Stránka 6 z 52

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 03.08.2009 08:25
od Perňa
Nemasti ho,ale zkus ho vymáchat v tech.benzínu a nechcej ho vyvětrat.....

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 03.08.2009 09:39
od Lojza
No jak jsem psal, po nastříkání WD 40 se to trošku uklidnilo. Spíš počítám, že v nejbližší době koupím nový ventil. Jen se děsím chvíe, kdy ho vyměním a zjistím, že se nic nezměnilo a vibruje se vesele dál. Servisák, co se na auto díval říkal, že mám popraskané svody ty mohou taky způsobovat vibrace. Ovšem to by potom už byla jiná palba za opravu :roll:

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 03.08.2009 09:53
od Perňa
Ještě mě napadlo zkontoluj hadice vzduchových cest...co vedou ze sání a ventildeklu do airboxu...jestli nejsou popraskané nebo zpuchřelé

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 03.08.2009 11:05
od Lojza
Jo na to se taky podívám, asi to bude kombinace několika různých závad. Od ventilu, přes svody a možná i ty hadice.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 06.08.2009 08:12
od Lašty
Takže po pročištění ventilu jak jsem psal se vše ustálilo, ale po tejdnu jezdění se to vrátilo. Takže jsem zkusil ještě možnost, protože jsem měl špinavý vzduchový filtr i tu houbičku co je pod ním jak tam vede ta hadice z víka ventilů. Šel jsem a koupit nový vzducháč a byl i s tou houbičkou kupodivu. Po té jsem ještě vše jednou pročistil a teď je tomu přes měsíc a nemohu si stěžovat a ba dokonce mi přišlo že volnoběžné otáčky se sami snížily tak nevím zdali je to tím :lol: a nebo mám jen vidiny :lol:

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 12.08.2009 23:34
od Lojza
Já s tím válčím pořád. Je fakt, že po natankování V-Power Racing se vibrace hodně snížily. Teď co tam mám benzín od Makra, je to mnohem horší.
Možná blbej dotaz, ale nedají se nějak zvýšit otáčky při volnoběhu? U mě jsou moc nízké a to způsobuje vibrace, motor se jako dusí, i když na otáčkoměru se neděje vůbec nic a vše se tváří normálně :roll:

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 13.08.2009 17:13
od Bullitt
Zkus najít dorazový šroubek klapky sání(na kulise ovládaný táhlem plynu), šroubek bývá zalepený nabo zalisovaný víčkem(jako pečeť), ale můžeš mezi šroubek a doraz strčit nějakou vhodnou distanční podložku, takže není problém vše vrátit zpět. Zkoušel jsem s tím taky pokusovat během problémů s padáním otáček a snadno šlo volnoběh nastavit výše(ale nezkoušel jsem s tím déle jezdit). Jde jenom o to najít vhodně silnou podložku a upevnit jí tam. Tedy snad to 1.6 má řešený podobně.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 15.08.2009 10:50
od Lojza
Aha, tak to jsem myslel, že to jde nastavit pohodlněji. Kamarád mě ukazoval na Peugeotu, jak reguluje otáčky jen otáčením šroubku kdesi v motoru. Můžeš mě prosím napsat kde pesně je šroubek u FOFO umístěn? Nešlo by měnit otáčky přes diagnostiku a řídicí jednotku?

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 16.08.2009 23:13
od Bullitt
Zkusim to zítra cvaknout a hodit sem fotku. Nevím jak u 1.6, ale jinak se podívej na tu kulisu, co otáčí s klapkou při sešlápnutí plynu, tam někde je doraz pro polohu bez plynu a měl by tam být šroubek jako ten doraz. Tím šroubkem by se určitě otáčky volnoběhu daly nastavovat jemně, ovšem nedokážu říct, jak se s tím vyrovná ŘJ, protože ona má hodnoty otáček v různých režimech přednastavené a snaží se je držet a pokud toho nebude schopná tak nevím - každopádně ze začátku jsem pod šroubek dal moc silnou podložku, pak volnoběh držel hodně vysoko(1500) a za chvíli se rozsvítila kontrolka motoru(vyndal jsem podložku a kontrolka zhasla po několika nastartováních).
Možná by se otáčky přes diagnostiku nastavovat daly, ale fakt tohle nevím, můj názor je, že to bude spíš někde zapsané jako konstanty pro různé režimy a provozní stavy.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 18.08.2009 09:44
od Lojza
Já jsem teď ještě navíc zjistil, že mám prasklou tlakovou hadičku, takže o víkendu vyměním a uvidíme :)

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 19.08.2009 09:17
od Misty
Tam jsem měl na autě podobné problémy jako se v tomto vlákně popisují. Včera to vyřešila výměna volnoběžného ventilu a plus jednoho téčka podtlakových hadiček. Teď se jeví vše OK.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 19.08.2009 19:46
od Bullitt
Tady jsem cvaknul polohu toho dorazovýho šroubku:
DSC06172.JPG
DSC06173.JPG

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 20.08.2009 10:13
od Lojza
To Bullitt: moc díky za fotky, vím kde to je. Pokud nepomůže výměna podtlakových hadiček, budu to řesit podle tvého doporučení.

Když už jsme u těch hadiček, mohl by někdo trošku podrobněji popsat jejich výměnu? Asi to nebude nic složitého, protože se o tom nikdo nerozepisuje. Dolní část téčka je připojena na ventil, není v tom při výměně problém? Budu to měnit na chatě, kde je to 20 km do města, rád bych odjel :lol:

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 21.08.2009 21:06
od Lojza
Tak hadička vyměnena. Trošku jsem se toho obával a nakonec bylo za 5 minut hotovo :D Vibrace se trošku zlepšily (prasklina v původní nebyla velká), ale otáčky pořád zlobí hlavně při dojíždění na křižovatku. Na řadě je tedy ventil, pokud by někdo věděl o levném prodeji budu vděčný za každou informaci. Díky.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 14.11.2009 18:22
od rostam
Ahoj lidi.Měl jsem problem s kolisanim otaček a naslednym zhasnutim motoru.Počitač ukazal chybu ve vaze vzduchu.když jsem ji vyčistil,tak byl klid,ale ne dlouho.Vyčistil jsem i volnoběžny ventil a otačky stale kolisaji.A když stojim na mistě a sešlapnu plynovy pedal,tak ma motor skoro 2 sekundy zpožděni.To mě boli,protože jinak jsem s FOFO spokojen. Mam najeto 55.000 km :?: