cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 29.06.2009 11:59
cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Zdravím všechny !!!
Mám dotaz: při volnoběhu se mi ozývá nepravidelné klepání od motoru, jako by se něco unášelo a sem tam na něco narazilo, při sešlápnutí spojky rázy zmizí...vydím to na spojkové ložisko, nebo setrvačník...už jste se s tím někdo setkal? Díky
FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Mám dotaz: při volnoběhu se mi ozývá nepravidelné klepání od motoru, jako by se něco unášelo a sem tam na něco narazilo, při sešlápnutí spojky rázy zmizí...vydím to na spojkové ložisko, nebo setrvačník...už jste se s tím někdo setkal? Díky
FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Setrvák normální stav dělá mi to taky.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 29.06.2009 11:59
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
tomason : díky...hned jsem klidnější , každopádně je to nepříjemné.....
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Je ,ale dokud ti to nerachtá po vypnutí brutálně tak to jezdí pořád on časem získá vůle a rachta.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 29.06.2009 11:59
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Při vypínání motoru to jak říkáš "zarachtá" , to by mě ani moc nevzrušovalo, setrvák se dotočí a zacvaká v něm...Více mě zneklidňuje nepravidelné "cvakání" při volnoběhu, někdy cvaká, někdy ne.....
- cmax
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 15.11.2008 16:39
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Je to zotrvačnik mne to robi tiež--tiež cmax 2005 1,8 tdci
Ford Focus C-Max, 1,8 TDCi, r. 2005, Ghia
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Toho sem si taky všiml nedělá to vždy a nejhorší je vypínat studený motor tak pak to zaklepe pěkně .Už ho vypínam jen se spojkou.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 12.02.2010 23:34
- Bydliště: Praha
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Zdravim,
mam auto cca 3 tydny (koupe v bazaru). Dnes jsem si toho vsiml take. Rachtani se ozyva ve chvili, kdy neni seslapla spojka (a to jeste ne uplne vzdycky). Jakmile spojku seslapnu rachtani zmizi. Nejdrive jsem si myslel, ze by to mohlo byt neco v motoru, protoze jsem dnes poprve bral naftu Verva od Benziny. Pak jsem to ale konzultoval se znamym a prisli jsme na spojitost se spojkou. Negativni vliv na jizdni vlastnosti (vykon motoru, razeni atd.) jsem zatim nezaznamenal, jen vetsi otresy. resp. vibrace v rychlostech nad 120kmh, ale to prisuzuji nevyvazenym kolum.
Resil jste to nekdo, nebo to proste nechavate a neresite? Na kolik by pripadne prisla oprava (pokud tedy budeme uvazovat problem setrvacniku)? Me to docela znervoznuje
DIky
mam auto cca 3 tydny (koupe v bazaru). Dnes jsem si toho vsiml take. Rachtani se ozyva ve chvili, kdy neni seslapla spojka (a to jeste ne uplne vzdycky). Jakmile spojku seslapnu rachtani zmizi. Nejdrive jsem si myslel, ze by to mohlo byt neco v motoru, protoze jsem dnes poprve bral naftu Verva od Benziny. Pak jsem to ale konzultoval se znamym a prisli jsme na spojitost se spojkou. Negativni vliv na jizdni vlastnosti (vykon motoru, razeni atd.) jsem zatim nezaznamenal, jen vetsi otresy. resp. vibrace v rychlostech nad 120kmh, ale to prisuzuji nevyvazenym kolum.
Resil jste to nekdo, nebo to proste nechavate a neresite? Na kolik by pripadne prisla oprava (pokud tedy budeme uvazovat problem setrvacniku)? Me to docela znervoznuje

DIky
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Má s tím najeto přes 30000km a je to furt stejný do 20 tisíc se vejdeš mylsím,že na Moravě i méně.Nevím na 100% zda to dělá od koupě ,ale asi ano těd mam 90tisíc.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 12.02.2010 23:34
- Bydliště: Praha
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
No ja to behem pristiho tydne povezu pouze na konzultaci do neFord servisu, aby si to poslechli a popripade rekli, co s tim dal a zda ma cenu to resit. Ale pokud si s tim najel 30 000 Km a zadny problem, ktery by s tim mohl souviset si nezaznamenal, tak jsem trochu klidnejsi. Kazdopadne dam vedet, jak jsem dopadl...
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 12.02.2010 23:34
- Bydliště: Praha
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Tak dneska jsem byl v servisu na vyvazeni kol, to vyresilo problem s klepanim pri rychlostech nad 120kmh. Technik si poslechl i motor a podle nej je to bud setrvacnik nebo spojka. Spise ale priklanel k setrvacniku. On by to pry neresil, pokud to nedela vyrazne vetsi kraval a nema to vliv na jizdni vlastnosti. Jinak povidal, ze nedavno vymenoval setrvacnik na nejakym Renaultu a ze to komplet vyslo na 24 000
Tam to ale bylo totalne v pytli a nebyla jina moznost (pry rany jak z dela). Takze zatim to necham a uvidime.
Jeste jsem zkoumal, jak se to chova za studena a prislo mi, ze klepani se ozyvalo vyrazne mene (mene casteji po sundani nohy ze spojky), nez kdyz byl motor zahraty. Snad to jeste nejakou dobu vydrzi...

Jeste jsem zkoumal, jak se to chova za studena a prislo mi, ze klepani se ozyvalo vyrazne mene (mene casteji po sundani nohy ze spojky), nez kdyz byl motor zahraty. Snad to jeste nejakou dobu vydrzi...
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 12.02.2010 23:34
- Bydliště: Praha
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Zdravim vsechny,
1, jeste pridam jednu zkusenost o kterou se se mnou podelil kolega, ktery ma Mondeo r.v. 2001, motor presne nevim, ale je to naftak 66KW. Udajne mel ten samy problem, ktery jsem popisoval ja a v servisu (Charouz na Cernokostelecke) mu rekli, ze to je remenice. Po vymene to prestalo. Nema nekdo stejnou zkusenost?
2, k problemu se cvakanim motoru, ktery se tu resi... Moc nerozumim tomu, jak je mozne, ze na cvakani dvouhmotoveho setrvacniku ma vliv neseslapla spojka. Prece pokud mam zarazen neutral a neseslaplou spojku, tak jede motor na volnobeh stejne jako kdyz je spojkovy pedal seslapnuty a zarazena libovolna rychlost? Nebo to chapu uplne spatne?
3, mozna trochu OT, ale kdyz uz sem pisu tak se zeptam... jaky doporucujete styl jizdy s 1,6 TDCI 80KW? Jde mi o to, ze pokud jedu ve meste 50kmh, tak na trojku jdou otacky neco malo pod 2000ot/min, coz mi prijde dost a urcite to ma i vliv na spotrbu a motor je hlucnejsi. Na druhou stranu kdyz jedu na ctyrku, tak jsou otacky okolo 1100 ot/min a to mi zas prijde malo a nekde jsem se tu docetl, ze to motoru pomerne skodi. V pripade, ze ale nepotrebuju rychle akcelerovat mi prijde lepsi jezdit na tech 1100 ot/min misto 2000 ot/min. Co myslite?
4, dalsi vec, kterou jsem se tady na foru docet a kterou jsem snad pochopil spravne je, ze u TDCI je lepsi nejezdit na volnobeh (napr. jizda z kopce, dlouhe dojezdy na semafory atd.). Pry to skodi dvouhmotovemu setrvacniku, duvodu ale nerozumim
1, jeste pridam jednu zkusenost o kterou se se mnou podelil kolega, ktery ma Mondeo r.v. 2001, motor presne nevim, ale je to naftak 66KW. Udajne mel ten samy problem, ktery jsem popisoval ja a v servisu (Charouz na Cernokostelecke) mu rekli, ze to je remenice. Po vymene to prestalo. Nema nekdo stejnou zkusenost?
2, k problemu se cvakanim motoru, ktery se tu resi... Moc nerozumim tomu, jak je mozne, ze na cvakani dvouhmotoveho setrvacniku ma vliv neseslapla spojka. Prece pokud mam zarazen neutral a neseslaplou spojku, tak jede motor na volnobeh stejne jako kdyz je spojkovy pedal seslapnuty a zarazena libovolna rychlost? Nebo to chapu uplne spatne?
3, mozna trochu OT, ale kdyz uz sem pisu tak se zeptam... jaky doporucujete styl jizdy s 1,6 TDCI 80KW? Jde mi o to, ze pokud jedu ve meste 50kmh, tak na trojku jdou otacky neco malo pod 2000ot/min, coz mi prijde dost a urcite to ma i vliv na spotrbu a motor je hlucnejsi. Na druhou stranu kdyz jedu na ctyrku, tak jsou otacky okolo 1100 ot/min a to mi zas prijde malo a nekde jsem se tu docetl, ze to motoru pomerne skodi. V pripade, ze ale nepotrebuju rychle akcelerovat mi prijde lepsi jezdit na tech 1100 ot/min misto 2000 ot/min. Co myslite?
4, dalsi vec, kterou jsem se tady na foru docet a kterou jsem snad pochopil spravne je, ze u TDCI je lepsi nejezdit na volnobeh (napr. jizda z kopce, dlouhe dojezdy na semafory atd.). Pry to skodi dvouhmotovemu setrvacniku, duvodu ale nerozumim

- L_u_k_y_n
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 10.04.2009 14:26
- Bydliště: Praha-východ
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
ad 3) tu padesátku bych jezdil na 3jku, čtyřka je podtočená.
ad 4) spíš bych řekl, že mu naopak nedělá dobře razantní brzdění motorem s podřazováním.
ad 4) spíš bych řekl, že mu naopak nedělá dobře razantní brzdění motorem s podřazováním.
Ford Focus II 2.0 TDCi Ghia, r.2005
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06.12.2009 12:05
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Tiež mi to robilo - vymenený dvojhmotný zotrvačník + lamela + ložisko.
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: cvakání při volnoběhu, FORD FOCUS C-MAX, r.v. 2005, 1.8 TDCi
Tiez mi to robi, v servise [Summit BA] povedali, ze je to vporiadku...
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti