Cukání či hopsání auta

Uživatelský avatar
evulka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2011 13:07

Cukání či hopsání auta

Příspěvek od evulka » 24.02.2011 22:36

Takže, než se do mě pustíte, že tohle vlákno někde je, tak na svou obhajobu - prošla jsem všechna témata ohledně cukání, ale je tu samé: cukání při akceleraci, cukání při studeném motoru, cukání při rychlé jízdě, atd.. Jenomže přesně tohle se mého auta netýká...

Mám fokusa II.,1.6 tdci - 80kw, rok výroby 2006, dovezený z Německa. Při koupi najeto 170 000km, vyměněny rozvody, všechny filtry, olej, nyní má 193 000km. Autko má DPF :(

Poprvé jsem zpozorovala problém takto: Jela jsem cca 10 minut, auto bylo čerstvě zahřáté, rychlost 90km/hod. na pětku a najednou mi začlo auto totálně cukat, hopsat či jak to nazvat, bylo to hodně intenzivní....Něco jako když je omezovač ve formuli, nebo jak to popsat.. Vyděšeně jsem vyřadila a neutrál to okamžitě uklidnil, pak jsem dala 4 a v pohodě... no pak už to neudělalo ten den. Další den nic, pak zas nic, po par dnech se to objevilo znovu a už hopsalo i na čtverku. A další den i na trojku :) ... tak jsem to odvezla do servisu, kde to byli dvakrát projet a samozřejmě to nic nedělalo jak naschvál :D Udělali diagnostiku a nebylo vidět jedinou chybu. No a jelikož jsem ještě nevěděla, že se nesmí při DPF přidávat aditivum do nádrže, tak jsem si ho akčně koupila a přidávala.... Auto od té doby přestalo cukat tak intenzivně, to poskakování se stává pořád, ale je mírnější..."Přesunulo" se to pouze na trojku... a ještě zajímavostí je, že auto to vůbec nedělá při akceleraci - i předtím na tu pětku to bylo vždy při konstantím plynu na 2200ot, nyní po tom "přesunutí" to dělá teda na trojce při 1900ot a zejména při jízdě s velmi mírným plynem (dělává to v jednom místě, kama jezdíme, kde je mírný kopeček dolů a je to v obci, takže se jede na trojku s mírným plynem)... A fakt to není to nohama, jak mi řekla kamarádka .)

Tak už nevím jak lépe to popsat.. mám trochu vyčištěný EGR ventil, neměli jsme přípravek na odstranění karbonu, takže mám jen vyšťáranou nejhorší špínu z něho... Tak, zkuste dát hlavy dohromady a poradit mi.... Děkuji.
Hello Kitty Focus 1.6Tdci 80kw, 2006.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od V12 » 25.02.2011 06:38

Ked si spozorovala suvislost medzi aditivom a cukanim, chybu by som hladal prave v palivovom systeme. Napriek tomu ako prve daj riadne vycistit EGR, nie "ïba tak trochu". Potom na origo Ford diagnostiku zistit, ako sa spravaju vstrekovace, popripade urobit ich prepadovy test. Potom sa uvidi. Drzim palce, aby neboli vstreky v haji. To je potom na maslu, hlavne ked sa s tym nepocita. A este jedna rada - nejazdi s tym iba na spotrebu, obcas mu treba riadne sliapnut na krk a povyhanat pavukov z vyfuku. Ten motor ma variabilne turbo, ktore nie prave najlepsie znasa velke mnozstva sadzi. EGR ventilu sa jazda na spotrebu taktiez nepaci.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
evulka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2011 13:07

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od evulka » 25.02.2011 07:15

Díky za odpověď :) No mám strach jít na tu diagnostiku, bojím se výsledku... Jakožto studentka na nové vstřikování fakt nemám :roll: Jejejej, tak snad to bude jen nějaká prkotina...
Hello Kitty Focus 1.6Tdci 80kw, 2006.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od Eidž » 25.02.2011 07:18

