Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
- jenikl
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 19.08.2010 20:26
- Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever
Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Vyměnil jsem olej v motoru, starý jsem měl Shell Helix Ultra 5W-40 a dal jsem nový origo Ford 5W-30.. Když auto nastartuju, tak po rozjetí je ticho, ale jakmile se trochu motor ohřeje, tak je slyšet zřetelný klapání, je to hydraulický napínání řetězu.. Víte někdo cenu nový, popř. sady, vím, že se kupovaly i kladky a nějaký plech?! Taky si říkam, že ten olej, co jsem dal novej, je hodně řídkej, mohl by být částečnou příčinou i on.. Najeto mám 172.000km a životnost by u něj měla být kolem 300 tisíc..
Naposledy upravil(a) jenikl dne 03.04.2011 20:11, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13424
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Dle mně tam ta řídká sračka nepatří.Čerpadlo to nenabere jak má,nevytvoří potřebný tlak-nenapne-blbě maže. 
Dal bych tam zpátky to na co byl motor zvyklý(5w40)

Dal bych tam zpátky to na co byl motor zvyklý(5w40)
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- jenikl
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 19.08.2010 20:26
- Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Musim dát zpět ten, co jsem tam měl, Shell Helix Ultra 5W-40.. Ale zajívý je, že to je origo přímo pro tohle auto.. A sám mechanik, co dělá pro Forda mi řekl, že tam 5W-30 sami nedávají.. Prý je lepší 5W-40.. Fakt je, že ten Forďáckej je o dost řídší.. 

Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009
-
- Junior
- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
s tím olejem jsme na to někteří modří už přišli naštěstí dřív,ale raděj to nechme
...
Zajímá mě jak si identifikoval,že to klapání je vadným napínákem.Ptám se protože jsem na jednom fordovém motoru(dohc8v) nechával dělat opravu v cca 280tis.km,mimo jiné se měnila nějaká plastová vodící lišta a řetěz - ten byl trochu vytáhlej a napínák ho již nestíhal dopnout tak to chrastilo o tu vodící lištu,která pak byla řádně opracovaná. Ale hydr.napínák ten se jen vyčistil a šel zpět,byl naprosto v pořádku. Zvukově se to projevovalo spíš takovým zařezáváním. Těch 170tis.km mi příjde brzo...

Zajímá mě jak si identifikoval,že to klapání je vadným napínákem.Ptám se protože jsem na jednom fordovém motoru(dohc8v) nechával dělat opravu v cca 280tis.km,mimo jiné se měnila nějaká plastová vodící lišta a řetěz - ten byl trochu vytáhlej a napínák ho již nestíhal dopnout tak to chrastilo o tu vodící lištu,která pak byla řádně opracovaná. Ale hydr.napínák ten se jen vyčistil a šel zpět,byl naprosto v pořádku. Zvukově se to projevovalo spíš takovým zařezáváním. Těch 170tis.km mi příjde brzo...
FM 01 kombi,107kW. ...à essence
- Spyke
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.10.2010 19:55
- Bydliště: Prostějov
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Ten Shell 5W-40 je v provozní teplotě trošku hustší a vytváří silnější vrstvu filmu a dokáže lépe vytěsnit než ten 5W-30. Pokud máš v motoru již nějaké netěsnosti a vůle, tak tím, že tam dáš řidší 5W-30 i když má specifikaci, kterou Ford vyžaduje pro tento motor, tak jsi mu asi moc dobře neudělal. Vrátil bych tam ten původní Shell a uvidíš. Filtr měnit již nemusíš, takže je to možná nejlevnější varianta, kterou ten nežádoucí zvuk odstraníš. Já mám najeto 136 tis. a leju tam Ford Formuli F 5W-30 a mám klid, žádné řehtání za tepla, ani nějaká větší spotřeba oleje, tipuju, že bych se v pohodě vlezl do litru oleje na 10 tis. Udržuju hladinu u horní rysky. Pokud časem zjistím, že již to chce hustší, tak půjdu do tohoto: http://www.autodily-prostejov.cz/motoro ... -5l-2.html
Ford Mondeo 2.0i/107 kW rok 2002 Ghia
- jednaminus
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 21.04.2008 14:59
- Bydliště: Brno
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
jenikl
osobně bych také jen vyměnil olej za olej původně používaných hodnot. Měnit napínák,krerý napína pružinou a donapíná tlakem oleje (teoretická, ale nepravděpodobná závada - prasklá pružina, ucpaný olejový kanálek nebo netěsnost a následné nedržení tlaku) znamená vyvěsit motor, sundat ventil víko, servo, prsa. Pro jistotu koupit i nový šroub kliky.Práce min na půl dne a když to dobře nenastavíš, tak můžeš mít pěkně zahnuté ventily, jaké jsou na fotce.
osobně bych také jen vyměnil olej za olej původně používaných hodnot. Měnit napínák,krerý napína pružinou a donapíná tlakem oleje (teoretická, ale nepravděpodobná závada - prasklá pružina, ucpaný olejový kanálek nebo netěsnost a následné nedržení tlaku) znamená vyvěsit motor, sundat ventil víko, servo, prsa. Pro jistotu koupit i nový šroub kliky.Práce min na půl dne a když to dobře nenastavíš, tak můžeš mít pěkně zahnuté ventily, jaké jsou na fotce.

nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km
- jenikl
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 19.08.2010 20:26
- Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Tak jsem dal Shell Helix 5W-40 a je to stejný.. To že je to napínák mi řekl mechanik, co mi dělá auto, dělá v Iveco a občas ve Fordu u nás v Nýřanech, tak mu v tomhle i docela věřím.. Jinak je to zvuk takový klapání-cvakání.. Když je motor studenej, tak nedělá, jak se to ohřeje, je to dost slyšet. Jinak když tomu šlápnu nebo brzdím motorem, nedělá to, ale jak udržuji motor na stejných otáčkách a jako netáhne, tak to dělá, jinak přes zavřený okna je to skoro neslyšitelný. Nejlíp je to slyšet, když jedu kolem nějakýho domu, tam se to pěkně odráží a je to slyšet docela hodně.. Jinak ten napínák není nikde k sehnání, tak budu muset asi do Forda
Mě zase oberou o kačky
Věřil bych, že to mohlo trochu cvakat i před tím, ale v zimě je věčně zapnutý ventilátor a měl jsem načatý vlnovec na výfuku, tak jsem to nemusel ani slyšet.. Jinak olej mi to nežere, teď jsem trochu přejel a měnil jsem po 17500km a za tu dobu jsem dolil je 1/2 litru, bylo tam pořád kolem středu na měrce, takže pohoda..


Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
A nemyslí napínak řemenu a ne řetězu
V tom je celkem rozdíl.....

Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- jednaminus
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 21.04.2008 14:59
- Bydliště: Brno
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
jenikl
A netankoval jsi těsně před nebo těsně po výměně oleje benzín? Jednou se mi stalo, že mi po tankování začal klepat motor (pouze po zahřátí, za studena byl tichý). Přestalo to samo po vyjetí nádrže a novém natankování.
buceek07
Napínák řemenu nemá s olejem nic společnéhé, napíná tam jen pružina, ne olej.To jen pro upřesnění, ale to ty víš.
A netankoval jsi těsně před nebo těsně po výměně oleje benzín? Jednou se mi stalo, že mi po tankování začal klepat motor (pouze po zahřátí, za studena byl tichý). Přestalo to samo po vyjetí nádrže a novém natankování.
buceek07
Napínák řemenu nemá s olejem nic společnéhé, napíná tam jen pružina, ne olej.To jen pro upřesnění, ale to ty víš.
nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Jednaminus to je mi jasny...jen se mi nezdálo že by chrastil ten napínak přímo toho řetězu ....
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- jenikl
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 19.08.2010 20:26
- Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Myslim napínák řetězu, u řemenu nic nechrastí.. Ten napínák prý nedrží vystrčenej ven a jakoby se vrací zpět, řetěz je pak volnej.. Mechanik se taky divil, že mi to dělá po 172000 tisících, ale skutečně najetý kilometry u mýho Mondea je otazník.. Nevíte někdo, kolik ta sranda stojí? A musím koupit ještě něco dalšího? Radši bych vyměnil i něco dalšího, když už se do toho bude hrabat, ať se tam nemusí za rok znova..
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009
- jenikl
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 19.08.2010 20:26
- Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Funguje to stejně jako "hydroštos" u ventilovýho rozvodu, ne? Když je to trochu víc vyběhaný, neudrží tlak oleje.. Prý v něm občas praskne pružina a vrací se zpět, nedrží vysrčenej, pak je to plně závislý na tlaku oleje..
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009
- jednaminus
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 21.04.2008 14:59
- Bydliště: Brno
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
jenikl
napínák napíná pružinou a donapíná tlakem oleje. Pokud ti opravdu odešel (prasklá pružina nebo propouští), tak ten psaný nájezd 127tkm nevidím moc růžově. Jestli budeš muset vyměnit i řetěz, vodící lišty a ozubená kola zjistíš, až to rozděláš. Ten řetěz bych ale asi vyměnil už pro jistotu (jeden ventil stojí 300Kč a máš jich tam 16ks
)
napínák napíná pružinou a donapíná tlakem oleje. Pokud ti opravdu odešel (prasklá pružina nebo propouští), tak ten psaný nájezd 127tkm nevidím moc růžově. Jestli budeš muset vyměnit i řetěz, vodící lišty a ozubená kola zjistíš, až to rozděláš. Ten řetěz bych ale asi vyměnil už pro jistotu (jeden ventil stojí 300Kč a máš jich tam 16ks

nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km
- jenikl
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 19.08.2010 20:26
- Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
172000km.. Počítám, že má tak o 50 tisíc víc.. Ale nevim, to nikdy nemohu říct, nevím, kdo to měl přede mnou a co tím bylo, z pásu sjedou povedený kusy i špatný.. Pořád je to jen stroj a hodně záleží, jak s tím kdo jezdil a servisoval to.. Víte někdo cenu toho napínáku? Origo Ford? Alternativa asi neni, co?
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009
- jenikl
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 19.08.2010 20:26
- Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever
Re: Hydraulické napínání rozvodového řetězu DuraTec HE
Hmm, tak sem si sehnal na to chlapíka přímo z Forda, ten mi vůbec nepotěšil.. Prý mi cvaká zdvihátko u ventilu, já z toho pos*ru.. Sice stojí jen 220Kč origo, ale ta práce 

Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host