Zvuky a vibrace
-
- Junior
- Příspěvky: 413
- Registrován: 17.10.2008 22:29
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuky a vibrace
Traktorový zvuk nedělá řemen. Řemen vibruje, tak jakoby bubnuje, jakoby něco v motoru klepalo, rezonovalo. Hlučný traktorový až kovový zvuk to spíš vypadá na vstřiky.
Pokud jsou vstřiky opotřebované, nebo přidřené, dávají naftu později a více než mají a proto ten hluk, motor klepe. Nejvíce to dělá do 2t ot/min, pak se traktor ztratí. Na diagnostice ti přesně řeknou. U každého vstřiku vidí přesně jak rychle a kolik nafty jednotlivý vstřik dává. To samé i čerpadlo, přesně přečtou jaký tlak máš v railu. Doporučuji vyhledat odborný Diesel servis. Je levnější a o vstřikování v našich autech toho vědí víc než u Fordu.
Pokud jsou vstřiky opotřebované, nebo přidřené, dávají naftu později a více než mají a proto ten hluk, motor klepe. Nejvíce to dělá do 2t ot/min, pak se traktor ztratí. Na diagnostice ti přesně řeknou. U každého vstřiku vidí přesně jak rychle a kolik nafty jednotlivý vstřik dává. To samé i čerpadlo, přesně přečtou jaký tlak máš v railu. Doporučuji vyhledat odborný Diesel servis. Je levnější a o vstřikování v našich autech toho vědí víc než u Fordu.
-
- Junior
- Příspěvky: 210
- Registrován: 04.03.2009 14:20
- Bydliště: Praha
- iggyrock
- Junior
- Příspěvky: 255
- Registrován: 13.05.2009 19:19
- Bydliště: Šumava
Re: Zvuky a vibrace
Tak si to dej do podpisu! Ušetříš čas sobě i ostatním
.

Mondeo VIVA X 2.0TDCi 96kW 2005 Combi
Proton 416GLXi 70kW 1999 Hatchback
Proton 416GLXi 70kW 1999 Hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 21.12.2009 00:02
- Bydliště: Liberecko
Re: Zvuky a vibrace
Zdravím Iggyrock, fakt to s tim silikonem funguje? Mam podobnej problem, ale v lete, kdyz me praskl privod vody z chlazeni a voda tekla na remen, okamzite prestal fungovat posilovac jak remen prokluzoval.. Tak jen chci predejit tomu, aby to s tim silikonem nebylo podobny..Diky predem za nazor!
-
- Junior
- Příspěvky: 413
- Registrován: 17.10.2008 22:29
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuky a vibrace
iggyrock: přidávám se taky s dotazem jak funguje to máznutí řemene silikonovou vazelínou. Jelikož po studeném startu je to slyšet. Předpokládám, že to máznutí by mohlo mírně napomoci ke změknutí a zlepšení ohebnosti, poddajnosti řemenu, který by měl mít snahu vibrovat méně.
-
- Junior
- Příspěvky: 413
- Registrován: 17.10.2008 22:29
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuky a vibrace
Během zimy a teď po zimě jsem začal opět pozorovat vibrace řemenu po studeném startu, na podzim to ještě nedělalo. Myslel jsem, že se to spraví s příchodem teplejšího počasí, bohužel se tak nestalo. Napadlo mě, jak tady kluci laborovali s tou vazelínou, vyzkoušet něco podobného. Sundal jsem kolo a kryt a bylo mi hned jasné proč to tak je. Technologicky to není dobře vyřešeno, protože řemen v zimě pracuje v solné mlze. Řemen byl suchý, místy bílý od soli, to samé i pružina napínáku. Koupil jsem si pro tuto příležitost silikonový sprej. Na obalu je uvedeno, že neobsahuje tuky, ředidla ani rozpouštědla, chrání, konzervuje gumu a plasty a zanechává kluzný teplu odolný film, navíc vytěsňuje hluky. Nastartoval jsem motor a zlehka stříkal na drážky řemene, těsně před řemenicí klikového hřídele. Už po pár otočkách vibrace zmizely. Přiměřeně jsem ho v celé délce takto ošetřil, postříkal a očistil péro na napínáku, potom jsem vše kolem vyčistil hadrou. Řemen má teď přirozenou černou barvu je hladký, pružný.
Byl jsem zvědavý na dnešní ranní start, perfektní, bez písknutí a hlavně absolutně bez vibrací, jako nový.
Je mi jasné, že to nevydrží kdoví jak dlouho, ale kdybych ho měl dvakrát za rok takto ošetřit, není problém.
Půjde to i bez demontáže kola, plastový kryt drží na třech šroubcích.
Našel jsem sprej, ten bude na toto ideální: http://www.tectane.cz/produkty/tectane/1330.htm
Byl jsem zvědavý na dnešní ranní start, perfektní, bez písknutí a hlavně absolutně bez vibrací, jako nový.
Je mi jasné, že to nevydrží kdoví jak dlouho, ale kdybych ho měl dvakrát za rok takto ošetřit, není problém.
Půjde to i bez demontáže kola, plastový kryt drží na třech šroubcích.
Našel jsem sprej, ten bude na toto ideální: http://www.tectane.cz/produkty/tectane/1330.htm
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 17.05.2010 10:24
Re: Zvuky a vibrace
Zdravim Panove,
dam vam zde moznost se vyjadrit a zkusit diagnostikovat pricinu rachtani v mem aute. Procetl jsem kazdy zahyb tohoto fora, ale nic podobneho jsme nenasel.
Takze, auto je Mondeo 2.2 Tdci, rv.2005, najeto cca. 90tis km.
Po koupi auta byl vymenen olej, Ford Fromula 5W-30, olejovy filtr, palivak Delphi DELPHI HDF 925. Auto na diagnostice, vse OK. Motor ma tah, nekouri, naskoci hned, otacky se na volnobeh nehoupaji.
Po asi jednom tis. km, se z ohrateho motoru beziciho na volnobeh, zacaly ozyvat divne rachotive zvuky. Po jemnem seslapnuti plynu zvuky zmizely. Vypozoroval jsem, ze zvuky mizi i po zatoceni volantem. Kdyz volant pustim, zvuky jsou zpet.
Jde o kovove rachtave zvuky, ktere se nesou z prave casti motoru,ale nejdou presne identifikovat odkud, jsou nepravidelne. Za studeneho motoru se neozyvaji. Pouze pri zahratem oleji v motoru.
I.servis Ford: Vymena prepadu u vstriku a diagnoza zvuku byla takova, ze je treba vymenit napinak na kratkem remenu a kratky remen co pohani servo a vodni pumpu. Byla to prvni nejlogictejsi nejlogictejsi vec. Nasledne jsem tedy doma vymenil onen napinak i remen. Zvuky zustaly.
II. servis neautorizovany: Zvuk diagnostikovan z pod ventiloveho vika nebo z pod vika rozvodu v prave horni casti motoru. Zjistena promackla olejova vana a mikroskopicke zelezne piliny v oleji, ktere vsak mohly byt z montaze, zavitu vypousteciho sroubu apod...
Vana narovnana, vymena filtru, vymena oleje za "hustsi" VAT 10W-40.
Kontrola tlaku oleje OK, kontola rozvodoveho retezu skrz otvor u olejoveho cerpadla, OK. Kontrola olejoveho cerpadla, OK. Kontorla dvouhmotove remenice, je pry uz mekci, ale OK. Kontrola kladek, jsou hlucnejsi, ale tento zvuk od nich nejde. Kontrola dvouhmotoveho setrvacniku, OK.
Nove tesneni pod vanu, novy sroub, vyplach motoru, vycisteni vany.
Zvuk je pryc, pravdepodobne kvuli viskoznejsimu oleji. V sani je slyset hluboky pazvuk od zavirani a otvirani ventilu, pry je to zvlastni, maji spadeno na vahadla a v nich jeden z hydrostelu, od kterych tento zvuk muze jit.
Po cca 4tis. km je zvuk zpet i kdyz utlumeny, ale priznaky stejne. Po zatoceni volantem motor utichne.
Takze to je zatim vse co vim, kazdy servisni ukon a rozebrani vyjde na celkem dost penez, takze se snazim zjistit pricnu touto cestou, nez zacnu rozebirat motor.
Nicmene auto jede normalne, vse jinak funguje.
Budu rad za kazdou radu nebo o kontakt na nejakeho specialistu pres Ford Puma TDCi motory.
Diky
dam vam zde moznost se vyjadrit a zkusit diagnostikovat pricinu rachtani v mem aute. Procetl jsem kazdy zahyb tohoto fora, ale nic podobneho jsme nenasel.
Takze, auto je Mondeo 2.2 Tdci, rv.2005, najeto cca. 90tis km.
Po koupi auta byl vymenen olej, Ford Fromula 5W-30, olejovy filtr, palivak Delphi DELPHI HDF 925. Auto na diagnostice, vse OK. Motor ma tah, nekouri, naskoci hned, otacky se na volnobeh nehoupaji.
Po asi jednom tis. km, se z ohrateho motoru beziciho na volnobeh, zacaly ozyvat divne rachotive zvuky. Po jemnem seslapnuti plynu zvuky zmizely. Vypozoroval jsem, ze zvuky mizi i po zatoceni volantem. Kdyz volant pustim, zvuky jsou zpet.
Jde o kovove rachtave zvuky, ktere se nesou z prave casti motoru,ale nejdou presne identifikovat odkud, jsou nepravidelne. Za studeneho motoru se neozyvaji. Pouze pri zahratem oleji v motoru.
I.servis Ford: Vymena prepadu u vstriku a diagnoza zvuku byla takova, ze je treba vymenit napinak na kratkem remenu a kratky remen co pohani servo a vodni pumpu. Byla to prvni nejlogictejsi nejlogictejsi vec. Nasledne jsem tedy doma vymenil onen napinak i remen. Zvuky zustaly.
II. servis neautorizovany: Zvuk diagnostikovan z pod ventiloveho vika nebo z pod vika rozvodu v prave horni casti motoru. Zjistena promackla olejova vana a mikroskopicke zelezne piliny v oleji, ktere vsak mohly byt z montaze, zavitu vypousteciho sroubu apod...
Vana narovnana, vymena filtru, vymena oleje za "hustsi" VAT 10W-40.
Kontrola tlaku oleje OK, kontola rozvodoveho retezu skrz otvor u olejoveho cerpadla, OK. Kontrola olejoveho cerpadla, OK. Kontorla dvouhmotove remenice, je pry uz mekci, ale OK. Kontrola kladek, jsou hlucnejsi, ale tento zvuk od nich nejde. Kontrola dvouhmotoveho setrvacniku, OK.
Nove tesneni pod vanu, novy sroub, vyplach motoru, vycisteni vany.
Zvuk je pryc, pravdepodobne kvuli viskoznejsimu oleji. V sani je slyset hluboky pazvuk od zavirani a otvirani ventilu, pry je to zvlastni, maji spadeno na vahadla a v nich jeden z hydrostelu, od kterych tento zvuk muze jit.
Po cca 4tis. km je zvuk zpet i kdyz utlumeny, ale priznaky stejne. Po zatoceni volantem motor utichne.
Takze to je zatim vse co vim, kazdy servisni ukon a rozebrani vyjde na celkem dost penez, takze se snazim zjistit pricnu touto cestou, nez zacnu rozebirat motor.
Nicmene auto jede normalne, vse jinak funguje.
Budu rad za kazdou radu nebo o kontakt na nejakeho specialistu pres Ford Puma TDCi motory.
Diky
- vandal46
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 17.10.2009 06:09
- Bydliště: Čeladná
Re: Zvuky a vibrace
Zdar vsetci,
tak som to tu cele precital a vyzera to ze ten problem mam asi tiez, je to taky zvuk ako keby nieco chrcalo a je to nepravidelne 2 sekundy nic, 2 sekundy chrrrr.. a tak nejako dokola, ale nie je to nejak moc hlasne, ak by som do toho auta sadol prvy krat asi by som to ani nezaregistroval.
Bute to to iste ako tu spominate vy?
Este sa spytam, ak som to spravne pochopil sposobuje to vyvaklana remenica, ktora nepravidelne zatazuje remen a casom takisto poskodi ten napinak. Ak teda uvazujete o premasteni toho remena za ucelom odstranenia zvuku neznamena to ze problem v podstate pretrvava akurat ho nie je pocut? Ide mi o to ze stav tej poskodenej remenice sa moze dalej zhorsovat. Ake by to mohlo mat dalsie dosledky?
Alebo sa mylim?
vdaka za reakcie
tak som to tu cele precital a vyzera to ze ten problem mam asi tiez, je to taky zvuk ako keby nieco chrcalo a je to nepravidelne 2 sekundy nic, 2 sekundy chrrrr.. a tak nejako dokola, ale nie je to nejak moc hlasne, ak by som do toho auta sadol prvy krat asi by som to ani nezaregistroval.
Bute to to iste ako tu spominate vy?
Este sa spytam, ak som to spravne pochopil sposobuje to vyvaklana remenica, ktora nepravidelne zatazuje remen a casom takisto poskodi ten napinak. Ak teda uvazujete o premasteni toho remena za ucelom odstranenia zvuku neznamena to ze problem v podstate pretrvava akurat ho nie je pocut? Ide mi o to ze stav tej poskodenej remenice sa moze dalej zhorsovat. Ake by to mohlo mat dalsie dosledky?
Alebo sa mylim?
vdaka za reakcie
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k
- 13karel
- Zkušený
- Příspěvky: 1030
- Registrován: 13.11.2009 18:14
- Bydliště: Domažlicko
Re: Zvuky a vibrace







Naposledy upravil(a) 13karel dne 01.06.2010 18:01, celkem upraveno 2 x.
Mondeo, MK4, Duratec 2.0, 2009

-
- Junior
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.06.2009 12:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuky a vibrace
Ten zvuk od řadící páky má hodně mondeí, takže to beru jako normální věc, respektivě slyšel jsem to u všech mondeí do 2004, nad 2004 si nejsem jist....
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuky a vibrace
To jsem nikdy neregistroval.Buď je to opravdu těma ročníkama nebo jsem hluchej,nebo mi to nedělá...Když to po sobě čtu,tak jsem napsal opravdu přínos 

- 13karel
- Zkušený
- Příspěvky: 1030
- Registrován: 13.11.2009 18:14
- Bydliště: Domažlicko
Re: Zvuky a vibrace



Mondeo, MK4, Duratec 2.0, 2009

- Mattles
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 30.11.2009 20:10
- Bydliště: Praha
Re: Zvuky a vibrace
Na mojem z konce 2002 se taky takový jakoby klapnutí ozve při řazení, ale nepřijde mi na tom nic špatnýho 

Ford Mondeo kombi 2.0 16V 107kW Ghia 2002
- PaWel
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 19.06.2009 17:41
- Bydliště: Moravskobudějovicko
Re: Zvuky a vibrace
Asi 2-3 měsíce pozoruji takovou věc: Nastartuju a rozjíždím se 1, 2, 3 a jakmile dosáhnu přesně 2000 otáček na trojku, cítím v pedálu plynu takové jemné zavibrování asi tak 1s nebo ani ne. Udělá to tak vždy, i když jedu z kopce bez plynu, ale vždy jen jednou po startu potom už ne, dukud zase nevypnu motor... Spíše než s otáčkama to možná souvisí víc s rychlostí, (pochybuji, že by tam byl nějaký snímač, který by poznal jaký kvalt je zařazený). Něco se asi v tom pořád stejném okamžiku sepne, ale zajímalo by mě co. Vůbec mi to nijak nevadí ani neomezuje, prostě jen nevím o co gou 

Nyní FORD MONDEO hatchback: 2.0 Duratec HE 107kW, 10/2010
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
- PaWel
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 19.06.2009 17:41
- Bydliště: Moravskobudějovicko
Re: Zvuky a vibrace
Upřesním, souvisí to s rychlostí 40 km/h, v této rychlosti se vždy něco asi sepne, nebo rozepne 

Nyní FORD MONDEO hatchback: 2.0 Duratec HE 107kW, 10/2010
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů