Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od V12 » 29.01.2014 18:21

vita_k :
Podla mna by si ako prve mal skontrolovat hadicky prepadu nafty, hned potom utiahnutie vysokotlakoveho potrubia na vstrekoch. Viac o mojom probleme s prepadmi tu : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 74#p685874
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
FiFi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1082
Registrován: 04.08.2010 22:11
Bydliště: Kutná Hora/Praha

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od FiFi » 29.01.2014 21:49

Mají takovéhle problémy i 2,0 TDCi?

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od vita_k » 29.01.2014 22:13

v12 popisuje situaci u 2.0 tdci. Cert vi, kde to muze tyct. vrsek vstriku se mi zdal suchy. zkusim tam dat nejaky papir.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
FiFi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1082
Registrován: 04.08.2010 22:11
Bydliště: Kutná Hora/Praha

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od FiFi » 29.01.2014 22:36

Mně to forum slovenský nešlo otevřít, tak proto jsem to nevěděl :-D
Hm, to moc radost nemám, jsem myslel, že je relativně dost spolehlivej :(

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od foki » 30.01.2014 08:21

vita_k píše:
Spíš bude pálka menit rozv. řetěz a napinak mezi vackami... to planuju brzy.
s retezem by se meli menit i vacky . vychazi to na cca 35t
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od V12 » 30.01.2014 09:02

FiFi :
2.0TDCI maju problemov podstatne menej, po roku vyroby 2007 uz skoro ziadne. DPF funguje ako ma, staznosti na riedenie oleja naftou minimum, sem tam sa najde nejake to odvarene turbo, ale to sa dnes da povazovat za standard, hlavne u aut s nabehom 200 tisic km. Starsie 2.0TDCI mali 2 zasadne problemy - regulator tlaku na commonrail cerpadle - stavalo sa, ze vplyvom nekvalitnej nafty nefungoval tak, ako treba - prejavovalo sa to obvykle hlaskou ESP FAIL po vytoceni motora nad 4000 otacok. Druhy problem bol ale vaznejsi - ohybali sa ojnice a motor potom po nastartovani traktoroval, akoby mal vadne vstrekovace. Pritom im nic nebolo. Tato zavada bola dedicstvo z 2.0HDI, ktore boli povodne dimenzovane na 66kW, po malych upravach 81kW, neskor siel vykon hore na 100kW a to vsetko s rovnakymi ojnicami. Od faceliftu FFII su v motore uz ojnice ine a tieto problemy prestali. 2.0HDI je premiovy motor, takze co sa tyka technickych rieseni nie je tak oklamany a cost-cutovany ako 1.6HDI, takze na nom nenajdeme take sialenstva, ako turbo, kat a DPF pred motorom, trubka mazania turba centimeter od telesa DPF atd. Jedna zhovadilost ostala - DPF je regenerovane mokrou cestou pridavnymi vstrekmi nafty pri otvorenych vyfukovych ventiloch (vo Focuse II, Mondeo s tym istym motorom to ma inak, Focusiy II od 2009 som neskumal).

vita_k :
Skus na bicykli vymenit vytahanu retaz, ale ozubenia ponechat povodne. Rucim Ti za to, ze pri prvom prudsom zabere prides o gule, ked Ti preskoci retaz. Viem, ze zabozrut tam ma napinak a toto by sa stat nemalo, ale cert nikdy nespi. Stara strojarska poucka tiez tvrdi, ze s retazou sa VZDY menia aj kolecka...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Mara66
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 24.08.2011 16:52
Bydliště: Ostrava

Re: Re:

Příspěvek od Mara66 » 30.01.2014 09:26

foki píše:
vita_k píše:
Spíš bude pálka menit rozv. řetěz a napinak mezi vackami... to planuju brzy.
s retezem by se meli menit i vacky . vychazi to na cca 35t
Ale ten řetěz se běžně s rozvody nemění, ne? Alespoň doufám, že mě to nečeká... :bebng:
Ford Focus II Combi 2006, 1,6 TDCi 66kW/90HP

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od V12 » 30.01.2014 11:27

Zalezi od stavu. Viem o jednom 1.6HDI, kde sa napinak tejto retaze rozpadol od opotrebovania, retaz bola vytahana ako stare gajdy, takze vymena bola nutna. Sused mal zasa na rovnakom motore pri vymene rozvodu cca 170 tisic km a retaz aj napinak OK.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od V12 » 30.01.2014 11:41

Vratim sa ale k tomu padnutemu HDI - motor je po kompletnej ociste a preplachu, uz dokonca aj vrci. Package to zvladol (2 ludia na tom motore robili 3 dni), teraz treba uz iba drzat palce, aby sa neopakovala historia, ktoru popisal liborm.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od pkadecka » 30.01.2014 11:49

A na kolik peněz to vyšlo? Vyplatí se to vůbec opravovat? (Ty tři zničená turba nepočítej.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od vita_k » 30.01.2014 13:55

V12 píše:vita_k :
Skus na bicykli vymenit vytahanu retaz, ale ozubenia ponechat povodne. Rucim Ti za to, ze pri prvom prudsom zabere prides o gule, ked Ti preskoci retaz. Viem, ze zabozrut tam ma napinak a toto by sa stat nemalo, ale cert nikdy nespi. Stara strojarska poucka tiez tvrdi, ze s retazou sa VZDY menia aj kolecka...
no dobra, ja menim na kole retez co 3 az 4 tisice km a to je jeste za vcasu a kolecka mi nepreskakuji. Rozvodovy retez se taky meni i ozubenymi koly?
Chtel jsem to udelat z lasky k autu, ale asi ste mi to rozmluvili.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od Marod22 » 30.01.2014 15:23

Vita, ale ty máš na biku prehadzovačku, takže nešlapeš stále na tom istom kolese :totlsmile:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od V12 » 30.01.2014 19:02

vita_k :
Akykolvek retez sa meni aj s koleckami. Aj na HTP, aj na Duratec 2.0i, aj na bicykli...

pkadecka :
Skusim zistit, co to kostovalo...

EDIT :
A tu je motor cisty ako ritka babenka. Skvela praca, mechanici !!!
Přílohy
20140127_134714.jpg
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od pkadecka » 30.01.2014 20:48

A je to určitě ten samej motor? ;)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Dalsi 1.6HDI, ktory padol za vlast

Příspěvek od Nicco » 30.01.2014 20:58

No hlavne, ze sa ta nafta vyplati :perfect:
Ked vidim ten karbon a kovove spony, tak chapem to povodne sitko v olejovom potrubi. Ten motor im musel karbonovat uplne od zaciatku, hned ako ho zacali testovat v prevadzke.
vita_k: hod to zo skaly o jedneho vykuchanca menej (pred letnou cyklistickou sezonou). Nechapem, ako moze cyklista kuchat DPF. Sorry za odbocenie.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host