Jakmile motor ohřeješ, je u dieselu vhodné to protáhnout a držet 4 až 5 tis. otáček. Je potřeba, aby se saze vypálili a to není za pět vteřin ;-) U DPF je fajn, aby automatická regenerace proběhla celá. Což při městském provozu je asi problém.
Jezdit na úsporu znamená, že plánovaně to protáhnu, abych předešel komplikacím :D
Jinak EGR funguje při nízkých otáčkách a jelikož se cukání objevilo v tomto pásmu, může být potíž v tom. Ale taky v 1000 jiných věcech... :(

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
evulka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2011 13:07

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od evulka » 25.02.2011 08:20

No já normálně jezdím tak 1500-2250ot. a při řazení dosahuju nejvýše těch 3000ot.....Takze těch 4000-5000ot. (5000 už mám myslím červené pásmo na otáčkoměru) je mojemu autku fakt cizí :| Kolem optimálních otáček jsem se taky už cosi načetla, výsledkem byl, guláš v hlavě :) Někdo píše že 1500 neva, jiný píše, že ford motory mají rády spíš vííc otáček, klidně aj nad 3500. Jiní říkají ze v 1750 to má největší cosik, takže optimální je 1750... Takže my s tím jezdíme, aby to moc neřvalo.

No ale to je na jiné téma... Nic určitě nezkazím vyčištěním EGR ventilu, takže kdo mi doporučí vhodný přípravek na ten karbon? Našla jsem na netu nějaký sprej, dovoz z USA a byl v akci z cca 800kč na úžasných cca 400Kč... něco levnějšího? :)
Hello Kitty Focus 1.6Tdci 80kw, 2006.

Uživatelský avatar
evulka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2011 13:07

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od evulka » 25.02.2011 08:29

Tady je ten slavný a pěkně drahý přípravek.. http://www.fm-autodily.com/bg-406-cisti ... -1744.html
Hello Kitty Focus 1.6Tdci 80kw, 2006.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od V12 » 25.02.2011 08:43

evulka píše:...Jakožto studentka na nové vstřikování fakt nemám...
Nechcem byt sprosty, no urobila si kardinalnu chybu, ked si ako studentka kupila naftak so 170 tisic km, navyse s DPF filtrom. Tu pomoze jedine - za par supov sa toho co najrychlejsie zbav a kup jazdenu benzinovu Fiesticku, to bude daleko lepsie riesenie. Tie auta maju problemov podstatne menej a navyse oprava benzinaku je vzdy lacnejsia, ako diesla. Ked k tomu pridam najproblemovejsi motor, ktory sa kedy do Focusov montoval, benzinak je jednoznacna volba.

Je pekne mat v papieroch pisanu spotrebu 5 litrov na 100 km. Ked ale vymenis turbo v hodnote 1000€, za tieto prachy budes jazdit s benzinakom a spotrebou 8/100 2 roky...

Ja byt na Tvojom mieste, IHNED by som sa toho zbavil. Za akukolvek cenu, len aby to bolo z baraku co najskor, skor nez Ti stihne zozrat gate a ako dezert skripta.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
evulka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2011 13:07

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od evulka » 25.02.2011 08:50

:( No koupila jsem si to proto, že teď sice jezdím 50km do školy, ale od října mě čeká denně 160km, proto jsem zvolila nafťáka s nízkou spotřebou.... Po Fiestičce jsem se taky dívala, ale když naložíte dvě kamarádky, každá má kabelku, tašku a ještě tašku s notebookem, tak se Fokus kombík jevil jako vhodné řešení.......

Říkala jsem si taky, "po němcovi to bude v dobrém stavu" a je jak nové, až na těch pár věcí..... .)
Hello Kitty Focus 1.6Tdci 80kw, 2006.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od V12 » 25.02.2011 11:06

