Kmitání volantu!!!

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od BobTDCi » 19.04.2009 00:10

ybuba píše:Když jsem si přečetl tento příspěvek
mirin píše: ... Okamžitě mě byly převáženy přední kola a pouze na jedno kolo přidáno 1g závaží.Problém odstraněn.Záhadou pro mě zůstává ,že jeden gram udělá tolik problému. ... 8O .
tak jsem si vzpomněl na jiné téma, tuším "bezpečnostní matky/šrouby". Pokud se použijí, tak tam může být váhový rozdíl mezi bezpečákem a originálem více než 1 g, teoreticky by to pak taky mohlo způsobit nějaké chvění ... :idea:
Reálny rozdiel hmotnosti ale musí byť vtedy podľa mňa väčší - rotujú po menšom priemere(kružnici, obvode) nie ako pneu.
Ale stalo sa to známemu - P307. :idea: :idea: no bolo to iba jemné chvenie... 8O
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
ybuba
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 560
Registrován: 31.01.2009 00:39

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od ybuba » 19.04.2009 12:56

Přesně tuhle reakci jsem čekal, jen jsem se nechtěl rozepisovat :wink: Jasně, čím je rozdíl hmotnosti blíže středu (osy), tak je tento vliv menší. Ale jak píšeš, určitě to bude jen efekt v dimenzích jemného chvění, ne více.
Nedávno známý dával bezpečnostní matky (typ tisícíhran) a zkusmo zvážil originální matici a bezpečnostní: rozdíl byl mezi 5 - 6 g, chvění pociťuje při rychlosti 90 - 100 km/h, pak už ne :idea:
Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od BobTDCi » 20.04.2009 11:50

ybuba píše:Přesně tuhle reakci jsem čekal, jen jsem se nechtěl rozepisovat :wink: Jasně, čím je rozdíl hmotnosti blíže středu (osy), tak je tento vliv menší. Ale jak píšeš, určitě to bude jen efekt v dimenzích jemného chvění, ne více.
Nedávno známý dával bezpečnostní matky (typ tisícíhran) a zkusmo zvážil originální matici a bezpečnostní: rozdíl byl mezi 5 - 6 g, chvění pociťuje při rychlosti 90 - 100 km/h, pak už ne :idea:
Ten môj známy to mal tuším v rozmedzí 110-130km/h.
Divné, že si nedajú tú námahu/výrobcovia bezp.skrutiek a matíc/, aby vyrábali rovnako ťažké matice i skrutky - podľa typu auta s originálom. Potom si môžeš vyrobiť takéto nechcené komplikácie...čo je smutné. A od výrobcov odfláknuté. 8O :idea:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od solfan » 21.04.2009 22:02

Zdravim, najde sa tu niekto, kto by sa pozrel na protokol o mojej geometrii? Ide o to, ze niektore hodnoty tam aj po kontrole ostali v cervenych cislach...tak teraz neviem. Dik moc.
Přílohy
geometria.jpg
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
mrako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.04.2009 19:48
Bydliště: Plzeň

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od mrako » 22.04.2009 12:23

Zdravim. Opet se vratim k tematu. Mam podobny problem co se tu resi. Do rychlosti cca 110 km vsechno v pohode, zhruba od 120 km dal zacina volant kmitat, jde to od predku. Po vyvazeni kol a vymeny prednich pneu se to kapku zlepsilo ale problem pretrvava, takze tohle nebyla pricina. Auto nikam netahne, geometrie je podle me v pohode, do zatacek problem taky zadny. Problem je jak pri zrychlovani tak i po tom, co plynovy pedal pustim, paklize sem stale nad rychlosti 120 (poloosa to teda neni? ) jeste mi jakoby boucha plynovy pedal, musim na nej vic tlacit a citim skrze nej takovy jemny klepani, ma najednou vetsi odpor. Je to jak do kopce, tak z kopce.. proste zalezi na rychlosti. Mohli byste poradit prosim vas dalsi postup? Abych zbytecne nejezdil od certa k dablu? Pokud to tu uz nekde je vyreseny tak se omlouvam. Vsem moc diky
Ford Focus 1.6, 74 kW, 5 dv, 1998, tmavě zelená Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od Ahmed » 22.04.2009 16:02

solfan: Já z toho taky moc chytrý nejsem, ale v mojem protokolu je teda těch čísel více :mrgreen:
Myslím, že odklony se udělat nedají, že ty se mění tím, jak nastavíš ty ostatní věci, ale to si opravdu jenom myslím.

mrako: mi to dělá taky, kolama (zimní i letní), ani geometrií to není, dělá mi to taky při rychlosti přes 100km/h v záběru i bez plynu, cítím jakoby kmitání kol, bylo to i slyšet. Tak buď je něco pokažené, nebo jsem moc citlivý a je to zvlněnou cestou, protože jsou místa, kde to nedělá.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
mrako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.04.2009 19:48
Bydliště: Plzeň

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od mrako » 22.04.2009 16:50

Ahmed píše:solfan: Já z toho taky moc chytrý nejsem, ale v mojem protokolu je teda těch čísel více :mrgreen:
Myslím, že odklony se udělat nedají, že ty se mění tím, jak nastavíš ty ostatní věci, ale to si opravdu jenom myslím.

mrako: mi to dělá taky, kolama (zimní i letní), ani geometrií to není, dělá mi to taky při rychlosti přes 100km/h v záběru i bez plynu, cítím jakoby kmitání kol, bylo to i slyšet. Tak buď je něco pokažené, nebo jsem moc citlivý a je to zvlněnou cestou, protože jsou místa, kde to nedělá.
Silnice na to vliv ma asi taky, taky jsem zpozoroval ze byly vyjimecne mista kde to nedelalo treba ani pri 140, nebo delalo hodne malo. Ale tak pocitove mi prijde ze nekde je neco spatne, do 110 krasna klidna jizda a pak se to zlomi.
Ford Focus 1.6, 74 kW, 5 dv, 1998, tmavě zelená Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od bee » 24.04.2009 21:44

Záver z servisu: nepresné vyváženie a krivé disky (18") a to VSETKY 4. Originál 16" sú vraj OK (neexistuje dôvod aby neboli) a netrasú. Moja skúsenost je iná - trasú aj tie. Jeden z tych 18" diskov je od zirafaka kupeny ako 100% rovny(celkom nedavno, ziadnu vacsiu jamu nespoznat nestihol) som zvedavy co na to povie ?

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od zirafak » 24.04.2009 22:48

Tak to je zahada :roll:

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od bee » 24.04.2009 23:44

A chces ho naspä ? :mrgreen: tusim s touto sadou koncim :idea: a je k nej jeden rovnany zalozak ;-) Kompromis ale pouzitelny hehe

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od zirafak » 24.04.2009 23:56

ked som ti ho daval,bol rovny,min jazdeny,skontrolovany v pneuservise na vyvazovacke.bud teda klamu,alebo si ho nikde lizol.,a to si potom lizol asi vsetky,ked su vsetky krive..skus iny pneuservis.

Uživatelský avatar
mrako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.04.2009 19:48
Bydliště: Plzeň

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od mrako » 25.04.2009 12:43

Update: Tak sem ted trosku vic jezdil a poznatek nasledujici. Jakmile jedu na 80 do kopce na ctyrku nebo vice po rovince, zacina predek klepat... na patou rychlost uz klepe porad, to je ta rychlost vzdycky vetsi. Nejvice klepe kdyz na tu 5 stale zrychluju.. kdyz uz pak jen tak solicham pri rychlosti 120 na rovince napriklad, tak to zas tolik nedela.Klepe to odpredku mam pocit ze z pravy strany. Po sundani plynu klepani ustava, nebo minimalne je to o hodne lepsi nez s nohou na plynu. Takze poloosa?
Jeste mam v planu koupit novy hliniky, pak geometrie (pri vysoke rychlosti mam pocit ze tahne doprava) a kdyz neprestane klepani, tak asi poloosa. Co myslite? Cely auto se mi neklepe, je to spis od predni napravy do volantu a pedalu..
Ford Focus 1.6, 74 kW, 5 dv, 1998, tmavě zelená Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2230
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od Stehnak » 25.04.2009 18:25

Poloosa(y)... U me to bylo ouplně to samé co popisuješ, ale přesně.
p.s.: kdyby to byla kola, tak to klepe i po sundani nohy z plynu...
Kolik mas na tachometru :?: Jsou km jiste nebo ne :?:
Chtel bych vedet v kolika Tě to potkalo... mě v 50.000 "tachometrových".
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
mrako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.04.2009 19:48
Bydliště: Plzeň

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od mrako » 26.04.2009 00:11

Stehnak: Kolama to neni podle me. Byl sem v servisu, na vyvazovani, nasledne se menily dve gumy a kola co byly ve predu se daly do zadu. Napredku mam ty vymeneny gumy. Malicko se to zlepsilo (castecne to tedy bylo kolama) ale problem pretrvava, tudiz kola bohuzel vylucuji. Tachometrove mam 76 tkm, lec nemuzu dolozit, ale je to dovoz nemecko, takze myslim ze i jo. Auto na to vypada :D Od kdy to zacalo delat nevim. Predchozi majitel na tu vymenu ai uz kaslal.. nebo nejezdil rychle :)
To mi ale reknete ze je s poloosama takovej problem kdyz zdaleka nejsem jediny s timto problemem?! Tak abych zacal setrit :roll: Jo jinak da se krome rozebrani a vycisteni vyzjistit ktera by to byla? Mam pocit ze to de zprava, ale aby to treba nebyla leva :D
Ford Focus 1.6, 74 kW, 5 dv, 1998, tmavě zelená Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Kmitání volantu!!!

Příspěvek od BobTDCi » 26.04.2009 19:43

zirafak píše:ked som ti ho daval,bol rovny,min jazdeny,skontrolovany v pneuservise na vyvazovacke.bud teda klamu,alebo si ho nikde lizol.,a to si potom lizol asi vsetky,ked su vsetky krive..skus iny pneuservis.
Vyvažovačka - ešte nič nedokazuje - mkedysi na Clio som kúpil elektróny...podľa vyvažovačky OK, ale realita keď som zdvihol auto na zdviháku, naštartoval a roztočil kolesá na 100km/h a kolesá skákali, akoby šli po tankodorme. Bezchybné kolesá to neurobia.
Ale fakt to chvenie nemusia robiť iba kolesá - aj keď sú najparvdepodobnejšou príčinou v asi 90% prípadov...
Vyskúšajte si to na zdviháku - a ak chvejú skúste prehodiť predné za zadné a roztočte i tie...uvidíte sami, čo a ako. Minimálne budete vedieť vybrať dopredu tie z celej sady, čo chvejú najmenej...hmm? :idea: :|
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host