TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od V12 » 19.12.2011 06:54

cereus píše: V12: Trochu podpichnem. Aj ked je 2500 rpm maximum za studena, tak 2500 na trojke pri 70 km/h nie je ani zdaleka to iste ako 2500 pri 140 km/h. Motor pracuje s ovela vacsim zatazenim. Takze ja si myslim, ze riadne davas do tela, ked ho zenies studeny 140-kou. Ale neber to v zlom, je to len vec nazoru. :D
Ono to nie je celkom tak, ako som napisal - kym sa dostanem na dialnicu, prejdem cca 2km cez dedinu pekne 50-tkou - uplne za studena to nie je. O tom svedci aj okamzita spotreba - po tych 2 km ma na volnobeh 0.6 - 0.7l na hodinu, co je rovnake ako po zohriati na prevadzkovu teplotu. Cize motor uz bezi v normalnom rezime bez "studeneho" predvstreku ci zvysenych davok paliva.

Nemam svoje auto rad, ale dat mu plny knedlik na studeno, to zasa nie, uz len z ucty ku konstrukterom...

Eidz :
Tvoja posledna veta na 100% pasuje aj na mojho Plechaca. Mesiac dozadu stal 3 dni v dosledku prasknuteho naftoveho prepadu a pri teplote okolo nuly startoval s vacsou nevolou, ako kazde rano aj pri -5. Samozrejme bez problemov nastartoval, ale nebolo to s takou lahkostou, ako inokedy.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Sobull » 19.12.2011 08:13

To se mi snad zdá tahle debata :mrgreen:
Dospělý člověk nechá doma 1,2 benzín a bude radši jezdit v zimě 5km do práce dvoulitrovým nafťákem jen proto aby "přijel na fešákovi"?
DPF máš?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7239
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Quickie » 19.12.2011 08:15

Crush2 .. ja mám pocit, že ty budeš po určitom čase na auto nadávať.. potom si spomen na túto tému ako ti všetci radili jazdit na druhom aute.. a nielen v zime
diesel proste neni na stavaný na 10 kilometrove trasy
ja by som ti ešte poradil toho krasavca predat a kupit krasavca benzinoveho

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od chudas » 19.12.2011 12:14

no myslím že ste crush2 pomohli, akurát že si teraz určite trhá vlasy že si nekúpil 2,0 benzín:))))) :wallbash:
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od lucky.jack » 19.12.2011 13:03

Asi jsem měl na ježdění do práce(cca 8km) koupit benzín, ale což auto je k tomu aby jezdilo, tudíž s ním jezdím zima nezima.
Ještě ke všemu městská u nás jezdí tak blbě, že ráno bych přišel do práce o 15 minut pozdě(nebo bych tam čekal 30 minut na otevření) a odpoledne bych musel jít domů 10 minut před koncem pracovní doby nebo tam zase být o 30 minut dýl :evil: :evil: :dih:
Jinak si myslím, že je pro motor horší ho vypnout jakmile dosáhne prac. teploty, než ho vypnout studený. A to proto, že materiál teplotou pracuje a takovýhle cvičení není pro materiál žádná slast.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
xkubik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 116
Registrován: 12.01.2011 19:40
Bydliště: Jižní Morava

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od xkubik » 19.12.2011 18:03

Auta mám rád, ale mám ten názor, že auto má sloužit mně, ne já jemu!

- auto vybírám podle toho na co ho budu využívat
- pokud se změní situace (např.se přestěhuji a mám to pak kousek do práce) tak jezdím tím co mám a neřeším! Případně řeším časem změnou auta. Nikdy bych nejezdil 15 km navíc, jen proto, aby se auto ohřálo, to je přece nesmysl :dih:
- základ je kvalitní olej ( s dobrým mazáním po startu) a trochu rozumu při prvních km (sprinter taky nezačíná trénink tím, že si dá "stovku" naplno)

Nejsou to mimina a nepotřebují přehnanou péči, jsou to stroje určené k ježdění, tak si dělejme radost tím, že s nimi jezdíme! :)
Ford Focus II 1.6TDCi 80kw, 05´
Ford Focus II kombi 1.6TDCi 80kw, 09´

