Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od pbjun » 24.07.2011 16:27

Jenomze pokud ta jednotka upravi smes spravne a nejezdis na chudou tak se Ti nema co stat... Problem u E85 je chuda smes, pokud das vic paliva a smes je optimalni tak se nemas ceho bat :)

Paja-ja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 30.06.2009 19:13

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Paja-ja » 24.07.2011 18:48

pbjun píše:Jenomze pokud ta jednotka upravi smes spravne a nejezdis na chudou tak se Ti nema co stat... Problem u E85 je chuda smes, pokud das vic paliva a smes je optimalni tak se nemas ceho bat :)
No právě - o tom to je - nižší spotřeba = chudší směs.
A k těm žvástům na stránkách HMFuel - zvýšení výkonu, snížení spotřeby :irre: - výrobce této "zázračné" krabičky by zasloužil nobelovku.
F1 2003 1,6 combi Silver Mondust

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od pbjun » 24.07.2011 19:36

Omyl, pokud je motor dobre serizen - tudiz dobra jednotka tak mas vic vykonu a pri stejnem stylu jizdy Ti spotreba klesne a muze to byt hodne. Viz chipovani 1,9 TDI taky pred chipem 5,5 po chipu 4,5 pri stejnem stylu jizdy, proste motor nemusis tak vytacet. A pokud by byla spatna smes natolik ze by to autu ublizovalo tak sviti kontrolka motoru. A jelikoz dudik delal na fieste kde neni zadna uprava krom sport. vzduchoveho filtru diagnostiku a rikal ze s tim jednotka nema problemy - adaptace v norme (jezdime 1:1) tak bych rek ze pohoda :)

Paja-ja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 30.06.2009 19:13

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Paja-ja » 24.07.2011 20:30

Chipování dieslu je o něčem jiném, spíš to srovnávej s chipováním benzínu - tam už takové výsledky nejsou.
U E85 to je ale hlavně o tom, že sice má více oktanů, ale zase o dost menší výhřevnost - tudíž méně energie. Souhlasím s tím, že vyšší výkon motoru znamená v určitých režimech (hlavně při sportovnější jízdě) i menší spotřebu, ale menší energetická výdajnost lihu nemůže znamenat současně vyšší výkon a zároveň nižší spotřebu. Určitě toho nedosáhneš jen přidáním pomocné ŘJ.
To by to bylo moc jednoduché. Nemyslíš, že by se stejnou cestou vydali i třeba u forda - pak by nemuseli u flexifuelu udávat oficiálně vyšší spotřebu než u benzínu.
F1 2003 1,6 combi Silver Mondust

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od pbjun » 25.07.2011 06:53

Jenomze flexifuel je vyrabeny pro severske zeme a ma i vyhrivani motoru. Takze tam jsou jine mapy, tahle jednotka podle me pouze prodlouzi dobu vstriku paliva - jde ho tam vic. Jinak nizsi spotrebu neres, spis res ze to na to jede nekucka a startuje :) Spotreba byde z dlouhodobeho hlediska (cca 50tis km) v nejlepsim pripade stejna jako na benzin...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od vitr73 » 28.07.2011 15:20

berte to tak ze (1.8 zetek..priklad u mne) na 100km ujetych oproti benzinu usetrim zhruba 70kc. 100km najedu jen do prace a domu za 3 dny..a to nevim kolik jeste km tydne navic....takze kdyz to moje obstarozni strojovna vydrzi kousat 3 roky..tak se mne zaplatila jeji porizovaci cena a klidne ji za par drobnejch prodam a nebo hodim do srotu...to je jen muj nazor
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

zip11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 04.07.2011 16:00

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od zip11 » 15.08.2011 15:51

Já jsem žádnou přestavbu nedělal. Míchám to 1:1 s benzínem a jezdím naprosto bez problémů. Žádné potíže se startem, spotřeba vzrostla asi o 0,3 l/100 km, což při ušetřených 300 - 350 kč na nádrži v klidu přehlédnu a auto jedce úplně jinak. Je strašně znát, že E-85 má vyšší oktanové číslo nežli benzín. Měsíčně projezdím tak 2 - 2,5 nádrže (cca 100-125 l benzínu), takže měsíčně ušetřím asi tak 600-700 Kč a to podotýkám bez toho, že bych si nechával auto nějak složitě předělávat. Jediné co jsem změnil, tak svíčky.
Ford Focus r.v. 2001, 2,0 16v, 96 KW

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Nicco » 16.08.2011 10:34

A ake svicky si tam dal?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

zip11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 04.07.2011 16:00

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od zip11 » 16.08.2011 16:59

Nicco píše:A ake svicky si tam dal?
Tuším, že se jmenují DENSO IRIDIUM (nebo URIDIUM), nebo tak nějak.
Ford Focus r.v. 2001, 2,0 16v, 96 KW

