Žádost o radu - co to je?
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 13.12.2012 18:15
Re: Žádost o radu - co to je?
Je to ok ani ja to nemam auto kupovane nove bez pdf rok 2005 euro 3
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01.09.2009 10:56
Re: Žádost o radu - co to je?
Ahoj/dobrý den.
Včera jsem měl trochu času. Vzal jsem hadr a pořádně to otřel od toho sajrajtu. Jelikož je tam opravdu špatný přístup, tak jsem šroubováčkem zkoumal, kam až to vede. Vyškrabal jsem sice hromadu bordelu, ale podle všeho se zdá, že tam vůbec není díra do toho potrubí, že je to zaslepené. Ještě jsem prohlédl díry pro uchycovací vruty. Tam by museli být vytlačené drážky od vrutů, ale vnitřek děr je hladký. Zřejmě budu ukamenován, ale vypadá to, že tam nikdy nic nebylo. Snad omluvou mi může být to, že je to tam přesně v tom místě zacákané od oleje (nebo něčeho) a zbytek už udělala paranoia. Všem moc díky za nápady a konzultace. Jen stále nevím, kde se tam vzal ten olej .
Včera jsem měl trochu času. Vzal jsem hadr a pořádně to otřel od toho sajrajtu. Jelikož je tam opravdu špatný přístup, tak jsem šroubováčkem zkoumal, kam až to vede. Vyškrabal jsem sice hromadu bordelu, ale podle všeho se zdá, že tam vůbec není díra do toho potrubí, že je to zaslepené. Ještě jsem prohlédl díry pro uchycovací vruty. Tam by museli být vytlačené drážky od vrutů, ale vnitřek děr je hladký. Zřejmě budu ukamenován, ale vypadá to, že tam nikdy nic nebylo. Snad omluvou mi může být to, že je to tam přesně v tom místě zacákané od oleje (nebo něčeho) a zbytek už udělala paranoia. Všem moc díky za nápady a konzultace. Jen stále nevím, kde se tam vzal ten olej .
Focus C-MAX, 2003, 1,6 TDCI, 100tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9412
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žádost o radu - co to je?
Podle mě tam budeš mít někde prasklinu, když tam máš takhle nacákaný olej Teď když jsi to očistil, tak bych to pozoroval odkud to jde
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 24.07.2010 10:06
- Bydliště: Slavkov u Brna
Re: Žádost o radu - co to je?
Podle mě mu tam nic nechybí. Určitě ma motor bez DPF a tam potom žádná klapka ani nic podobneho není. Já to mám to samé. Podle množství oleje je turbo hmmmmmmmmmmmm.(bez komentáře). kolik máš najeto?
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 24.07.2010 10:06
- Bydliště: Slavkov u Brna
Re: Žádost o radu - co to je?
ještě mě napadlo. ta trubka jde lechce vymontovat. Na jedné straně je 5 sroubku a na druhé stahovací páska. Pak to vytahneš a lechce prohlédneš zda není prasklá. Mě ta hadice praskla v tom žebrování, ale olej s ní nechcal.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Žádost o radu - co to je?
podle mnozstvi oleje v sani urcis kulovy, protoze olej je i pred turbem, tj jenom jim prochazi dale do sani.paranmax píše:Podle mě mu tam nic nechybí. Určitě ma motor bez DPF a tam potom žádná klapka ani nic podobneho není. Já to mám to samé. Podle množství oleje je turbo hmmmmmmmmmmmm.(bez komentáře). kolik máš najeto?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01.09.2009 10:56
Re: Žádost o radu - co to je?
Ahoj/Dobrý den. V sobotu jsem rozebral tu horní část potrubí. Vyčistil a vytřel do sucha. Dole je to utěsněné stahovací páskou, ale nahoře je to vsazené do sebe a jako těsnění je tak O kroužek. Nevypadal špatně, ale jelikož to šlo rozebrat lehce, už má asi přeci jen něco za sebou a může tam k nějakým únikům docházet. Teď to budu sledovat a uvidíme.
