V neděli ráno jsem se vydal na střelnici, abych vymetl pavučiny z laufu. Asi kilometr před střelnicí jsem narazil na zatopenou asfaltku v délce cca 70 m, všude okolo na poli samozřejmě také voda. Zastavil jsem a čekal co se bude dít (netušil jsem jak je voda hluboká). Za pár minut přijel kolega na motorce a když to uviděl, zrovna to otočil a jel nazpět. Čekal jsem dál. Během chvilky přes vodu přijel favorit a řidič říká, že se to dá pomalu projet. No co, tak to zkusím taky. Zařadil jsem jedničku a pomalu vyjel. Voda dosahovala až ke spodní hraně dveří a jenom jsem čekal, kdy mi šplouchne do kabiny. Naštěstí se tak nestalo. Chyběly mi poslední dva metry ke konci louže, když se můj parník zakuckal a zastavil. V tu ránu by se ve mně krve nedořezal. Kolem auta cca 15 cm vody, nikdo v dohledu a auto nejede. Co s tím? Pár minut jsem se pokoušel startovat, ale místo protočení starteru to ani neškrtlo. Postupně jak vytékala voda z různých částí vozidla, i startování vypadalo nadějně. Konečně se mi podařilo nastartovat, ikdyž z výfuku šel bílý dým. Podařilo se mi dojet na střelnici. Auto jsem nechal chvíli blafkat a kouř z výfuku postupně slábl, až úplně ustal. Otevřel jsem kapotu a vyndal vzduch. filtr. Byl hodně vlhký a na dně krabice pro filtr byla malá loužička. Vodu jsem vysušil a filtr nechal schnout na kapotě. Mezitím normálně přijela další vozidla, octa, super, filcka, favorit a všechna bez problémů.
Během soutěže jsem místo soustředění se na terč přemýšlel jak se dostanu zpět přes velkou vodu. Soutěž jsem nakonec ustál (1. místo) a vrátil se k autu. Filtr pořád vlhký – vložil jsem ho na své místo, ale víko jsem nechal pootevřené, aby vzduch nebyl nasáván z nasávací trubice, která vede někam do blatníku, ale aby vzduch byl nasáván z motorového prostoru, kde je mnohem menší nebezpečí přisátí vody. Zatopenou cestu jsem pomalu bez problémů projel. Doma jsem filtr nechal sušit ještě celé odpoledne, ale pořád byl trochu vlhký.
Stalo se vám to též? Jaký je správný postup v takové situaci? (samozřejmě nebrodit) Myslíte, že vlivem vlhkosti v sání mohlo dojít k poškození motoru nebo jiných částí? Auto momentálně jede bez problémů.
Utopený parník
- /sm/
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 14.01.2010 17:02
- Bydliště: okres Hodonín
Utopený parník
Mondeo 2.2 TDCi Ghia, 06/2006

- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Utopený parník
Nemyslim si, ze by nasati vlhka mu melo nejak ublizit, max kapicky vody mohou poskodit vahu vzduchu (púripady VW TDI) a nebo lopatky turba,a le to by to muselo jit dlouhodobe.
Dokonce se u motoru pouziva dekarbonizace, kdy do sani po nastartovani a zvyseni otacek zasnes rozprasovacem strikat vodu
Dokonce se u motoru pouziva dekarbonizace, kdy do sani po nastartovani a zvyseni otacek zasnes rozprasovacem strikat vodu
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Utopený parník
Ace má pravdu tu dekarbonizaci jsem na benzin. Scenicu dělal taky,dělá se ale jen na atmosférach,ale o to nejde.Spíš by to chtělo skontrolovat olej jestli se něco málo nedostalo do něj a nenadělalo emulzi.Kdyby to bylo na mě tak ten olej vyměním i bez kontroly,nejsou to všechny peníze a je jistota a vzduch. filtr by šel ven taky.
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Utopený parník
I na turbo motorech to muzes delat, ale nestrikat pred turbo,a le az za intercooler
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Utopený parník
Jo ale dělá se to hrozně špatně musíš přetlačit nějakých čtvrt až pul atmosfery tlaku v sáni při cca 2000ot. to podle auta a typu turba,tak si na tohle troufne jen málokdo.
Nicmeně ten olej a filtr bych vyměnil.
Nicmeně ten olej a filtr bych vyměnil.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů