Stránka 10 z 11
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 14.06.2012 20:29
od Rumcajs1
Kdekoliv v autodílech. Buď to bude celosklo W5W nebo W3W, to je na podsvícení budíků. A nebo malá skleněnka, podle toho co ti nesvítí.
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 15.06.2012 10:42
od tym
Tak rozmontováno, rumcajsi super návod, nikde žádný zádrhel.

Teď jedu shánět žárovku.
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 15.06.2012 17:48
od Dr.Romca
Kdybys nesehnal, mám jich tu asi někde pár z doby co já předělával a zítra shodou okolností směrem plzeň jedu

Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 15.06.2012 18:25
od tym
Jsi hodnej Romčo ale už jsem byl ve Fordu a dvě jsem si pořídil, než jsem našel tenhle vzkaz.

180 ohm...
Napsal: 29.11.2012 23:18
od jerrydjkiki
Má zkušenost s podsvícením budíků je taková:
Když jsem mého fofíka koupil,zdaleka nesvítily všechny žárovičky v podsvícení budíků a některé kontrolky.Rozhodl jsem se rázně zakročit a to ledkama.
Našel jsem si zde na foru návod na demontáž budíků a pustil se do práce.Vytáhnul jsem vadné žárovky a zjistil jsem,že plastová patice NENÍ součástí žárovky,což mě překvapilo.BaŇka žárovky je v tomto plastu zasunuta a je to klasická w5w,která lze běžně sehnat.Nicméně jsem se rozhodl pro led diody a nejprve jsem do samotných plastových patic připájel bílé ledky s předřadným odporem 180 ohm .Namontoval jsem vše zpět,ale ciferníky budíků nebyly moc výrazné.Proto jsem budíky rozebral do mrťě a folii s ciferníky odlepil.Ze zadní strany opatrně seškrábal zelené čísla a čárky,až na mléčně bílý podklad.Pak jsem to nalepil zpět na plexi ,vyměnil folii pod LCD displejem počítadla KM z původní zelené na modrou a vše smontoval zpátky.Musel jsem nastavit ručky budíků pomocí diagnostického modu palubky,dle údajů na lcd displeji.Rychlost jsem nastavil tak,že jsem zvedl dvěma hevery přední část auta tak,aby byly kola 10cm nad zemí.Nastartoval,zařadil 3.př stupeň a pedálem plynu přivodil rychlost 50km/h.Následně ručku rycloměru natočil ještě nenasazenou na hřídelce na tuto rychlost a připíchnul na hřídel.Ukazuje to nyní přesněji,než předtím.Podsvícení není oslňující,ale je příjemnější,než původní.Hned,jak bude víc času,vše nafotím a zde vložím.
Jen ještě pro zajímavost,zkoušel jsem pod každé číslo ciferníku přilepit tavným lepidlem bílou smd led diodu.Byly zapojeny vždy 4 ks do serie,nebyly tudíž třeba předřadné rezistory.Vše bylo spojeno do několika větví.Výsledek byl bezva,ovšem smd diody asik nemaj rády lepení za tepla a začaly někdy přerušovat a poblikávat.Ono to začne při jízdě brzy vadit,proto jsem tuto možnost zrušil a použil pouze 3ks bílé Led o průměru 10mm.

Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 01.12.2012 00:05
od vjakub
Jen k těm ledkám, je pravda že teplo jim nesvědčí, ale předřadný odpor tam musíš dát vždycky i když jsou 4 v sérii, takže spíš proto ti začly blbnout. A taky musíš počítat stím, že v tom autě je napětí třeba 14,5V a ne 12V.
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 02.12.2012 09:43
od Rumcajs1
tak tak, to mně taky vytrestalo

Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 03.12.2012 01:16
od jerrydjkiki
Ano,to je pravda,omezení proudu je třeba i pro více led v serii,ikdyž bílé led diody=3,6V x 4 ks=14,4V. Při dobíjení mám palubní napětí 14,4V plus mínus 0,1V.
Bohužel jsem zapomněl dodat,že jsem do ledek nepouštěl plné palubní napětí,ale napětí přes proudový a napěťový regulátor s obvodem L200.Je to obvod s maximáním proudem do 2A,což docela postačuje.Při napájení ledek plným palubním napětím bych asi oslepl,tyto ledky jsou dost silné,ikdyž jsou smd.A pokud bych neoslepl,připadal bych si jízdou za tmy,jak největší tajtrlík,všichni kolemjdoucí by na mě v autě viděli,jen já na ně nééé....

Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 12.03.2013 22:26
od gabriiel
Zdravim vsechny,
nesviti mi zarovka pod LCD s poctem najetych km, proto se chci zeptat, nez to rozeberu, co tam ma byt za zarovka? Je to klasicka W5W a staci ji jenom vymenit v te patici a bude vse OK? Nebo si to pletu s necim jinym?
Diky za odpovedi.
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 13.03.2013 07:42
od jerrydjkiki
Ahoj.
Je tam žárovka 5w5,vytáhne se ven v bajonetovém nástavci,ze kterého se baňka následně vysune a vloží nová.Toť vše.
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 13.03.2013 08:32
od davemomo
jesi se nemejlim, tak 5w5 je žárovka s paticí T10, na kilometrovníku sou ale patice t5

Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 13.03.2013 12:15
od jerrydjkiki
Ano,to je pravda,nějak mi to uniklo.Pod kilometrovníkem jsou ty žárovky o něco menší a to s výkonem 1,2W,kdežto na podsvícení budíku jsou větší,s označením W5W a ty mají myslím výkon 5W.
Plastová patice,nebo-li redukce k přichycení k desce je ale v principu stejná,liší se pouze velikostí.Baňka se jen z tohoto plastu vysune.Někdy to jde docela špatně.
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 13.03.2013 12:35
od Dr.Romca
Taky pozor, že třeba na mondeu Mk3 jsou v budíkách žárovky T10 s napětím 14V a příkonem jen 3W

klasická T5 tam bude šajnit moc...
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 13.03.2013 16:54
od davemomo
přesně tak, ty T10 sou 3w a ty T5 nevim ale vono by ani nevadilo kdyby to svítilo víc, ale musely by tam bejt ledky, u žárovek bych se bál tepla, já mám pod ručičkovejma ukazatelama normálně parkovačky a pod LCD 5mm diodu a svítí to tak 2x tolik než serie a nikdy sem neměl nutnost to v noci tlumit
Re: Změna podsvícení Palubní desky
Napsal: 13.03.2013 18:44
od gabriiel
Tak jinak - nejaky odkaz na tu spravnou zarovku? Nebo foto..
