Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 14.03.2009 20:39

Väčšinou po dosiahnutí pracovnej teploty motora sa mi dá do chodu ventilátor chladiča.
S klímou to nemá /podľa mňa/ nič spoločné - lebo sa tak deje aj pri vypnutej klíme.
Často /v lete väčšinou/ po odstavení auta a vypnutí motora ostane v prevádzke ešte asi 1-2minúty. Myslel som si po kúpe, že je to u FoFo2 1.6TDCi bežné - ale prekvapilo ma to cez zimu, keď po trochu rýchlejšej jazde šiel aj keď vonku mrzlo a ručička teploty motora bola cca 1mm pod stredovou čiarkou.
Inak jej pracovná "oblasť" je práve tesne pod stredovou paličkou teplomera v rozmedzí cca 1 až 2,5mm. Doposiaľ nikdy sa ručučka nedostala ani zarovna stredovej paličky teplomera - a dúfam, že to tak aj ostane. :idea:
No bol som na diagnostike pred časom a ventilátor sa zapol prvýkrát po nastúpaní teploty nad 80°C tuším pri 82-83°C - ale bolo mi povedané, že je to v poriadku.
Minule som sa rozprával s Jozefom a Marekom/odtiaľto/ a vraj im ten vetrák chladiča cez zimu vôbec nezapína. Stáva sa to niekomu z Vás?
Vraj všetko - ručičku na prístrojovke i spínanie ventilátora / tzv.reostatovom režime - plynulé zvyšovanie a znižovanie počtu otáčok podľa stúpajúcej či klesajúcej teploty motora/ zabezpečuje jediný teplotný snímač teploty chladiacej kvapaliny. Podľa Microcat-u je to 1342631 v mojom prípade.
Môže byť "zádrhel" ešte v niečom inom? :idea: :idea:
Přílohy
Asi toto , len toto je z ponuky aftermarketu.
Asi toto , len toto je z ponuky aftermarketu.
FA7.3292čidlo_teploty.JPG (13.53 KiB) Zobrazeno 6864 x
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od tomason » 14.03.2009 23:17

mě vůbec na Fofu sem větrák ani ještě neslyšel ručička teploměru nikdy nešla přes půlku.Myslim že ti špatně snímá senzor teploty a spíná zbytečně brzo asi bych ho nechal vyměnit .Jo ještě mam 1.8 nevím jak ta se přehřívá litina ,ty máš hliníkový blok ,ale jestli ti to chladí i teď v zimě je to jasný nemá to dělat :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

kako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 05.09.2008 19:35
Bydliště: Revuca

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od kako » 15.03.2009 09:23

Od septembra čo mám auto som ešte nezbadal, že by mi zapol ventialátor.
Fofo 2, combi, strieborny, 1.6 TDCI 66 kw, r.v. 05

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 15.03.2009 15:19

tomason píše:mě vůbec na Fofu sem větrák ani ještě neslyšel ručička teploměru nikdy nešla přes půlku.Myslim že ti špatně snímá senzor teploty a spíná zbytečně brzo asi bych ho nechal vyměnit .Jo ještě mam 1.8 nevím jak ta se přehřívá litina ,ty máš hliníkový blok ,ale jestli ti to chladí i teď v zimě je to jasný nemá to dělat :wink:
No veď práve preto to chcem riešiť skôr, ako príde teplo.
Divné mi je iba to, že mi pri diagnostike povedali, že je to v poriadku... :x
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 15.03.2009 15:20

kako píše:Od septembra čo mám auto som ešte nezbadal, že by mi zapol ventialátor.
8O ...a ja chcem byť na tom rovnako ako ty a iní :idea: :roll: :wink:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od chmelko » 15.03.2009 18:15

Bob:podla mna si si už odpovedal, skus pozriet to čidlo :wink:

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 15.03.2009 22:49

chmelko píše:Bob:podla mna si si už odpovedal, skus pozriet to čidlo :wink:
Hmm - takže vymeniť, alebo premerať? Vieme aké el. hodnoty má pri akých teplotách prepúšťať?
Zajtra zistím, koľko ten snímač stojí - ale nesedí mi tam jedno:
Ak je iba jeden snímač logicky nesedí to, že teplomer ukazuje dobrú hodnotu - ale ventilátor už beží - prízvukujem ručička teplomera nikdy nebola ani len zarovno stredovej 8O 8O :?: :idea: čiarke teplomera prístrojovky.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od chmelko » 16.03.2009 09:41

pretože čidlo teploty kapaliny je umiestnene v malom okruhu a tebe ventilator chladi velky okruh, to znamená, že ti teplotu koriguje termostat :wink:

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od chudas » 16.03.2009 10:42

BobTDCi píše:
chmelko píše:Bob:podla mna si si už odpovedal, skus pozriet to čidlo :wink:
Hmm - takže vymeniť, alebo premerať? Vieme aké el. hodnoty má pri akých teplotách prepúšťať?
Zajtra zistím, koľko ten snímač stojí - ale nesedí mi tam jedno:
Ak je iba jeden snímač logicky nesedí to, že teplomer ukazuje dobrú hodnotu - ale ventilátor už beží - prízvukujem ručička teplomera nikdy nebola ani len zarovno stredovej 8O 8O :?: :idea: čiarke teplomera prístrojovky.
ja by som to neriešil, pokiaľ s tým nemáš problém, a ukazuje ti to správnu hodnotu a neprehrieva sa, neriešil by som to. Možno to robí väčšine chalanom na FF,a le jednoducho si také veci nevšímame. Môj názor.
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 16.03.2009 14:09

chmelko píše:pretože čidlo teploty kapaliny je umiestnene v malom okruhu a tebe ventilator chladi velky okruh, to znamená, že ti teplotu koriguje termostat :wink:
Ak by to bolo takto asi by museli byť pre korektnú indikáciu dva snímače teploty nie? :idea: Snímač je podľa mňa zapojený vo veľkom okruhu...ale to je domnienka - zistím keď ho budem meniť.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 16.03.2009 14:11

[/quote]ja by som to neriešil, pokiaľ s tým nemáš problém, a ukazuje ti to správnu hodnotu a neprehrieva sa, neriešil by som to. Možno to robí väčšine chalanom na FF,a le jednoducho si také veci nevšímame. Môj názor.[/quote]
No lezie mi to na nervy - navyše hrozí že raz to ložisko ventilátora odíde...keď to točí furt.
Aj ke´d bol pred rokom dávali nový v zvolávačke...ale aj tak :idea: :idea:
minimálne to žerie elektrinu....a teda naftu.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 18.03.2009 18:57

Spínač mám doma - bol som u mechanika - ale nebol čas - iba skúsil odpojil konektor a pripojil na nový nenamontovaný - vetrák samozrejme prestal ísť - potom ho prehodil a zistil že tam blbne kontakt niekde/môže byť i inde, uvidíme kdeď vymeníme snímač/ a ke´d kontakt nemá zapne sa akože núdzové chladenie...
Dnes mi tiež šiel aj po krátkej jazde v meste ani neviem či sa ručička pohla od nuly. :x
maľujem byť - hneď potom to už vyriešim.
:idea: 8O 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

zdenik99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 23.10.2008 20:37

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od zdenik99 » 19.03.2009 18:24

Řeším přesně stejný problém a dost mě to rozčiluje. Nemůže to také souviset se způsobem jakým spíná termostat? Jak kdyby čekal s prvním puštěním vody do chladiče moc dlouho. Po 10km bez zátěže mimo město, kdy sotva kapalina najede na teplotu zastavím a větrák běží naplno, i v zimě. Po celkovém prohřátí auta a jízdě na delší vzdálenost po zastavení větrák nikdy neběží, i když auto jelo třeba po dálnici 130 - 150.

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 19.03.2009 20:24

Ja som to mal inak - nebeží mi vždy - ale mám dojem, že /kým mrzlo/ šiel mi aj po odstavení auta napr. po 20km do práce - keď som šiel trochu rýchlejšie. Pri štandardnom spôsobe sa vypínal pri vypnutí motora.
Zlá správa - dnes som vymenil snímač teploty - a vetrák za jazdy po zohriatí motora beží ďalej...ale vypína spolu s motorom. No i tak to nevyriešilo problém - bude sa musieť hľadať či je všade ok kontakt.
Uvidíme pri dlhšej jazde - či mi pôjde aj po odstavení - a uvidíme čo povie diagnostika.
:idea: :idea: :idea: :x 8O :?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
petr1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: C. Budejovice

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od petr1 » 20.03.2009 13:34

ahoj, prosim te kolik stal spinac teploty? Poslednich 14 dnů mám problém, ze rucicka budiku mi vyleze pouze nad 60°C a dal se nehne. Auto topi normalne, zadny jiny problem. Predtim mi take stoupala nekde tesne pred stred, dal se nikdy nedostala. Nevim zda blbne prave snimac teploty nebo termostat. Jinak to co pises se mi nikdy nestalo. Vetrak zapne opravdu pouze v pripade, ze motor je prehraty a prevazne pouze v lete kdyz popojizdis nekde v zacpe.
Ford Focus II Combi, 1.6 TDCi 66kW, 3/2005

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: laco451 a 2 hosti