

Tak to jsme dvafleguso píše:Já su jenom blbej elektrikář
Kód: Vybrat vše
Třílitrový šestiválec s hliníkovým blokem (hmotnost bloku pouze 31 kg) podává solidní maximální výkon 166 kW/6250 ot/min a točivý moment vrcholí hodnotou 280 Nm při 4900 otáčkách. Relativně vysoko položené maximum točivého momentu však zdaleka neznamená, že by tento motor neuměl pořádně zatáhnout z nízkých otáček. Právě naopak. Jako správný šestiválec dokáže pracovat bez protestů i v otáčkách blízkých volnoběhu. Tím také naznačuji, že tento motor není nevychovaným dravcem, který dokáže pracovat jen v určitých omezených otáčkách.
ballu píše:2,5 a 3 L má menší kompresy, tak může jít s provozníma otáčkama níže než 1,8 a 2,0 L benzin. Když jedu jen udržovací rychlost tak pod 2000 ot. nejdu, na 1800 ot tak max z mírného kopce, kde jde spíše o bzdění motorem než udržovat rychlost.
Tie tvoje "provozni otacky" - asi mas na mysli najnizsie otacky, v ktorych pracuje motor "este slusne", su velmi zjednodusene definovane krutiacim momentom, ktory je v danom momente k dispozicii a ten ma V6 vacsi - ergo nizsie udrzatelne "provozni" otacky, prosim ziadne kompresie, kompresne ani ine pomery..ballu píše:2,5 a 3 L má menší kompresy, tak může jít s provozníma otáčkama níže než 1,8 a 2,0 L benzin
Prosim pochop, ze A1 je schopna dostatocne mazat motor, pre ktory bola konstruovana.. dalej si pleties ZATAZ (= jak slapes na plyn) a momentalne otacky motoru.. to ostatne o com pises je mimo moju rozlisovaciu schopnostballu píše: Když jedu jen udržovací rychlost tak pod 2000 ot. nejdu, na 1800 ot tak max z mírného kopce, kde jde spíše o bzdění motorem než udržovat rychlost. Při nastartování mého dvoulitru, jdou otáčky obohaceného volnoběhu na nějakých 1100- 1300 ot dle venkovní teploty. Ta představa, že na tyto otáčky budu tahat motor na nejtěžší kvalty/za 4a 5/ tak to mě motor již liská přes čuňu nyní. Zde nejde o to, že bude motor pod 2000 ot. podtočený, ale dochází zde k větší námaze kliky a rozvodů s vačkou než při točení zahřátého motoru a tím k dřívějšímu opotřebení dílů /exentr kliky, rozvodu atd./ větší vůle, větší spotřeba oleje a je zaděláno, ale zbytečně. Zvláště tahat motor 1400 ot na olejový film tvořený fordí A1:dih:doslova hřebíček do rakve.
Som zvedavy, odkial toto usmevne rozdelenie pochadza.ballu píše:Platilo a stále platí od 2/3max. otáček to je těch 4000 - 6500 ot. - to jsou otáčky na svezení ,a na který je motor stavěn, od 2000 - 4000 ot. rodiné ježdění
ballu píše: Pod těch 2000ot jsou to šetřílci a členové ekoklubu , co ušetří na benzínu, 5 x tak prodělají na předčastné GO.nebo prodají za rozumný peníz zájemci a ten se z toho pak posere.
![]()
ballu píše: Ps: používání motoru ve vyších otáčkách má jen za následek zvýšenou zátěž ložisek alternátoru, vodní pumpy a klimatizace, ale i toto je sporadické.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host