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od V12 » 19.12.2011 21:06

Sobull píše:To se mi snad zdá tahle debata :mrgreen:
Dospělý člověk nechá doma 1,2 benzín a bude radši jezdit v zimě 5km do práce dvoulitrovým nafťákem jen proto aby "přijel na fešákovi"?
DPF máš?
Ak ma, dlho ho mat nebude :mrgreen:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
spoofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1421
Registrován: 15.03.2010 21:56
Bydliště: Praha/Malacky

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od spoofan » 19.12.2011 21:32

V12: tak tak...jazdenie po prahe ani mojmu DPF neprospelo (8km trasa)...aj napriek tomu, ze som raz za 2 tyzdne urobil trasu praha - bratislava - praha
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od cereus » 19.12.2011 23:05

Ja hlavne nechapem, kde sa vzala ta "ludova mudrost", ze diesel sa znici na kratkych trasach. Ja netvrdim, ze mu to robi dobre, ale viac ako na dlzke tras zalezi na tom ako sa idu tie prve kilometre. Ked jazdi clovek s citom, kludne moze na diesli denne robit 6 km trasy a urcite ho neodrovna. Kto jazdi ako prasa, ani lhe trasy ho nezachrania. Mam pocit, ze raz to niekto vypustil a vsetci to opakuju. Pritom je to znacne zavadzajuca teoria.
Stale sa zabuda na fakt, ze Studeny motor nastartuje aj ten, co ide do prace 6 km, aj ten, co ide 20 km. Cize tie prve kilometre so studenym motorom prejdu rovnako obaja. :dih: Stale to mnohi ludia nie su schopni pochopit. Priklad: 2 kolegovia chodia do fabriky autom. Jeden 6 km, druhy 20 km. Rano nastartuju, zohrievaju motor prve kilometre rovnako. Tie su pre motor najvacsia zataz. Ten druhy ma ako "bonus" dalsie kilometre navyse uz s nie uplne studenym motorom. Cestou domov sa situacia zopakuje. V com je pointa? Obidva motory absolvuju 2 rovnake studene starty a zohrievanie.
Uznavam, ze pri DPF je nutne obcas absolvovat dlhsiu trasu kvoli regeneracii, ale nie je to nutne kazdy den. Ani postavanie v zapchach so studenym motorom nie je to prave orechove. Ale mal som na mysli "normalne" bezproblemove trasy.
Poznam par ludi, ktori roky jazdili kratke trasy na naftaku a ziadne znicenie ani silne opotrebovanie motora sa nikdy nekonalo.
Suhlasim s tym, co sa tu pisalo. Je to stroj, ktory mi musi sluzit a ked mam prave naftak a robotu mam blizko, tak sa ty netreba trapit. Ked nieco odide, vymenim, idem dalej. Ked na to nemam, musim jazdit vlakom/busom.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Eidž » 20.12.2011 05:11

Navíc diesel bude mít vždy nižší spotřebu, než benzin. Pokud vezmu dnešní diesel, tak i obyčejný základ 55kW od koncernu ve Fábce je na pracovní teplotě ready při -1C do 1,5 - 2, 5 km klidné jízdy mimo obec. Ano, benzin by byl v pracovní oblasti do 1 km.

Jinak mějme na paměti, že krátké jízdy nesvědčí ani benzinu. V manuálu k benzinové Hondě - pokud máte jízdy ve městě do 10 km a v zimě do 20 km, Honda doporučuje zkrátit servisní intervaly na polovinu, jako pro auto v extrémní zátěži. Tj. výměna oleje co půl roku, zkrácený servisní interval na pravidelné kontroly... Dělá to někdo?

A pak se nedivme, že ty auta jsou v bazaru ve stavu, v jakém jsou.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
spoofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1421
Registrován: 15.03.2010 21:56
Bydliště: Praha/Malacky

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od spoofan » 20.12.2011 08:38

Eidž píše:od koncernu ve Fábce je na pracovní teplotě ready při -1C do 1,5 - 2, 5 km klidné jízdy mimo obec
Seat Leon 1,6 TDI CR DSG - 77kW ani omylem :ble2: 3km po meste, dalsich 7 po dalnici a az potom je na optimalnich 90 stupnich

po praze to trva cca 5km
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od V12 » 20.12.2011 10:57

Na temu studenych startov som debatoval s mechanikom uz viackrat. Modernym motorom vyslovene skodi jedine - nastartovat a hned vyrazit na plny plyn. Dovod skodlivosti tohto pocinania je jediny - mazanie. Olej by mal byt vo a na vsetkych castiach motora do 3, maximalne 5 sekund po natoceni. To ale este neznamena kvalitne mazanie - v oleji mozu byt bubliny atd. Preto je idealne pockat na volnobehu 30 sekund, to je uz vzduch prec. Kriticke je najma mazanie turba, pricom je uplne jedno, ci sa jedna o diesel, alebo benzinak. Vyvoj olejov tiez pokrocil a vlastnosti tych dnesnych su v risi snov z pohladu 20 rocnej historie. Kvalitne oleje 5W-40 za beznych okolnosti (-15 az 30) mazu prakticky IHNED, ked sa dostanu na mazane miesto.
Otazka teploty je zaujimava podstatne menej. Pokrok vo vyvoji materialov a tvarov spalovacich priestorov plus ostatnych celkov motora zabezpecil, ze to uz nie je tak citlive na teplotu ako taku - uz v podstate nehrozi praskanie ci deformacie liatinovych hlav v dosledku vnutorneho pnutia v odliatkoch sposobene rychlym narastom teploty. Konieckoncov - ten je v hlavnych castiach motora velmi rychly - spalovacie teploty su vysoke uz od prveho zapalu zmesi. Ina situacia je v sporte. Dovodom je skutocnost, ze tu sa ide az na mechanicko - fyzikalne limity suciastok. Skratka casy S100 a tazkych liatinovych motorov su davno prec, opatrne a pomale zohrievanie motora je dedicstvo minulosti. Samozrejme je nezmysel studeny motor hned poriadne prehanat. Staci ho pocuvat a citit jeho chod. Ked uz bezi pokojne, nie je jediny dovod, preco mu mierne nestupit na krk. Plny plyn je mozne dat uz po dosiahnuti 3/4 prevadzkovej teploty.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od cereus » 20.12.2011 23:27

Este velmi nepriaznivo by na motor urcite posobil "styl vyuzivania auta" niekolko velmi kratkych tras za den a to hlavne v meste. Nastartujem, prejdem 2-3 km, odstavim, za 2 hodiny to iste a este viac krat. Ale kolko ludi takto jazdi? Vela asi nie.
Este som si spomenul na 1 priklad. Svokor chodi kazde rano do roboty 3 km! na Hyundai CRDi. Okrem toho robi este vela dlhych tras. Auto ma cez 160 000 km a je ako nove, doteraz nebol jediny problem s motorom. Nebude si predsa kupovat este dalsie auto na tie 3 km presuny do roboty. Najazdi 40 000 rocne, tak autak musi prehltnut aj tie ranne kratke trasy.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od tomason » 20.12.2011 23:58

to platilo u starých dieslů naftový moderní motor je na tom prý dokonce líp než benzín nafta maže.Studený benzín čůrá doslova z výfuku i katík dostává zabrat.Pokud tedy diesel nemá DPF ...
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od lucky.jack » 21.12.2011 08:04

tomason píše:to platilo u starých dieslů naftový moderní motor je na tom prý dokonce líp než benzín nafta maže.Studený benzín čůrá doslova z výfuku i katík dostává zabrat.Pokud tedy diesel nemá DPF ...
A nečůrá z výfuku náhodou zkondenzovaná voda? BTW z toho důvodu nechápu lidi, kteří si natírají výfuky spešl barvama aby to nezrezlo, ale te že jim to dřív schnije zevnitř to netuší.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti