Ahoj, měl bych takový dotaz, zda jste se s tím už někdo nesetkal. Mám problém s kolísáním dobíjecího napětí. Situace je taková, když ráno nebo za chladného počasí nastartuju, tak mám napětí v pohodě 14,4 V (měřeno na přídavném teploměru s voltmetrem), při zapnutých světlech, ventilátoru, rádia... Prostě je všechno v pořádku. Ale přes den, když auto stojí na sluníčku, tak po nastartování mám napětí stabilně 13,5 V (to by mělo být napětí, které jde z altíku, když to nereguluje, je to tak?) Kontrolka nesvítí. Opět je to hodnota, která se drží i při zapnutých spotřebičích.
Zkoušel jsem už všechny možné kontakty rozdělávat a čistit, ale bez výsledku. Alternátor jsem venku ještě neměl, takže nevím v jaké je kondici, ale připadá mi to jako problém trošku někde jinde, než v samotném altíku. Když jednou regulovat může úplně v pohodě a jindy zase nic. Nový drážkový řemen jsem mu už taky dopřál.
Díky za vaše názory.
Martin
Kolísání napětí v závisloti na teplotě
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 20.10.2009 20:36
Kolísání napětí v závisloti na teplotě
Ford Focus, 1,8TDDI, r.v.1999
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání napětí v závisloti na teplotě
Ahoj,
podle mě je toto chování naprosto správné. Focus má inteligentní systém dobíjení řízený jednotkou motoru, který zohledňuje okolní teplotu.
Pokud je zima, tak se baterie dobíjí větším napětím cca 14,2-14,4V a pokud teplo tak stačí 13,5-13,8V. Při vyšších teplotách by totiž
docházelo ke zbytečnému zahřívání baterie a odpařování vody, kdyby tam bylo stejné napětí jako v zimě. Máš s tím nějaký problém,
že to nezvládá tímhle napětím baterku dobít nebo něco podobného? Pokud ne tak je to normální vlastnost ne chyba.
podle mě je toto chování naprosto správné. Focus má inteligentní systém dobíjení řízený jednotkou motoru, který zohledňuje okolní teplotu.
Pokud je zima, tak se baterie dobíjí větším napětím cca 14,2-14,4V a pokud teplo tak stačí 13,5-13,8V. Při vyšších teplotách by totiž
docházelo ke zbytečnému zahřívání baterie a odpařování vody, kdyby tam bylo stejné napětí jako v zimě. Máš s tím nějaký problém,
že to nezvládá tímhle napětím baterku dobít nebo něco podobného? Pokud ne tak je to normální vlastnost ne chyba.
Focus II 1.8 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 20.10.2009 20:36
Re: Kolísání napětí v závisloti na teplotě
jj to vím, že to má inteligentní regulaci. Dva roky co auto mám, tak jsem měl vždy na voltmetru 14,4 V. Takže spíše proto to řeším.
Na začátku roku jsem měl měněné palivové čerpadlo a v servise mi promazávali registr chyb. Že by tam byla chyba, která nějak blokovala regulaci? Je pravda, že toto napětí 13,5 V se začalo objevovat, až bylo teplo. Ale i tak, po převzetí auta ze servisu, tak se napětí v jarních dnech pohybovalo cca 14,2V. 14,4 V jsou když je fakt chladno.
Necítím žádný problém na autě, že by se chovalo divně. Ale není to prostě v normálu jak jsem byl zvyklej po dva roky.
Martin
Na začátku roku jsem měl měněné palivové čerpadlo a v servise mi promazávali registr chyb. Že by tam byla chyba, která nějak blokovala regulaci? Je pravda, že toto napětí 13,5 V se začalo objevovat, až bylo teplo. Ale i tak, po převzetí auta ze servisu, tak se napětí v jarních dnech pohybovalo cca 14,2V. 14,4 V jsou když je fakt chladno.
Necítím žádný problém na autě, že by se chovalo divně. Ale není to prostě v normálu jak jsem byl zvyklej po dva roky.
Martin
Ford Focus, 1,8TDDI, r.v.1999
- bigolin
- Nováček
- Příspěvky: 53
- Registrován: 23.09.2009 07:21
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání napětí v závisloti na teplotě
Pro klid duse si zmer napeti primo na baterii, ale normalnim voltmetrem.
Ty pridavny voltmetry jsou hooodne orientacni a casto pekne kecaji v zavislosti mimo jine na okolni teplote, zvlast, kdyz ho mas namontovanej napr. nad autoradiem.
Ty pridavny voltmetry jsou hooodne orientacni a casto pekne kecaji v zavislosti mimo jine na okolni teplote, zvlast, kdyz ho mas namontovanej napr. nad autoradiem.
Focus combi 1,6 16V 08/2001


-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 20.10.2009 20:36
Re: Kolísání napětí v závisloti na teplotě
No sice to jo, ale potom jsem jezdil se zapichnutým multimetrem ve zdířce zapalovače a bylo tomu přesně tak, jak ukazoval voltmetr na teploměru.
Ford Focus, 1,8TDDI, r.v.1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti