Slabý výkon motoru - občas

Jany_RS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 21.06.2009 17:36

Slabý výkon motoru - občas

Příspěvek od Jany_RS » 15.11.2011 18:46

Zdravim,mam problem a to že ,turbo netaha tak jak tahalo predtym.Vymenili sme prevodovku,a turbo nechcelo tahať,boli niektore hadičky od filtra stlačene,potom tahalo a teraz zase slabo taha.Dal som dole intercooler a dosť slabo fuka a už ani nesyči,predtym syčalo.Nemôže byť chyba v regulatore tlaku alebo niekde inde,skusim ho odpojiť?Mal niekto podobny problem?

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od xbobcz » 15.11.2011 20:55

Napiš co máš přesně za motor, TDDi, TDCi, jaký výkon apod.
Focus II 1.8 TDCi

Jany_RS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 21.06.2009 17:36

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od Jany_RS » 16.11.2011 10:45

1.8 tdci 85 kw duratorq(delphi) ,rok vyroby 2002
-a na čo je ta krabička nad prevodovkou?,ide od nej hadička do filtra nasavania vzduchu

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od xbobcz » 16.11.2011 13:22

Tak jestli to je TDCi tak to bude buď regulací lopatek turba nebo čidlem tlaku v sání. Zkontroluj všechny podtlakové hadičky které vedou k elmag ventilům, které jsou chycené na víku ventilů. Budeš tam mít buď 2 nebo 3 podle verze. K těm ventilům vede hadička od plastové hadice napravo od motoru, která je mezi vakuuovou vývěvou a posilovačem brzd. Je tam připojená takovým gumovým L , které rádo vypadává. Pak ještě zkontroluj hadičku k čidlu tlaku. Nevím kde u tvého auta bude, buď je na horním uložení tlumiče vedle napravo od pojistkové skříně a hadička k němu vede k trubce, která jde do sání za mezichladičem. Ta hadička vede mezi pojistkovou skříní a boxem vzduchového filtru. Stalo se mi, že tu hadičku skřípli při výměně vzduchového filtru pod víko toho filtru. Pokud by v ní byla díra tak turbo bude odstavené na minimum a bude to trochu tahat tak od 3000 otáček. Pak je ještě druhá verze, kdy je to čidlo tlaku chycené nalevo od pojistkové skříně na motorové přepážce. Když se podíváš na turbo tak tam uvidíš stříbrnou baňku do které vede hadička od toho ventilu. Z té kouká táhlo které naklápí lopatky turba. Když na to budeš koukat při startování tak bys měl vidět jak se to táhlo pohne a přesune do opačné polohy.
Focus II 1.8 TDCi

Jany_RS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 21.06.2009 17:36

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od Jany_RS » 17.11.2011 17:53

No takto,kuknul som všetky hadice,všetky su voľne,nikde nestlačene ale ten ventil,čo nastavuje lopatky turba sa neotoči ani nevysuva,taže tam je chyba.Čo s tym?
-ta "strieborna banka" je vlastne wastegate,ventil ktory pušta viac vyfukovych plynov na turbinu turba,tak? a na otvorenie potrebuje podtlak s elektromagnetickeho ventilu na agregace,respektive zo sacieho potrubia,rozumiem tomu spravne?taže chyba je buď v wastegate abo elektromagnetickom ventilu

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od xbobcz » 18.11.2011 17:15

Ta stribrna banka je neco jako podtlakovy servo, ktery hybe lopatkama ktery jsou uvnitr turba. Tyhle TDCi maji turbo s variabilnimi lopatkami a ne s wastegate. Tyhle turba jsou lepsi protoze se lip roztaceji v nizkych otackach. Regulace toho tlaku je taky pres ty lopatky. Uvnitr ty banky je gumova membrana a v zavislosti na velikosti podtlaku na ty membrane se prohyba a taha za tu regulaci tech lopatek. Takze pokud to nefunguje tak jsou asi tak 4 mozny chyby
1) zaseknute lopatky v turbu, proste to s nima nepohne - zkusit zatahnout za tu regulaci rukou
2) elektromagneticky ventil - je v haji a nepousti tam zadny podtlak
3) banka v haji, proste nekde uchazi podtlak a proto se to nehybe.
4) problem s cidlem tlaku v sani MAP. Pokud nedava spravny udaje tak zustava turbo odstavene na minimum. Bezpecnostni mechanismum proti prefouknuti motoru.
Pridal jsem obrazky z TISu jak ta regulace funguje at je ti jasne.
Přílohy
vntlow.png
vnthigh.png
Focus II 1.8 TDCi

Jany_RS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 21.06.2009 17:36

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od Jany_RS » 18.11.2011 21:42

No skušal som zatlačiť ten ventil,ale išiel len do pol zdvihu(ma isť lahko abo tažko?,lebo išiel ťažšie),i turbinku som skušal potočiť a točila sa.Pri voľnobehu som skušal stlačiť ventil,ale turbo rovnako tlačilo vzduchu,ale motor akoby zvyšil otačky(pričom bola odpojena hadica od motora,intercoller bol odpojeny).Da sa nejak zistiť či je chybna ta banka(nezdalo sa mi žeby prepuštala vzduch) alebo ten elektromagneticky ventil?A ten snimač -su tam 3 snimače(aspoň myslim že som videl dobre,ale bola tma :D ) na sacom potrubi,ktory to môže byť a koľko môže asi stať žeby som ho vymenil.Ale problem bude asi inde lebo keď som stlačil ten ventil,sice len do polovičky tak turbo tlačilo rovnako ,možno kus vecej.

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od xbobcz » 19.11.2011 17:22

Ta baňka se dá odzkoušet nějakým zdrojem podtlaku. Buď ji zkusit připojit přímo na podtlak mimo ten ventil nebo by možná stačila nějaká velká injekční stříkačka a zkusit odsát vzduch. Pokud by přisávala vzduch tak to poznáš.
Ty elektromagnetický ventily na víku ventilů jsou tam 2 nebo 3. Regulace turba je ten uplně napravo se zelenou tečkou. Když přijdeš do Fordu tak ti řeknou, že jako náhradní díl je celá ta lišta se všema ventilama a budou za to chtit tak 6000 CZK. Dá se ale koupit ten samej ventil samostatně do mondea, stojí asi 2500. Nebo pak vrakoviště. Čidlo tlaku máš buď na přepážce motorovýho prostoru nalevo od nádobky s brzdovou kapalinou, nebo na horním uložení tlumiče napravo od pojistkové skříně. Myslím, že cena je 1600-2000. Chce to diagnostiku, chybu MAP čidla tam poznáš a dá se zjistit i jak by mělo bejt natočený to ovládání lopatek turba. A ukazuje to i elektrický chyby těch ventilů jako přerušený dráty, zkraty apod.
Focus II 1.8 TDCi

Jany_RS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 21.06.2009 17:36

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od Jany_RS » 19.11.2011 19:14

Dnes rano som natočil a začal strašne dymiť na čierno.A jak som sa išiel previesť tak turbo pekne tahalo od 2000 ot,až ma oprie do sedadla na dvojke a 3.Ale kukal som na ten ventil a pri voľnobehu sa nestlača,nefunguje až od 2000ot?Ale hlavne že auto ide.Je to zahada.
-tie ceny su šialene,menil som dnes predne pružiny za 55eur/kus(švedske jogerforce) ,pritom na feliciu stoji 10eur.

p.ronny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 05.02.2012 17:58

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od p.ronny » 05.02.2012 18:21

Zdravim,chci se zeptat,jak poznam,ze je elektromagneticky ventil plniciho tlaku funkcni?Osobne jsem vypojil u nej hadicku co vede na podtlak k turbu a ventil jen lehce prisaval vzduch.Pri zapojeni hadicky zpet do ventilu pozvolna prisaje dolu ten pistek na turbu ale po pridani plynu,jiz nic se s pistkem u turba nedeje,tudiz nefunguje naklapeni lopatek turba.Turbo mi zabira,az kolem 2500 ot.,coz je spatne.Jinak veskere podtlakove hadicky jsou v poradku,takze muze mi prosim nekdo poradit v cem je problem,kdyz ten pistek nechodi behem pridavani plynu?Je spatny ventil,turbo nebo uplne neco jineho?

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od Jardak » 05.02.2012 20:43

Na plastové trubce vedoucí z vývěvy je téčko a na něj je nasazený gumový kolínko od hadičky která vede k elektr. ventilům,koukni na něj často bývá uvolněný.Po nastartování má pístek zajet do baňky a i při protůrování motoru na místě tak zůstane.Vysouvat se začne až když je motor v tahu.Když netahá od spoda může i váznout regulace v turbu.Zkus to táhýlko zatlačit rukou mělo by jít volně pouze proti odporu pružiny.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

p.ronny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 05.02.2012 17:58

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od p.ronny » 06.02.2012 12:01

tak to gumovy kolinko v tom "tecku"je nasazeno na plastove trubicce,ktera je v poradku.Na YouTube jsem prave nasel video,kde se ten pistek pohybuje nahoru a dolu pri akceleraci plynu na miste,tak nechapu,jestli ma na aute chybu on nebo ja ale kazdopadne mi stale turbo spina pozde.Jinak ten pistek je v motoru hrozne nepristupnej ale s odporem stlacit jde a vraci se zpatky,proste jako by to byla pumpicka,takze zrejmne hodi v poradku.Jeste me napada,ze kdyz jsem menil olej,tak jsem tam dal omylem vic oleje,takze tedkom mam ne mezi ryskama min. max. ale o 0.5-1cm vic a trosku i turbo prska olej pri proturovani na miste.Muze to mit takovy vliv na turbo nebo se pripravuje uz odejit do vecnych lovist.Napada me snad,jeste cidlo absolutniho tlaku ale nevim,kde se nachazi?Ma motorizace je 1.8 Tdci,85kw,rok 12/2001.

PS. posilam to video co jsem nasel 8)

http://www.youtube.com/watch?v=2zPgU0n81DM

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od Jardak » 06.02.2012 18:14

Centimetr oleje navíc je dost radši bych to odsál.Turbu nemusí být nic,může vyfrkávat olej,kterej se do sání dostane z odvětrání motoru,důsledek přelití oleje.Regulace na turbu musí chodit relativně zlehka v celím rozsahu.Asi bych zajel do servisu a nechl bych změřit,jestli vývěva vytváří dostatečný podtlak.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od Noah » 02.10.2012 16:02

Zdravim ,jak velky ma mit ten podtlak zdvih? Pokud ho zkusim rucne tak se pohne o cca 0.5cm
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

rado1978
Příspěvky: 1
Registrován: 21.09.2009 22:00

Re: turbo-slaby ťah

Příspěvek od rado1978 » 17.07.2013 21:59

tak ja som mal tiez problem s turbom diagnostika vypisovala nizky tlak turba zavada bola v elektro ventile ventil sice cvakal ale prisaval vzduch cez tu hadicu co ide do vzduchoveho filtra tak som kedze som nemal druhy ventil tak som pouzil ventil co ovlada EGR teraz my pekne vtiahne to tiahlo na turbe az na doraz a pri zviseni otacok to tiahlo vysuva von len neviem ci je to normalne ked mi pri volnobehu to turbo jemne piska ked odpojim podlakovu hadicu tihlo vybehne von a piskot ustane ked pripojim podlak tak sa to znova rozpiska neni to nic extremne len neviem ci to tak ma bit alebo si mam zacat setrit chechtaky na turbo

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host