TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Odpovědět
Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od stand » 21.12.2011 11:33

Jasné je to zkondenzovaná voda, která kondenzuje i v dieslovém výfuku, ale je pravda že jí kondenzuje méně, protože nárust teploty potrubí je pozvolnější než u benzíňáku..

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od memento » 22.01.2013 22:13

Tak toto je dilema aj pre mna, vlastnika staronoveho 1.8 TDCi s 2 tyzdnovymi skusenostami. Rano vytocim jednotku takmer do 2500(?) a dvojka pod 1500 nie je zrovna spokojna - teda motor. Este ze od domu teren mierne-mierne klesa nadol. Keby prudsie nahor, netusim, ako by regoval.
V poslednych dnoch snezilo = kalamita na vstupe do BA. Dialnica D2 pri Lamaci vedie nahor, kolona postupovala krokom, aj na jednotku to bolo pomaly. Co vtedy robit? Tak som pridaval otacky a vyslapaval spojku - tiez nie zrovna najlepsie riesenie.
Predtym na malom benzinacku som zaradil jednotku, dvojku alebo aj trojku, pustil plyn aj spojku a volnobeh ma vytiahol aj hore brehom. Postraseny informaciami o dvoch hmotach som toto vobec neskusil. Tak poradte!
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Eidž » 23.01.2013 07:56

Asi jde o to, jestli má auto sloužit Tobě nebo Ty jemu.
Pokud sloužíš Ty jemu, tak v zimě nejezdi - studené starty, sůl na silnici, atd.

Pokud auto slouží Tobě, tak jeď tak, aby jsi to po cca 1500 nezatěžoval. 2000 plus mínus. Aby jsi přeřadil a nepadlo to pod 1500, musíš mít přes 2500. Řazením jde o cca 1000 dolů. Takže já raději víc rozjedu, než abych to dusil. Než se to trochu ohřeje, což je v mém případě tak do 4 km, tak přes 2500 jdu jen kvůli řazení, tak 2800.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od smoula » 23.01.2013 08:06

Asi tak nějak... Taky sem jezdil jen dlouhé trasy 15km plus, jinak jel MHDčkem, když sem na někoho čekal 10min, tak sem nevypínal motor a pod... Ale pak sem si řekl, že auto má sloužit mě a ne, já jemu. Jasně, v -8 nepojedu 1,5km do Albertu pro rohlíky autem, ale tramvají, ale takové ty bežné trasy mezi 5-10km už jezdím s dieselem normálně... Až se mi diesel vy***re, tak ho prodám a koupím benzína a budu mít snad po starostech :)

Jezdil bych jak píšou ostatní, těsně po nastartování jet velice opatrně, ono to je i poznat, že motoru se moc do otáček nechce, ale jakmile se lehce zahřeje, tak se mu chce do otáček lépe a postupně přidávat a přidávat...

Uživatelský avatar
Mr.Zdenda
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 25.11.2011 20:38
Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Mr.Zdenda » 23.01.2013 10:22

Každýmu motoru a je jedno jestli je to benzín nebo nafta, nedělá startování v mrazu dobře... To už tady padlo vícekrát. A ano, auto má sloužit mně a ne já jemu. Pro rohlíky 2km jezdit nebudu. Každý pátek jezdím 5km do práce a pak se odpoledne vydávám na cca 100km dlouhou cestu. Abych ztrácel čas tím, že pojedu mhd tam i zpět, to ne. Myslím, že se to nepos*r*. Prostě když potřebuju ject tak jedu.
Benzíny jsem měl 2 předtím a taky bych nebyl nadšenej, když bych měl ject v zimě nakupovat do Lídlu vzdáleného 2km pěšky, to jsou zbytečné jízdy...
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW

marcel.tokar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 07.12.2012 10:40

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od marcel.tokar » 23.01.2013 13:42

No mne teraz kľaklo auto na STK. Picasso 1,6HDi 92k, bez DPF, najazdených poctivých 101500km z 4 roky. Technik ho vytočil na 5200 otáčok bez záťaže na neutráli, zhučalo, zrinčalo, skapalo a naštartovať už nešlo. Odťah do servisu - diagnóza - časté krátke trasy na studeno, horšie spaľovanie, sadze vo výfuku a vďaka EGR aj v nasávaní - tie pri vytočení na obmedzovač strhlo do valcov (je to taká hnusná krusta, tvrdá -carbon a decht) a ventily to naklepali do sediel. Tie potom netesnili, preto ani nešlo nakopnúť. Takže hlava dole, prebrúsiť sedlá, pretesniť, prebrúsiť hlavu a pretesniť, pre istotu nové rozvody a znovu na STK a EK, sakumprásk 1004,-Eur. A viem, že si už dízla nekúpim, pretože v zime z mesta päty nevystrčím a z domu do práce to mám 6km. Ako sa oteplí, chodievam na víkendy na chatu 65km, to už sa mi sadze prepália ale v zime ee. Takže za mňa jazda v zime len krátke trasy so studeným motorom nie je pre neho nič dobré, ani s výmenami oleja každých 13-15000km, to lepšiemu spaľovaniu nepomôže.
Alebo ak máte možnosť - ja nie - všetko rozoberať po zime a čistiť sanie. Resp. http://www.dekarbo.sk , ale viem ja či sa tomu dá veriť?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od V12 » 23.01.2013 14:26

Na diesel velky bic a maly dvor. Ci sa to niekomu paci alebo nie, diesel treba pravidelne raz za 500 km poriadne poprehanat, aby sa vsetok sajrajt uvolnil a bud spalil, alebo vyletel vyfukom. Hovori sa tomu vymetanie pavucin. Inak to moze mat presne take nasledky, ako si popisal.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Mr.Zdenda
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 25.11.2011 20:38
Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Mr.Zdenda » 23.01.2013 14:46

Na Mazďáckým fóru jsme tomu říkali vyhánění netopýrů z laufů, neboť ty různé zvuky apod. způsobují netopýři, co skučej ve výfuku. Protočení do omezovače několikrát je vyžene ven :lol:
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od memento » 23.01.2013 22:34

Nuz pribudlo zopar prispevkov, ale nehnevajte sa, ziadna odpoved na problem neskuseneho dizelaka:

Situacia 1: kolona postupuje rychlostou 10 km/hod (a este do kopca) - ako jazdit?

Situacia 2: kolona zrychli na rovine na 20-25 km/hod - jednotka je uz hlucna, dvojka je na 1000-1200 otacok leniva.

Co zaradit? Aky styl jazdy?
Naposledy upravil(a) memento dne 23.01.2013 22:44, celkem upraveno 1 x.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od lucky.jack » 23.01.2013 22:42

Ad 1) nezažil jsem, ale teoreticky nechat si odstup a jedničku nechat jet pod lehkým plynem
Ad 2) na 2, na co potřebuješ mít nelenivý auto v koloně...?

Beru to na moje auto, nevím jak s tvým motorem, zpřevodováním atd.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Eidž » 24.01.2013 07:35

2memento: v koloně, ať je situace 1 nebo 2, jedu tak, aby přede mnou nebyla 500 m mezera. Prostě když auta přede mnou jedou, jedu taky. Rychlostní stupeň 1 mám na rozjezd. Pokud 2 je málo, tak hold nastupuje do práce spojka a podle situace rychl. stupeň 1 nebo 2. Ještě jsem nezažil kolonu, kde by rychlost byla 10 km/h, tj. na 1 rych. st. a trvalo to minuty. Buď se stojí, nebo se skáče vpřed po pár metrech nebo se to rozjede, aby se brzdilo.
Pokud v koloně nasadíš rychlost 2 bez plynu, tak pokud tak můžeš jet, tj. máš před sebou volno, tak stejně za pár desítek vteřin Ti auta před Tebou ujedou. Pokud budeš držet konst. rychlost, sice prospěješ autu, ale rozhodně zvýšíš adrenalin řidičům okolo, což v koloně není dobrý nápad.

Jestli je spojka na umření, tak ji nezachráníš. Prostě stejně umře. A spojka je v autě od toho, aby se používala.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od memento » 24.01.2013 22:35

ad lucky.jack:
jednotka s lahkym plynom je myslienka pekna, ale sebamensie pritlacie/povolenie malo za nasledok vyraznu zmenu rychlosti, bola to cestovatelska nepohoda.
ze naco je neleniva dvojka v kolone? Dobra otazka na moju zlu definiciu. :) Spravnejsie - citil som a pocul som, ze motor nie je spokojny. Proste rychlost, ktora nema optimalne riesenie.

ad Eidz:
bolo to pred tyzdnom, moja tretia jazda dizlom - rychlost cca 10-20 km/hod asi 3 km, 2-3% stupanie, bez zastavovania, bez skakania, odstup 5 m (jeli prede mnou, jel jsem taky).
Ano, nastupila do prace spojka, aby pomahala jednotke do otacok, ale bolo to pre mna neuveritelne. Na fabci som tuto situaciu x-krat riesil zaradenim vhodnej rychlosti a volnobehom.
P.S.: ridici jeli, ale jejich auta jely - je to spravne?
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od lucky.jack » 24.01.2013 22:41

memento píše: P.S.: ridici jeli, ale jejich auta jely - je to spravne?
Není.
Správně: řidiči jeli, auta jela :palec_nahoru:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od memento » 24.01.2013 22:48

ridici jeli, ridicky jely, auta jela, ale vsichni/vsechny/vsechna by potrebovali/ly/la redukci z V3S.
a teraz? :)
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od lucky.jack » 24.01.2013 22:53

Zase špatně...redukci potřebují pouze řidičky :hah: :mrgreen:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti