Stránka 1 z 4

Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 09.11.2009 10:24
od BobTDCi
Chcem sa Vás opýtať ako dlho /km/ sa Vám zohrieva motor normálnou jazdou.
Mám pocit, že mi to trvá dlhšie ako vlani - povedzme že je vonku 3 až 10°C a po cca 4-5km sa mi len ručička teplomera prvýkrát pohne smerom hore. A poslednú dobu stojí ručička teplomera pri úplne studenom motore po naštartovaní tesne nad spodnou ryskou teplomera t.j. 60°C.
Reálne zohriaty motor mám ale až po cca 15tich prejdených km.
Skúsim vyskúšať či mi termostat nepúšťa teplú vodu do chladiča už od samého začiatku - mám také podozrenie.
A ešte otázka: Nerobil nikto z Vás nejaké "zimné opatrenia" na hornej časti chladiča (prípadne hornej mriežky tesne pod kapotou) - myslím prekrytie nejakým plastom - samozrejme nie spodnú časť, kde je intercooler a za ním chladič klímy a potom chladič motora.
Na Cliu II. 1.5dCi sa mi tiež motor hrial dlhšie(je to logické priamovstrekové diesle majú menej zvyškového tepla)- aj keď nie až tak dlho ako tu na FoFo2.
A tak som si vyrobil "záslepky" horných chladiacich otvorov v prednej maske a časti chladiča - potom pozorne sledoval náhrev a bolo to úspešnejšie, teda rýchlejšie a na reálne chladenie to v pohode cez zimu stačilo. Použil som na to čierny plast - akýsi "záves" čo sa kedysi používal v plechových šatňovacích skrinkách zešte za socíku - a mne to niekde prišlo na oči. Čierny ohybný plast hrubý cca 1mm s rozmermi cca 40x70cm niečo podobné ako sú lacné poľské kryty podblatníkov - ale tie už sú po vytvarovaní teplom vo forme aby držali tvar.
Takže začínam nad niečím podobným rozmýšľať i tu. :idea: :roll: :wink:

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 09.11.2009 17:44
od Raada
No me se ohriva motor taky za dost dlouhou dobu. Ramcove je to taky tak 15-20km klidnou jizdou. U dieslu to povazuju za normalni. Dokud to neni zahraty tak to zase nechci trapit ve vyssich otackach aby se to ohrivalo rychleji. Pokud tam das nejakej dekl na chladic tak si moc nepomuzes, protoze pokud ti funguje dobre termostat tak by to nemel pustit do chladice. POkud tim resis tok vzduchu k motoru tak tam to stejne jde treba pres intercooler nebo zbylyma dirama vepredu v masce. Nevidim v tom moc velky smysl. Toto se delalo u starych skodovek, ktery mely dlouhy vedeni vody pod vozem a nez to stacilo dojit z motoru do chladice tak to bylo studeny. Nasledkem toho to auto netopilo. Maminka ma teda skodarnu, ktera topi paradne, ale to je jiz jina pohadka.

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 10.11.2009 15:44
od BobTDCi
Raada píše: Pokud tam das nejakej dekl na chladic tak si moc nepomuzes, protoze pokud ti funguje dobre termostat tak by to nemel pustit do chladice. POkud tim resis tok vzduchu k motoru tak tam to stejne jde treba pres intercooler nebo zbylyma dirama vepredu v masce. Nevidim v tom moc velky smysl. Toto se delalo u starych skodovek, ktery mely dlouhy vedeni vody pod vozem a nez to stacilo dojit z motoru do chladice tak to bylo studeny. Nasledkem toho to auto netopilo. Maminka ma teda skodarnu, ktera topi paradne, ale to je jiz jina pohadka.
No veď práve - ak funguje dobre termostat - ale nateraz ho trochu podozrievam, že nie...a že podpúšťa aspoň čiastočne - skúsim to vysledovať...len komu sa chce zastavovať a ošahávať hadice v tom dorbom prístupe, že?
Opakujem, že v Cliu II mi to trochu pomohlo - pozisťujem, porozmýšľam a možno trošku zalaborujem a potom dám vedieť. Len som chcel vedieť, či sa tým nik nezapodieval.
:roll: :roll: :idea: 8)

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 10.11.2009 15:47
od richisan
Myslim, ze to je normal a OK, takze no need to worry :wink:
Ja by som bol s tymi opatreniami opatrny zasa, je to uplne ina kava ako pri nejakej starej schade, aby si tym viac nieco neposral :lol: :wink:
Nic ine ako trpezlivost pri zohrievani motora...

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 10.11.2009 15:49
od BobTDCi
richisan píše:Myslim, ze to je normal a OK, takze no need to worry :wink:
Ja by som bol s tymi opatreniami opatrny zasa, je to uplne ina kava ako pri nejakej starej schade, aby si tym viac nieco neposral :lol: :wink:
Nic ine ako trpezlivost pri zohrievani motora...
Hovorím o rozumnom a premyslenom laborovaní - ak vôbec - nie že zakryjem čo sa dá...to si si snáď tak o mne nemyslel..hmm? 8O :? :roll:

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 10.11.2009 15:53
od richisan
Nie, tak to nebolo myslene :mrgreen: :wink:

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 10.11.2009 16:08
od BobTDCi
Uff, tak to som si oddýchol - padol mi "minerál z osrdcovníka"(kameň zo srdca :mrgreen: :mrgreen: )....
Bolo by to pre mňa potupné :cry: :oops: :oops: :oops: :idea: 8)

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 29.11.2009 21:42
od keep1
mi se auto zahřeje do 10 Km takže asi ti to funguje normálně

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 29.11.2009 21:49
od tomason
1,8 12km

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 01.12.2009 16:02
od BobTDCi
To čo sa mi na tom nepozdáva je to, že povedzme idem 5-6km a ručička teplomera je povedzme kúsok nad prvou ryskou a keď potom nasleduje cca 2km zákrutové klesanie z toho 1km 12% klesanie - a teplota mi zlezie aj o 2-3mm hoci nemala ešte teplotu, kedy by mal termostat otvoriť veľký okruh - teda nemala by ani klesnúť...hoci malý okruh niečo odoberie viem, ale mám tam väčšinou zaradený kvalt 5ku - as rýchlosť jazdy je tak 80-110kmh.
Preto si myslím či termostat nie je pootvorený...trvalo...? :?: :?: :roll: 8O :idea: :?

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 02.12.2009 07:01
od Komi
mne sa to zda OK ked ides v klesani - min plyn, min mnozstvo vyrabaneho tepla a kurenie mas pustene cize teplo odoberas podobne aj motor je ofukovany studenym vzduchom tak jednoducho mnozstvo vyrobeneho tepla je mensie ako odoberaneho a teplota klesa, myslim ze je to normalne

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 02.12.2009 14:04
od BobTDCi
Komi píše:mne sa to zda OK ked ides v klesani - min plyn, min mnozstvo vyrabaneho tepla a kurenie mas pustene cize teplo odoberas podobne aj motor je ofukovany studenym vzduchom tak jednoducho mnozstvo vyrobeneho tepla je mensie ako odoberaneho a teplota klesa, myslim ze je to normalne
Uvedomujem si to - pripustil som túto možnosť...či skôr pravdepodobnosť...prial by som skôr asi nejaké ohrievanie motora - zabudované...fabrické. Ale ja ho nemám - žiaľ.
V Cliu som mal také hliníkové teliesko so "žhavičom" vzadu na bloku motora vsunuté medzi hadice na vstupe vody do bloku a to ohrievalo motor po naštartovaní. Myslím že aj švagor v Okte I 1.9SDi mal podobné...
Napríklad Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi to má tiež sériovo... 8O :roll: :idea: :|

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 12.12.2009 22:48
od Peter5
Problem s zahrievanim som riesil dost dlho. Tento problem som mal a mam od novoty. Nezdalo sa mi to tak som s tym bol aj v servise na reklamaciu termostatu, ale pri kontrole skonstatovali ze je OK. Ze vraj to tie PSA motory robia. 1.8TDCi uz nie, tie su vraj v pohode. Riesil som aj problem ze sa mi to ako tak nahrialo a pri jazde z kopca mi teplota pekne o dost klesla. Nic s tym nenarobim. Zvykol som si.

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 13.12.2009 17:35
od BobTDCi
Asi hej - žiaľ.
Teda 1.6TDCi nemá zabudovaný predohrev motora - niečo takéto? Obr. je z 1.8TDDi aj TDCi.
POdobné som mal v Cliu aj Mégane II 1.5dCi....tiež origo z fabriky.... :roll: 8) :?

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Napsal: 13.12.2009 23:20
od richisan
Ani ja som o tom nevedel, ze to tam je :lol: Dnes podvecer sa mi zahrieval motor takych 10-15km :roll: :? hold, teploty idu dolu...