Úprava škrtící klapky 1,8 16V ZETEC

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Odpovědět
Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pbjun » 11.01.2008 22:05

Ale tak tuning neni jen o vykonu, ale i o pozitku z jizdy a ten by se mel podle vseho zlepsit :) a to me celkem zajima :) ja mel fiestu 1,1 karbec a ta mela reakce na plyn naprosto nesrovnatelne s jakymkoli autem....

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 11.01.2008 22:08

nerozumiem tomu, ale určite by ford nedaval niekam nejaký bazmek len tak ,že sa inžinieri nudili.. a ak ho vyberieš prijdu len same vyhody..

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 11.01.2008 22:10

2Boban: OK, a ja jsem v tom s tebou souhlasil. Jen jsem chtel kolem toho vyvolat nejakou diskuzi, aby od toho zase nekdo necekal buh vi jaky narust vykonu apod. a trosku to odduvodnit.
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pbjun » 11.01.2008 22:11

No mozna to bude na ukor spotreby, nebo treba na emisich... tezko rict... pockam az to nekdo udela a pak pockam na vysledky :D

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 11.01.2008 22:14

Už zháním plast klapky kdyby to nevyšlo, abych max jen nahodil tu starou. :wink:

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pbjun » 11.01.2008 22:17

Jj to mam v umyslu taky :) ale nejdriv si pockam az to vyndas a ofotis a omeris jestli naaahodou nema 1,8 vetsi klapku a stejne pruchyceni :) tim bych zabil dve mouchy jedou ranou, byla by vetsi a este bych ji vybrousil :D

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 11.01.2008 22:22

chmelko píše:nerozumiem tomu, ale určite by ford nedaval niekam nejaký bazmek len tak ,že sa inžinieri nudili.. a ak ho vyberieš prijdu len same vyhody..
No proto sem tuhle úpravu dal do sekce tuning a né třeba do rad a nápadů jako osvědčený pokus o lepší cosi :wink:

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 11.01.2008 22:23

Snazil jsem se neco hledat, ale zadne konkretni udaje k focusu... neco zkousenyho na hondach apod., kde to udajne pridalo 3hp na kolech. Pochubuju, ze nekdo z vas s tim pujde pred i po uprave na brzdu, takze to stejne asi zustane u teoretizovani :)
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 11.01.2008 23:24

Ted me tak napadlo, neni vetsi skrtici klapka na pume 1.7 ??
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 11.01.2008 23:26

No možný to je :idea:

Uživatelský avatar
Luuker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 569
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smidary

Příspěvek od Luuker » 11.01.2008 23:33

Boban píše:No Stigi, ale já nepsal o nárustu víkonu, jen o pocitu nárustu, asi sem to napsal blbě :wink:" předem bych chtěl napsat, že tato úprava nevede k žádnému nárůstu výkonu, nýbrž jen k tomu pocitu a to proto, že vzduch se skrze ní dostává lépe" nenapsal sem že víc, no a pro bližší vysvětlení sem poslal správu pasmovi aby nám k tomu řekl víc, ale já do toho jdu.
Edit : Jo Stigi beru zpět am sem to napsal špatně napsal sem aby tam šlo víc, místo líp, opravím to ať to neplete ještě někoho prmiň.
Múj názor je,ze přece,když usnadníš motoru "dýchat" měl by mít větší výkon.(metafora)-skus si přes pusu omotat šálu a uběhni třeba 100m,pak si ho sundej a běž znovu:kdy se ti bude běžet líp a rychleji?:)
Fousek 1.6 16V ZETEC,+nový motor 2.0 zetec(přestavba),ř.jednotka omex600+MAP3000 150hp,kompletní nerezový race výfuk+nerez svody 4-1

Uživatelský avatar
Pasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Pasmo » 11.01.2008 23:47

stigi píše:Rad si pockam az tady nekdo prokaze narust vykonu zvetsenou klapkou. Zvetsenou klapkou se snizi restrikce v sani, to je podle me vse. RJ dostava informace o poloze skrtici klapky a tomu odpovida pri puvodnim prurezu urcite mnozstvi vzduchu. Tou upravou se zvetsi prurez a RJ bude dostavat klamne informace o mnozstvi nasavaneho vzduchu. Bez dalsich uprav je to bezpredmetne.
A ja som si doteraz myslel,ze o tom kolko je nasateho vzduchu informuje MAF senzor a nie snimac polohy skrtiacej klapky ;-)
Ako napisal Boban... a ja jemu touto upravou moze cakat 0.5kona max ;-), dolezite je ako reaguje motor na stlacanie plynoveho pedala. Aspon u 2.0L jemne stlacenie pedala nevyvola nic...ja mam nahradenu povodu klapku 65mm...a tuknutie do pedalu znamena okamzitu odozvu motora....to referoval boban ako k pocitu narastu vykonu......
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pbjun » 12.01.2008 07:27

No a u 1,6 taky je treba slapnout tomu poradne aby to neco delalo :D takze pokud toto zabere tak by to bylo super :) ono teoreticky by se dalo i rict, ze by mohla klesnout i spotreba protoze by nebylo treba pridavat tolik plynu, ale zase tam bude vic vzduchu driv takze i palivo tam bude driv... Je to jen teoretizovani, ale dle meho by tato uprava mela zabranit uchlastani motoru pri prvnim doteku plynu... :idea:

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 12.01.2008 09:27

Jasne, mnozstvi vzduchu snima MAF, to vim taky, ale je to jenom MAF? Chci tim rict, ze MAF defakto meri teplotu pokud ja vim. Takze kdyz budu nasavat horky vzduch bude MAF davat RJ jine "mnozstvi" vzduchu jako kdyz bude nasavany studeny vzduch. Mozna jsem se pred tim spatne vyjadril, ale myslel jsem jestli je to jenom na MAFu a nebo jsou jeste provadeny nejake korekce treba na zaklade polohy skrtici klapky.

Edit: kdyby to bylo zase az tak snadne tak by stacilo dat mega klapku a pojedete vsichni jak cert
Naposledy upravil(a) stigi dne 12.01.2008 10:16, celkem upraveno 1 x.
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pbjun » 12.01.2008 09:46

No to je jasne no... Jinak dival sem se na klapku a mam 65mm s tim divnym bazmekem... Takze 1,6 a 1,8 maji nejspis stejne klapky :)

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning - 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti