Žádost o radu - co to je?

radomax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 13.12.2012 18:15

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od radomax » 21.05.2013 21:38

Je to ok ani ja to nemam auto kupovane nove bez pdf rok 2005 euro 3 :mrgreen:

Máchal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 01.09.2009 10:56

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od Máchal » 22.05.2013 16:42

Ahoj/dobrý den.
Včera jsem měl trochu času. Vzal jsem hadr a pořádně to otřel od toho sajrajtu. Jelikož je tam opravdu špatný přístup, tak jsem šroubováčkem zkoumal, kam až to vede. Vyškrabal jsem sice hromadu bordelu, ale podle všeho se zdá, že tam vůbec není díra do toho potrubí, že je to zaslepené. Ještě jsem prohlédl díry pro uchycovací vruty. Tam by museli být vytlačené drážky od vrutů, ale vnitřek děr je hladký. Zřejmě budu ukamenován, ale vypadá to, že tam nikdy nic nebylo. Snad omluvou mi může být to, že je to tam přesně v tom místě zacákané od oleje (nebo něčeho) a zbytek už udělala paranoia. Všem moc díky za nápady a konzultace. Jen stále nevím, kde se tam vzal ten olej :-( .
Focus C-MAX, 2003, 1,6 TDCI, 100tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9412
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od phofy » 22.05.2013 16:46

Podle mě tam budeš mít někde prasklinu, když tam máš takhle nacákaný olej :wink: Teď když jsi to očistil, tak bych to pozoroval odkud to jde :wink:

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od paranmax » 22.05.2013 21:47

Podle mě mu tam nic nechybí. Určitě ma motor bez DPF a tam potom žádná klapka ani nic podobneho není. Já to mám to samé. Podle množství oleje je turbo hmmmmmmmmmmmm.(bez komentáře). kolik máš najeto?
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od paranmax » 22.05.2013 21:52

ještě mě napadlo. ta trubka jde lechce vymontovat. Na jedné straně je 5 sroubku a na druhé stahovací páska. Pak to vytahneš a lechce prohlédneš zda není prasklá. Mě ta hadice praskla v tom žebrování, ale olej s ní nechcal.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od vita_k » 24.05.2013 14:20

paranmax píše:Podle mě mu tam nic nechybí. Určitě ma motor bez DPF a tam potom žádná klapka ani nic podobneho není. Já to mám to samé. Podle množství oleje je turbo hmmmmmmmmmmmm.(bez komentáře). kolik máš najeto?
podle mnozstvi oleje v sani urcis kulovy, protoze olej je i pred turbem, tj jenom jim prochazi dale do sani.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Máchal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 01.09.2009 10:56

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od Máchal » 27.05.2013 12:45

Ahoj/Dobrý den. V sobotu jsem rozebral tu horní část potrubí. Vyčistil a vytřel do sucha. Dole je to utěsněné stahovací páskou, ale nahoře je to vsazené do sebe a jako těsnění je tak O kroužek. Nevypadal špatně, ale jelikož to šlo rozebrat lehce, už má asi přeci jen něco za sebou a může tam k nějakým únikům docházet. Teď to budu sledovat a uvidíme.
A teď druhá kapitola. Pořád se mi ale zdá, že tam něco cvaká (to byl vlastně prvotní důvod zvednout kapotu). Nejvíc je to slyšet u pravého předního kola. Odpoledne jsem potřeboval s rodinou někam jet. Ale ještě před tím jsem jel pro naftu. Měl jsem otevřené okno u spolujezdce, a když jsem kolem nějaké zdi, tak jsem se zhrozil. Jak to ta zeď odrážela zpátky, tak to byl slušný kravál. Přeskládal jsem věci do druhého fofíka (1.4 zetec r.v.2000, 200tkm). Mám ho jen jako "pracovní" auto, ale teď byl povýšen. Ale k tomu cvakání na tom c-maxu. Včera jsem udělal pokus. Sundal jsem klínový řemen a zkusil nastartovat. A už jsem ten zvuk neslyšel. Jako první mě napadla napínací kladka řemenu. S podobnou frekvencí, jakou kmitá ta kladka, tak je slyšet ten cvakavý zvuk. Tak jsem ji vyndal, jestli není v háji. A nevypadala vyběhaná. Mimochodem. Pokud to budete vyndávat někdo jako já, co to budete dělat poprvé. Bacha, ať vám nevyskočí klíč, který přetahujete kladku proti pružině. Mně to vyklouzlo a ulomil jsem si na té kladce ten zobáček, co ji má držet v krajní poloze, když je venku. Teď, když tam kladku dávám (bez klíňáku) už je našponovaná o řemenici alternátoru a dostat ji tam není jednoduché. No nic. Kladku jsem s největší pravděpodobností jako zdroj zvuku vyloučil. Zkoumal jsem dál, co by tam mohlo dělat ten kravál. Řemenice resp. ložiska na alternátoru se mi zdála v pořádku (na to, jaký to dělalo rámus). Mnohem hůř ale vypadá řemenice na kompresoru, resp. na spojce kompresoru. Už jen rukou cítím nějakou vůli. Nemáte někdo zkušenosti nebo výkres, jak to tam vypadá? Jestli by nestačilo jen vyměnit ložisko. Nemyslím si, že by tam měla být taková vůle.
Díky.
Focus C-MAX, 2003, 1,6 TDCI, 100tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od lucky.jack » 27.05.2013 13:12

Napiš si do podpisu co máš za auto.

Není to něco jako tohle http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56#p896556 ?
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Máchal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 01.09.2009 10:56

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od Máchal » 27.05.2013 16:34

Doplnil jsem si profil. Ten zvuk je přesně ten, co je na videu http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56#p896556. Bohužel to není dále řešeno. Prošel jsem ta témata pod tím odkazem, ale bohužel tam není nic, co by odpovídalo. Zatím si myslím, že půjdu cestou nasměrovanou tím, že po sundání klínového řemenu ten zvuk ustal. Ta řemenice od spojky kompresoru se mi opravdu nezdá. Určitě bych neměl rukou cítit vůli. Nemáte někdo výkres, jak to vlastně vypadá a jestli to jde sundat, aniž bych vymontoval kopresor?
Díky.
Focus C-MAX, 2003, 1,6 TDCI, 100tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od paranmax » 27.05.2013 17:20

A nezmění se ten zvuk když pustíš klimatizaci?
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Máchal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 01.09.2009 10:56

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od Máchal » 30.05.2013 11:12

Zkoušel jsem to, ale žádnou změnu jsem nezaznamenal. Zkoušel jsem to ale jen v garáži, takže na volnoběh a sám, takže nevím, jestli se spojka sepla nebo ne.
Focus C-MAX, 2003, 1,6 TDCI, 100tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od lucky.jack » 30.05.2013 11:36

V odkazu je psáno, že s velkou pravděpodobností to je řemenice na klice...
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Máchal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 01.09.2009 10:56

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od Máchal » 22.07.2013 15:39

Ahoj/dobrý den všem.
Jelikož se snad podařilo dotáhnout to do konce (pěvně doufám), napíšu, jak jsem skončil. Myslím, že by se to mohlo někomu třeba hodit. Takže. Jako první jsem vyměnil ložisko spojky kompresoru. Stálo mě 470 korun a doteď si nejsem jistý, jestli to nebylo naprosto zbytečné. Ta vůle není v ložisku, ale mezi ložiskem a hřídelí. Asi to ničemu nevadí, když běží klima, je to spojené (spojka je sepnutá) a když ne, tak to řemen tlačí na hřídel, takže se to točí v ložisku. Druhým krokem byla výměna řemene. To už byl krok, který byl dělaný metodou pokus-omyl. Po zakoupení řemene jsem zjistil, že ten starý, ač na první pohled v cajku byl o kus delší, než ten nový (dle popisu měly být stejně dlouhé). Výměna řemene maličko pomohla (z počátku jsem dokonce doufal, že to bylo ono) a klepání se ozývalo jen občas. Ale pořád moc. Tak přišel na řadu napínák řemene. A to, jak to vypadá, a já v to doufám, ťuk, ťuk, pomohlo. Zatím je to v pořádku.
Problém s tím olejem, jak od něj bylo zastříkané kolem řemene kdeco, byl zřejmě způsobený tím napínákem. Předpokládám, že je v něm pro mazání té pružiny i nějaké mazivo, asi vazelína. Je tam takové těsnění a to zřejmě odešlo. Jak napínák pracuje, vazelína se rozstříkala kolem. Na čem, co se točí se neudžela, ale všude kolem zůstala a jak je blok motoru teplý, tak stekla, kam se dalo. Nakonec až chodil nasucho a začalo to klepat. Jiné vysvětlení jsem nenašel.
Díky všem za rady a poznatky a někdy příště napočtenou.
M.
Focus C-MAX, 2003, 1,6 TDCI, 100tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od Marod22 » 16.08.2013 12:03

Chalani stala sa mi taká haluz. Išiel som as 300m úsek po štrkovej ceste v kľude na dvojke. Rozsvietila sa mi kontrolka ESP asi na minutku, potom zhasla a už sa neobjavila. Nepripisujem tomu veľký význam, len ma zaujíma čo to spôsobilo.

Mancistrus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 21.04.2013 13:19

Re: Žádost o radu - co to je?

Příspěvek od Mancistrus » 17.08.2013 19:12

Tak to bude doufám asi normální. Já měl nedávno na 200m polní cestě s kameny stejný problém, kontrolka ESP a zhasla až když jsem vyjel na silnici.
Focus II 03/2010, 1.6TDCi, 80kw, Euro5 uz bez DPF
před tím Daihatsu Applause 1993, 1.6 77kw
ještě dříve Wartburg 353W 1978, 1.0 37kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti