Mám pocit, že mi to trvá dlhšie ako vlani - povedzme že je vonku 3 až 10°C a po cca 4-5km sa mi len ručička teplomera prvýkrát pohne smerom hore. A poslednú dobu stojí ručička teplomera pri úplne studenom motore po naštartovaní tesne nad spodnou ryskou teplomera t.j. 60°C.
Reálne zohriaty motor mám ale až po cca 15tich prejdených km.
Skúsim vyskúšať či mi termostat nepúšťa teplú vodu do chladiča už od samého začiatku - mám také podozrenie.
A ešte otázka: Nerobil nikto z Vás nejaké "zimné opatrenia" na hornej časti chladiča (prípadne hornej mriežky tesne pod kapotou) - myslím prekrytie nejakým plastom - samozrejme nie spodnú časť, kde je intercooler a za ním chladič klímy a potom chladič motora.
Na Cliu II. 1.5dCi sa mi tiež motor hrial dlhšie(je to logické priamovstrekové diesle majú menej zvyškového tepla)- aj keď nie až tak dlho ako tu na FoFo2.
A tak som si vyrobil "záslepky" horných chladiacich otvorov v prednej maske a časti chladiča - potom pozorne sledoval náhrev a bolo to úspešnejšie, teda rýchlejšie a na reálne chladenie to v pohode cez zimu stačilo. Použil som na to čierny plast - akýsi "záves" čo sa kedysi používal v plechových šatňovacích skrinkách zešte za socíku - a mne to niekde prišlo na oči. Čierny ohybný plast hrubý cca 1mm s rozmermi cca 40x70cm niečo podobné ako sú lacné poľské kryty podblatníkov - ale tie už sú po vytvarovaní teplom vo forme aby držali tvar.
Takže začínam nad niečím podobným rozmýšľať i tu.


