Změna podsvícení palubní desky
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Kdekoliv v autodílech. Buď to bude celosklo W5W nebo W3W, to je na podsvícení budíků. A nebo malá skleněnka, podle toho co ti nesvítí.
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Tak rozmontováno, rumcajsi super návod, nikde žádný zádrhel. 
Teď jedu shánět žárovku.

Teď jedu shánět žárovku.
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7110
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Kdybys nesehnal, mám jich tu asi někde pár z doby co já předělával a zítra shodou okolností směrem plzeň jedu 

- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Jsi hodnej Romčo ale už jsem byl ve Fordu a dvě jsem si pořídil, než jsem našel tenhle vzkaz. 

- jerrydjkiki
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06.06.2012 07:46
- Bydliště: už Libhošť (NJ)
180 ohm...
Má zkušenost s podsvícením budíků je taková:
Když jsem mého fofíka koupil,zdaleka nesvítily všechny žárovičky v podsvícení budíků a některé kontrolky.Rozhodl jsem se rázně zakročit a to ledkama.
Našel jsem si zde na foru návod na demontáž budíků a pustil se do práce.Vytáhnul jsem vadné žárovky a zjistil jsem,že plastová patice NENÍ součástí žárovky,což mě překvapilo.BaŇka žárovky je v tomto plastu zasunuta a je to klasická w5w,která lze běžně sehnat.Nicméně jsem se rozhodl pro led diody a nejprve jsem do samotných plastových patic připájel bílé ledky s předřadným odporem 180 ohm .Namontoval jsem vše zpět,ale ciferníky budíků nebyly moc výrazné.Proto jsem budíky rozebral do mrťě a folii s ciferníky odlepil.Ze zadní strany opatrně seškrábal zelené čísla a čárky,až na mléčně bílý podklad.Pak jsem to nalepil zpět na plexi ,vyměnil folii pod LCD displejem počítadla KM z původní zelené na modrou a vše smontoval zpátky.Musel jsem nastavit ručky budíků pomocí diagnostického modu palubky,dle údajů na lcd displeji.Rychlost jsem nastavil tak,že jsem zvedl dvěma hevery přední část auta tak,aby byly kola 10cm nad zemí.Nastartoval,zařadil 3.př stupeň a pedálem plynu přivodil rychlost 50km/h.Následně ručku rycloměru natočil ještě nenasazenou na hřídelce na tuto rychlost a připíchnul na hřídel.Ukazuje to nyní přesněji,než předtím.Podsvícení není oslňující,ale je příjemnější,než původní.Hned,jak bude víc času,vše nafotím a zde vložím.
Jen ještě pro zajímavost,zkoušel jsem pod každé číslo ciferníku přilepit tavným lepidlem bílou smd led diodu.Byly zapojeny vždy 4 ks do serie,nebyly tudíž třeba předřadné rezistory.Vše bylo spojeno do několika větví.Výsledek byl bezva,ovšem smd diody asik nemaj rády lepení za tepla a začaly někdy přerušovat a poblikávat.Ono to začne při jízdě brzy vadit,proto jsem tuto možnost zrušil a použil pouze 3ks bílé Led o průměru 10mm.

Když jsem mého fofíka koupil,zdaleka nesvítily všechny žárovičky v podsvícení budíků a některé kontrolky.Rozhodl jsem se rázně zakročit a to ledkama.
Našel jsem si zde na foru návod na demontáž budíků a pustil se do práce.Vytáhnul jsem vadné žárovky a zjistil jsem,že plastová patice NENÍ součástí žárovky,což mě překvapilo.BaŇka žárovky je v tomto plastu zasunuta a je to klasická w5w,která lze běžně sehnat.Nicméně jsem se rozhodl pro led diody a nejprve jsem do samotných plastových patic připájel bílé ledky s předřadným odporem 180 ohm .Namontoval jsem vše zpět,ale ciferníky budíků nebyly moc výrazné.Proto jsem budíky rozebral do mrťě a folii s ciferníky odlepil.Ze zadní strany opatrně seškrábal zelené čísla a čárky,až na mléčně bílý podklad.Pak jsem to nalepil zpět na plexi ,vyměnil folii pod LCD displejem počítadla KM z původní zelené na modrou a vše smontoval zpátky.Musel jsem nastavit ručky budíků pomocí diagnostického modu palubky,dle údajů na lcd displeji.Rychlost jsem nastavil tak,že jsem zvedl dvěma hevery přední část auta tak,aby byly kola 10cm nad zemí.Nastartoval,zařadil 3.př stupeň a pedálem plynu přivodil rychlost 50km/h.Následně ručku rycloměru natočil ještě nenasazenou na hřídelce na tuto rychlost a připíchnul na hřídel.Ukazuje to nyní přesněji,než předtím.Podsvícení není oslňující,ale je příjemnější,než původní.Hned,jak bude víc času,vše nafotím a zde vložím.
Jen ještě pro zajímavost,zkoušel jsem pod každé číslo ciferníku přilepit tavným lepidlem bílou smd led diodu.Byly zapojeny vždy 4 ks do serie,nebyly tudíž třeba předřadné rezistory.Vše bylo spojeno do několika větví.Výsledek byl bezva,ovšem smd diody asik nemaj rády lepení za tepla a začaly někdy přerušovat a poblikávat.Ono to začne při jízdě brzy vadit,proto jsem tuto možnost zrušil a použil pouze 3ks bílé Led o průměru 10mm.



Ford Focus I combi 1.8 TDDi,ENDURA,176 000km najeto,dovoz Italie ,stříbrná metalíza,spotřeba 5,I litříků
- vjakub
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30.05.2011 02:50
- Bydliště: Jedousov
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Jen k těm ledkám, je pravda že teplo jim nesvědčí, ale předřadný odpor tam musíš dát vždycky i když jsou 4 v sérii, takže spíš proto ti začly blbnout. A taky musíš počítat stím, že v tom autě je napětí třeba 14,5V a ne 12V.
Ford Mondeo combi | 2.0 TDCi | 96kW | Ghia | 2005 | Galerie
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Změna podsvícení Palubní desky
tak tak, to mně taky vytrestalo 

Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- jerrydjkiki
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06.06.2012 07:46
- Bydliště: už Libhošť (NJ)
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Ano,to je pravda,omezení proudu je třeba i pro více led v serii,ikdyž bílé led diody=3,6V x 4 ks=14,4V. Při dobíjení mám palubní napětí 14,4V plus mínus 0,1V.
Bohužel jsem zapomněl dodat,že jsem do ledek nepouštěl plné palubní napětí,ale napětí přes proudový a napěťový regulátor s obvodem L200.Je to obvod s maximáním proudem do 2A,což docela postačuje.Při napájení ledek plným palubním napětím bych asi oslepl,tyto ledky jsou dost silné,ikdyž jsou smd.A pokud bych neoslepl,připadal bych si jízdou za tmy,jak největší tajtrlík,všichni kolemjdoucí by na mě v autě viděli,jen já na ně nééé....
Bohužel jsem zapomněl dodat,že jsem do ledek nepouštěl plné palubní napětí,ale napětí přes proudový a napěťový regulátor s obvodem L200.Je to obvod s maximáním proudem do 2A,což docela postačuje.Při napájení ledek plným palubním napětím bych asi oslepl,tyto ledky jsou dost silné,ikdyž jsou smd.A pokud bych neoslepl,připadal bych si jízdou za tmy,jak největší tajtrlík,všichni kolemjdoucí by na mě v autě viděli,jen já na ně nééé....

Ford Focus I combi 1.8 TDDi,ENDURA,176 000km najeto,dovoz Italie ,stříbrná metalíza,spotřeba 5,I litříků
- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Zdravim vsechny,
nesviti mi zarovka pod LCD s poctem najetych km, proto se chci zeptat, nez to rozeberu, co tam ma byt za zarovka? Je to klasicka W5W a staci ji jenom vymenit v te patici a bude vse OK? Nebo si to pletu s necim jinym?
Diky za odpovedi.
nesviti mi zarovka pod LCD s poctem najetych km, proto se chci zeptat, nez to rozeberu, co tam ma byt za zarovka? Je to klasicka W5W a staci ji jenom vymenit v te patici a bude vse OK? Nebo si to pletu s necim jinym?
Diky za odpovedi.
Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW | 
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

- jerrydjkiki
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06.06.2012 07:46
- Bydliště: už Libhošť (NJ)
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Ahoj.
Je tam žárovka 5w5,vytáhne se ven v bajonetovém nástavci,ze kterého se baňka následně vysune a vloží nová.Toť vše.
Je tam žárovka 5w5,vytáhne se ven v bajonetovém nástavci,ze kterého se baňka následně vysune a vloží nová.Toť vše.
Ford Focus I combi 1.8 TDDi,ENDURA,176 000km najeto,dovoz Italie ,stříbrná metalíza,spotřeba 5,I litříků
- davemomo
- Test driver
- Příspěvky: 5672
- Registrován: 03.01.2011 17:07
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změna podsvícení Palubní desky
jesi se nemejlim, tak 5w5 je žárovka s paticí T10, na kilometrovníku sou ale patice t5 

- jerrydjkiki
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06.06.2012 07:46
- Bydliště: už Libhošť (NJ)
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Ano,to je pravda,nějak mi to uniklo.Pod kilometrovníkem jsou ty žárovky o něco menší a to s výkonem 1,2W,kdežto na podsvícení budíku jsou větší,s označením W5W a ty mají myslím výkon 5W.
Plastová patice,nebo-li redukce k přichycení k desce je ale v principu stejná,liší se pouze velikostí.Baňka se jen z tohoto plastu vysune.Někdy to jde docela špatně.
Plastová patice,nebo-li redukce k přichycení k desce je ale v principu stejná,liší se pouze velikostí.Baňka se jen z tohoto plastu vysune.Někdy to jde docela špatně.
Ford Focus I combi 1.8 TDDi,ENDURA,176 000km najeto,dovoz Italie ,stříbrná metalíza,spotřeba 5,I litříků
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7110
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Taky pozor, že třeba na mondeu Mk3 jsou v budíkách žárovky T10 s napětím 14V a příkonem jen 3W
klasická T5 tam bude šajnit moc...

- davemomo
- Test driver
- Příspěvky: 5672
- Registrován: 03.01.2011 17:07
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změna podsvícení Palubní desky
přesně tak, ty T10 sou 3w a ty T5 nevim ale vono by ani nevadilo kdyby to svítilo víc, ale musely by tam bejt ledky, u žárovek bych se bál tepla, já mám pod ručičkovejma ukazatelama normálně parkovačky a pod LCD 5mm diodu a svítí to tak 2x tolik než serie a nikdy sem neměl nutnost to v noci tlumit
- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Tak jinak - nejaky odkaz na tu spravnou zarovku? Nebo foto.. 

Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW | 
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host