Stránka 12 z 52
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 19:54
od Bullitt
Že to nesaje falešný vzduch jsem si celkem jistej. Už se s tím seru dost dlouho, takže jsem to vše prošel důkladně a několikrát. Ono to prostě saje vzduch otevřeným voln.ventilem, který ale otevře napětím ŘJ, což změřil i uživatel vitr73. A to způsobí ty vysoký otáčky a nepadání, samozřejmě. Tady je spíš otázka, proč ŘJ drží ten ventil otevřený.
Takže to řešení mírně uškrtit vzduchovej kanálek kolem klapky do voln.ventilu(jak popisovali na cizím fóru) - to už jsem vyzkoušel teď o víkendu. Výsledek byl takový, že studený start v pohodě(tj.ventil správně dokáže regulovat vyšší volnoběh), otáčky sice už nedrží a krásně padají, ale spadnou jenom na 1500ot.(za jízdy), na té hodnotě drží jako přibité. Spadnou na volnoběh až při zastavení, po rozjetí zase vylezou. Dvakrát jsem odpojoval baterku, jestli se to srovná, ale po pár km se tohle chování opět vrátilo. Což trochu nechápu, když jsem kanálek uškrtil, proč jsou ty otáčky vyšší. Teď jsem tu restrikci z kanálku zase vyndal.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:05
od vitr73
jenze on vzduch jinudy nejde! kdyz za chodu odpojim konektor na ventilu tak motor hned okamzite zhasne. Bezi jen kdyz mu trosku dam plynu....jak plyn pustim tak okamtite chcipne. To podle mne znamena ze to nikde falesnej vzduch netahne a ze ten ventil je funkcni. Akorad ta ŘJ ho zcela nesmyslne ovlada.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:06
od cr4sh3r87
Ono to má držet vyšší volnoběh za jízdy do cca 5km/h kvůli posilovačům.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:07
od cr4sh3r87
vitr73 píše:jenze on vzduch jinudy nejde! kdyz za chodu odpojim konektor na ventilu tak motor hned okamzite zhasne. Bezi jen kdyz mu trosku dam plynu....jak plyn pustim tak okamtite chcipne. To podle mne znamena ze to nikde falesnej vzduch netahne a ze ten ventil je funkcni. Akorad ta ŘJ ho zcela nesmyslne ovlada.
Měřil jsi osciloskopem potenciometr škrtící klapky? Třeba ECU nepozná že jsi pustil plyn.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:14
od Bullitt
Jo, to je jasný, mírně zvýšený ot. mají za jízdy být(cca 1100), to už bylo na escortu. Jenže ne aby to drželo 1500(restrikce v kanálku) nebo normálně víc(klidně 3500). Jde o to, proč to ŘJ takhle ovládá.
TPS jsem oscíkem měřil, v pohodě.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:21
od vitr73
ja TPS porovnaval s hodnotou u jineho FoFo a prakticky to sedi. a soused pujcil nahradni snimac co ma novej...blazni to taky
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:28
od cr4sh3r87
Co když tam dáš větší restriktor? Nebo už jsi byl na hraně aby to dokázalo udržet volnoběh za studena s klimou?
Volnoběžný ventil máš nový?
Pokud vám všude všechno těsní, tak budete mít problém asi v elektrice. TZN. koupit si diagnostiku a sledovat LiveData.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:32
od vitr73
pro mne spis nejdulezitejsi....Proc ŘJ pri razeni a pusteni plynu pusti do ventilu naplno elektriku a tim ho otevre misto toho aby donutila motor jit z otacek dolu.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:36
od vitr73
..a zacne to provadet az po seslapnuti spojky a to jeste strasne pomalu a nekdy vubec ne
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:39
od cr4sh3r87
vitr73 píše:pro mne spis nejdulezitejsi....Proc ŘJ pri razeni a pusteni plynu pusti do ventilu naplno elektriku a tim ho otevre misto toho aby donutila motor jit z otacek dolu.
Protože to takhle dělat má, kdyby se ti ventil zavřel hned, tak to s tebou pokaždé tak škubne při ubrání plynu že se z toho zblázníš ještě víc. Motor by neměl co nasát a brzdil by hned... Jednotka ho nechává otevřenej, ubírá na předstihu v tu danou chvilku, tudíž nutí motor pozvolna přidávat brzdný účinek, až je brzdný účinek na max (cca pár vteřin) pak by měla ventil zavřít (na zvýšený volnoběh) nebo odpojit vstřiky.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:46
od vitr73
nerikej mi ze tahle operace trva jednotce nekdy i 30 vterin? kdyby drzela motor na otackach vterinu tak reknu dobry....ale tohle ? no uznej sam
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:48
od vitr73
a zeptam se vsech znalcu...ma 1.8 snimac otacek vacky? a jestli jo kdyz bude vadnej nemuze proto ŘJ tak pomalu reagovat?
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 20:59
od cr4sh3r87
vitr73 píše:nerikej mi ze tahle operace trva jednotce nekdy i 30 vterin? kdyby drzela motor na otackach vterinu tak reknu dobry....ale tohle ? no uznej sam
Normálně netrvá. Já se ti tu snažím jen naznačit, že se spolíháte na to že chyba je v ECU, přitom v ECU není, ona funguje zcela správně jak byla naladěna. Chyba je někde jinde, ať už v čidlech, v kabelech, nebo ventilech a jinde. Stačí aby vypadl jeden prvek a už ECU neví jak správně to korigovat, nebo třeba ani nemá důvod, pač vidí vše OK.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 21:04
od vitr73
Prave ze si myslim ze ECU je v poradku..akorad nevi co se s motorem deje..... Svezl jsem se parkrat s FoFo stejny rok a stejny motor a choval se uplne normalne. Takze si myslim ze jednotka opravdu "zjisti" ze jsem dal nohu z plynu az daleko dyl. ALE PROC? Kde to hledat...
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 21:13
od cr4sh3r87
Odpověď je zcela jasná, kup si diagnostiku cca 2000kč a sleduj LiveData, budeš přesně vědět s jakýma hodnotama jednotka operuje, kdy je TPS zavřený, kdy otevřený, který čidla co hlásijou. Atd...