ako som spominal, dnes sme dali so zirafakom sukromne stretnutie fanusikov vsetkych focusov. Bez rozdielu rasy, vyznania a hlavne modelov !

I ked hlavnym ucelom zrazu bola obchodna transakcia tykajuca sa podloziek pod spz (viac info a fotka vo fotogalerii misoo focus), doslo aj na porovnavanie aut a dokonca aj na testovacie jazdy !
Vsetci vieme, ze focus vzdy bol, je a dufajme ze bude etalonom jazdnej kvality vo svojej triede, ale nepamatam sa ze by niekto vzajomne porovnaval minulu a sucastnu generaciu tohoto skveleho auta. Hlavne ked su obe auta vybavene sportovymi strunami Eibach PRO-KIT (originalne prislusenstvo fordu). Zvedavost nedala na seba dlho cakat a prvy vyrazil na testovaci okruh (60% dialnica, 30% zatacky pripajacie useky k dialnici a 10% sikany pred BA fordom) zirafak v misoovom ciernom focuse. Auto drzalo pekne, struny spravili svoje i ked progresivne pruzenie a hlavne misoove 205/55R16 nezanechali zirafaka na pochybach, ze komfortu je stale dostatok. Radenie je klasicky fordovske, cize bezchybne. Avsak zirafak hned odhalil neduh aktualneho focusa a to je vysoke sedenie. Motoricky bol zirafak spokojny, hlavne vo vyssich otackach. Bolo vsak citit, ze auto je nove a ma svoje vykonove zlate casy este pred sebou. Zaroven chvalim zirafaka za kvalitny jazdecky styl, je vidno ze vie co je to sportova jazda (i ked sa velmi snazil a cudzie auto setril), a ma cit pre auto ! Nasleduje jazda misoo-a v zirafakovom focuse. Misoo chvali nizsie sedenie (ticho zavidi) a vyraza na trat. Nizkoprofilove kvalitne gumy spolu s eibachmi odvadzaju svoju robotu dokonale, auto sedi jak pribite a takmer sa nenaklana. Pritom nejde zdaleka o hrkalku a auto je zaroven dostatocne komfortne na denne pouzivanie. Motor nie je papierovo az tak silny ako v misoovom aute, ale auto je lahsie, takze subjektivny pocit z vykonu je velmi podobny. Motor nebol setreny hned od narodenia a doslova prachol po vyssich otackach a misoo si jeho tocivost doslova vychutnaval a uzival si sportovy zvuk a vykon. Tiez musime pochvalit kvalitny volant a prevodovku, jednoducho povedane klasicky focus v tom pravom slova zmysle ! Zirafakove upravy, vkusne zapracovane do inerieru auta zvysovali radost z jazdy.
Na zaver skupinova foto v oblekoch a obaja zucastneni odchadzali spokojni a plni novych zazitkov.

Technicke info :
zirafak
FF1 2005 1060kg, 1,6 benzin 100k, eibach struny, 205/50R16
misoo
FF2 2006 1260kg, 1,6 benzin 115k, eibach struny, 205/55R16
Fotogaleria zrazu :



PS: ospravedlnujeme sa fordu za chvilkove zablokovanie prijazdovej cesty...

