MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2011 13:33
MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Ahoj,
nechal jsem menit chladici kapalinu a auto mi netopi. Motor je zahraty cca po 5km jizdy, ale z topeni fouka jen velmi velmi vlazny vzduch. Hledal jsem tady na foru ale vetsinou se problem tykal termostatu, ten jsem vyloucil, protoze hadice u chladice motoru je tepla = termostat otevrel velky okruh.
Hladina kapaliny je stale na MAX - neutika. Kapalina neni nijak zbarvena nebo tak.
Netusite jestli neni nutne nejak chladici okruh odvzdusnit?
Muze byt vadny vymenik topeni?
Je na topeni jeste nejaky ventil nebo jina cast ktera by to mohla mit na svedomi?
Diky
nechal jsem menit chladici kapalinu a auto mi netopi. Motor je zahraty cca po 5km jizdy, ale z topeni fouka jen velmi velmi vlazny vzduch. Hledal jsem tady na foru ale vetsinou se problem tykal termostatu, ten jsem vyloucil, protoze hadice u chladice motoru je tepla = termostat otevrel velky okruh.
Hladina kapaliny je stale na MAX - neutika. Kapalina neni nijak zbarvena nebo tak.
Netusite jestli neni nutne nejak chladici okruh odvzdusnit?
Muze byt vadny vymenik topeni?
Je na topeni jeste nejaky ventil nebo jina cast ktera by to mohla mit na svedomi?
Diky
Mondeo MK3 2001 2.0 107kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 05.05.2010 20:30
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Prvá otázka je, či ti to pred výmenou topilo....Ak áno, robil si si to sám, alebo ti to robili v servise? Prvou vecou by som začal tou najjednoduchšiou a najpravdepodobnejšou a to je vodný systém ovzdušniť. Dostaneš sa k hadici na topenie do kabíny? Keď ju stlačíš, musíš cítiť, že je plná, dá sa to spozorovať aj v nádobke, že sa zvačší po stlašení jej objem...
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2011 13:33
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Jestli to pred vymenou topilo bohuzel nevim, auto jsem mel chvilku a hned jsem ho dal do servisu na vymenu klapek v sani, olej atd.
Vodni system bych rad odvzdusnil, ale nevim jak. V Jak na to jsem nasel nasledujici postup (v priloze) ale myslim si ze kdyz sem s autem najel uz cca 300km tak by se to melo odvzdusnit samo, protoze motor de facto prosel vsemi rezimy posanymi v knizce a vicko jsem nekolikrat otviral. Ale tezko rict, zkusim to az prijdu z prace.
Vodni system bych rad odvzdusnil, ale nevim jak. V Jak na to jsem nasel nasledujici postup (v priloze) ale myslim si ze kdyz sem s autem najel uz cca 300km tak by se to melo odvzdusnit samo, protoze motor de facto prosel vsemi rezimy posanymi v knizce a vicko jsem nekolikrat otviral. Ale tezko rict, zkusim to az prijdu z prace.
Mondeo MK3 2001 2.0 107kW
- Spyke
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.10.2010 19:55
- Bydliště: Prostějov
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
K radiátoru ti vedou dvě hadice, po zahřátí zkus, zda jsou obě horké, že radiátor je průchozí a není zanesen. Pokud jsou obě zhruba stejně horké a přesto netopí, tak máš závadu právě na těch klapkách, které ovládají proudění teplého a chladného vzduchu. Mě se Mondeo odvzdušnilo samo, s tím by problém být neměl.
Ford Mondeo 2.0i/107 kW rok 2002 Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2011 13:33
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Sice jsem si neosahal hadice, ale vsiml jsem si nasledujiciho. Kdyz zacne jit z vydechu vlazny vzduch zkusil jsem nastavit teplotu na LO, ale nic se nezmenilo, z vydechu jde stale stejne vlazny vzduch, tudiz to prisuzuji, jak psal Spyke, te klapce ktera "micha"teply a studeny vzduch.
Jdu to zkusit najit jak se k ni dostanu, predpokladam ze bude potreba rozebrat palubovku na atomy.
Jdu to zkusit najit jak se k ni dostanu, predpokladam ze bude potreba rozebrat palubovku na atomy.