A teď druhá kapitola. Pořád se mi ale zdá, že tam něco cvaká (to byl vlastně prvotní důvod zvednout kapotu). Nejvíc je to slyšet u pravého předního kola. Odpoledne jsem potřeboval s rodinou někam jet. Ale ještě před tím jsem jel pro naftu. Měl jsem otevřené okno u spolujezdce, a když jsem kolem nějaké zdi, tak jsem se zhrozil. Jak to ta zeď odrážela zpátky, tak to byl slušný kravál. Přeskládal jsem věci do druhého fofíka (1.4 zetec r.v.2000, 200tkm). Mám ho jen jako "pracovní" auto, ale teď byl povýšen. Ale k tomu cvakání na tom c-maxu. Včera jsem udělal pokus. Sundal jsem klínový řemen a zkusil nastartovat. A už jsem ten zvuk neslyšel. Jako první mě napadla napínací kladka řemenu. S podobnou frekvencí, jakou kmitá ta kladka, tak je slyšet ten cvakavý zvuk. Tak jsem ji vyndal, jestli není v háji. A nevypadala vyběhaná. Mimochodem. Pokud to budete vyndávat někdo jako já, co to budete dělat poprvé. Bacha, ať vám nevyskočí klíč, který přetahujete kladku proti pružině. Mně to vyklouzlo a ulomil jsem si na té kladce ten zobáček, co ji má držet v krajní poloze, když je venku. Teď, když tam kladku dávám (bez klíňáku) už je našponovaná o řemenici alternátoru a dostat ji tam není jednoduché. No nic. Kladku jsem s největší pravděpodobností jako zdroj zvuku vyloučil. Zkoumal jsem dál, co by tam mohlo dělat ten kravál. Řemenice resp. ložiska na alternátoru se mi zdála v pořádku (na to, jaký to dělalo rámus). Mnohem hůř ale vypadá řemenice na kompresoru, resp. na spojce kompresoru. Už jen rukou cítím nějakou vůli. Nemáte někdo zkušenosti nebo výkres, jak to tam vypadá? Jestli by nestačilo jen vyměnit ložisko. Nemyslím si, že by tam měla být taková vůle.
Díky.
A teď druhá kapitola. Pořád se mi ale zdá, že tam něco cvaká (to byl vlastně prvotní důvod zvednout kapotu). Nejvíc je to slyšet u pravého předního kola. Odpoledne jsem potřeboval s rodinou někam jet. Ale ještě před tím jsem jel pro naftu. Měl jsem otevřené okno u spolujezdce, a když jsem kolem nějaké zdi, tak jsem se zhrozil. Jak to ta zeď odrážela zpátky, tak to byl slušný kravál. Přeskládal jsem věci do druhého fofíka (1.4 zetec r.v.2000, 200tkm). Mám ho jen jako "pracovní" auto, ale teď byl povýšen. Ale k tomu cvakání na tom c-maxu. Včera jsem udělal pokus. Sundal jsem klínový řemen a zkusil nastartovat. A už jsem ten zvuk neslyšel. Jako první mě napadla napínací kladka řemenu. S podobnou frekvencí, jakou kmitá ta kladka, tak je slyšet ten cvakavý zvuk. Tak jsem ji vyndal, jestli není v háji. A nevypadala vyběhaná. Mimochodem. Pokud to budete vyndávat někdo jako já, co to budete dělat poprvé. Bacha, ať vám nevyskočí klíč, který přetahujete kladku proti pružině. Mně to vyklouzlo a ulomil jsem si na té kladce ten zobáček, co ji má držet v krajní poloze, když je venku. Teď, když tam kladku dávám (bez klíňáku) už je našponovaná o řemenici alternátoru a dostat ji tam není jednoduché. No nic. Kladku jsem s největší pravděpodobností jako zdroj zvuku vyloučil. Zkoumal jsem dál, co by tam mohlo dělat ten kravál. Řemenice resp. ložiska na alternátoru se mi zdála v pořádku (na to, jaký to dělalo rámus). Mnohem hůř ale vypadá řemenice na kompresoru, resp. na spojce kompresoru. Už jen rukou cítím nějakou vůli. Nemáte někdo zkušenosti nebo výkres, jak to tam vypadá? Jestli by nestačilo jen vyměnit ložisko. Nemyslím si, že by tam měla být taková vůle.
Díky.
Focus C-MAX, 2003, 1,6 TDCI, 100tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Žádost o radu - co to je?
Napiš si do podpisu co máš za auto.
Není to něco jako tohle http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56#p896556 ?
Není to něco jako tohle http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56#p896556 ?
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01.09.2009 10:56
Re: Žádost o radu - co to je?
Doplnil jsem si profil. Ten zvuk je přesně ten, co je na videu http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56#p896556. Bohužel to není dále řešeno. Prošel jsem ta témata pod tím odkazem, ale bohužel tam není nic, co by odpovídalo. Zatím si myslím, že půjdu cestou nasměrovanou tím, že po sundání klínového řemenu ten zvuk ustal. Ta řemenice od spojky kompresoru se mi opravdu nezdá. Určitě bych neměl rukou cítit vůli. Nemáte někdo výkres, jak to vlastně vypadá a jestli to jde sundat, aniž bych vymontoval kopresor?
Díky.
Díky.
Focus C-MAX, 2003, 1,6 TDCI, 100tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 24.07.2010 10:06
- Bydliště: Slavkov u Brna
Re: Žádost o radu - co to je?
A nezmění se ten zvuk když pustíš klimatizaci?
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01.09.2009 10:56
Re: Žádost o radu - co to je?
Zkoušel jsem to, ale žádnou změnu jsem nezaznamenal. Zkoušel jsem to ale jen v garáži, takže na volnoběh a sám, takže nevím, jestli se spojka sepla nebo ne.
Focus C-MAX, 2003, 1,6 TDCI, 100tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Žádost o radu - co to je?
