Definice naší závady: Auto při jízdě, při přidání plynu (na jakýkoli stupeň) pořádně škube a cuká. Jízda do kopce otřesná (naprosto netáhne) a bohužel také občasné nicméně slyšitelné rány. Tady jsme nějak vydedukovali, že by to snad mohly být rány z katalyzátoru (?)

Dle doporučení z tohoto fóra jsme provedli výměnu svíček, tzn. t.č. Motorcraft. Nepomohlo. Dál diagnostika. Bez úspěchu. Žádná identifikovaná chyba. Po diagnostice a popsání problému aut. servisu provedeno proměření kabelů a cívky. Závěr: zapalovací systém pravděpodobně bez problému.
Takže teď jsme ve fázi, kdy můžem začít měnit jednu věc za druhou a zkoušet co to je

Auto máme cca půl roku. Dovezeno z Francie. Dle aut. servisu jeho stav odpovídá najetým km. Ihned po koupi jsme měnili filtry (olejový, vzduchový). Dále kvůli hlučnosti před cca 2 měsící vyměněn klínový řemen + kladky. Teď ty svíčky.
Doporučení aut. servisu: jezděte, dokud se nerozsvítí nějaká kontrolka, pak se uvidí. To je taková divná rada. A co se týká cívky. Podle nich, je vše ok, ale výměna je samozřejmě možná. Tohle nás tak trochu nenadchlo

Takže otázky nás absolutních laiků zní:
1) Je možné bezpečně v servisu ověřit, že cívky a kabely sou funkční?
2) Je možné že tyhle problémy nějakým způsobem souvisejí s rozvodovým řemenem, např. s přeskočením řemene o nějaký zub? (je jasné, že bychom ho měli vyměnit, což uděláme, ale teď jde o to, jestli může být primární příčinou). O historii auta nic nevíme, takže těžko říct, kdy byl měněn

Pokud přispějete nějakou radou/zkušeností budeme vděční.
Díky.