
Kontrolka zhaveni
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 12.10.2011 14:39
Kontrolka zhaveni
Ja vim jsem to mel mozna napsat do uz naclých témat, ale nevim jak
Jsem uz v uplne zoufale situaci, koupil jsem Mondeo,(r.v 2001, TDCI 2.0), najeto pry kolem 150 tis, projizdel sem se v tom,a uplna parada,koupil jsem to,jedu s tim na emise,chlap mi to tam vytocil, na poprve skoro dosahl pod limit,jenze pak to zaclo krute klesat...nedali mi to a jel jsem domu.. Jenze sem si vsiml,ze na trojku zhruba u trech tisic, auto cukne a zacne blikat kontrolka,vykon pryc. Znovu nastartuju a je to v poradku,jen to zas cukne az u tech tri tisic..Tak jsem vymenil vzduchovy filtr,vcera palivovy,a tu velkou hadici k turbu, prijedu na diagnostiku,a chlap mi rekne ze mu to ukazuju vadne cidlo teploty vzduchu,kdyz jsem to vypojil,a jel,jelo to o hodne hur,ale uz to nehazelo chybu,pichnul jsem tam na zkousku cidlo z druheho mondea a to same..jedu s tim ted primo do Fordu na diagnostiku,tak uvidim co mi reknou..Budu strasne rad pokud mi tady nekdo poradi.. diky Mira

-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 12.10.2011 14:39
Re: Kontrolka zhaveni
Tak ve fordu maji plno, pry az zitra rano..nemate nekdo zkusenosti s fordem ve Valasskem mezirici?
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 12.10.2011 14:39
Re: Kontrolka zhaveni
Chlapi fakt nevite co by to mohlo byt?Procital sem si tu snad vsechny stranky ktere by se tu k tomu mohly vztahovat,ale nenasel jsem presne to, co se deje me..
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Kontrolka zhaveni
Na to aby se určila přesná příčina proč to padá do nouzáku to chce diagnostiku.
Většinou u těhle aut když to padne při velkých otáčkách tak to bývají vstřiky nebo čerpadlo.
Prostě čerpadlo není schopné natlačit požadovaný tlak a proto to jde do nouzového režimu.
Další možnost kdy to odstavuje motor je problém s regulací turba, pokud se překročí tlak,
tak aby se nepoškodil motor. Kdyby to byl jen problém čidla teploty tak si nemyslím,
že by to padalo do nouzáku. Chce to stáhnout chyby, když bliká to žhavení, protože
ta chyba se tam nemusí uložit jako trvalá a po vypnutí zapalování to auto zas jede
dál a nebude tam nic vidět. Jako ve Fordu by si s tím měli umět poradit a i udělat
další testy, aby se zjistila příčina.
Většinou u těhle aut když to padne při velkých otáčkách tak to bývají vstřiky nebo čerpadlo.
Prostě čerpadlo není schopné natlačit požadovaný tlak a proto to jde do nouzového režimu.
Další možnost kdy to odstavuje motor je problém s regulací turba, pokud se překročí tlak,
tak aby se nepoškodil motor. Kdyby to byl jen problém čidla teploty tak si nemyslím,
že by to padalo do nouzáku. Chce to stáhnout chyby, když bliká to žhavení, protože
ta chyba se tam nemusí uložit jako trvalá a po vypnutí zapalování to auto zas jede
dál a nebude tam nic vidět. Jako ve Fordu by si s tím měli umět poradit a i udělat
další testy, aby se zjistila příčina.
Focus II 1.8 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 12.10.2011 14:39
Re: Kontrolka zhaveni
prave na diagnostice jsem byl uz dvakrat u jednoho chlapka,poprve mu to nahlasilo to cidlo a cerpadlo,tak se vymenily hadice a dalsi co uz jsem psal,prijel jsem k nemu dneska,a uz mu to cerpadlo ani vstriky nehlasilo..jenom to cidlo..jinak ty chyby uz dvakrat smazal,i dnes,ale jak na to vic dupnu tak kolem tri tisic se to hodi do nouzaku,kdyz plny pridavam plynule,neudela to nic..
- fin
- Nováček
- Příspěvky: 93
- Registrován: 22.06.2010 21:40
Re: Kontrolka zhaveni
Mohl by to byt take EGR ventil, s mym Mondeem to po koupi probihalo podobne jako v tvem pripade, taky zacala svitit kontrolka a shodou okolnosti jsem to taky resil ve Fordu ve Valmezu, ale z me zkusenosti bych tento servis nedoporucil. Servismani se tam po prohlidce vozu a po diagnostice rozhodli ze me premluvi na vymenu turba ktere je udajne spatne a mluvilo se i o vstricich, proste desitky tisic. Nelibilo se mi to, nakonec auto skoncilo v servisu Skoda kde po prohlidce konstatovali ze jedina spatna vec na aute je EGR ventil, navrhovali repasi nebo vymenu, ja zvolil drazsi variantu tedy vymenit za novy a od te doby kontrolka nesviti, motor ma plny vykon a ja jsem spokojeny. Kdybych se tehdy nechal premluvit ve Valmezu na turbo pripadne ty vstriky, tak bych jen vydal spoustu penez a problem by se zrejme nevyresil. Tot moje situace, u tebe to muze byt ale taky nemusi byt to same...
Ford Mondié Combi MK3, 2007, TITANIUM, 2.0 TDCI 96kw
Ford Ka '97, 1.3i 44kw
Ford Ka '97, 1.3i 44kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 12.10.2011 14:39
Re: Kontrolka zhaveni
no ja jim tam prave dneska volal, a chteli po me jen za diagnostiku 1900.. borec co mi to napichoval na delphi diagnostiku jen 200..ale ten mi zase tvrdil ze to egr ventilem nebude..jinak ve kterem skodovackem servisu jsi byl?
- fin
- Nováček
- Příspěvky: 93
- Registrován: 22.06.2010 21:40
Re: Kontrolka zhaveni
byl jsem v servisu na bobrkach, ale to proto ze tam mam vyborne zkusenosti s jejich pristupem, jinak Ford servis je jeste v Ratibori, ale na ty uz jsem take slysel nepozitivni zkusenosti. U Fordu se musis smirit s tim ze autorizovane servisy jsou hlavne menici dilu, radi vymeni za novy kus cokoliv pokud se to bude pekne vyjimat na fakture, tot ma zkusenost. Urcite jsou i servisy Ford s lepsim pristupem, ale ja se s takovym jeste nesetkal. Coz takhle zkusit Ford ve Zline, urcite tam nejaky je a mohl by mit lepsi reference. S tim EGR - ve Valmezu si byli jisti ze to tim byt nemuze - a bylo. Myslim ze mi tehdy jejich diagnostika vyhodila chyby nejakeho cidla a turba, ale to uz uplne nepamatuju, kazdopadne EGR chyba nevyjela.
Ford Mondié Combi MK3, 2007, TITANIUM, 2.0 TDCI 96kw
Ford Ka '97, 1.3i 44kw
Ford Ka '97, 1.3i 44kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 12.10.2011 14:39
Re: Kontrolka zhaveni
tak podle vseho co sem si uz precetl,bych mel mit vahu vzduchu v poradku, ale spis odesel snimac teploty vzduchu ktery stoji jen ctyri kila..tim padem by mi melo vsechno do sebe zapadat..diky vsem za informace..ozvu se zitra pokud prijde ten snimac teploty jestli jede mondik jak ma,zdarec
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 12.10.2011 14:39
Re: Kontrolka zhaveni
takze ani snimac teploty vzduchu..dneska jsme pod tim lezeli asi pet hodin, rozchodili jsme mlhocky,teplomer(coz udajne byl ten snimac teploty,uvidim na diagnostice zitra)nejak sama naskocila aktulni spotreba,ktera zacla u osmi litru a sama skakala po desetinkach na volnobeh az na 25 litru:Dnechapu to...tak jsme to jeli zkusit,jelo to uz bez nouzaku,tak celi stastni sme to otocili,jedu domu,zase nouzak pri trech tisicich na trojku..tak sem se malem vyvratil,otocim to,a zjistim ze sme meli priskrcenou hadicku od turba pod krytem motoru,nevideli jsme uz na to vecer..tak to jelo lip,ale zase s nouzakem..ma na to vliv ze bylo rozhazene cele potrubi od sani az ke vzduchovemu filtru?jinak jsem dostal tip ze by to mohl byt ucpany elektricko pneumaticky ventil..diky za odpovedi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Kontrolka zhaveni
Bohužel to nemáš aktuálku,ale zresetovanou pruměrku.
K motoru na neutrál s teplým motorem když ho vytočíš do omezováku jako na emisích tojde do konce otáček v pohodě?Pokud by to bylo tím pneu na turbem mělo by se to projevit i natom.EGR si měl dolě?popř. jak vypadal?čistý nebo total zasrany?
K motoru na neutrál s teplým motorem když ho vytočíš do omezováku jako na emisích tojde do konce otáček v pohodě?Pokud by to bylo tím pneu na turbem mělo by se to projevit i natom.EGR si měl dolě?popř. jak vypadal?čistý nebo total zasrany?
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 12.10.2011 14:39
Re: Kontrolka zhaveni
egr vam v planu zitra vycistit a popripade zaslepit..uz mi prave dochazeji napady co s tim..plne otacky jsem jeste nezkousel..ale pri jizde kdyz jsme zkouseli jestli to hodi nouzak skoro splynem na podlaze to slo pekne do otacek..
Pokud by to bylo tím pneu na turbem mělo by se to projevit i natom=touhle vetou myslis tu priskriplou hadicku?
Pokud by to bylo tím pneu na turbem mělo by se to projevit i natom=touhle vetou myslis tu priskriplou hadicku?
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Kontrolka zhaveni
Ten elektricko pneumaticky ventil je regulace turba což je to problém, který způsobuje pády do nouzáku. Může se u něj stát, že se zasekne v jedné poloze. Standarně přepíná mezi podtlakem a atmosférickým tlakem. U tebe by musel zůstat tak, že je na té baňce které ovládá lopatky turba je trvale podtlak. Dalo by se to poměrně jednoduše ověřit tím, že bys odpojil podtlakovou hadičku od baňky na turbu, pak ji zacpal, abys tam neztrácel podtlak. Pak by mělo být turbo nastavené na minimum. Auto bude hodně líné, hlavně bude záběr turba cítít až tak ve 3000 otáčkách. Pak to zkusit projet jestli to na těch 3000 nespadne. Pokud to nepadne tak to tím může být, že se to prostě přefukuje. Jinak ten ventil na mondeo stojí myslim asi 2700 ve fordu nový.
Focus II 1.8 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 12.10.2011 14:39
Re: Kontrolka zhaveni
takze pokud to spadne u tech tri tisic s odpojenou zacpanou hadickou,je vadna ta banka(el. pneumatiky ventil?)a kdyz nespadne?promin jestli to pisu zmatenne,ale uz z tech vsech nazoru a pokusu mam poplantane myslenky..diky
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 12.10.2011 14:39
Re: Kontrolka zhaveni
Pro:Brehowicz
a tu aktualku nevis jak zapojit?nekde sem cetl ze s tim musim do servisu..
a tu aktualku nevis jak zapojit?nekde sem cetl ze s tim musim do servisu..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host