Stránka 5 z 7

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 25.01.2013 14:10
od Eidž
memento píše: Ano, nastupila do prace spojka, aby pomahala jednotke do otacok, ale bolo to pre mna neuveritelne.
Nebyl jsem v té situaci, ale proč jsi ještě prvnímu rych. stupni pomáhal spojkou?
Prostě zařadím 1, pustím spojku. Pokud auto jedou rychleji, tak vytočím 1.
Pokud to situace dovolí, dám 2 a jedu na dvojku. Pokud je to do kopce, a jede se pomalu, tak dvojku dusím. Tak dám jedničku a vytočím 1.
Prostě TDCi má poměrně tvrdý převod. Ano, v práci jezdím taky s Fábkou II a ta má převody úplně jinak, do měkka. Tam není problém 4 ve městě a jet 50 km/h. Ve Focusu TDCi je to tak na trojku.

Poslouchej motor a podle otáček a situace řad. Vykašli se na poučky, že při té a té rychlosti mít ten a ten rychl. stupeň. Ideální pracovní rozsah je od 1750 (ta malá čárka před 2000 ot/min.) do 2500-2800. Pod to hraničí s podtáčením. Ale zase, podle situace, jezdím 1500. Ale ne do kopce nebo pod plným plynem.
A neboj se diesel vytočit k 3500. Samozřejmě, že zahřátý. Ale je to prostor, kam můžeš jít.

Já jednou za čas vypaluji saze. Když je motor ohřátý, tak si vyberu silnici, kde to jde a zařadím tak, abych jel bezpečně a přitom měl min. 4000 ot/min. a jdu k 4500 ot./min. Tak to chvilku honím, aby byl čas zvýšenou teplotou výfukových plynů něco vypálit.
Pak tomu dopřeji pianko kolem 2000 ot/min nebo pokud jsem doma, tak minutku dvě nechám volnoběh, abych dostatečně dochladil turbo.

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 25.01.2013 22:04
od memento
Zaradit 1 a pustit spojku skusim niekedy na rovine. Otacky odhadujem na 600-800, cize malo.
Pisal som, ze tamto bolo do kopca a obaval som sa, ze pri tej pomalej jazde by motor zdochol a pre mna neznamy dvojzotrvacnik by som utrhol hned prvy tyzden.
Jazda mestom pri 50 km/h je celkom ina tema, mam sluch aj cit a po 100 m som bol sice prekvapeny, ale bolo mi bolo jasne co radit.
Problem je 5-10-15 km/h (s dizlom) a este do stupania.
Howgh.

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 26.01.2013 00:37
od jackdaws
a ja jednotku rozbeh na spojke s plynom vyradit tiez s miernym plynom lebo inak to schyta dvojhmotak... a dokola... radsej spojka s jednotkou ako dvojka dusit ...
aj ja to v kolone zazivam ...

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 16.04.2013 08:56
od jackdaws
startujem so zmacknutou spojkou ale cital som toto a teraz neviem

Obrázek

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 16.04.2013 09:14
od lucky.jack
Pěknej článek :bravo22: :palec_nahoru:

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 16.04.2013 11:48
od kuco.kuco
Tak a je to čierne na bielom.

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 16.04.2013 21:14
od Eidž
Ale v tom článku se píše, že motory starší konstrukce, kam byl systém start-stop přidán, na tom jsou bledě.

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 22.04.2013 08:09
od 15578
Na jedné straně se šetří životní prostředí, na druhé straně je tomu naopak zvýšenou výrobou zničených částí motoru. Inženýři vymýšlí samé pi.oviny, místo toho, aby udělali pořádný motor, který něco vydrží. Kdybych si měl kupovat ojeté auto s těmito ku.vítky motoru, tak bych si snad nic nevybral a raději udělám generálku starého motoru. Chce se mi ze všeho :puke_r:

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 22.04.2013 08:15
od stano.
Ziadny vyrobca nechce, aby nieco ludom vydrzalo 20 rokov. Mame kapitalizmus. Treba vyrabat, kupovat, spotrebovat, vyhodit. A zas dookola.
Vies kolko elektroniky by ti vydrzalo niekolkonasobne dlhsie, keby nebola (podla mna vedome) nejaka drobnost odflaknuta?

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 22.04.2013 08:30
od smoula
Myslíš tzv. "kurvítka"?

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 22.04.2013 09:08
od 15578
smoula píše:Myslíš tzv. "kurvítka"?
:D jojo

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 22.04.2013 15:03
od stano.
Hej, da sa to nazvat kurvitkom.
Na youtube si mozete pozriet "pribeh" o ziarovke. Aky kartel vytvorili vyrobcovia aby znizili jej zivotnost. Mozes pozerat: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... MJS1CdiW30

Ale uz sme OT :)

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 03.12.2013 09:44
od uhor
Nadzar, tak nám znovu prichádza zima tak ozivím túto tému :)

Mám FOFO 1.8 TDCi motor sa mi ťažko zohrieva (mám nový termostat). Jazdím do práce cca 22 km, cestou idem 2x do miernejšieho kopca, (5, maximalne 4 pr.stupeň ) a cca 70% ostatnej trasy je mierne z kopca, poprípade rovina cez mesto. Ked je vonku cca 0-4 C tak sa motor zohreje cca na 80 na druhom kopci ale potom dole kopcom klesne teplota až k 60 (dole z kopca a nasledne po rovine iba hladkám plyn pretože to ide samo) a znovu v meste sa zohreje na 90.
Dnes bolo -4 a už to bolo cítiť ( kúriť začne po prejdení 3-4 km), na druhom kopci mal čosi cez 60 ale potom to znovu prechladilo a po príjazde pri prácu som mal vodu tak na 70 (riadim sa iba podla ukazovatela). Známi chodí toto isté na Fiat Stillo 1,9 JTD a má podobný problém, ale jemu sa to skôr ohrieva, kedže nemá takéto "kachle".

Máte niekto skúsenosť s použitím clony na chladič ? Pomohlo by to?
Diki

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 03.12.2013 12:05
od marosmanik25
Mas commonrail vstrekovanie zohrieva sa to tazsie .... takze si nadtym nelam hlavu..lepsie zohratie mu nedocielis...ma to kazdy jeden z nas tak...kamarat skusal davat dopredu kartony...tak isto aj cely ten potah na ochranu kapoty aj cez masku a nepomohlo....takže sa to ani nedá...

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Napsal: 03.12.2013 12:15
od Mufin01
No já nevím, ale u mýho 1.8 TDCi mi rafika vyleze na provozní teplotu asi po deseti kilometrech a odtud se pak už nehne :nixw: Pravda, je to po městě a ve větších mrazech to asi bude trvat dýl, ale nikdy se mi nestalo, že by mi teplota během jízdy kolísala a po těch pár kilometrech prostě topí o 106.