Stránka 2 z 2
Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 14.05.2011 17:33
od Zdwora
pkadecka píše:Jakej je vlastně rozdíl mezi 2.0 96kW z obyčejnýho focusu a 2.0 127kW z ST170? Jinými slovy, co obnáší upravit obyč. 2.0 na ST170 verzi?
STcko neni Zetec, ale Duratec, uplne jinej motor, myslim

Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 14.05.2011 18:06
od Hal9000
Jojo, ST170 byl Duratec

Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 14.05.2011 20:16
od pbjun
Mam ale pocit ze zelezo je stejne, jen kryt je jinej

Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 14.05.2011 21:15
od r0mik
duratec vychazel ze zetecu, co jsem se tak docetl na zahranicnich forech
Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 14.05.2011 21:20
od pbjun
No ja mam pocit ze je to temer stejnej motor, jen u toho ST jsou trochu zmenene nekere veci, ale ten zaklad by mel byt cca stejnej

Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 15.05.2011 22:14
od Sodri
The 170PS 2.0-litre Duratec ST engine has been developed from the standard 130PS 2.0-litre Ford Focus engine with several new features, including:
New, high-flow aluminium cylinder head with larger inlet valves and higher lift intake and exhaust camshafts for higher peak rpm levels
Continuously variable intake valve timing
High compression, cast-aluminium pistons and forged steel connecting rods
Dual mass flywheel
New dual state intake (DSI) manifold, using long runners for low-end torque and shorter runners for higher peak power outputs
Larger bore free-flowing stainless steel exhaust system, tuned for enhanced performance sound.
A new, high-flow aluminium cylinder head with enlarged inlet ports, larger inlet valves and higher lift intake and exhaust camshafts for higher peak rpm levels
Continuously variable intake valve timing
A new dual-stage intake (DSI) manifold that uses long runners for low-end torque and shorter runners at higher revs for better peak power output
A 65 mm large-bore, stainless steel tubular exhaust system with less restrictive catalytic converters.
Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 16.05.2011 08:40
od pkadecka
Jestli jsem to dobře pochopil, tak Ford označuje Zetec nebo Duratec různý benzínový motory. Například 1.6 Zetec z focusu MK1 se dával do focusu MK2 pod označením Duratec.
Takže když napíšeš "tohle není Zetec, ale Duratec", tak tím vlastně neřekneš vůbec nic o motoru, jenom potvrdíš, že je to na benzín.
Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 16.05.2011 09:47
od kozlow
duratec je něco jiného, než zetec. Zetec je starší, používaný u I. generace focusů, avšak ST170 a RS už má duratec (který je kultivovanější a nepere se tak s otáčkama jako zetec

)
Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 16.05.2011 10:14
od pkadecka
Ve Fordu tvrdí, že Zetec = Duratec, je to jen různé obchodní označení pro stejný motor (to je ten případ motoru 1.6):
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 0&start=14
Takže musím trvat na tom, že Zetec = nějaký benzínový motor, Duratec = nějaký benzínový motor.
Něco se o motorech Zetec/Duratec píše i na wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine
Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 21.05.2011 20:35
od micinka
pokud vim, z toho co jsem cetl uz driv, tak Zetec, Duratec, Duratorq jsou motory, vzestupne s datem vyroby jak jsem psal nazvy, zetec se pouzival v prvnich verzich Focusu, Escortu a Fiesty, nevim v cem jeste, mozna i sierra, Duratec se daval od roku 2003 do focusu (mk1 fl )
nejsem odbornik, ale proc by davali 2 jmena kdyz by slo o stejnej motor, jsou tam drobne rozdily, ktere z toho delaji lepsi motor

Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 21.05.2011 21:49
od Marťas
Duratec (benzin) se dela soubezne s Duratorqem (nafta)
Re: Jak upravit Zetec motor
Napsal: 22.05.2011 10:27
od pbjun
Kdyz mi umrel motor tak mi dudik sehnal novej rok vyroby 2009 s fialovym vikem ventilu - tedy duratec, krom termostatu na nej pasovalo vse co bylo na starem motoru (zetec -se), RJ s tim spolupracuje take v pohode, jede to o dost lip. Tedy troufam si tvrdit, ze motor zetec a duratec 1,6 jsou stejne

I vzhledove sem nenasel rozdily
