Stránka 2 z 13
Napsal: 11.01.2008 22:05
od pbjun
Ale tak tuning neni jen o vykonu, ale i o pozitku z jizdy a ten by se mel podle vseho zlepsit

a to me celkem zajima

ja mel fiestu 1,1 karbec a ta mela reakce na plyn naprosto nesrovnatelne s jakymkoli autem....
Napsal: 11.01.2008 22:08
od chmelko
nerozumiem tomu, ale určite by ford nedaval niekam nejaký bazmek len tak ,že sa inžinieri nudili.. a ak ho vyberieš prijdu len same vyhody..
Napsal: 11.01.2008 22:10
od stigi
2Boban: OK, a ja jsem v tom s tebou souhlasil. Jen jsem chtel kolem toho vyvolat nejakou diskuzi, aby od toho zase nekdo necekal buh vi jaky narust vykonu apod. a trosku to odduvodnit.
Napsal: 11.01.2008 22:11
od pbjun
No mozna to bude na ukor spotreby, nebo treba na emisich... tezko rict... pockam az to nekdo udela a pak pockam na vysledky

Napsal: 11.01.2008 22:14
od Boban
Už zháním plast klapky kdyby to nevyšlo, abych max jen nahodil tu starou.

Napsal: 11.01.2008 22:17
od pbjun
Jj to mam v umyslu taky

ale nejdriv si pockam az to vyndas a ofotis a omeris jestli naaahodou nema 1,8 vetsi klapku a stejne pruchyceni

tim bych zabil dve mouchy jedou ranou, byla by vetsi a este bych ji vybrousil

Napsal: 11.01.2008 22:22
od Boban
chmelko píše:nerozumiem tomu, ale určite by ford nedaval niekam nejaký bazmek len tak ,že sa inžinieri nudili.. a ak ho vyberieš prijdu len same vyhody..
No proto sem tuhle úpravu dal do sekce tuning a né třeba do rad a nápadů jako osvědčený pokus o lepší cosi

Napsal: 11.01.2008 22:23
od stigi
Snazil jsem se neco hledat, ale zadne konkretni udaje k focusu... neco zkousenyho na hondach apod., kde to udajne pridalo 3hp na kolech. Pochubuju, ze nekdo z vas s tim pujde pred i po uprave na brzdu, takze to stejne asi zustane u teoretizovani

Napsal: 11.01.2008 23:24
od stigi
Ted me tak napadlo, neni vetsi skrtici klapka na pume 1.7 ??
Napsal: 11.01.2008 23:26
od Boban
No možný to je

Napsal: 11.01.2008 23:33
od Luuker
Boban píše:No Stigi, ale já nepsal o nárustu víkonu, jen o pocitu nárustu, asi sem to napsal blbě

" předem bych chtěl napsat, že tato úprava nevede k žádnému nárůstu výkonu, nýbrž jen k tomu pocitu a to proto, že vzduch se skrze ní dostává lépe" nenapsal sem že víc, no a pro bližší vysvětlení sem poslal správu pasmovi aby nám k tomu řekl víc, ale já do toho jdu.
Edit : Jo Stigi beru zpět am sem to napsal špatně napsal sem aby tam šlo víc, místo líp, opravím to ať to neplete ještě někoho prmiň.
Múj názor je,ze přece,když usnadníš motoru "dýchat" měl by mít větší výkon.(metafora)-skus si přes pusu omotat šálu a uběhni třeba 100m,pak si ho sundej a běž znovu:kdy se ti bude běžet líp a rychleji?:)
Napsal: 11.01.2008 23:47
od Pasmo
stigi píše:Rad si pockam az tady nekdo prokaze narust vykonu zvetsenou klapkou. Zvetsenou klapkou se snizi restrikce v sani, to je podle me vse. RJ dostava informace o poloze skrtici klapky a tomu odpovida pri puvodnim prurezu urcite mnozstvi vzduchu. Tou upravou se zvetsi prurez a RJ bude dostavat klamne informace o mnozstvi nasavaneho vzduchu. Bez dalsich uprav je to bezpredmetne.
A ja som si doteraz myslel,ze o tom kolko je nasateho vzduchu informuje MAF senzor a nie snimac polohy skrtiacej klapky

Ako napisal Boban... a ja jemu touto upravou moze cakat 0.5kona max

, dolezite je ako reaguje motor na stlacanie plynoveho pedala. Aspon u 2.0L jemne stlacenie pedala nevyvola nic...ja mam nahradenu povodu klapku 65mm...a tuknutie do pedalu znamena okamzitu odozvu motora....to referoval boban ako k pocitu narastu vykonu......
Napsal: 12.01.2008 07:27
od pbjun
No a u 1,6 taky je treba slapnout tomu poradne aby to neco delalo

takze pokud toto zabere tak by to bylo super

ono teoreticky by se dalo i rict, ze by mohla klesnout i spotreba protoze by nebylo treba pridavat tolik plynu, ale zase tam bude vic vzduchu driv takze i palivo tam bude driv... Je to jen teoretizovani, ale dle meho by tato uprava mela zabranit uchlastani motoru pri prvnim doteku plynu...

Napsal: 12.01.2008 09:27
od stigi
Jasne, mnozstvi vzduchu snima MAF, to vim taky, ale je to jenom MAF? Chci tim rict, ze MAF defakto meri teplotu pokud ja vim. Takze kdyz budu nasavat horky vzduch bude MAF davat RJ jine "mnozstvi" vzduchu jako kdyz bude nasavany studeny vzduch. Mozna jsem se pred tim spatne vyjadril, ale myslel jsem jestli je to jenom na MAFu a nebo jsou jeste provadeny nejake korekce treba na zaklade polohy skrtici klapky.
Edit: kdyby to bylo zase az tak snadne tak by stacilo dat mega klapku a pojedete vsichni jak cert
Napsal: 12.01.2008 09:46
od pbjun
No to je jasne no... Jinak dival sem se na klapku a mam 65mm s tim divnym bazmekem... Takze 1,6 a 1,8 maji nejspis stejne klapky
