Vybitá baterie vs. svítící kontrolky ABS ASR dobíjení

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
MilanV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.02.2008 03:18

Vybitá baterie vs. svítící kontrolky ABS ASR dobíjení

Příspěvek od MilanV » 19.07.2006 19:29

Zdravím profíky, měl bych takový malý dotaz. Situace následující, focus stojící tak měsíc venku bez ježdění má vybitou baterii, před tím vše ok. A teď když se přes kabely nastartuje tak svítí dobíjení, ABS a ASR. Svítí pořád i po opakovaném nastartování i když baterka už asi je trochu dobitá, protože už to naběhne samo. Slyšel jsem cosi o řídící jednotce, kterou to může být a je potřeba ji nějak přemazat či co.
No prostě je vidět že jsem "profík", tak budu vděčný za info.
díky
Milan

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 19.07.2006 19:55

Pokud byla baterka úplně vybitá delší dobu, tak to ve skutečnosti bylo, jako by byla baterka odpojena. Po odpojení baterky na určitou dobu (někde na fóru je to popsáno) se provede restart řídící jednotky. Ta si při krátké jízdě ošahává motor a přestavuje se z nouzového do optimálního režimu. To, že svítí některé kontrolky bude způsobeno nízkým napětím v palubní síti. Já osobně bych nejprve baterku mimo auto nabil. A po jejím nabití bych auto projel podle návodu, který je někde na fóru. Pokud je baterka starší a je delší dobu ve stavu pod 50% nabitím, dochází u ní k sulfataci. Je to prakticky nevratný děj. Sulfatace se dá někdy odstranit speciálním nabíjením, ketré může trvat i 1-2 týdny.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 20.07.2006 08:29

Ptal jsem se ve Fordu, jestli se musí auto po odpojení baterky znovu "učit" (jízda podle návodu). Prý to platilo jenom u starších Fordů Mondeo. U novějších typů se prý tento postup dělat nemusí, respektive je to k ničemu.

Uživatelský avatar
MilanV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od MilanV » 20.07.2006 11:17

No mě jde spíš o to jestli po vybitý baterce tyhle kontrolky můžou zůstat svítit a myslím nejen chvíly, nebo jestli si může taková závada "vystát" na fleku

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 20.07.2006 15:07

No u mě to když vytáhnu batérku nedělá, ale kámošovi, když měnil baterku, tak se mu rozsvítila kontrolka airbagu a nikdo neví proč. A svítí mu to do teď. 8O Má SEATA CORDOBU.

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 20.07.2006 18:48

MilanV píše:No mě jde spíš o to jestli po vybitý baterce tyhle kontrolky můžou zůstat svítit a myslím nejen chvíly, nebo jestli si může taková závada "vystát" na fleku
Zkontroluj si dobijeni, pripadne dobij baterku a uvidis. To nastavovani delat nemusis, auto by se melo behem prvnich 8km po pripojeni nastavit samo - muze to jet nejak divne, skubat, zdechat, atd. Existujou i nejake navody, diky kterym to udelas behem par minut - jako treba drzet motor chvili v urcitych otackach, atd., ale to je jenom pro to, abys to nemusel projizdet.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 21.07.2006 08:20

No to už jsem psal, že tohle platí pro starý Mondea. U novejch Focusů se nemusí žádný tyhle věci dělat. Žádný učící harakiri. Potvrzeno z Fordu od hlavního šéfa. 8)

Uživatelský avatar
MilanV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od MilanV » 21.07.2006 14:00

No já už bych to dávno otestoval nebo dal do servisu, tady jde o to že to dělá člověkovi od kterýho to chci koupit, tak právě zjišťuju co by to mohlo být, než to dá do kupi. To dobíjení tomu rozumím, a ty kontrolky ABS a ASR můžou taky souviset s tím podpětím, nebo to může být nějaká zarezlá závada na brzdách?

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 22.07.2006 23:15

Muze byt neco s cidlem na brzde. Jinak jak uz jsem tady nekde psal... kdyz nedobiji a zacina klesat napeti, tak ridici jednotka postupne vypina ty zbytecne systemy, aby to jelo co nejdele.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

swm
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava, Bílovec

Příspěvek od swm » 23.07.2006 09:58

MilanV píše:No já už bych to dávno otestoval nebo dal do servisu, tady jde o to že to dělá člověkovi od kterýho to chci koupit, tak právě zjišťuju co by to mohlo být, než to dá do kupi. To dobíjení tomu rozumím, a ty kontrolky ABS a ASR můžou taky souviset s tím podpětím, nebo to může být nějaká zarezlá závada na brzdách?
No, me bylo kdysi receno, ze kdyz je takovy nejaky vetsi problem, tak je pak treba provest vymaz registru zavad, jinak ze to porad sviti, i kdyz uz je baterka pripojena a dobita. Ale mam to z druhe ruky...
Ford Focus 1.8, combi, panther black, '03

Uživatelský avatar
Konopka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Konopka » 24.07.2006 14:06

uvedený úkaz - asi po hodině jízdy začaly nepravidelně blikat, či déle svítit kontolky dobíjení a ABS - se mi stal minulý víkend. V tomto režimu auto opravdu nedobíjí a tak díky rožnutým světlům se docela brzy vytluče baterka. Po nastartování kabelama se zase dobije ... a cyklus se opakuje - vážně nevím , co s tím :cry:
(1,8 TDCi Combi, 2001)

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 24.07.2006 17:47

Konopka píše:uvedený úkaz - asi po hodině jízdy začaly nepravidelně blikat, či déle svítit kontolky dobíjení a ABS - se mi stal minulý víkend. V tomto režimu auto opravdu nedobíjí a tak díky rožnutým světlům se docela brzy vytluče baterka. Po nastartování kabelama se zase dobije ... a cyklus se opakuje - vážně nevím , co s tím :cry:
(1,8 TDCi Combi, 2001)
Hlídat a zkontrolovat dobíjení. Chyba může být v kabelech, v kartáčích alternátoru nebo v řídící elektronice.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 24.07.2006 18:20

Jak rika pelen, ale dost mozna to je alternator, pripadne regler.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 24.07.2006 18:21

swm píše:No, me bylo kdysi receno, ze kdyz je takovy nejaky vetsi problem, tak je pak treba provest vymaz registru zavad, jinak ze to porad sviti, i kdyz uz je baterka pripojena a dobita. Ale mam to z druhe ruky...
Mi zase mechanik rikal, ze to auto neni blbe a pokud se zavada neopakuje, tak ji to po urcite dobe smaze samo. A ze ani po odpojeni a pripojeni baterky by to zavady smazat nemelo, ale to si uz nejsem jisty.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pavelk
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: J.Hradec

Příspěvek od pavelk » 24.07.2006 23:27

Mě dneska říkali ve Fordu že když necháš odpojenou batrku delší dobu - např. pres noc tak se řídíci jednotka - teda asi jen ty chyby vymažou sami. Tal nevim.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti