Stránka 1 z 5
Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 01.04.2011 21:31
od jenikl
Vyměnil jsem olej v motoru, starý jsem měl Shell Helix Ultra 5W-40 a dal jsem nový origo Ford 5W-30.. Když auto nastartuju, tak po rozjetí je ticho, ale jakmile se trochu motor ohřeje, tak je slyšet zřetelný klapání, je to hydraulický napínání řetězu.. Víte někdo cenu nový, popř. sady, vím, že se kupovaly i kladky a nějaký plech?! Taky si říkam, že ten olej, co jsem dal novej, je hodně řídkej, mohl by být částečnou příčinou i on.. Najeto mám 172.000km a životnost by u něj měla být kolem 300 tisíc..
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 01.04.2011 22:00
od miki21
Dle mně tam ta řídká sračka nepatří.Čerpadlo to nenabere jak má,nevytvoří potřebný tlak-nenapne-blbě maže.

Dal bych tam zpátky to na co byl motor zvyklý(5w40)
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 03.04.2011 20:10
od jenikl
Musim dát zpět ten, co jsem tam měl, Shell Helix Ultra 5W-40.. Ale zajívý je, že to je origo přímo pro tohle auto.. A sám mechanik, co dělá pro Forda mi řekl, že tam 5W-30 sami nedávají.. Prý je lepší 5W-40.. Fakt je, že ten Forďáckej je o dost řídší..

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 04.04.2011 08:44
od koumess
s tím olejem jsme na to někteří modří už přišli naštěstí dřív,ale raděj to nechme

...
Zajímá mě jak si identifikoval,že to klapání je vadným napínákem.Ptám se protože jsem na jednom fordovém motoru(dohc8v) nechával dělat opravu v cca 280tis.km,mimo jiné se měnila nějaká plastová vodící lišta a řetěz - ten byl trochu vytáhlej a napínák ho již nestíhal dopnout tak to chrastilo o tu vodící lištu,která pak byla řádně opracovaná. Ale hydr.napínák ten se jen vyčistil a šel zpět,byl naprosto v pořádku. Zvukově se to projevovalo spíš takovým zařezáváním. Těch 170tis.km mi příjde brzo...
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 04.04.2011 08:54
od Spyke
Ten Shell 5W-40 je v provozní teplotě trošku hustší a vytváří silnější vrstvu filmu a dokáže lépe vytěsnit než ten 5W-30. Pokud máš v motoru již nějaké netěsnosti a vůle, tak tím, že tam dáš řidší 5W-30 i když má specifikaci, kterou Ford vyžaduje pro tento motor, tak jsi mu asi moc dobře neudělal. Vrátil bych tam ten původní Shell a uvidíš. Filtr měnit již nemusíš, takže je to možná nejlevnější varianta, kterou ten nežádoucí zvuk odstraníš. Já mám najeto 136 tis. a leju tam Ford Formuli F 5W-30 a mám klid, žádné řehtání za tepla, ani nějaká větší spotřeba oleje, tipuju, že bych se v pohodě vlezl do litru oleje na 10 tis. Udržuju hladinu u horní rysky. Pokud časem zjistím, že již to chce hustší, tak půjdu do tohoto:
http://www.autodily-prostejov.cz/motoro ... -5l-2.html
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 04.04.2011 13:18
od jednaminus
jenikl
osobně bych také jen vyměnil olej za olej původně používaných hodnot. Měnit napínák,krerý napína pružinou a donapíná tlakem oleje (teoretická, ale nepravděpodobná závada - prasklá pružina, ucpaný olejový kanálek nebo netěsnost a následné nedržení tlaku) znamená vyvěsit motor, sundat ventil víko, servo, prsa. Pro jistotu koupit i nový šroub kliky.Práce min na půl dne a když to dobře nenastavíš, tak můžeš mít pěkně zahnuté ventily, jaké jsou na fotce.

Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 10.04.2011 20:42
od jenikl
Tak jsem dal Shell Helix 5W-40 a je to stejný.. To že je to napínák mi řekl mechanik, co mi dělá auto, dělá v Iveco a občas ve Fordu u nás v Nýřanech, tak mu v tomhle i docela věřím.. Jinak je to zvuk takový klapání-cvakání.. Když je motor studenej, tak nedělá, jak se to ohřeje, je to dost slyšet. Jinak když tomu šlápnu nebo brzdím motorem, nedělá to, ale jak udržuji motor na stejných otáčkách a jako netáhne, tak to dělá, jinak přes zavřený okna je to skoro neslyšitelný. Nejlíp je to slyšet, když jedu kolem nějakýho domu, tam se to pěkně odráží a je to slyšet docela hodně.. Jinak ten napínák není nikde k sehnání, tak budu muset asi do Forda

Mě zase oberou o kačky

Věřil bych, že to mohlo trochu cvakat i před tím, ale v zimě je věčně zapnutý ventilátor a měl jsem načatý vlnovec na výfuku, tak jsem to nemusel ani slyšet.. Jinak olej mi to nežere, teď jsem trochu přejel a měnil jsem po 17500km a za tu dobu jsem dolil je 1/2 litru, bylo tam pořád kolem středu na měrce, takže pohoda..
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 10.04.2011 20:46
od buceek07
A nemyslí napínak řemenu a ne řetězu

V tom je celkem rozdíl.....
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 11.04.2011 11:36
od jednaminus
jenikl
A netankoval jsi těsně před nebo těsně po výměně oleje benzín? Jednou se mi stalo, že mi po tankování začal klepat motor (pouze po zahřátí, za studena byl tichý). Přestalo to samo po vyjetí nádrže a novém natankování.
buceek07
Napínák řemenu nemá s olejem nic společnéhé, napíná tam jen pružina, ne olej.To jen pro upřesnění, ale to ty víš.
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 11.04.2011 14:26
od buceek07
Jednaminus to je mi jasny...jen se mi nezdálo že by chrastil ten napínak přímo toho řetězu ....
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 12.04.2011 05:45
od jenikl
Myslim napínák řetězu, u řemenu nic nechrastí.. Ten napínák prý nedrží vystrčenej ven a jakoby se vrací zpět, řetěz je pak volnej.. Mechanik se taky divil, že mi to dělá po 172000 tisících, ale skutečně najetý kilometry u mýho Mondea je otazník.. Nevíte někdo, kolik ta sranda stojí? A musím koupit ještě něco dalšího? Radši bych vyměnil i něco dalšího, když už se do toho bude hrabat, ať se tam nemusí za rok znova..
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 12.04.2011 05:47
od jenikl
Funguje to stejně jako "hydroštos" u ventilovýho rozvodu, ne? Když je to trochu víc vyběhaný, neudrží tlak oleje.. Prý v něm občas praskne pružina a vrací se zpět, nedrží vysrčenej, pak je to plně závislý na tlaku oleje..
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 12.04.2011 10:59
od jednaminus
jenikl
napínák napíná pružinou a donapíná tlakem oleje. Pokud ti opravdu odešel (prasklá pružina nebo propouští), tak ten psaný nájezd 127tkm nevidím moc růžově. Jestli budeš muset vyměnit i řetěz, vodící lišty a ozubená kola zjistíš, až to rozděláš. Ten řetěz bych ale asi vyměnil už pro jistotu (jeden ventil stojí 300Kč a máš jich tam 16ks

)
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 12.04.2011 17:03
od jenikl
172000km.. Počítám, že má tak o 50 tisíc víc.. Ale nevim, to nikdy nemohu říct, nevím, kdo to měl přede mnou a co tím bylo, z pásu sjedou povedený kusy i špatný.. Pořád je to jen stroj a hodně záleží, jak s tím kdo jezdil a servisoval to.. Víte někdo cenu toho napínáku? Origo Ford? Alternativa asi neni, co?
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Napsal: 26.04.2011 23:31
od jenikl
Hmm, tak sem si sehnal na to chlapíka přímo z Forda, ten mi vůbec nepotěšil.. Prý mi cvaká zdvihátko u ventilu, já z toho pos*ru.. Sice stojí jen 220Kč origo, ale ta práce
