Stránka 1 z 1

Čidlo teploty motoru

Napsal: 08.01.2011 17:00
od Schnack
Dobrý den,

po dvouletém provozu začal trošku zlobit Fofík. Studený motor náhle nechce startovat, při přidání plynu šly otáčky dolů až motor zhasl. Po třetím pokusu se rosvítila kontrolka závady na motoru. Ručička od teploty motoru vystřelí na max. teplotu a po chvilce jde "nadoraz" na nulu. Palubní diagnostika hlásí chybu D073, což je "chybná data od chlazení motoru". Když se nechá motor krátkou chvilku zahřát (stačí i půl minuty), tak už na plyn reaguje správně, otáčky neklesají a dá se jet.

Asi jsem odhalil příčinu - viz. foto :)

Chci se zeptat - jsem schopen si čidlo (nebo jen kabely od čidla) vyměnit sám, nebo to mám radši dát do servisu? Od čidla kabel vede k nějakému svazku kabelů a ke konektoru na levé straně. Je tam nějaký zádrhel, na který bych si měl dát pozor?

Díky za jakékoliv rady

Schnack

Re: Čidlo teploty motoru

Napsal: 08.01.2011 17:16
od spanel
Vypadá to, že ti tam vlezla kuna, nebo jiný podobný zmetek a překousala to. Podnikni opatření (100% funguje pouze sklopec a hlava z makrely a sud plný vody). Jinak ti tam vleze zase a překouše to znova.
Jinak bych doporučoval koupit nové čidlo a kabely se nepokoušet opravovat, aby se nezměnil odpor. Pokud je čidlo přístupné, tak by neměl být problém doma jej vyměnit.

Re: Čidlo teploty motoru

Napsal: 08.01.2011 17:30
od Schnack
Jeste mam jednu otazku - da se zatim jezdit i takhle? Zda se mi, ze to jede porad na sytic (aspon podle okamzite spotreby, u ktere ted vidim cisla drive nevidana :( ).

Re: Čidlo teploty motoru

Napsal: 08.01.2011 17:33
od spanel
No, jezdit se s tím dá, ale motoru to neprospívá a ani peněžence. Cena čidla by neměla být zničující. :D

Re: Čidlo teploty motoru

Napsal: 08.01.2011 21:05
od foki
to jsou prehrizane draty od kuny , staci je spajet ne? cidlo se menit nemusi . a protoze to nema udaj teplote tak to jede na sytic a mozna by se mela rozsvitit i konrolka motoru .

Re: Čidlo teploty motoru

Napsal: 09.01.2011 10:47
od Schnack
Tak nouzově ubastleno a OK :) Naštěstí to nepřehryzalo nic dalšího (aspoň se to tak zdá).

Ještě mám jednu otázku na někoho zkušeného. Předem musím podotknout, že mi to dělalo už dříve, takže to s tím přehryzáním to nemá nic společnýho.

Po vypnutí zapalování (celou dobu) mi ukazatele od paliva a teploty motoru ukazují zhruba na polovinu (víceméně svisle). Po nastartování jdou na nulu a pak začnou ukazovat reálnou hodnotu. Netušíte co by mohlo dělat tohle?

Díky

Re: Čidlo teploty motoru

Napsal: 09.01.2011 12:02
od Jardak

Re: Čidlo teploty motoru

Napsal: 09.01.2011 12:34
od Schnack
diky moc.

Re: Čidlo teploty motoru

Napsal: 10.01.2011 10:13
od hihi
Spanel zrejme netusi, ze kabelove svazky stoji majlant... A ze s cidly nemaji prekousane draty nic spolecneho. I kdyz i jim navrzena oprava ma svuj vyznam. Rad bych mu (byt servisak) servisoval auto :-). Nic ve zlem :-). I když i já mám místo jednoho štekru k chlazení "čokoládu" a je to hnus, ale funguje to a cena zprovoznění ca 10,-.

A ještě mám prodloužený vodič k čidlu teploty na IC, taky k alternátoru z RJ... Jak šel čas, byly prostě potřeba delší.

Re: Čidlo teploty motoru

Napsal: 10.01.2011 17:58
od spanel
No, vycházel jsem z toho, že autor píše - kabely k čidlu. Já mám jiný motor, tak jsem to nějak nestudoval. Nejsem elektronik, ale z praxe vím, že čím víc spojů, tím se zvyšuje přechodový odpor a u odporových čidel to může hrát jistou roli. Nevhodně či špatně provedný spoj na autoelektroinstalaci může hrozit minimálně stopem někde na cestě a někdy i třeba požárem vozu. Dále mám některé negativní zkušenosti s neoriginálními díly již od Š125L a snímači na O VeA a O VeBe. A vycházím z toho, že lidi dnes většinou své ojetiny prodávají a prodat auto se zbastlenou elektroinstalací se povede snad jen nějaké lamě. Je fakt, že na fórech je hodně bastličů a pak ovšem lituji ty, co si po nic to auto koupí. Jsou prostě věci z běžné údržby, které si vždy budu dělat sám, a pak jsou věci, které raději svěřím servisu a jak jsem v životě poznal, tak ne každému. Osobně bych rád za nějaký čas, až budu prodávat svého FoFíka, aby ten, kdo ho ode mě koupí, byl přesvědčen, že auto je ve stavu, v jakém bylo deklarováno, má vlastnickou a servisní historii a nejsou na něm provedeny technicky nepřijatelné úpravy A to samé bych očekával i od toho, od koho budu auto kupovat. Jak jsem napsal, vyměnit lze spousta věcí i doma, kdo chce trávit volný čas ležením pod autem, tak prosím, ale když už tedy ležet, tak v maximální možné míře profesionálně. Tož tak.

Re: Čidlo teploty motoru

Napsal: 11.01.2011 00:37
od hihi
Souhlas... Ale to, co potřebuju v autě já, stojí 4500,- Kč. A jde mi jen a pouze o koncovku konektoru na alternátor. Jenže koupit lze jen komplet kabeláž. Předpokládám, že je to všude jinde stejný. Tož tak.