1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od MichalBa » 01.02.2012 13:07

Ahoj,rád se s vámi podělím o moji čerstvou zkušenost - minulý týden jsem se vracel do Prahy po D1. 10 km za Brnem mi při 130 km rychlosti a zařazené rychlosti z ničeho nic najednou auto chcíplo. Dojel jsem ke krajnici, auto nešlo nastartovat (palubní počítač nic nehlásil).
Musel jsem nechat auto odtáhnout do servisu (v tomto kraji se nevyznám, tak jsem dal na doporučení odtahovky).Tam auto napíchli, diagnostika nic nenašla. Občas se jim podařlo auto nastartovat. Po 4 dnech pátrání přišli na závadu - byl vadný konektor u vstřikovacího čerpadla! Prý tam určitou dobu dávali z výroby měděné konektory, které časem odcházely. Mně se to projevilo po 5-ti letech.
Cena opravy však byla nehorázná (myslím, že páni v servisu zkoušeli všechno možné) - 900 Kč za kontektor a zhruba 12 tis. Kč za práci :evil: !!!, což se mi zdá nehorázná částka.
Ohledně tohoto servisu jsem založil nové téma na:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 63&t=30452

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od V12 » 01.02.2012 13:42

No fasa. Nenormalne. Absurdne. Tomuto servisu treba urobit co najhlucnejsiu reklamu, aby tam uz nedosla ani noha.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od foki » 01.02.2012 14:18

kdyz na to bude delat mechanik 8h denne tak za 4 dni to mas 32h x 400 = 12800 , to jsou nejhorsi chyby , protoze kdyz to nic neukaze tak je to fakt pakarna . a hlavne kdyz to nedela stale ale obcas .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od MichalBa » 01.02.2012 14:40

foki píše:kdyz na to bude delat mechanik 8h denne tak za 4 dni to mas 32h x 400 = 12800 , to jsou nejhorsi chyby , protoze kdyz to nic neukaze tak je to fakt pakarna . a hlavne kdyz to nedela stale ale obcas .
To naprosto chápu, že to musela být pakárna, kor, když se to projevovalo jen občas. Na druhou stranu - co kdyby závadu hledali další dva dny? Mechanik nemusel mít ani tolik zkušeností apod
(proč například demontovali vstřiky - viz. odkaz na ten servis). Jak se dozvím skutečný počet hodin, který na tom dělal? Zdá se mi zkrátka nefér naúčtovat zákazníkovi takovou pálku. Domluva po dobrém na kompromisu s nima nebyla naprosto žádná. Možná blbý přirovnání, ale když pojedu taxíkem, který hledá moji ulici a najede kvůli tomu zbytečných 100 km - to mu mám také zaplatit? Myslím si, že by si toto ke stálému zákazníkovi nedovolili, protože by se k nim již nevrátil. Já jsem však 200 km daleko :-(

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od MichalBa » 05.03.2012 12:17

Zdravím, tak jsem "tu" bohužel zase a moc bych prosil o radu. Je to měsíc, co se mi tato závada projevila a nyní (po ujetí zhruba 1200 km), tento pátek jsem zůstal stát v Brně opět s tou samou závadou - zastavil jsem na tentokrát na pumpě a auto již nenastartovalo (asi 10 km před pumpou při 120 km/h mi auto začlo asi na 5 sekund škubat, potom OK). V pátek večer mi jeden neznačkový servis dělal diagnostiku - objevily se chyby P1402 a P024B. Chyby jsem si nechal vymazat, ale auto nestartovalo. Ještě v pátek večer jsem si nechal auto odtáhnout do autorizovaného servisu Ford (CARent), kde auto v sobotu bez problémů nastartovali. Mají podezření na EGR ventil. Nyní mi volali, že auto startuje a jede bez problémů a diagnostika nic neukazuje. Zkusí auto pořádně projet... Ještě info - Je to zhruba 2000 km, kdy mi vykuchali DPF (tím to být prý nemůže). Já osobně jsem již skeptický, protože od minulé závady jsem ujel 1200 km bez jakýkoli problémů. Prosím vás o jakoukoli radu, tip... Moooc díky, Michal

