Příspěvek
od Sclerry » 11.11.2020 10:02
UPDATE #4: Tak zase něco přispěju - od posledního příspěvku bylo auto v servise, nechal jsem jim to tam několik dní, aby mohli vyzkoušet ty ranní starty. Ozvali se, že jim skutečně po startu chladného motoru začal zlobit volnoběh, chvílema to jakoby běželo na tři válce a podobně. Tak to napíchli na diagnostiku a že prý to vypsalo chybu zapalování na 3. válci. Tak se vyměnila cívka a prý to mám vyzkoušet, jestli to pomohlo. Hned při předávání mi ale otevřeně řekli, že si nejsou jistí, jestli se to vyřešilo. Že prý ještě připadá v úvahu, že by odcházel jeden vstřik, který by dle jejich slov "při prvním startu chladného motoru po delším stání ze začátku obšas zaspával". V takovém případě prý hold leda počkat, až odejde úplně, a pak ho vyměnit.
No, bohužel to nebyly plané obavy. Výměna cívky problém bohužel vůbec nevyřešila, dokonce bych si troufl říct, že výměna cívky na problém ani neměla žádný vliv. Starty stojí pořád za prd. Dá se říct, že v současné době při každém startu je ten volnoběh katastrofální (minimálně tak špatný, jak je to vidět na videu, co jsem sdílel o několik příspěvků výše, často ale i horší). Řeším to tak, že motor vypnu klíčkem, chvíli počkám a pak startuju znova. Druhý start je obvykle již výrazně lepší, ani ten ale poslední dobou nebývá dle mých představ.
Jinak ještě ad TomBaa - pokud vím, tak ventily na tom nikdo nedělal. Auto mám od roku 2018, je to dovoz z Německa. Kupoval jsem ve 125tkm, teď mám 171tkm. Dá se říct, že tento problém se starty se občas projevoval i dřív, ale bývalo to spíš velmi výjimečně. Teď je to ale prakticky každý start. Palivem by to snad být nemuselo, za mého vlastnictví jsem tankoval prakticky výhradně Benzinu, v poslední době palivo aditivuju VIFem. Parkuju ve vlastní garáži, auto stojí na rovině. Ten odteklý benzín po delším stání jsem zvažoval taky. Na druhou stranu jsem si říkal, že jelikož startuju tak, že klíček několik vteřin nechám sepnutý do kontrolek než začnu točit startérem, tak za tu dobu by to snad palivové čerpadlo mohlo stihnout natlačit, ne?
V tuto chvíli mě jako další postup, který si jsem schopen udělat sám doma, napadají dvě zkoušky:
1) Proměřit zapalovací kabely multimetrem, jestli náhodou některý není špatný. Sice si říkám, že to by se snad projevovalo i u ohřátého motoru, ale tak v nouzi hledám už možná řešení všude.
2) Někdo by mi nastartoval chladné auto a já bych zkoušel stetoskopem poslouchat, jestli všechny vstřiky "cvakají" plus-mínus stejným způsobem.
Kdybyste někdo měli jakékoliv rady, tipy, přípomínky - budu určitě rád za cokoliv. Problém bude asi v nečem blbě diagnostikovatelném, když se to servisu nepodařilo vyřešit.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White
