1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dvorkys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 19.02.2013 09:31
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Dvorkys » 19.02.2013 22:50

Je to záhada... V tom videu na 0:32 jsem sešlápnul spojku a "protůroval" jsem auto na prázdno. Na diagnostice mi mechanik řekl, že nic divného tam nevidí. Co se týká regenerace DPF, tak jsem tam musel, jelikož krátce po dovezení z Německa mi auto ukázalo chybu motoru a diagnostika ukázala ucpaný DPF. Tak udělali regeneraci a při té příležitosti nejspíš doplnili aditiva. V první chvíli mě také napadla spojka, ale tento zvuk se ozývá dělá i na prošlápnutou spojku. Navíc tento jev se děje pouze při zahřátém motoru, a to ve chvíli, kdy auto potřebuje větší otáčky (jízda do kopce,...) Potom, cca po 10km, kdy se auto vrátí do normálu, můžu jet klidně na 3000 ot./min a vše je v pohodě. Výkon, rychlost, i spotřeba je ok - průměr mám 5.3/100km.
To škubání se mi stává zhruba jednou za 100 až 150 km.
S těmi rozvody to taky není špatný nápad, protože si myslím, že ještě měněné nebyly. Díky moc za rady! :)
Ford Focus Turnier 1.6TDCi 80kW DPF r.v. 2007

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Komi » 20.02.2013 07:08

kratko som presiel nemecke forum a tam riesia presne toto iste ale na motore 2,0 a tam to vyzera na klapky vzduchove kde casom prichadza k opotrebeniu ozubenia a nespranej cinnosti klapiek, pri tomto mensom motore to ale nebyva tak casta zavada ako je tomu u 2,0...ale skontrolovat to by asi nezaskodilo, uz som tu par krat daval obrazky ozuzlaneho ozubenia...
Přílohy
klapka2.0_1.jpg
klapka2.0.jpg
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Dvorkys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 19.02.2013 09:31
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Dvorkys » 21.02.2013 08:22

Wow, no uvidíme. Právě jsem si domluvil servis, tak to tam vezu v pondělí. Jsem zvědav, co to bude. Tak zatím díky moc za rady a určitě napíšu, co tomu vlastně bylo, jestli to zjistíme. :) :)
Ford Focus Turnier 1.6TDCi 80kW DPF r.v. 2007

Uživatelský avatar
Dvorkys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 19.02.2013 09:31
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Dvorkys » 06.03.2013 12:40

Ještě jednou ahoj.. Taak, po cca deseti dnech problém vyřešen, alespoň zatím. Po zjištění "škubání" mechanik připojil auto na diagnostiku a ta ukázala chybu "nestandartní tlak turba". Po hlubší analýze došel k tomuto ventilu, který reguluje vzduch pro naklánění klapek, nebo něco takového říkal. Zkrátka a dobře jsme ventil vyměnili a zatím se zdá být vše v pořádku! :)
Přílohy
2013-03-06-366.jpg
Ford Focus Turnier 1.6TDCi 80kW DPF r.v. 2007

Uživatelský avatar
Hansoff
Nováček
Nováček
Příspěvky: 192
Registrován: 26.11.2011 14:13
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Hansoff » 06.03.2013 14:22

Ten ventyl znám... taky sem ho měnil, potom ještě EGR a teď čekám, co se bude dít dál.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 07.03.2013 10:29

otazka je jestli je ventil ok ale jednotka ho blbe reguluje, co potom dal... kdyby to bylo permanentni a ne jen jednou za cas, tak je to ventil urcite. Ale takto to neni jiste, ze je to ventil. Nevim, ale jestli to pomuze, tak super.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Dvorkys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 19.02.2013 09:31
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Dvorkys » 07.03.2013 11:07

Snad to bude ok, když ne, tak budem pátrat dál... Navíc mi tedy na diagnostice našel chyby ohledně dpf - nedokončené regenerace, takže ten půjde pryč hned jak začne dělat problémy... S tou frekvencí cukání to údajně bylo vždy, když auto potřebovalo výkon - jezdil s tim cca 10min po zahřátí na 4. rychlostní stupeň, a pak to začalo, když jel do kopce... Mechanik se zdá být v celku šikovnej - od r.1996 servisuje jen Fordy, tak snad. Každopádně mě to vyjde levněji než autorizovanej servis... :bebng: :)
Ford Focus Turnier 1.6TDCi 80kW DPF r.v. 2007

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 02.04.2013 22:21

ted o vikendu, pokud to vyjde zkusim novou upravu jednotky a pak poreferuji. Hlavni cil: zrusit kompletne regenerace DPF a tim cukani pri regeneraci. DPF odstranen, ale ne zrovna dobre softwarove... Jsou tu uz takovi, ktere by to zajimalo?

Uz vim cca o dvou lidech, co potrebovali vicekrat upravit jednotku, protoze se to na poprve nepodarilo.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19258
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od foki » 02.04.2013 23:41

jeste jeden poznatek , dneska tu byl dalsi clovek s DPF , zablokovane , tak pres nalehani jsme zkusily nahrat data z auta bez dpf , po nahrani zustavaly 2 chyby a to IAT senzor a MAF . najednou se auto rozjelo ale po cca 3-4 startech motorstorung . tak jsme to zkusily nahrat zpet a bez chyb , po cca 12km zase ucpany DPF . ted je otazka , jestli nekdo dokaze odstranit regenerovani , protoze informace do PCM stale prichazeji (teplota DPF , nastaveni prepousteci klapky ) . podle me jsou jinak zapojene konektory a jsou jine pokyny pro PCM .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 03.04.2013 07:12

Toto je zrejme duvod proc lidi, co odstranuji DPF, jdou cestou upravy tech dat, co uz v PCM jsou.

