Umřel motor.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Umřel motor.
Zdravim vsechny.
Tak je to tady. zhasnul mi motor behem jizdy v rychlym pruhu, ale nastesti to dopadlo dobre..nasledoval odtah, diagnostika a predem ocekavany verdikt..: vstrikovaci čerpadlo. pri zjisteni ceny cerpadla se o mne pokousela zubata a malem mne vezli houkavym autem. ted to ma kamos, uvidime na co prijde, ale uz se pomalu pripravuju na rozbiti vsech prasatek co mam.
budu informovat jak to dopadlo.. jestli to ovsem preziju..
Tak je to tady. zhasnul mi motor behem jizdy v rychlym pruhu, ale nastesti to dopadlo dobre..nasledoval odtah, diagnostika a predem ocekavany verdikt..: vstrikovaci čerpadlo. pri zjisteni ceny cerpadla se o mne pokousela zubata a malem mne vezli houkavym autem. ted to ma kamos, uvidime na co prijde, ale uz se pomalu pripravuju na rozbiti vsech prasatek co mam.
budu informovat jak to dopadlo.. jestli to ovsem preziju..
Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Umřel motor.
To je mi líto. Kolik jsi měl nalitané?
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.10.2008 18:10
Re: Umřel motor.
Že se tak ptám, to se tady ještě nikdo nepokoušel čerpadlo opravit? Co jsem se doslechl, tak je to u VP30 a VP44 docela "běžná" závada - u obou čerpadel vždy ta stejná - vyhoří tranzistor, dá se opravit asi tak za dvacku (tolik stojí nový tranzistor). Je to samozřejmě risk, ale vzhledem k ceně by to možná stálo za pokus, ne? Zkuste vygooglit návod na opravu VP44 (u VP30 je to naprosto to samé, ale VP44 se líp hledá), našel jsem to v angličtině i češtině.
- ziky31
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 10.11.2009 18:37
Re: Umřel motor.
To zni pekne, ze existuje takova levna varianta, jsem zvedav s jakym ALE kdo prijde. Neni mi jasny proc by se teda platilo za opravu cerpadla 20000Kc, kdyz soucastka stoji udajne 20Kc. Myslim, ze asi nebude chyba jen v elektronice ale a to predevsim v mechanice.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Re: Umřel motor.
O tom tranzistoru jsem taky slysel. manici, co se zabyvaji jen temito opravami cerpadel pripustili, ze ta moznost tady samozrejme je, ale je velice, velice nepravdepodobna. kdyby tyto zavady byly z vetsi casti timto tranzistorem, tak by to podle mne Ford jiz vyresil a nepresel by na system TDCI. jinak motor mel na hrbu 170tis...takze uz se to dalo cekat.. 

Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
- risomas
- Pokročilý
- Příspěvky: 703
- Registrován: 21.05.2008 14:14
- Bydliště: BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Umřel motor.
Zavada bola vyriesene v roku 2000. Focusom s TDDI 2001 a novsie uz cerpadlo neodchadza.
Na TDCi sa preslo lebo su vykonnejsie.
Na TDCi sa preslo lebo su vykonnejsie.
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373


toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373


-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.10.2008 18:10
Re: Umřel motor.
Není to věcí Fordu, ale Bosche. Vzhledem k tomu jaký tranzistor v čerpadle odchází a jak je zapojený, panuje mezi elektroniky co měli tu čest řídící jednotku prozkoumat takový názor, že se pravděpodobně jedná o konstrukční chybu ze strany Bosche a to samosebou Bosch nikdy nepřizná (nebo že by ano? já nikde nic nenašel). Opravy té elektroniky se oficálně nedělají, asi protože na jakékoliv zásahy není stavěná (viděli jste to někdy rozebrané?), taky by Bosch musel nejdřív přiznat chybu a výrobce víc vydělá, když prodá nové čerpadlo za 30 tisíc, než když vymění tranzistor za dvacku. Ale dá se najít spousta inzerátů, hlavně polských, kde opravu řídící jednotky čerpadel VP44 a VP30 nabízejí. Tranzistor nevyhoří proto, že je v čerpadle nějaká mechanická závada, on to nemá jak "poznat". Sám jsem ještě opravovat čerpadlo zatím nepotřeboval, ale našel jsem pár diskuzí a ohlasů (můžu sem postnout linky, když bude zájem), že opravit to skutečně jde a skutečně to funguje, ale nikomu to nenutím, jen upozorňuju.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Re: Umřel motor.
Musim uznat, ze Knedlajz mel pravdu...sundal jsem RJ z cerpadla a opravdu je bouchly tranzistor..dnes, nebo zitra ho vymenim a dam vedet co a jak..pevne doufam, ze to problem vyresi.. 

Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.10.2008 18:10
Re: Umřel motor.
Ještě dodám pár linků na pár diskuzí o opravách řídících jednotek čerpadla (doufám že tu url nejsou zakázaný):
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=5260 - tady je česky jak opravit VP44 z opela, ale postup je stejný i pro VP30
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f1 ... ion-73680/ - anglicky
dá se najít i rusky, ale to je zrovna nějak offline a polsky a tomu zas nerozumim
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=5260 - tady je česky jak opravit VP44 z opela, ale postup je stejný i pro VP30
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f1 ... ion-73680/ - anglicky
dá se najít i rusky, ale to je zrovna nějak offline a polsky a tomu zas nerozumim
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Re: Umřel motor.
nasel jsem navod, ctyri typy tranzistoru ktery se daji pouzit. zitra jdu do kramu na nakup a pak hura na vymenu. jsem dost zvedavej. 

Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
- ziky31
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 10.11.2009 18:37
Re: Umřel motor.
to Dawyd: tak co, uz si na neco prisel? Jsem jak na trni, drzim palce.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Re: Umřel motor.
No zatim nic...
tranzistor je vymeneny a porad jen tocim a tocim....ale z nadrzky v cerpadle mi nafta mizi, takze to asi mozna bude jen zavzdusneny...dneska to zkusime protlacit rucne a uvidim..

Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Umřel motor.
No ono ten tranzistor neumre jen sam od sebe. Podle me umrel kvuli tomu ze cerpadlo neni mechanicky uplne vpoho a je treba trochu pridrene a ma vetsi odber z toho trandaku a ten bouchl. Vymenis a casem muzes mit zas problem, navic by se mohly dostavat spony z cerpadla do vstriku...
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.10.2008 18:10
Re: Umřel motor.
Samozřejmě v čerpadle mohlo odejít úplně colkoliv, stejně tak mohl ten tranzistor s sebou něco dalšího vzít. Můj (a nejen můj) názor je, že vzhledem k tomu, jak je tranzistor zapojený a jak by měl být dimenzovaný, tak neodejde, i když se pohyblivá část toho ventilu úplně zadře.
Pro info, někde jsem četl zajímavé hodnoty, např. proud při jeho sepnutí je přes 20 ampér, po chviličce (nasycení jádra) klesne na cca 10 ampér.
Orientačně by se dala ověřit funkčnost tak, že se připojí k cívce nějaký měřák, nejlépe osciloskop (s multimetrem z lídlu změříte prd). Pokud při startování přichází pulzy, je to ok a elektronika pracuje. Pokud by byla cívka vyzkratovaná, buď elektronika hned vyhoří, nebo se bude šíleně zahřívat. Stejně je možné změřit i ventil přesuvníku, ale mám pocit, že motor by se rozjel, i kdyby přesuvník vůbec nefungoval.
Pro info, někde jsem četl zajímavé hodnoty, např. proud při jeho sepnutí je přes 20 ampér, po chviličce (nasycení jádra) klesne na cca 10 ampér.
Orientačně by se dala ověřit funkčnost tak, že se připojí k cívce nějaký měřák, nejlépe osciloskop (s multimetrem z lídlu změříte prd). Pokud při startování přichází pulzy, je to ok a elektronika pracuje. Pokud by byla cívka vyzkratovaná, buď elektronika hned vyhoří, nebo se bude šíleně zahřívat. Stejně je možné změřit i ventil přesuvníku, ale mám pocit, že motor by se rozjel, i kdyby přesuvník vůbec nefungoval.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Re: Umřel motor.
Tak po vymene tranzistoru stale nic...porad jen toci. nedalo mi to a znovu jsem otevrel RJ cerpadla a zkontroloval to. prace opravare fakt nic moc. spatne proletovano, jen samej studenak a jeden fous dokonce nepriletovanej vubec.
musim sehnat nejakej kvalitni servis. ach jo, ja se z toho asi nevymotam.. 


Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host