Mondeo MK3 2001 2.0 107kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2011 13:33
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Nikde nic,
netusite nekdo jak se dostat na klapku ktera ovlada teply/studeny vzduch? Auto ma automatickou klimu.
netusite nekdo jak se dostat na klapku ktera ovlada teply/studeny vzduch? Auto ma automatickou klimu.
Mondeo MK3 2001 2.0 107kW
- Spyke
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.10.2010 19:55
- Bydliště: Prostějov
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Proč nezkusíš ty hadice? Je to jednoduché, nic nerozebíráš a budeš mít jistotu, že ti koluje topením voda bez problémů. Pak bych se teprve začal šťourat v klapkách. Pak ještě existuje test na klimu, ale nevím, jestli ti to pomůže.
Test automatické klimatizace:
1.Self-test:
- stisknout krátce současně tlačítko:off + ofuk na nohy a potom stisknout
do 1,5 sek. tlačítko auto
- proběhne test, buď se zobrazí chyba nebo 88 což znamená O.K.
- tlačítko čelního skla znamená vymazání chyb a exit, jiné tlačítko exit
2.Odečet již zaznamenaných (uložených) chyb:
- stisknout krátce současně tlačítko:off + ofuk na nohy a potom stisknout
do 1,5 sek. tlačítko čelní ofuk(do tváře)
- pokud je uložená chyba, tak se zobrazí
- tlačítko čelního skla znamená vymazání chyb a exit, jiné tlačítko exit
3.Zjištění verze softwaru aut. klimy:
- stisknout krátce současně tlačítko:off + ofuk na nohy a potom stisknout
do 1,5 sek. tlačítko AC
Chybové kódy:
B1200 - AC control module - internal fault (interní chyba)
B1242 - AC heater recirculation flap motor (klapka vnitřního okruhu)
B1251 - In-car temperature sensor - open circuit (snímač vnitřní teploty prerušený)
B1253 - In-car temperature sensor - short circuit to earth (snímač vnitřní teploty zkratovaný na kostru)
B1259 - AC sunlight sensor - open circuit (sluneční senzor přerušený)
B1261 - AC sunlight sensor - short circuit to earth (sluneční senzor zkratovaný na kostru)
B1262 - AC heater defrost flap motor (odmrazovací klapka)
B1263 - AC heater footwell flap motor (klapka ofuku nožního prostoru)
B1342 - AC control module - internal fault (interní chyba)
B1676 - AC control module - supply voltage (napájecí napětí)
B2297 - Heater output temperature sensor - open cirsuit (výstupní teplotní snímač přerušený)
B2298 - Heater output temperature sensor - short circuit to earth (výstupní teplotní snímač zkratovaný na kostru)
B2308 - In-car temperature sensor blower (snímač vnitřní teploty větráček ?)
Test automatické klimatizace:
1.Self-test:
- stisknout krátce současně tlačítko:off + ofuk na nohy a potom stisknout
do 1,5 sek. tlačítko auto
- proběhne test, buď se zobrazí chyba nebo 88 což znamená O.K.
- tlačítko čelního skla znamená vymazání chyb a exit, jiné tlačítko exit
2.Odečet již zaznamenaných (uložených) chyb:
- stisknout krátce současně tlačítko:off + ofuk na nohy a potom stisknout
do 1,5 sek. tlačítko čelní ofuk(do tváře)
- pokud je uložená chyba, tak se zobrazí
- tlačítko čelního skla znamená vymazání chyb a exit, jiné tlačítko exit
3.Zjištění verze softwaru aut. klimy:
- stisknout krátce současně tlačítko:off + ofuk na nohy a potom stisknout
do 1,5 sek. tlačítko AC
Chybové kódy:
B1200 - AC control module - internal fault (interní chyba)
B1242 - AC heater recirculation flap motor (klapka vnitřního okruhu)
B1251 - In-car temperature sensor - open circuit (snímač vnitřní teploty prerušený)
B1253 - In-car temperature sensor - short circuit to earth (snímač vnitřní teploty zkratovaný na kostru)
B1259 - AC sunlight sensor - open circuit (sluneční senzor přerušený)
B1261 - AC sunlight sensor - short circuit to earth (sluneční senzor zkratovaný na kostru)
B1262 - AC heater defrost flap motor (odmrazovací klapka)
B1263 - AC heater footwell flap motor (klapka ofuku nožního prostoru)
B1342 - AC control module - internal fault (interní chyba)
B1676 - AC control module - supply voltage (napájecí napětí)
B2297 - Heater output temperature sensor - open cirsuit (výstupní teplotní snímač přerušený)
B2298 - Heater output temperature sensor - short circuit to earth (výstupní teplotní snímač zkratovaný na kostru)
B2308 - In-car temperature sensor blower (snímač vnitřní teploty větráček ?)
Ford Mondeo 2.0i/107 kW rok 2002 Ghia
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
přesně tohle sem hledal já...díky 

Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Jaký jsi dal poměr nemrznoucí směsy. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2011 13:33
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Tak sem se prevlik do pracovniho abych se nezaprasil ze si pujdu osahat ty hadice a kdyz sem zahrival auto tak topeni zaclo fungovat uplne normalne
topi to, chladi to uplne normalne ... tosem z toho jelen



topi to, chladi to uplne normalne ... tosem z toho jelen

Mondeo MK3 2001 2.0 107kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2011 13:33
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Vubec netusim, dodal jsem do servisu dve trilitrovky ruzovyho sajrajtu, jak to namichali nevim, ale v nadobce je dost ruzova kapalina, tak je dost mozny ze tam dolili jen 0,4 l destilky neb chladici kapaliny ma byt v mondeu 6,4l co sem cetl.ballu píše:Jaký jsi dal poměr nemrznoucí směsy.
Mondeo MK3 2001 2.0 107kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Možná to dopadne tak, že to začne topit a další km pozvolna začne foukat chladnější a chladnější vzduch. To je pak ten vysoký poměr nemrznoucí, voda ti začne vařit v motoru nedostane se do chladiče a do topení. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Spyke
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.10.2010 19:55
- Bydliště: Prostějov
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Známej kdysi nalil do feldy jen nemrznoucí v domnění, že už je to nařaděné. Vliv na topení to v podstatě nemělo žádný, když po čase dolil čistou vodu a naředil to, tak se nekonala žádná změna. Všechno fachčilo, jak mělo. V poměru vody a nemrznoucí směsi to asi nebude. Možná se ti usadily klapky, jestli ti je měnili, nevím. Pokud to nebude dělat znova nějaké pestvo, tak jsi vyřešil problém a ani nevíš jak... 

Ford Mondeo 2.0i/107 kW rok 2002 Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2011 13:33
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Jelikoz pracuju s pocitacema tak sem na tyhle reseni docela zvyklej
Ale tady fakt netusim. Jel sem s tim cca 50km a vsechno OK. Zejtra to vemu na delsi vejlet a budu to sledovat.
1. varianta je ze to bylo zavzdusnene a nejak se to samo odvzdusnilo (coz nechapu protoze predtim sem s tim autem docela jezdil tak by to melo byt odvzdusnene)
2. varianta je, ze se nejak zasekli klapky a ted se rozhejbaly

1. varianta je ze to bylo zavzdusnene a nejak se to samo odvzdusnilo (coz nechapu protoze predtim sem s tim autem docela jezdil tak by to melo byt odvzdusnene)
2. varianta je, ze se nejak zasekli klapky a ted se rozhejbaly

Mondeo MK3 2001 2.0 107kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2011 13:33
Re: MK3 2.0 107kW po vymene chladici kapaliny netopi
Tak,
vypada to na ty klapky, auto sice topi, ale kdyz ho nastavim na 19 stupnu kdyz venku jsou 3, mel by foukat chladny vzduch, ale fouka horky, kdyz nastavuju klimatizaci tak nepoznam rozdil mezi 19 a 26 stupnu. Takze usuzuju ze sou proste zasekly klapky ktery michaj vzduch. Tusi tady nekdo kde je najdu a jak se k nim dostanu? Autotest klimy probehne OK bez chyby.
vypada to na ty klapky, auto sice topi, ale kdyz ho nastavim na 19 stupnu kdyz venku jsou 3, mel by foukat chladny vzduch, ale fouka horky, kdyz nastavuju klimatizaci tak nepoznam rozdil mezi 19 a 26 stupnu. Takze usuzuju ze sou proste zasekly klapky ktery michaj vzduch. Tusi tady nekdo kde je najdu a jak se k nim dostanu? Autotest klimy probehne OK bez chyby.
Mondeo MK3 2001 2.0 107kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host