Docela me mrzi, ze nejsem low-level programator, abych si dokazal porovnat, co tam zmenili a co zustalo.
Vstupy se zrejme dale ctou, ale program je nepouzije. Verim tomu, ze puvodni program je udelany tak, ze monitoruje chovani napr. diff tlaku a jeho zmeny v case popripade s udajem najetych km. Takze pokud se diff tlak - postupne nezvysuje nebo je nula bere to jako chybu a zapina MIL a pak treba nouzak. S timto musi neco udelat. Pak se musi upravit procedury na aditivum, teplotu filtru a intervalovou regeneraci (bez ohledu na zaplneni filtru) atp.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Mad Matt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 15.07.2011 09:29
Bydliště: Brno

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Mad Matt » 03.04.2013 10:21

Ahoj, tak jsem na to stejně jako většina z vás...mírně cuká v nepravidelných intervalech cca po ujetých 100-150km na dálnici při zvýšení zatížení motoru. Normálně jezdím na tempomat 140kou a když potřebuju předjet a šlápnu na to tak to někdy začne cukat a musím zpomalit. Po cca 5km je to už OK. Druhý případ nastává občas během jízdy po městě...to je to cukání tak silný, že mi to i chcípne. Nicméně jsem v městském provozu identifikoval sekundární (mimo standartní zvuk motoru) chrochtavý zvuk intenzitou závislý na míře sešlápnutí plynovýho pedálu. Nejhorší na tom je, že někdy tam je a někdy ne. Většinou to poznám hned po nastarování jestli je motor OK nebo chrochtá. Když ho tam slyším to je mi pak jasný, že autu se moc nechce za plynem a příjde v blízké době záškub. Když tam po nastartování nic není tak vím, že je všechno OK.

V servisu jsme zjistili, že DPF regenerace probíhala pekelně často (cca po 30km) a stoupala mi hladina oleje. DPF mi chemicky vyčistili a je již v dobrým stavu. Palivovej filtr jsem měnil na podzim, stejně jako olej a filtr. Vyndali jsme vstřiky, změřili přepad = OK, poslali vstřiky na proměření = OK, kontrolovali jsme chod aktuátoru turba (podezření na zasekávání VGT mechanismu turba vlivem depositů) = OK, dle diagnostiky EGR chodí hladce. Po všech těchto procedurách mi to škube dál. Zkusím ještě vyměnit na railu ten regulátor tlaku, jak se tu píše, a uvidíme. Domluvil jsem se mechanikem, aby mi poslal live data z jízdy s ODB na analýzu a pokusím se z průběhů křivek vyčíst anomálie, který by mi napověděli co nefunguje správně.

Mimochodem...zkoušel někdo nahrát do ECU mapu od BSR? Zajímalo by mě, jestli by tohle nemohlo pomoct a zabít tak 2 mouchy jednou ranou v případě, že soft of PSA stojí za hovno. Díky za reakce.
Focus II kombi 1.6TDCI 80kW 109hp 11/2007

Uživatelský avatar
majko2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 28.06.2012 21:45
Bydliště: Kezmarok

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od majko2000 » 03.04.2013 10:49

Mozno rana naslepo, ale z vlastnej skusenosti s cukanim, skusit odpojit konektor z EGR. Nastartovat, pockat ci nezasvieti kontrolka motora. Potom normalne jazdit a pozorovat ci je obmedzeny vykon motora, alebo ci turbo zabera uz z nizkych otacok. Ak je tah motora OK, EGR je v zavretej polohe. Momentalne jazdim v takomto rezime a nepozorujem problemy. V mojom pripade je to asi vadny snimac EGR, aj ked bol meneny novy asi pred 5 mes. Takisto mam ELM327 + Torque a chyby si viem hned pozriet resp. vymazat.
Ford Focus II Combi, 2007, 1,6 TDCi, 66 kW

vítek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 04.02.2012 14:59

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vítek » 03.04.2013 15:07

neměň regulátor, ten je na railové pumpě, vyměň čidlo tlaku paliva na railové rampě...

Uživatelský avatar
majko2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 28.06.2012 21:45
Bydliště: Kezmarok

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od majko2000 » 03.04.2013 15:50

pre nazornost foto snimaca tlaku v raile (je pod EGR) od: lucky.jack
http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
Ford Focus II Combi, 2007, 1,6 TDCi, 66 kW

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 120
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od ica » 04.04.2013 22:36

foki píše:jeste jeden poznatek , dneska tu byl dalsi clovek s DPF , zablokovane , tak pres nalehani jsme zkusily nahrat data z auta bez dpf , po nahrani zustavaly 2 chyby a to IAT senzor a MAF . najednou se auto rozjelo ale po cca 3-4 startech motorstorung . tak jsme to zkusily nahrat zpet a bez chyb , po cca 12km zase ucpany DPF . ted je otazka , jestli nekdo dokaze odstranit regenerovani , protoze informace do PCM stale prichazeji (teplota DPF , nastaveni prepousteci klapky ) . podle me jsou jinak zapojene konektory a jsou jine pokyny pro PCM .
co to bolo za auto ? mas VIN alebo ake bolo povodne cislo kalibracie pcm ?

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host