěvek od Stanley_vy » 28.04.2014 10:13

Protože je tu řada témat věnující se odstranění, ale žádné ucelené o provozu auta s DPF a zkušenostech s ním, dovolil jsem si založit tohle vlákno. A začnu záznamem z dnešních emisí.
Ford Focus 2.0 TDCi, euro IV s DPF, v provozu od 5/5008, na tachometru skutečných 118 568 km (z toho mnou 75 tis. km), původní DPF, aditivum doplňováno po rozsvícení kontrolky v 80 tis. km. Pár dní před ME jsem motor točil trošku víc než obvykle, abych "vymetl" saze.
DSC_0117.jpg
Až budu doma, doplním záznam z měření před dvěma lety.

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Provoz auta s DPF

Příspěvek od Sobull » 28.04.2014 10:29

Není to nějak moc na to, že je tam DPF?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Lukas41
Nováček
Nováček
Příspěvky: 197
Registrován: 15.02.2011 10:48
Bydliště: Sereď a okolie

Re: Provoz auta s DPF

Příspěvek od Lukas41 » 28.04.2014 11:08

Moje hodnoty pri 186t km boli (pri identickom 2.0 TDCI s DPF):
-volnobeh 800 ot/min
-max.otáčky 4340 ot/min
-dymivosť 0.02
-rozptyl hodnot dymivosti 0.06

Aditívum doplnené pri 182t km.
Rodinný "šporťák": Ford Focus Combi S 2.0 TDCi
Denný makač: Ford Escort Combi Ghia 1.8 TD
Relax machine: Piaggio X9 180
_________________
Na autách sa jazdí, Fordom sa žije

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5698
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Provoz auta s DPF

Příspěvek od Stanley_vy » 28.04.2014 11:13

Sobull píše:Není to nějak moc na to, že je tam DPF?
Schválně mrknu, kolik tam bylo při minulých ME (64 tis. km). U měření se nebyl, tak by mě zajímalo, jestli skutečně proběhlo. :D Ale třeba přijde za chvilku V12 a poradí mi, že to mám hodit do áček. :wink:

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od lucky.jack » 28.04.2014 11:24

Sloučena témata.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm


Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Slid » 28.04.2014 18:49

Tady je muj protokol z posledni STK min. rok v te dobe 364tis. Jedna se o Ford Mondeo 2.0 TDCI 85kw 29.12.2006 Euro 4 + DPF ted mame 385tis a pokud koukam zpetne na protokoly jsou + - stejne. Ja myslim, ze paradni hodnoty :) posledni tri roky jezdeno mesto 60% a 40% dalnice. V minulosti jezdeno spise dalnice.
Přílohy
IMG_20140428_184242.jpg
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5698
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Stanley_vy » 29.04.2014 22:11

Tak jsem se konečně dostal domů, abych mohl mrknout na minulé emise (nakonec tedy v 67 tis. km) a:

Kouřivost: 0,04
Rozptyl kouřivosti: 0,01

Tak by mě zajímalo, čím může být způsobena aktuální kouřivost 0,23. Stav DPF? Nafta? Vstřiky (ve 118 tis. km)? Fakt je ten, že cca 200 km po posledním natankování (Verva) mám pocit, že motor zlenivěl, na druhou stranu tahá plynule od 1500 do cca 3500 ot. a kopanec od turba je znatelně menší a posunul se někam těsně nad 2000 ot. (dřív pod 2000 ot.) Tak nevím. :nixw:

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9479
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od phofy » 29.04.2014 22:21

Trochu OT, ale prijde mi ze se verva zhorsila :roll: ja uz jezdim jenom na maxxmotion a prijde mi to ohodne lepsi :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5698
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Stanley_vy » 29.04.2014 22:29

Asi taky zkusím vyjezdit pár nádrží Maxxmotion.

Jinak dodám, že auto tahá bez problémů až do omezovače a dnes cestou z práce, což dělá cca 50 - 70 km od emisí, se mi spustila regenerace.

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů