Podtlakový ventil turba
- Miro Hudák
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29.08.2009 14:56
Podtlakový ventil turba
Zdravím všetkých focusákov, v jednej téme som tu čítal o poruche podtlakového ventilu turba. Vie mi niekto povedať o chybách ake sa prejavuju pri poruche tohto ventilu? Pri mojom focuse mám ten pocit, že turbo ťahá od 2100 ot. vyššie. Vymenil som aj palivový a vzduchový filter, ale veľku zmenu som v tom nezbadal. Ďakujem za pomoc.
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170


-
- Nováček
- Příspěvky: 128
- Registrován: 12.10.2009 11:16
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový ventil turba
Nevím to jistě, ale myslím si, že tvoje turbo už nemá podtlakovou regulaci.
Mělo by mít proměnlivou geometrii lopatek a tato regulace sem tam zatuhne. Někdy to jde rozhýbat, někdy ne. Já si ale myslím, že ty 2tis otáček je akorát pro zabírání turba. Pokud ti to nevyhovuje, tak potom se nabízí chip tuning.

Škoda Octavia 1.9tdi - Nikdy jsem po octávce netoužil a už mám druhou. Ale vždy jen kvůli výhodné koupi nebo kšeftu..
minulá auta:
Škoda Octavia Combi L&K 1.8T RS Look - solidní svezení
Ford Focus 1.4
Renault 25
minulá auta:
Škoda Octavia Combi L&K 1.8T RS Look - solidní svezení
Ford Focus 1.4
Renault 25
- PedroH
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový ventil turba
Správně by mělo turbo zabírat od cca 1750 otáček. Když je to výš nebo níž, je něco špatně.
- Miro Hudák
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29.08.2009 14:56
Re: Podtlakový ventil turba
Od 1750 do 2100 ot. turbo viac počujem než cítim. Ale od tých 2100 ide jak strela. Chýba mi možnosť porovnať moj focus s nejakým iným s rovnakou motorizáciou. Nebýva niekto v okolí Prešova?
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170


- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový ventil turba
Muzu ujistit, ze variabilni lopatky turba jsou nataceny prave podtlakovym ventilem (vsechny TDCi FoFoI). Pokud je ventil spatny nebo mechanismus lopatek zatuhly, tak neni lopatka pri nizkem tlaku spalin spravne natocena, aby mela co nejvyssi ucinnost. Pak Ti zacne turbo tahat nekde kolem 2100 - 2200 otacek.
Kdysi jsme tu debatovali na toto tema. Zmer si odpor na civce podtlakoveho ventilu (prvni ventil zprava na liste pri pohledu zpredu do motoroveho prostoru), zkontroluj chod jehly ventilu a tesnost hadicek. Nasatim hadice vedouci k turbu zkontroluj chod vahadla na turbu (je dobre videt na predni strane tela turbodmychadla) ...
Casto taky pomuze "naucit" motor nova data po odpojeni baterie ...
Kdysi jsme tu debatovali na toto tema. Zmer si odpor na civce podtlakoveho ventilu (prvni ventil zprava na liste pri pohledu zpredu do motoroveho prostoru), zkontroluj chod jehly ventilu a tesnost hadicek. Nasatim hadice vedouci k turbu zkontroluj chod vahadla na turbu (je dobre videt na predni strane tela turbodmychadla) ...
Casto taky pomuze "naucit" motor nova data po odpojeni baterie ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Nováček
- Příspěvky: 128
- Registrován: 12.10.2009 11:16
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový ventil turba
jo pravda melu zmaty, díky za opravuvitut píše:Muzu ujistit, ze variabilni lopatky turba jsou nataceny prave podtlakovym ventilem (vsechny TDCi FoFoI).

Škoda Octavia 1.9tdi - Nikdy jsem po octávce netoužil a už mám druhou. Ale vždy jen kvůli výhodné koupi nebo kšeftu..
minulá auta:
Škoda Octavia Combi L&K 1.8T RS Look - solidní svezení
Ford Focus 1.4
Renault 25
minulá auta:
Škoda Octavia Combi L&K 1.8T RS Look - solidní svezení
Ford Focus 1.4
Renault 25
- Miro Hudák
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29.08.2009 14:56
Re: Podtlakový ventil turba
Vďaka chlapi, skúsim zmerať ten odpor cievky dúfam, že to nejak nezbabrem. A aký by mal byt ten odpor?
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170


- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový ventil turba
Presne Ti to nereknu, jestli si dobre vzpominam, byly to jednotky Ohm. Kazdopadne tam nesmis mit nekonecny odpor ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

- Miro Hudák
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29.08.2009 14:56
Re: Podtlakový ventil turba
Koľko má konektorov ten ventil? Môže ho prosím niekto nafotiť? Vďaka
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170


Re: Podtlakový ventil turba
tak sleduj hadicku a uvidis ktery to je. vsechny at us tam mas 2 nebo 3 ventyly maji konektor s 2 draty. jinak koukni i na hadicku casto byva u turba derava a pak to min naklapi
- JxJ
- .
- Příspěvky: 464
- Registrován: 30.10.2008 15:48
- Bydliště: Praha 10
Re: Podtlakový ventil turba
Nevíte hoši na kolik vyjde jeho výměna?
JE : Ford Fiesta ST150

BYL : Ford Focus ST225

BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW
BYL : Ford Focus ST225
BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlakový ventil turba
Vymena jednoho ventilku? Asi Te zklamu, na FoFo se dodava jen cela lista se vsemi ventilky a stoji nova pres 4000,- Kc. Da se to jeste udelat tak, ze koupis ventilek na Mondeo, ktery je stejny. Pak uz zbyva jen vrakoviste ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

- JxJ
- .
- Příspěvky: 464
- Registrován: 30.10.2008 15:48
- Bydliště: Praha 10
Re: Podtlakový ventil turba
Aha, no jde mi jen o to, že mam teď auto u známýho na opravě/výměně vstřiků a řikal, že mam prasklej podtlakovej ventil nebo hadici k němu ( teď si nejsem jistej), tak jen sonduju na kolik to vyjde. Je to stejně jedno¨- pálka to bude tak jako tak
No nicméně ti děkuju za info .

No nicméně ti děkuju za info .
JE : Ford Fiesta ST150

BYL : Ford Focus ST225

BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW
BYL : Ford Focus ST225
BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW
- cole
- Nováček
- Příspěvky: 187
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Linz AT
Re: Podtlakový ventil turba
no tiez som mal podobny problem s ff1 auto netahalo a pri 2100 otackach som dostal taky kopanec ze mi hlavu odtrhlo skoro.. zly bol nejaky ventil zhora, ale vraj nebol podtlakovy a z buracky ma vysiel na 30 ojro tusim oprava trvala tak 2 min... 

Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host