Stránka 4 z 4

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 06.05.2025 08:38
od mivi
A neměl by někdo pro porovnání fotku svíček, případně pístů bez používání aditiva?

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 06.05.2025 11:13
od Antonín Plhal
Když už se to tu strhlo na svíčkovou fotogalerii, vysvětlete mi, co znamená "dvojitá platina" na svíčkách.
Před časem jsem četl, že do EB je silně doporučené dávat originální svíčky Ford, jinak můžou víc trpět cívky. Když jsem si ve 145.000km objednal svíčky, chtěl jsem tedy originály. Automechanik mi říkal: "dej si tam NGK, mají dvojitou platinu". Já na to: "ne, chci originál Ford, objednám si originály". Kamarád z VO mi je tedy objednal a na nich bylo "vyrobeno v NGK". Když mi to kamarád dával, tak říká: "až ti je tam bude automechanik dávat, protrhne se smíchy, že jsi mu ty NGK odmítl". Tenkrát jsem si je nechával měnit.
Ve 205.000km jsem si je již měnil sám a objednal jsem tedy rovnou NGK s dvojitou platinou. K čemu to ale slouží?
PS - alespoň se budou svíčky kamarádit s cívkami, které jsem také dával NGK... :-)

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 06.05.2025 11:34
od ZaQik
dvojita platina - platina na stredove (dava nikl, ale i iridium, ...) i kostrici elektrode; pry kvuli delsi zivotnosti a lepsi odolnosti oproti puvodnim

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 06.05.2025 12:25
od lewis
Tvl, tady se každý chlubí svíčkama a čistými písty..já musím najít ten endoskop a asi se také pochlubit čistým otvorem😁...ale hlavně se juknu ve spodu až budu měnit olej na to sítko...to mi dělá větší starost. Jinak jsem na netu našel, žé poměrně hodně čistící složky PEA má Liqui Moly 21281...používá někdo...třeba jednou za čas popr. při výměně oleje po 10t.km?😉

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 06.05.2025 12:43
od Antonín Plhal
lewis píše: 06.05.2025 12:25 Jinak jsem na netu našel, žé poměrně hodně čistící složky PEA má Liqui Moly 21281...používá někdo...třeba jednou za čas popr. při výměně oleje po 10t.km?😉
Zkoušel jsem se ptát už tady, ale nikdo se nevyjádřil.
viewtopic.php?p=1251702#p1251702
Myslím, že svědomití jsou tak vyděšeni máčeným řemenem, že se bojí dát něco jiného (včetně mně), ostatním to naopak už dávno odešlo špatnou specifikací a ti všude vytrubují, že EB je špatný motor.
Svého času udělal Martin Vaculík ze Světa Motorů test olejů. Jenomže koncernové normy. U Ford normy může být všechno jinak.
Já se přiznám, jednou jsem dal olej Petronas 5w20 WSS-M2C948-B, ale rozdíl jsem žádný nezaznamenal. Tak dávám zase originál (Castrol).

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 06.05.2025 13:11
od jenikHK
Před nějakou dobou jsem tu zaznamenal, že někdo dal ofiko servisní postup a přípravek na dekarbonizaci, který je schválený Fordem.
Ale nedaří se mi najít :dih:

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 06.05.2025 13:31
od Marlosk
... to je tady, akorát se to TSI týkalo motoru 1.6 Ti-VCT (tam se přehrával software).
https://www.auto.cz/galerie/73564?foto=0
https://www.auto.cz/galerie/73564?foto=1
jako přípravek tam je napsaný "Techron Concentrate Plus"

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 06.05.2025 13:50
od phofy
Asi před rokem psali má BG, že zahájili spolupráci s Fordem a přesne s produktem BG 44K, kdy od Fordu se jmenuje Motorcraft 44K
https://www.bgprod.com/blog/motorcraft-press-release/

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 06.05.2025 14:58
od lewis
V tom případě, když to dopočuje i Ford, tak zřejmě to BG 44k bude opravdu motoru prospívat a čistit😉, jo a ten druhý by mohl být BG MOA....

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 06.05.2025 20:35
od SVV
lewis píše: 06.05.2025 12:25 Tvl, tady se každý chlubí svíčkama a čistými písty..já musím najít ten endoskop a asi se také pochlubit čistým otvorem😁...ale hlavně se juknu ve spodu až budu měnit olej na to sítko...to mi dělá větší starost. Jinak jsem na netu našel, žé poměrně hodně čistící složky PEA má Liqui Moly 21281...používá někdo...třeba jednou za čas popr. při výměně oleje po 10t.km?😉
Pouzival a nevyplati se.

Top 10 aditiv v ramci obsahu PEA v prepoctu jednoho baleni pouziteho v 60 l nadrzi. Referencni hodnota vychazi z pripravku Texaco Techron Gasoline System Cleaner (BELGIUM, verze USA je slabsi) a rovna se 100.

PulseGT Gasoline Power Cleaner = 208
BG 44K 208 151
Oilsyn PEA Doctor 120
Redline SI-1. 102
Texaco Techron . 100
Wynn's Petrol Extreme Cleaner. 83
BMW OEM 83195A07750. 76
Archoil AR6400-P MAX. 62,5
Liqui Moly Direct Injection Cleaner. 62
Gumout Regane Complete Fuel 41

Pro zajimavost VIF = 16

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 07.05.2025 15:17
od lewis
Tak OK, dík za porovnání, zřejmě zkusím ten PulseGT GASOLINE POWER CLEANER😉...aby to nebylo, všeho moc škodí😁...jinak to vypadá na polský výrobek s aditivy z USA...dle popisu to vypadá skvěle.

Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Napsal: 08.05.2025 10:42
od SVV
lewis píše: 06.05.2025 14:58 V tom případě, když to dopočuje i Ford, tak zřejmě to BG 44k bude opravdu motoru prospívat a čistit😉, jo a ten druhý by mohl být BG MOA....
Ten druhy kit obsahuje jednu plechovku BG 44k a dve plechovky BG 206 nebo 260, ale ty sou urceny jen k aplikaci pres ten pristroj od BG, coz maji nektera BG centra a mozna i nektere servisy. Vyvolava to ve me lehkou duveru, ze by to mohlo fungovat, kdyz to cpe i Ford :D
Nicmene jedine, co se da u nas koupit i s navodem k amaterskemu pouziti je BG 406 ve spreji. Tady ale trochu pochybuju, ze bude mit stejne silny ucinek jako ty plechovky z kitu.