TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Odpovědět
Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Eidž » 25.01.2013 14:10

memento píše: Ano, nastupila do prace spojka, aby pomahala jednotke do otacok, ale bolo to pre mna neuveritelne.
Nebyl jsem v té situaci, ale proč jsi ještě prvnímu rych. stupni pomáhal spojkou?
Prostě zařadím 1, pustím spojku. Pokud auto jedou rychleji, tak vytočím 1.
Pokud to situace dovolí, dám 2 a jedu na dvojku. Pokud je to do kopce, a jede se pomalu, tak dvojku dusím. Tak dám jedničku a vytočím 1.
Prostě TDCi má poměrně tvrdý převod. Ano, v práci jezdím taky s Fábkou II a ta má převody úplně jinak, do měkka. Tam není problém 4 ve městě a jet 50 km/h. Ve Focusu TDCi je to tak na trojku.

Poslouchej motor a podle otáček a situace řad. Vykašli se na poučky, že při té a té rychlosti mít ten a ten rychl. stupeň. Ideální pracovní rozsah je od 1750 (ta malá čárka před 2000 ot/min.) do 2500-2800. Pod to hraničí s podtáčením. Ale zase, podle situace, jezdím 1500. Ale ne do kopce nebo pod plným plynem.
A neboj se diesel vytočit k 3500. Samozřejmě, že zahřátý. Ale je to prostor, kam můžeš jít.

Já jednou za čas vypaluji saze. Když je motor ohřátý, tak si vyberu silnici, kde to jde a zařadím tak, abych jel bezpečně a přitom měl min. 4000 ot/min. a jdu k 4500 ot./min. Tak to chvilku honím, aby byl čas zvýšenou teplotou výfukových plynů něco vypálit.
Pak tomu dopřeji pianko kolem 2000 ot/min nebo pokud jsem doma, tak minutku dvě nechám volnoběh, abych dostatečně dochladil turbo.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od memento » 25.01.2013 22:04

Zaradit 1 a pustit spojku skusim niekedy na rovine. Otacky odhadujem na 600-800, cize malo.
Pisal som, ze tamto bolo do kopca a obaval som sa, ze pri tej pomalej jazde by motor zdochol a pre mna neznamy dvojzotrvacnik by som utrhol hned prvy tyzden.
Jazda mestom pri 50 km/h je celkom ina tema, mam sluch aj cit a po 100 m som bol sice prekvapeny, ale bolo mi bolo jasne co radit.
Problem je 5-10-15 km/h (s dizlom) a este do stupania.
Howgh.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od jackdaws » 26.01.2013 00:37

a ja jednotku rozbeh na spojke s plynom vyradit tiez s miernym plynom lebo inak to schyta dvojhmotak... a dokola... radsej spojka s jednotkou ako dvojka dusit ...
aj ja to v kolone zazivam ...
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od jackdaws » 16.04.2013 08:56

startujem so zmacknutou spojkou ale cital som toto a teraz neviem

Obrázek
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od lucky.jack » 16.04.2013 09:14

Pěknej článek :bravo22: :palec_nahoru:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
kuco.kuco
Příspěvky: 1
Registrován: 16.04.2013 09:02
Bydliště: MT -ZA / SVK

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od kuco.kuco » 16.04.2013 11:48

Tak a je to čierne na bielom.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Eidž » 16.04.2013 21:14

Ale v tom článku se píše, že motory starší konstrukce, kam byl systém start-stop přidán, na tom jsou bledě.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


15578
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 09.09.2012 10:39

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od 15578 » 22.04.2013 08:09

Na jedné straně se šetří životní prostředí, na druhé straně je tomu naopak zvýšenou výrobou zničených částí motoru. Inženýři vymýšlí samé pi.oviny, místo toho, aby udělali pořádný motor, který něco vydrží. Kdybych si měl kupovat ojeté auto s těmito ku.vítky motoru, tak bych si snad nic nevybral a raději udělám generálku starého motoru. Chce se mi ze všeho :puke_r:
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od stano. » 22.04.2013 08:15

Ziadny vyrobca nechce, aby nieco ludom vydrzalo 20 rokov. Mame kapitalizmus. Treba vyrabat, kupovat, spotrebovat, vyhodit. A zas dookola.
Vies kolko elektroniky by ti vydrzalo niekolkonasobne dlhsie, keby nebola (podla mna vedome) nejaka drobnost odflaknuta?

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od smoula » 22.04.2013 08:30

Myslíš tzv. "kurvítka"?

15578
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 09.09.2012 10:39

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od 15578 » 22.04.2013 09:08

smoula píše:Myslíš tzv. "kurvítka"?
:D jojo
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od stano. » 22.04.2013 15:03

Hej, da sa to nazvat kurvitkom.
Na youtube si mozete pozriet "pribeh" o ziarovke. Aky kartel vytvorili vyrobcovia aby znizili jej zivotnost. Mozes pozerat: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... MJS1CdiW30

Ale uz sme OT :)

uhor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 29.01.2013 18:56
Bydliště: Trenčín

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od uhor » 03.12.2013 09:44

Nadzar, tak nám znovu prichádza zima tak ozivím túto tému :)

Mám FOFO 1.8 TDCi motor sa mi ťažko zohrieva (mám nový termostat). Jazdím do práce cca 22 km, cestou idem 2x do miernejšieho kopca, (5, maximalne 4 pr.stupeň ) a cca 70% ostatnej trasy je mierne z kopca, poprípade rovina cez mesto. Ked je vonku cca 0-4 C tak sa motor zohreje cca na 80 na druhom kopci ale potom dole kopcom klesne teplota až k 60 (dole z kopca a nasledne po rovine iba hladkám plyn pretože to ide samo) a znovu v meste sa zohreje na 90.
Dnes bolo -4 a už to bolo cítiť ( kúriť začne po prejdení 3-4 km), na druhom kopci mal čosi cez 60 ale potom to znovu prechladilo a po príjazde pri prácu som mal vodu tak na 70 (riadim sa iba podla ukazovatela). Známi chodí toto isté na Fiat Stillo 1,9 JTD a má podobný problém, ale jemu sa to skôr ohrieva, kedže nemá takéto "kachle".

Máte niekto skúsenosť s použitím clony na chladič ? Pomohlo by to?
Diki
Ford Focus combi II 2006, 1.8 TDCI 85 kW KKDA

marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od marosmanik25 » 03.12.2013 12:05

Mas commonrail vstrekovanie zohrieva sa to tazsie .... takze si nadtym nelam hlavu..lepsie zohratie mu nedocielis...ma to kazdy jeden z nas tak...kamarat skusal davat dopredu kartony...tak isto aj cely ten potah na ochranu kapoty aj cez masku a nepomohlo....takže sa to ani nedá...
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537

Uživatelský avatar
Mufin01
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3959
Registrován: 04.10.2010 15:32
Bydliště: štatl jak sviňa

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Mufin01 » 03.12.2013 12:15

No já nevím, ale u mýho 1.8 TDCi mi rafika vyleze na provozní teplotu asi po deseti kilometrech a odtud se pak už nehne :nixw: Pravda, je to po městě a ve větších mrazech to asi bude trvat dýl, ale nikdy se mi nestalo, že by mi teplota během jízdy kolísala a po těch pár kilometrech prostě topí o 106.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host