Kontyš
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 18.06.2011 18:04

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Kontyš » 27.08.2011 14:19

Tak jsem v mém focusu doladil řídící jednotku, nahrál do ní novší softvér a už auto necuká a jede dobře, ale spotřeba nic moc:

Při jízdě po dálnici z Prahy na Moravu a s mým focusem 1,6 benzín mám spotřebu 9,3 l/100 km na čistý E85 (jízda je z 80 % po dálnici). Dostal jsem se i na spotřebu 8,5 l/100 km, ale navím jak jsem k tomu došel, asi jsem měl hodně lehkou nohu a nejel tolik po dálnici. Jezdím po dálnici 130 až 140 km/hod., mimo město 90. Navíc mám celou cestu puštěnou klimatizaci, tak aby v autě bylo příjemě, když je teplota venku kolem 28°C. Auto mám zatížené dvěma osobami a 10 kg psem a zavazadly. Zajímavé je, že pokud mám klimu puštěno a nebo ne spotřeba se nijak výrazně nemění, což při jízdě na benzín je jinak, tam se spotřeba zvyšuje a přišlo mě, že až o 1 l/100 km. Tak nevím čím to je, že by alkoholem? Spotřeba je měřená vždy dotankováním a tedy ne podle palubního počítače. Dost taky záleží jak kvalitní E85 tankuju.

Vím, že když jsem jel na čistý benzín stejnou trasu a dotankoval jsem nádrž, tak mě vyšla spotřeba něco přes 8,0 l/100 km, ale palubní počítač ukazoval přes 7,0 l/100 km. Pak už jsem to na benzín dotankováním netestoval.

Toď zatím mé zkušenosti.

jaromir.hendrich
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 30.08.2011 21:18

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od jaromir.hendrich » 04.09.2011 09:33

Tak s tou spotřebou 5,3 na Focusu na E85 to nebude tak horký.Palubní počítač prý neukazuje hodnoty měřené průtokem. Palubní počítač ví přesně kolik paliva proteče za časový úsek otevření vstřiku a dle toho vypočítá spotřebu na L/100km. Mě ukazuje palubní počítač na E85 spotřebu 5,6l/100km,ale až budu tankovat a zjistím že je to víc jak 6,5l,tak to řízení na E85 vyhodím a jezdím opět na benzín.

Jarda

jaromir.hendrich
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 30.08.2011 21:18

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od jaromir.hendrich » 04.09.2011 18:24

Tak co jsem psal v předešlém příspěvku se potvrdilo. Palubní počítač nezapočítává palivo které s vstřikuje navíc (dle navýšení časů pro vstřiky od Bioadaptéru).
Spotřeba mi po dolití nádrže do plna vyšla 5,6l +42%. Tj. 7,9l/100km E85,jízda s velmi lehkou nohou po okreskách 75-90km/h a dálnice 95km/h.

Závěrem chci říct,že jsem za Bioadaptér doslova vyhodil 2.200kč,jelikož finanční efekt to nemá žádný. Úspora na 100km je asi 7kč což není naprosto žádná motivace oproti nákladům LPG. Pokud by E85 stálo 20kč/1l tak by to význam mělo,ale takto nikoliv.

Wolf2

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Wolf2 » 04.09.2011 18:54

to jaromir.hendrich - a co si třeba napsat do podpisu ,jakého máš Focusa ?? co to je za Bioadaptér ?? (předpokládám ,že Bioadaptér = ŘJ pro E85 ?? ) . :nnou:

jaromir.hendrich
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 30.08.2011 21:18

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od jaromir.hendrich » 04.09.2011 20:57

Zdravím!
Mám Ford Focus combi 1,6 Duratec 74kw r.v. 2008 ................. Mám Bioadapter 3.0 . Ta navýšená spotřeba +25% bude ale platit paušálně pro všechna zařízení tohoto typu,to je můj závěr. Reklamní triky typu :snížení spotřeby jsou bláboly ..... Motor opravdu táhne pěkně od spodních otáček čímž se potvrzuje zvýšení točivého momentu,možná i tišší projev ale toť vše co se dá považovat za přínos.

Wolf2

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Wolf2 » 04.09.2011 21:15

dík za odpověď .
Předpokládám ,že se tyto jednotky dají dolaďovat a tak bych se obrátil na montážní dílnu,aby se na to někdo podíval a doladil parametry E85 a benzínu . Nikdy nikomu se to po montáži na poprvé nepodaří sladit .

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host