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od V12 » 05.03.2012 14:31

Chyba P1402 je naozaj EGR, chyba P024B zasa nieco s medzichladicom, doslova a do pismena "Charge Air Cooler Bypass Control "A" Stuck" - vo volnom preklade Zaseknute "A" ovladanie obtoku medzichladica stlacaneho vzduchu.

zdroj :
http://www.dtcsearch.com
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8455
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od lucky.jack » 05.03.2012 14:47

Že by kvůli EGRu auto chcíplo se mi nějak nezdá. To cukání, nižší výkon apod bych bral...
Ale chyby jsou jasně daný, takže nejspíš vázne EGR v důsledku nánosu bordelu...
Ještě bych kouknul jednou na ty konektory na čerpadlo a případně spínačku nebo immo.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od bufer » 06.03.2012 10:13

Ja som mal podobné problémy, príčina bola v zanesenom CKP (čidlo snímania polohy kľukovky. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 23#p717723
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od MichalBa » 06.03.2012 10:44

bufer píše:Ja som mal podobné problémy, príčina bola v zanesenom CKP (čidlo snímania polohy kľukovky. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 23#p717723
Ahoj, moc všem díky za rady a tipy. Pokud v servisu Ford nic do zítřka nenajdou, zkusim dojet do Prahy a dát to tady jednomu chlápkovi přes Fordy (kamaráda s vlekem budu mít v záloze :bebng: )

Bufere - Tobě, ale problémy stále trvají ne (i když asi ne ty, že Ti to nestartuje a zhasne motor za jízdy)?

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od bufer » 14.03.2012 14:24

To statné bolo vadným EGRom. Už som úplne OK.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od MichalBa » 14.03.2012 15:07

Aktuální info - ve ČT jsem do Prahy dojel bez problémů a dal to jednomu servisákovi přes Fordy (jak jsem již psal). Hned druhý den mi volal, že auto jim chcíplo (na rozdíl od oficiel. Ford servisu měl diagnostiku zapojenou i v době jízdy, hodilo mu to chybu, kterou by prý diagnostika potom nenašla), vypadá to na vadné vysokotlaké čerpadlo, zatím tam dali nějaký starý kus a najeli bez problémů zhruba 500 km. Tak se snad do pátku dočkám opraveného auta.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od foki » 14.03.2012 16:05

MichalBa píše: hodilo mu to chybu, kterou by prý diagnostika potom nenašla
nevim co ma za diagnostiku ale pokud se objevi nejaka chyba tak zustane ulozena v zavadach a v poznamce je napsano jestli je chyba aktivni nebo jestli se ulozila v minulosti .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od MichalBa » 14.03.2012 16:19

Tuším, že mi do telefonu říkal něco o data loggeru???, ale fakt nevím, zítra nebo pozítří budu "moudřejší", napíšu sem výsledek. Celý se mi to pořád nezdá, závada se projevovala nepravidleně (1200 km klid, chcípnutí, druhý den nastartování v pohodě, ujetí zhruba 400 km a potom to chcíplo tomuto servisákovi, když tam měl auto napíchnutý za jízdy). Rozhodně to však konektorem, za který jsem dal 13tis!!! není :-(.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od foki » 14.03.2012 22:57

jj datalogger je test beziciho motoru ale tam to ukazuje hodnoty + jde tam nastavit kdyz se v registru chyb objevi chyba tak ti to napise ze tam je ale v dataloggeru se popis chyby nezobrazi . to jsem zvedav co to je . jeste me napada co palivovej filtr ? kdy byl menenej ? kdysi jsem delal auto kdyz se mu nalozilo tak chciplo , hned slo natocit a pokud se pridavalo s rozumem tak to bezelo ale jak se nalozilo tak zase chciplo a psalo to malej tlak na CR .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od bufer » 15.03.2012 07:58

Aj ja som zvedavý. Príznaky som mal rovnaké a tiež mi v servise diagnostikovali vadné čerpadlo....
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti