1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Odpovědět
Qrx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.12.2012 14:54

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Qrx » 19.12.2012 08:01

No zatím jezdím s cukáním. U mě je totiž problém, že to žádnou chybovou hlášku nikdy nehodilo a v hystorii ŘJ tam taky nic není (ze začátku tam byla hláška o ERG ventilu - ten jsem vyměnil i s čidlem ale bohužel to nepomohlo a pak od tý doby jediná chybová hláška) :( Prý by pomohlo 9dle mechanika ale a i tady lidí z fóra) kdyby to bylo napíchlý v průběhu jízdy na diagnostiku a když by to začlo cukat, tak se dívat zda při tom to neháže nějakou chybu. Když prý ale přijedu a vypnu motor tak se to zřejm ty chyby vyresetují (dle mechanika) a pak tam nic není. A je pravda, že když mi to cuká a vypnu a zapnu motor, tak mě to necuká (zas nějakou dobu). Takže teď jezdím a zjišťuji kdy a za jakých podmínek mi to obvykle cuká a jsem domluvenej, že až mě to bude cukat někde když budu blízko servisu, tak tam dojedu a nechám běžet motor a napíchnem to na PC.
Zatím jsem zjistil, že mi to cuká cca co 100 Km - tj. pokud by to bylo regenerací PDF tak by mi to dělalo nějak často - a filtr dle mechanika zanešen prý není (dle jeho diagnostiky cca na 15-20%). Takže nevím..
Ještě jsem zjistil taky že mi to většinou začne cukat, když jedu nějakou dobu konstantní rychlostí, po rovince, případně z kopce a snažím se udržovat rychlost. Tak to začně tak nenápadně jak kdyby se začlo dusit, nebo ho měl pod otáčkama (přitom tam většinou mám kolem 2000 ot.). no a pak třeba začne kopec, nebo prostě potřebuji zrychlit a ejhle - začne cukatůra. A někdy to trvá třeba tak 5 Km a pak zas dobrý, jindy to trvá dýl, ale po dvaceti Km už nemám nervy a vypnu a zapnu motor a pak za třeba těch cca 100 km klid.
Takže tak.
Ty máš dobrý že ti to hodilo nějakou hlášku, takže si myslím, že ty budeš mít to čidlo na Railu a po výměmně budeš mít klid. Přeju ti to a držím palec. Nezapomeň mi pak dát vědět. Díky. D..
PS: Kde to opravuješ?

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od foki » 19.12.2012 08:17

Qrx píše: Dle mýho tam prostě nahrajou software z aut co PDF nemají a musí to být OK.
jenze uz nikdy nesmis aktualizovat pcm
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Qrx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.12.2012 14:54

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Qrx » 19.12.2012 11:48

No po tom, co jsem si přečetl jaký lidi měli (a mají) problémy po vykuchání PDF, tak si ho tam raději nechám.
Spíš furt uvažuji o zaslepení ERG. Ale nikde jsem nezjistil, to co mi tvrdí ten mj mechanik, že jeden typ ERG zaslepit jde (že to ta řídící jednotka nepozná) a druhý typ nejde (že by to ŘJ poznala - že je to zaslepený a že žádná část spalin se nevrací).
A taky jsem nikde nečetl, že by s tím někdo měl po zaslepení ERG problém (narozdíl s vykucháním PDF).

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 19.12.2012 12:03

to QRX: Tak jak vidis dalsi postup? To co tady popisuji hanysek a vitek je podle me jina problematika. Jim to dela vesmes porad a ne s intervaly jak nam. Ja to stale vidim na nejake nekorektni regenerace, protoze to dela obcas. Premejslim co dal.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Qrx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.12.2012 14:54

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Qrx » 19.12.2012 12:27

Já si myslím, že to nedělá regenerace PDF. (Já mám dle opravce PDF v cajku - zanešeno jen na cca 20%).
Nyní se přikládám od nejvíce pravděpodobných příčin:
čidlo (tlaku paliva) na railové rampě (prý ne/hlásí chybu a přitom může být vadný!!!), dávkovací ventil čerpadla (někomu se zasekával - nehlásí chybu), případně kably na kostru - (elektronika se sere), chyba v ŘJ (nezjistitelný - absolutně), já mám (dle opravce) nahrán nejnovější software a jen podotýkám, že auto neprošlo nikdy harakyri (tj. zaslepením ERG či kuchnutím PDF),
snímač polohy klikové hřídele (prý to bývá zanešený, ale dle mýho by to hlásilo chybu, ale nevím...).
A nebo je tam permoník a sere mi auto.
Bohužel musím říct, že jak jsem byl s motorem spokojenej (spotřeba, tah, tichost), tak teď bych ho nedoporučil ani svýmu nepříteli. A už bych nešel do žádnýho motoru co má nějaký ekologický fičurýny typu PDF či ERG!!!! a případně ani Turbo aby neměl (radši budu jezdit jak důchodce). To jsou součástky SATANA.

Ale já jsem stejně tragéd. Když jsem měl prvního Focusa (1,6 benzín bez těchno fičurýn), tak mi praskla hlava válce a měnil jsem celej motor. Takže je jedno jestli kravinky postupně nebo hrk naráz...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13550
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od stano. » 19.12.2012 12:34

Mas tam DPF filter! Portable document format (PDF) je oznacenie/koncovka suboru.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 19.12.2012 12:56

jj, to s tim PDF je to dobry :)

qrx: Takze ti to cuka pri kazde jizde nebo jen obcas jednou za rekneme 180 -300 km? Jestli kazdou jizdu, tak souhlas, nebude to pri regeneraci.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Qrx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.12.2012 14:54

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Qrx » 19.12.2012 13:08

Sorry DPF - samozřejmě. už jsu zblblej...
Cuká mě to skoro každou jízdu (jezdím 75 Km do práce a zpátky). Takže když mě to necukne po cestě do práce, tak z práce je to téměř jistý.). Někdy mě to cuká jak tam tak i nazpět. Vždy ale jen jednou za tu jízdu (těch 75 Km).
A někdy hned od nastartovaní je ten motor jak přidušenej a ukazuje mi to vyšší spotřebu (např. 5 l/100 Km při 90 Km/h po rovince) a někdy nastartuji a motor se chová normálně a spotřebu mě to ukazuje 3,8 l/100 km při 90 Km/h po rovince).
Nejvíc se bojím že si ten motor (auto) kurvím ještě víc, když furt s tím jezdím...
Ale teď nemám na opravu čas ani chuť ani love.
Asi až po novým roce (snad to s tou cukaturou ještě vydží).

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Komi » 19.12.2012 13:16

takto casto mi prebiehali regeneracie pri 130000km, skoda ze nemeras teplotu FDP
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 19.12.2012 13:22

qrx:
teplota DPF (PDF, FDP, DFP) by se opravdu hodila. Neuvazujes o ELM327 a Torque?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Qrx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.12.2012 14:54

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Qrx » 19.12.2012 14:36

No mám android telefon... žeby?
Žebych až tak do toho zabředl...
Jen se mi to nechce kupovat... :(
Půjčíš?

ideál by bylo, kdyby mi technik půjčil Notebook s diagnostikou a jezdil s tím... ale takovýho neznám...

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 19.12.2012 15:38

pujcim, jezdis přes slatinu? :) Ale 400 za elm není až tak moc a člověk si s tim užije spoustu srandy ;) 5 dolarů je za program. free verze nebude stačit.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

vítek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 04.02.2012 14:59

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vítek » 19.12.2012 17:19

to Hanisek:
jj, něco podobného to psalo než jsem vyměnil regulátor, pak už to nepsalo nic a cukalo...vyměň a snad budeš mít pokoj jako já :palec_nahoru:
Naposledy upravil(a) vítek dne 19.12.2012 17:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 19.12.2012 17:32

vítek píše:jj, něco podobného to psalo než jsem vyměnil regulátor, pak už to nepsalo nic a cukalo...vyměň a snad budeš mít pokoj jako já :palec_nahoru:
Jestli jsem dobre cetl, tak mu to psalo jenom neco o EGR. Kdyztak prosim pouzivej citace. Ted se v tom totiz vubec nevyznam:)

edit:
interval 100 km je fakt malo, pokud se vezme v uvahu male zaplneni filtru. Tak ja nevim. Asi bych sel taky po senzoru v railu.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

vítek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 04.02.2012 14:59

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vítek » 19.12.2012 17:44

pardon, nějak jsem nedočetl do konce, to Hanisek, doplněno :lol:

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host