V odkazu je psáno, že s velkou pravděpodobností to je řemenice na klice...
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01.09.2009 10:56
Re: Žádost o radu - co to je?
Ahoj/dobrý den všem.
Jelikož se snad podařilo dotáhnout to do konce (pěvně doufám), napíšu, jak jsem skončil. Myslím, že by se to mohlo někomu třeba hodit. Takže. Jako první jsem vyměnil ložisko spojky kompresoru. Stálo mě 470 korun a doteď si nejsem jistý, jestli to nebylo naprosto zbytečné. Ta vůle není v ložisku, ale mezi ložiskem a hřídelí. Asi to ničemu nevadí, když běží klima, je to spojené (spojka je sepnutá) a když ne, tak to řemen tlačí na hřídel, takže se to točí v ložisku. Druhým krokem byla výměna řemene. To už byl krok, který byl dělaný metodou pokus-omyl. Po zakoupení řemene jsem zjistil, že ten starý, ač na první pohled v cajku byl o kus delší, než ten nový (dle popisu měly být stejně dlouhé). Výměna řemene maličko pomohla (z počátku jsem dokonce doufal, že to bylo ono) a klepání se ozývalo jen občas. Ale pořád moc. Tak přišel na řadu napínák řemene. A to, jak to vypadá, a já v to doufám, ťuk, ťuk, pomohlo. Zatím je to v pořádku.
Problém s tím olejem, jak od něj bylo zastříkané kolem řemene kdeco, byl zřejmě způsobený tím napínákem. Předpokládám, že je v něm pro mazání té pružiny i nějaké mazivo, asi vazelína. Je tam takové těsnění a to zřejmě odešlo. Jak napínák pracuje, vazelína se rozstříkala kolem. Na čem, co se točí se neudžela, ale všude kolem zůstala a jak je blok motoru teplý, tak stekla, kam se dalo. Nakonec až chodil nasucho a začalo to klepat. Jiné vysvětlení jsem nenašel.
Díky všem za rady a poznatky a někdy příště napočtenou.
M.
Jelikož se snad podařilo dotáhnout to do konce (pěvně doufám), napíšu, jak jsem skončil. Myslím, že by se to mohlo někomu třeba hodit. Takže. Jako první jsem vyměnil ložisko spojky kompresoru. Stálo mě 470 korun a doteď si nejsem jistý, jestli to nebylo naprosto zbytečné. Ta vůle není v ložisku, ale mezi ložiskem a hřídelí. Asi to ničemu nevadí, když běží klima, je to spojené (spojka je sepnutá) a když ne, tak to řemen tlačí na hřídel, takže se to točí v ložisku. Druhým krokem byla výměna řemene. To už byl krok, který byl dělaný metodou pokus-omyl. Po zakoupení řemene jsem zjistil, že ten starý, ač na první pohled v cajku byl o kus delší, než ten nový (dle popisu měly být stejně dlouhé). Výměna řemene maličko pomohla (z počátku jsem dokonce doufal, že to bylo ono) a klepání se ozývalo jen občas. Ale pořád moc. Tak přišel na řadu napínák řemene. A to, jak to vypadá, a já v to doufám, ťuk, ťuk, pomohlo. Zatím je to v pořádku.
Problém s tím olejem, jak od něj bylo zastříkané kolem řemene kdeco, byl zřejmě způsobený tím napínákem. Předpokládám, že je v něm pro mazání té pružiny i nějaké mazivo, asi vazelína. Je tam takové těsnění a to zřejmě odešlo. Jak napínák pracuje, vazelína se rozstříkala kolem. Na čem, co se točí se neudžela, ale všude kolem zůstala a jak je blok motoru teplý, tak stekla, kam se dalo. Nakonec až chodil nasucho a začalo to klepat. Jiné vysvětlení jsem nenašel.
Díky všem za rady a poznatky a někdy příště napočtenou.
M.
Focus C-MAX, 2003, 1,6 TDCI, 100tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm
Focus hatchback, 2000, 1,4 ZETEC, 200tkm
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Žádost o radu - co to je?
Chalani stala sa mi taká haluz. Išiel som as 300m úsek po štrkovej ceste v kľude na dvojke. Rozsvietila sa mi kontrolka ESP asi na minutku, potom zhasla a už sa neobjavila. Nepripisujem tomu veľký význam, len ma zaujíma čo to spôsobilo.
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 21.04.2013 13:19
Re: Žádost o radu - co to je?
Tak to bude doufám asi normální. Já měl nedávno na 200m polní cestě s kameny stejný problém, kontrolka ESP a zhasla až když jsem vyjel na silnici.
Focus II 03/2010, 1.6TDCi, 80kw, Euro5 uz bez DPF
před tím Daihatsu Applause 1993, 1.6 77kw
ještě dříve Wartburg 353W 1978, 1.0 37kw
před tím Daihatsu Applause 1993, 1.6 77kw
ještě dříve Wartburg 353W 1978, 1.0 37kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti