krásne urobené, avšak treba poznamenať že to platí len vtedy ak sa stretnú rovnocenní súperi (čiže identické autá s rovnakou hmotnosťou)
vtedy platí že 50ka a 50ka
(hybnosť = hmotnosť krát rýchlosť sa vlastne eliminuje vdaka rovnakej hmotnosti...)
ale ak sa stretne nákladiak cca 40 ton s osobným autom cca 1 tona tak hybnosť = hmotnosť krát rýchlosť bude v značnom nepomere k osobnému automobilu čiže to bude ako keby automobil nabúral v 95 km rýchlosti a nákladiak 5 km... a tomu budú zodpovedať aj deformácie osobného automobilu...
povedzme u nejakej Q7 s 2,5 tony a nejakej fábie s 1 tonou to bude cca v tom pomere 2,5 : 1 čiže fabka ako keby to praštila do steny v 70ke a Q7 akoby 30kou...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------ modrá je dobrá ale iba ako farba auta + 100 fordích koníkov
Nejen o hmotnosti, jsou to dve ruzne kineticke energie:
W1 = 1/2 * m1 * v1^2
W2 = 1/2 * m2 * v2^2
Tz se musi promenit v praci, pokud obe hmoty na konci prechodneho deje se nepohybuji,
v1=v2=0
Prace = zpomaleni obou predmetu, deformovani materialu na obou stranach, pripadne zmena smeru pohybu predmetu, ktery ma mensi energii.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White