Kolísání napětí v závisloti na teplotě

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
houmr.85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 20.10.2009 20:36

Kolísání napětí v závisloti na teplotě

Příspěvek od houmr.85 » 29.05.2011 13:55

Ahoj, měl bych takový dotaz, zda jste se s tím už někdo nesetkal. Mám problém s kolísáním dobíjecího napětí. Situace je taková, když ráno nebo za chladného počasí nastartuju, tak mám napětí v pohodě 14,4 V (měřeno na přídavném teploměru s voltmetrem), při zapnutých světlech, ventilátoru, rádia... Prostě je všechno v pořádku. Ale přes den, když auto stojí na sluníčku, tak po nastartování mám napětí stabilně 13,5 V (to by mělo být napětí, které jde z altíku, když to nereguluje, je to tak?) Kontrolka nesvítí. Opět je to hodnota, která se drží i při zapnutých spotřebičích.
Zkoušel jsem už všechny možné kontakty rozdělávat a čistit, ale bez výsledku. Alternátor jsem venku ještě neměl, takže nevím v jaké je kondici, ale připadá mi to jako problém trošku někde jinde, než v samotném altíku. Když jednou regulovat může úplně v pohodě a jindy zase nic. Nový drážkový řemen jsem mu už taky dopřál.
Díky za vaše názory.
Martin
Ford Focus, 1,8TDDI, r.v.1999

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Kolísání napětí v závisloti na teplotě

Příspěvek od xbobcz » 29.05.2011 15:01

Ahoj,
podle mě je toto chování naprosto správné. Focus má inteligentní systém dobíjení řízený jednotkou motoru, který zohledňuje okolní teplotu.
Pokud je zima, tak se baterie dobíjí větším napětím cca 14,2-14,4V a pokud teplo tak stačí 13,5-13,8V. Při vyšších teplotách by totiž
docházelo ke zbytečnému zahřívání baterie a odpařování vody, kdyby tam bylo stejné napětí jako v zimě. Máš s tím nějaký problém,
že to nezvládá tímhle napětím baterku dobít nebo něco podobného? Pokud ne tak je to normální vlastnost ne chyba.
Focus II 1.8 TDCi

houmr.85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 20.10.2009 20:36

Re: Kolísání napětí v závisloti na teplotě

Příspěvek od houmr.85 » 29.05.2011 15:20

jj to vím, že to má inteligentní regulaci. Dva roky co auto mám, tak jsem měl vždy na voltmetru 14,4 V. Takže spíše proto to řeším.
Na začátku roku jsem měl měněné palivové čerpadlo a v servise mi promazávali registr chyb. Že by tam byla chyba, která nějak blokovala regulaci? Je pravda, že toto napětí 13,5 V se začalo objevovat, až bylo teplo. Ale i tak, po převzetí auta ze servisu, tak se napětí v jarních dnech pohybovalo cca 14,2V. 14,4 V jsou když je fakt chladno.
Necítím žádný problém na autě, že by se chovalo divně. Ale není to prostě v normálu jak jsem byl zvyklej po dva roky.
Martin
Ford Focus, 1,8TDDI, r.v.1999

Uživatelský avatar
bigolin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 23.09.2009 07:21
Bydliště: Brno

Re: Kolísání napětí v závisloti na teplotě

Příspěvek od bigolin » 30.05.2011 07:45

Pro klid duse si zmer napeti primo na baterii, ale normalnim voltmetrem.

Ty pridavny voltmetry jsou hooodne orientacni a casto pekne kecaji v zavislosti mimo jine na okolni teplote, zvlast, kdyz ho mas namontovanej napr. nad autoradiem.
Focus combi 1,6 16V 08/2001
Obrázek

houmr.85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 20.10.2009 20:36

Re: Kolísání napětí v závisloti na teplotě

Příspěvek od houmr.85 » 30.05.2011 07:50

No sice to jo, ale potom jsem jezdil se zapichnutým multimetrem ve zdířce zapalovače a bylo tomu přesně tak, jak ukazoval voltmetr na teploměru.
Ford Focus, 1,8TDDI, r.v.1999

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti