Stránka 2 z 5
Napsal: 26.01.2008 15:00
od Maros
To Boban: Tak to jsem vůbec nevěděl. Díky za upozornění
To Jari: Zatím nemám tucha. Co jsem koukal po netu, tak hodně inzerátů je od C.S. Cargo nebo LaGarde spedition. Možná bych šel jezdit do firmy, kde jezdí můj kamarád-sídlí v Plzni, na Domažlický u kovošrotu, název jsem bohužel zapoměl. Každopádně budu za každou radu od zkušenějšího moc rád

Napsal: 26.01.2008 15:04
od chmelko
možem odporučit jednu košicku firmu, ale to je pre teba trošku z ruky

Napsal: 26.01.2008 15:37
od Maros
chmelko píše:možem odporučit jednu košicku firmu, ale to je pre teba trošku z ruky

Ó, děkuji

A jaká to je, jen tak pro zajímavost?
Napsal: 26.01.2008 19:40
od HAWK
Také jsem měl od malička sen ,jezdit s náklaďákem No a v 38 letech
jsem si ten sen splnil a šel jsem jezdit k takovému "příštipkáři".
Sice to nebyl žádný kamion,jen Peugeot J5 s přívěsem.Jezdil jsem
hlavně Německo a viděl spoustu zajímavých věcí a krásných míst.
Díky tomu,že to bylo malý auto,občas se mi podařilo vyhnout se
pakárně na hranicích.
Po půlročním ježdění mi ale došlo,že pro ženatýho chlapa s dětma
to není nic moc a seknul jsem s tím.Následující tahanice,hlavně o peníze
tady raději nebudu zmiňovat.
Ty jsi ale mladej (svobodnej ? ) a časy se taky změnily,tak být tebou
šel bych do toho

Napsal: 26.01.2008 21:52
od Maros
To HAWK: No teda mluvíš mi z duše. Svobodnej jsem, doma mě nic nedrží a dálky mě lákají přesně kvůli tomu, co jsi popsal: Někam se podívám, trochu poznám svět (i když povětšinou jen z kabiny) a samozřejmě až na prvním místě jsou peníze. Navíc mě hodně baví řízení čehokoliv, i když na českých silnicích jsou to kolikrát nervy

K řidičům kamionů chovám svým způsobem respekt. Bezpečně ovládat velkou bestii a přitom být všude tak nějak včas vyžaduje kus řidiče a myslím, že většina lidí neprávem řadí šoféry na chvost spol. žebříčku. Přitom nebýt těhle lidí, asi by většina z nás neměla na stole čerstvý rohlíky, v lednici pivčo atd. atd. Tohle povolání se na můj vkus zbytečně démonizuje...
Napsal: 26.01.2008 22:10
od Melounek
HAWK napsal:
Po půlročním ježdění mi ale došlo,že pro ženatýho chlapa s dětma
to není nic moc a seknul jsem s tím.Následující tahanice,hlavně o peníze
tady raději nebudu zmiňovat.
Máš naprostou pravdu. Jezdil jsem 11 let na kamiónu. Ze začátku jsem byl nadšenej, ale s přibývajícími léty nadšení opadlo. Nejhorší zkušenost ale byla, když jsem poslední dva roky jezdil pro KAUFLAND. Nyní jsem se vrátil ke svému řemeslu a jsem doma s přítelkyní a dcerou spokojen. Ale nechci nikoho odrazovat od řízení, byly i hezké chvilky a když je někdo svobodný, tak ať se podivá do světa.
Napsal: 28.01.2008 20:54
od driver
Jari píše:Tak už jsem tu.JJ-už 15let jezdím s 6ti tunou PO-So-ročně tak cca55 000km.Zrovna příští sobotu jdu na školení+testy(profesní průkaz).Tak jestli Tě něco zajímá,hoď to sem a když Ti nikdo neporadí,tak se zeptam tam.Je to známý,takže místo toho abych tam byl 2 dny po 8 hodinách,tak se to sfoukne za dvě hoďky s kafem a cigárkem.Taky mě už upozorňoval,že budou novinky,ale prej to nebude tak strašný,jak o tom hovoří "média".
taky chci práci řidiče a chystám se dělat profesák za včasu něž to bude za ty nekřestanské peníze,co to všechno obnáší,myslím tím píší se nějaké testy atd. je to těžké
Napsal: 28.01.2008 22:21
od Skubi
zatím 16 hodinové školení ukončené přezkoušením z testů
pro splněno stačí 80% = 40 bodů
jsou to klasické testy jako na řidičáku ( jedna odpověď správná )

Napsal: 28.01.2008 22:41
od Drah
Je pravda, že řidiči (kvalitní) se shánějí těžko. Jakožto šéf dispečinku jedný z dopravních firem můžu potvrdit, že najít někoho "do party" je čím dál horší. A to mluvím o rozvozech po Čechách, kdy jsou kluci každej večer doma. Prot jsem nějak nestihl, proč se zase zpřísňujou podmínky pro získání řidičáků na náklaďáky. Kdo bude jezdit za pár let?
Napsal: 28.01.2008 22:51
od Skubi
Napsal: 29.01.2008 09:40
od Mira
Skubi píše:Jari píše:...... Je to známý,takže místo toho abych tam byl 2 dny po 8 hodinách,tak se to sfoukne za dvě hoďky s kafem a cigárkem......
jj, takhle to funguje všude a čest výjimkám
Tak ty výjimky jsou dle mě asi u PUBLIC TRANSPORT. Např. u MHD by asi takový školení neprošlo

Otec jezdí už cca 10 let MHD v Praze a když je školení tak drtí testy a študuje

Před tím jezdil 22 let kamion a to bylo přeně jak píšete - max. 1 den a s kafem. Nemohl si vynachválit cisternu, kterou tahal 4 roky - vozil většinou cukr.
Ale neměnil by už autobus za kamion ani za nic. Na kamionu stovky hodin měsíčně, péče o auto, doma zřídka, ...
Autobus?? Přijde do depa, sedne, jede, povozí Pražáčky, skončí, zaparkuje, zapíše stav, odchází, bez starostí odpočívá... O autobus se postará někdo jiný. ....
Napsal: 29.01.2008 21:16
od racetiger
Tak at se ti dari i s velkym,preju ti aby ti to dlouho vydrzelo a nezradilo te zdravi,ja od te doby kdy me v pristavu v Ancone museli z auta(FX95) vynest, jsem v tom nesedel a kdyz mam jet k mame (60km),tak premyslim, jestli nemam jet autobusem a vlakem, ale tim jsem od 18ti nejel a jak se znam,tak jen tak nepojedu.
Re: Řidiči z povolání
Napsal: 14.02.2008 11:42
od driver
hoši jaké se píší testy na profesní průkaz,jsou uplně stejné jako na velké auto
Re: Řidiči z povolání
Napsal: 14.02.2008 11:59
od Skubi
zatím jo a aby jsi uspěl tak musíš splnit na 80% ( nejméně 40b. )

psal jsem to o několik příspěvků výš

Re: Řidiči z povolání
Napsal: 14.02.2008 15:51
od Jari
Tak mám školení za sebou.A jsem spokojen.Ten kdo má,nebo si udělá prof.pr. do 31.3-tak pak bude mít klid.Bude mít 1/2roku na výměnu starého za nový,a už nebude dělat TESTY!!Nikdy(než zase změní zákon).