Ano, Tvoj vyber velmi dobre chapem. Ja som tiez kupoval podla toho isteho vzorca - bezvadny stav, nesmrtelny velkoobjemovy diesel atd. Pocital som dokonca s tym, ze auto ma 200 tisic km (malo 137 tisic), co by mi nevadilo, pretoze dalsich 100 tisic pri mojom najazde budem tocit dalsich 5 rokov. Tiez som sa popalil rovnakym sposobom. Era dieslov s bezproblemovym nabehom 300 - 400 tis. km daaavno skoncila, na modernom commonraile je po 250 tisic km toho na vymenu docela dost. A za nekrestanske prachy. Na ucel casteho jazdenia 160 km jedine nove auto, 100 tisic najazdis velmi rychlo. A ked ma voz uz 170 tisic, tych 270 tisic po 2 rokoch a nutna investicia 3000€ nie je dobry napad. Bohuzial. A to hlavne v pripade zabozruta zastuplovaneho DPF, na ktorom je turbo odidene po 150 tisic km viacmenej pravidlom ako niecim neocakavanym.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
evulka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2011 13:07

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od evulka » 25.02.2011 20:12

Jestli se můžu ještě zeptat, jaký vliv má ten DPF na tu životnost turba? Přemýšlela jsem totiž, že bych si nechala DPF trvale odstranit... Říkala jsem si, že budu jezdit, než filtr úplně odejde a pak ho dám ven, jestli má však špatný vliv na další tak drahou součástku jako je turbo, tak to bych měla na to odstranění začít šetřit o dost rychleji... Krom toho nemám tušení jestli mám v té nádobce na aditivum ještě nějaké aditivum a jestli jestli nejezdím na sucho... Nevím jak to mám zkontrolovat.
Hello Kitty Focus 1.6Tdci 80kw, 2006.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od V12 » 25.02.2011 21:50

Tazko povedat, ako pritomnost DPF vplyva na turbo. No podla statistik a vyjadreni mechanikov dost zle a to z 3 dovodov :
1. pri regeneracii DPF pocas jazdy sa vstrekuje nafta do valcov pri otvorenych vyfukovych ventiloch, co zvysuje teplotu spalin, aby sa DPF mohol vypalit. Negativom je vacsie tepelne zatazenie turba
2. pri vypalovani DPF sa moze do oleja dostavat nafta, cim ho defakto likviduje. A turbo je na mazanie velmi citlive. Tento problem by mal riesit upgrade softu v riadiacej jednotke, boli na to zvolavacie akcie, ked chces, mozem Ti to pozriet, no daj VIN
3. aditivum EOLYS moze reagovat s niektorymi olejmi, vysledkom je usadenina, ktora moze upchat filter v trubke privodu oleja do turba. Nasledok - okamzita smrt turba. Preto odporucam po kazdej vymene oleja urobit mazaciu skusku - zhodit vratnu olejovu trubku z bloku motora, natocit motor a nechat ho bezat na volnobeh presne minutu. Za tu dobu musi z vratnej trubky turba vytiect minimalne 0.3l oleja.

Podla viacerych sprav vykuchanie DPF neriesi vsetky problemy, je tu o tom popisaneho dost. Preto napisem iba tolko, ze kilometricka regeneracia DPF (po 700 - 1000 km) moze prebiehat aj po jeho odstraneni. Takze ked sa ma niekto spyta, co si myslim o tamtom 1.6TDCI 80kW si ako prve kontrolujem pritomnost DPF. Ak tam je, rovno kupu takehoto auta neodporucam. Okrem uz napisaneho moze byt problem s turbom, ktory je zamaskovany hustym olejom v motore, takze pri kupe nepocut ziadne nepristojne zvuky. Na to pride majitel az po prvej vymene oleja, ked je uz neskoro. Co nasleduje, nemusim pisat. Prave s takto zamaskovanou vadou turba mam skusenost ja. Mal som ale stastie, bazos zatiahol polovicu noveho :hhura:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
evulka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2011 13:07

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od evulka » 25.02.2011 22:31

No od té firmy, které dám 11tisíc Kč za odstranění filtru a především tu softwarovou část, bych očekávala, že mají vykoumané i to, aby mi to neprodělávalo tu kilometrickou regeneraci DPF :-/ To mě trochu zaskočilo...

K té trojce ohledně Eloysu reagujícímu na olej - když dávám Ford formula 5w-30, která je doporučená a myslím i vyvinutá samotným fordem, tak doooooooufám, že je v symbióze s tím Eloysem..

K té koupi, samozřejmě jsem si před koupí nastudovala informace, ale zásadní věci co je DPF a tak mi unikly. To všecko objevuju, až teď postupně... A k tomu zamaskování turba hustým olejem v motoře - olej se už jednou měnil a teď po posledních 800km se bude měnit znovu, tak snad by to tam bylo už odhaleno.

A kolik nové turbo stojí? Na přítelovu zafirku jsme brali od jedné společnosti repasovanou převodovku a mají tam i repasovaná turba za 9000kč, tak by mě zajímalo kolik stojí nové.
Hello Kitty Focus 1.6Tdci 80kw, 2006.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od Eidž » 26.02.2011 06:11

Názor V12 na ojeté diesely zde na fóru velmi dobře známe. Ale není to jediný názor!
Ano, ojetý a stočený diesel je zdroj problémů.
Já si pro auto zajel taky do Německa, nebral jsem jej z příhraniční oblasti s ČR - tam už dle mého názoru se díky zákazníkům z ČR už taky naučili podvádět.
Já to beru tak, že na nové auto nemám a do starého prostě musím investovat. Pokud mně odejdou vstřiky, budu nadávat, ale zaplatím to a mám jistotu, že dalších 100 tis. km je to opravený. A pak odejde zas něco jiného.
S mým prvním autem jsem najel přes 120 tis. km a za 8 let provozování jsem do něj vrazil víc Kč, než stálo....tlumiče přední, pak zadní, spojka, přední brzdy, prasklý chladič, atd. Ale dobré bylo to, že když jsem vyměnil něco, tak už jsem se k tomu nemusel vracet. Dělal jsem si to pro sebe, ne, že s autem pojezdím jedno léto a prodám jej, ať si opravuje někdo jiný.
Jelikož máš delší trasu a ne popojíždění po městě, tak já věřím, že se Ti investice do dieselu vrátí. A neboj se jej, až se motor prohřeje, mu šlápnout na krk (kde to silnice a provoz dovolí). Klidně při předjíždění a rozjezdech jdi na 4000. A červené oblasti se neboj. Když jdeš na emise, tak to vytočí i přes... Takže zbytečně nepodtáčet, trpí setrvák a nebát se tomu šlápnout na krk. Já mám jinak převody než ty, ale okamžitá spotřeba je mnohdy nižší, když podřadím a mám 2200 otáček než to dusit na 1500. Teď na dálnici - na tachu 120 km/h, v reálu tak 110, otáčky 2200 a okamžitá spotřeba 4,3... Když jsem to rozjel na 140 na tachu, 2900 otáček, tak o litr víc. No a když jsem to rozjel mimo povolenou mez, tak jsem už na okamžitou spotřebu nečuměl :mrgreen:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
evulka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2011 13:07

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od evulka » 26.02.2011 07:43

No práávě, samozřejmě, že bych si koupila nové auto a jak ráda, ale neměla jsem na to... Jinak problémy se spotřebou nemám, protože ji nevidím :nixw: ... a co oči nevidí, to srdce nebolí. Nemám totiž palubní počítač, protože moje autko je asi ta nejzákladnější výbava co existuje..
No já už mám vyměněné přední tlumiče, samozřejmě rozvody, oleje, filtry, repasovaný alternátor, přetěsněnou převodovku... snažím se o to starat dobře. Kéžby tak vydrželo bez větších oprav ještě dva roky, tak bych byla spokojená... Pak už budu mít snad výplaty, tak mě případné poruchy nebudou tak bolet jak teď..

No a v pondělí ať se fofo těší, zažije otáčkově agresivní jízdu :D
Hello Kitty Focus 1.6Tdci 80kw, 2006.

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Cukání či hopsání auta

Příspěvek od zdenyvm » 26.02.2011 08:35

11 tisíc za odstranění EGR? Co jsou to za zloději??? :evil: Domluv se ve http://www.fapoff.cz, tam ti to udělají komplet i se softem za 5 tisíc a máš navíc i záručák že projdeš emisema. A jsou ověření, nechci jim dělat reklamu, ale taky jsem tam byl, jednání super, pomohli mi zadarmo ještě s dalšíma věcma... prostě doporučuji, za tu cestu k nim to určitě stojí!
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host