Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
- Road
- Člen klubu
- Příspěvky: 768
- Registrován: 04.11.2010 18:32
- Bydliště: Přerov
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Mě so tohle nestalo, takže nevím... dát na diagnostiku?
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8449
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Jako první bych řešil čidlo tlaku oleje.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Zacal by som vyctenim pameti zavad. Pokial svieti cervena olejnicka, uz by som s tym nejazdil. Nie som expert na tivct, ale myslim, ze to by sa prejavovalo oranzovou kontrolkou motoru, ak vobec.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Moje zkušenost:
Od té doby (srpen 2012) se to neopakovalo.Nepér píše:Tak dnes jsem si při čekání na semaforech všiml svítící olejničky. Po restartu motoru se rozsvítila opět, po zvýšení otáček při rozjezdu zhasla a už se celou cestu nerozsvítila. Olej (formula f) a filtr (originál) je chvilku po výměně a hladina je na maximu. Tak doufám, že je to bylo jen zanesené čidlo a budu to pozorovat.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Moze byt zaneseny aj saci kos v olejovej vani od karbonu. Dal by som si to skontrolovat. Mozno nebude odveci precistit tu vanu, zalezi kolko mate najazdene.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Viděl jsem motor po 150 tkm, co jezdil na Mogul, s výměnami po 15 tkm a byl čistý i koš, i vana. Pokud se fatálně nezanedbá údržba, nánosů karbonu bych se u benzínového motoru nebál. Spíš se přikláním k tomu, že se s výměnou uvolnily nějaké nečistoty a zaneslo se čidlo (ale netuším kde je
) Na Favoritu se mi krátce po výměně stalo totéž. Ona je v tom čidle dirka průměru špendlíku...

Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Kaizer
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 20.01.2010 00:38
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Asi bych začal čidlem.To by mohla byt nejpravděpodobnější závada a nejlacinější oprava.Kde to čidlo hledat taky netuším ale myslím si,že bude někde v blízkosti olejového filtru.Zítra se zeptám u Charouze na kolik si ho cení.Na Eliteauto mají na výběr od třech výrobců za +-200kč.
Jelikož jezdím spíše kratší trasy,měním olej s filtrem každých 10000km.
Jelikož jezdím spíše kratší trasy,měním olej s filtrem každých 10000km.
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
Minulost
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Skontroluj kabelaz cidla tlaku oleja, prestrekni kontakty konektora Kontoxom alebo nejakym inym elektrikarskym sajrajtom. Ked to nepomoze, skusit to cidlo. A nepomoze ani to, vana dole a zistit, v akom stave je sitko na olejovom cerpadle.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8449
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Čidlo je zepředu na bloku motoru. 480,-Kaizer píše:Asi bych začal čidlem.To by mohla byt nejpravděpodobnější závada a nejlacinější oprava.Kde to čidlo hledat taky netuším ale myslím si,že bude někde v blízkosti olejového filtru.Zítra se zeptám u Charouze na kolik si ho cení.Na Eliteauto mají na výběr od třech výrobců za +-200kč.
Jelikož jezdím spíše kratší trasy,měním olej s filtrem každých 10000km.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- Kaizer
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 20.01.2010 00:38
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Teď jsem si uvědomil,že se mi rozsvítila vždy když jsem jel stejnou trasu.Jsou to samá prudší stoupání a klesání a v kombinaci s dostatečně nerozehřátým motorem s olejem by to mohlo být ono.
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
Minulost
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Než čidlo koupíš, jen ho vyndej, dirku propláchni benzínem a zkus to.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 30.01.2013 14:27
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
zdarvím Forďáky 
mám dotaz k 1.6TI-VCT, nějak jsem nenašel vhodnější téma a nové se mi zakládat nechce - jak je na tom tenhle motor se spolehlivostí? přemýšlím o koupi ojeitny, Focus II je jedna z variant, jen mám trochu strach že oproti normální 1.6 bude tenhle "sofistikovanější" motor náchylnější na zacházení a údržbu... auto budu kupovat z Reichu, max. 100.000tkm najeto, tak by mě zajímaly vaše zkušenosti ohledně tohoto motoru. díky za rady a tipy.

mám dotaz k 1.6TI-VCT, nějak jsem nenašel vhodnější téma a nové se mi zakládat nechce - jak je na tom tenhle motor se spolehlivostí? přemýšlím o koupi ojeitny, Focus II je jedna z variant, jen mám trochu strach že oproti normální 1.6 bude tenhle "sofistikovanější" motor náchylnější na zacházení a údržbu... auto budu kupovat z Reichu, max. 100.000tkm najeto, tak by mě zajímaly vaše zkušenosti ohledně tohoto motoru. díky za rady a tipy.
- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
pocul som o problemoch, ale nepoznam nikoho konkretneho.. ja mam zatial 5.5 roka, 135t km, zatial bez problemov
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ve zkratce: Některé verze mají 4 lambda sondy, takže je větší pravděpodobnost, že některá odejde. VCT mechanismus někdy po ujetí 60000 km začne při startu cvakat, než natlakuje olej. Dokud to nedělá za jízdy, nebo dokud se nerozsvítí kontrolka motoru, nebudu to u mého řešit. Řešením je výměna rozvodových kol v rámci výměny rozvodů. Jinak pro to platí všechno, co pro obyč 1.6, jen to víc jede, víc žere a víc točí 

Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 30.01.2013 14:27
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
díky za rychlou reakci! no ještě uvidím, momentálně jezdím s motorem 1.6 82kW a je to tak akorát, takže do slabšího asi nepůjdu... ale to s tou spotřebou, není to spíš závada mezi volantem a sedačkou?
stejný objem o vyšším výkonu by měl teoreticky dávat spotřebu nižší

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 2 hosti